بازدید 5926

پایان اعتصاب غذای رییس جمهور پیشین گرجستان

رییس جمهور پیشین گرجستان، در سال ۲۰۱۸ میلادی به جرم سوء استفاده از قدرت به شش سال زندان محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 12 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز از مسکو، میخاییل ساکاشویلی، رییس جمهور پیشین گرجستان، که از روز ۱ اکتبر در کشور خود زندانی است، تصمیم گرفت به اعتصاب غذای خود پایان دهد. وی از ۵ هفته پیش دست به اعتصاب غذا زده بود. رهبر پیشین مخالفان گرجستان در منطقه روستاوی (Roustavi)، واقع در جنوب شرق تفلیس، زندانی شده است. او هنگام بازگشت به کشورش در روز ۱ اکتبر بعد از هشت سال تبعید، بازداشت شد. رییس جمهور پیشین گرجستان در سال ۲۰۱۸ میلادی به طور غیابی به جرم سوء استفاده از قدرت به تحمل شش سال زندان محکوم شد. میخاییل ساکاشویلی ضمن رد این اتهام، خود را زندانی سیاسی می‌داند.

به دلیل وضعیت نامناسب جسمی ساکاشویلی، وی روز دوشنبه در بیمارستان بستری شد. سالومه زورابیشویلی، رییس جمهور گرجستان، هفته گذشته اعلام کرد ساکاشویلی برای بی ثبات کردن گرجستان به کشور بازگشته است. وی همچنین خواهان آن شد مقامات همه تدابیر لازم اتخاذ شود تا وخامت حال جسمانی او مورد سوء استفاده سیاسی قرار نگیرد.

پیش از این رییس‌جمهور سابق گرجستان به دست نیرو‌های پلیس اوکراین بازداشت و به زندان منتقل شد، و اندکی پس از انتقال به زندان،‌ وی دست به اعتصاب غذا زد. قبل از این نیز ساکاشویلی به دست نیرو‌های امنیتی اوکراین در خانه خود در کی‌اف بازداشت شد، اما با هجوم طرفدارانش آزاد گردید. ساکاشویلی از مخالفان پترو پورشنکو رییس‌جمهور اوکراین است و توسط او به فساد مالی و همچنین تلاش برای سرنگونی دولت کی‌اف با همکاری روسیه متهم شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست