بازدید 15407

تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند ایرانی

گوگل لوگوی خود را به افتخار دانشمند ایرانی تغییر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 01 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، گوگل در روز سه‌شنبه به احترام لطف علی‌ عسگرزاده مشهور به پرفسور لطفی زاده، ریاضیدان، دانشمند کامپیوتر، مهندس برق و استاد ایرانی علوم رایانه در دانشگاه کالیفرنیا و همچنین مبدع نظریه منطق فازی و شاخه‌های متنوع آن، لوگوی خود را تغییر داد.

او در چنین روزی در سال ۱۹۶۴( ۱۳۴۳)، مقاله مجموعه‌های فازی خود را به ثبت رساند که مفهوم منطق فازی را ارائه می‌کرد. لوگوی گوگل تصویری از لطفی‌زاده را در کنار معادله ریاضی به تصویر می‌کشید.

نظریه منطق فازی، شکلی از منطق‌های چندارزشی بوده که در آن ارزش منطقی متغیرها می‌تواند هر عدد حقیقی بین ۰ و ۱ و خود آن‌ها باشد.

لطفی زاده در سال ۱۲۹۹ از پدری ایرانی و مادری روس در باکو متولد شد. او تحصیلات اولیه خود را در تهران و باکو به انجام رساند.

وی در سال ۲۰۱۱ و در ۹۰ سالگی مفهوم «اعداد زد» را مطرح کرد تا عدم قطعیت را به ارزش‌های رقمی اعداد فازی بیفزاید. این مفهوم در سال ۲۰۱۳ به نام او ثبت شد. او بیش از ۲۰۰ مقاله علمی در کارنامه خود دارد و بالغ بر ۳۵ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های معتبر جهان کسب کرده است.

این دانشمند بزرگ در سال ۲۰۱۷ در برکلی کالیفرنیا درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۲
ایرانی؟عجب
آفرین به این عزیز و خدایش رحمت کناد
حقیقتا امثال این مرحوم برای خیلی از ایرانی ها از جمله خودم گمنامند و این جای بسی تاسف و تالم و تاثره.
همین رسانه های رنگ به رنگ و پرتعداد که از مالیات ملت استفاده میکنند بجای پرداختن به یکسری توهمات که بیشتر ناشی از ذهن بیمار مسئولش هست و نیز صاحبان وسکانداران میز علم و فرهنگ که به دنبال تاسیس رشته امر به معروف نهی از منکر هستند بیان و این اشخاص را به جامعه ایرانی بشناسانند.صدا وسیمای میلی هم که بهتر بره به دنبال ساخت همون سریالهای آبدوغ خیاری و اخبارش هم بدبختی بقیه دنیا را نشون بده.معصومی نژاد از رم و و حسنی بای از قم
نظر شخصی:چون کسی ایران را دوست دارد دلیل نمی شود ایرانی است.دوستدار ایرانی است. چون کسی در ایران به دنیا آمده دلیل نمی شود ایرانی است و مهاجرت کرده و قسم خورده شهروند جای دیگری باشد ایرانی است و افتخار ایران است. ایشان افتخار بشریت است. فرا تر از ایرانی است. فقط یک ایرانی زحمت تولدش را کشیده است. در واقع افتخارش مال کشوری است که استعدادش را به استخدام گرفته رشدش داده و او حاضر شده تا پای مرگ پای آن فرهنگ و جامعه بماند.
دقت بفرمائید، از احساساتی شدن در این زمینه ها پرهیز کنید.احتمالا فردای نزدیک دعوا بر سر این خواهد بود که ایرانی بوده؟ آذربایجانی بوده؟روس بوده یا آمریکایی که او را پرورش داده؟
دانشمند آذربایجانی
اگر ایران بود ...............
ایرانی بووووود

خداروشکر الان ایران نیست.

ایران بود که تا حالا دیوانه شده بود
اینم شد ایرانی!!!
باکو؟کشور آذربایجان؟اونجاهم بخاک سپرده شد؟
ایشان در باکو متولد شده و بنا به وصیت خودش در باکو هم به خاک سپرده شده است.
پاسخ ها
اذربایجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
ولی پدرش اردبیلی بود خودش هم در ایران کنکور داد و نفر دوم کنکور شد و دانشگاه تهران لیسانس مهندسی برق گرفت اینقدر دیگه لوثش نکنید مهم اینه شخصیت ممتاز علمی از این منطقه است ایران و اذربایجان مثل دو برادر می مونن که اینقدر بهم نزدیکن که به هر چیزی دست می زنی به هر دو مربوط می شه
همانطور که خودتان نیز گفتید ایشان متولد باکو بوده، در باکو هم دفن شده و شهروند جمهوری آذربایجان بوده است. خودش وصیت کرده بود در آذربایجان دفنش کنند. بارها گفته بود به مردم ایران و روسیه احترام می گذارد ولی شهروند آذربایجان است.
در روز روشن شخصیت ها را به نفع ایران جعل و مصادره می کنید!. چه برسد به مولانا و ابوریحان و ابن سینا و نظامی که بنده خداها قرن ها پیش می زیستند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی