بازدید 3310

محافظت از تجهیزات برقی؛ با خرید محافظ یا استابلایزر

استابلایزر دستگاهی برای تنظیم کردن و تثبیت ولتاژ برق است. این دستگاه می‌تواند در صورت افت ولتاژ جریان برق و یا هرگونه نوسان، بلافاصله آن را تشخیص دهد و اشکال پیش‌ آمده را برطرف سازد.بسیاری از افراد برای پیشگیری از چنین وقایعی، از محافظ استفاده می‌کنند. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه‌های محافظ، تنها می‌توانند در هنگام افزایش و یا افت ولتاژ برق شهر، برق را قطع نمایند.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 11 December 2021

استابلایزر دستگاهی برای تنظیم کردن و تثبیت ولتاژ برق است. این دستگاه می‌تواند در صورت افت ولتاژ جریان برق و یا هرگونه نوسان، بلافاصله آن را تشخیص دهد و اشکال پیش‌ آمده را برطرف سازد. همان‌طور که می‌دانید بیشترین میزان خرابی در لوازم برقی، نوسانات و قطع و وصل‌های ناگهانی ولتاژ برق شهری است. این عامل باعث می‌شود تا بخش‌های حساس دستگاه‌های برقی دچار آسیب شوند.

بسیاری از افراد برای پیشگیری از چنین وقایعی، از محافظ استفاده می‌کنند. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه‌های محافظ، تنها می‌توانند در هنگام افزایش و یا افت ولتاژ برق شهر، برق را قطع نمایند. چراکه این سیستم‌ها، فقط از یک برد الکترونیکی ساده تشکیل شده و سیستم مدار تاخیر این ابزار نیز، عملکرد کاملی از خود نشان نمی‌دهد. این در حالی است که استابلایزر ولتاژ می‌تواند با تثبیت کردن ولتاژ برق شهری، هرگونه نوسان در آن را جبران نماید و به میزان قابل‌ توجهی، راندمان دستگاه‌های برقی و هم‌چنین عملکرد آن‌ها را افزایش دهد.

محافظت از تجهیزات برقی؛ با خرید محافظ یا استابلایزر

انواع استابلایزر برای حفاظت مناسب از وسایل برقی

استابلایزرها از نظر نوع فناوری به‌ کار رفته در طراحی و تولید، به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شوند. از جمله انواع استابلایزر می‌توان به استابلایزرهای رله‌ای، سرووموتوری و استاتیک اشاره کرد.

خرید استابلایزر رله‌ای

یکی از انواع تثبیت‌کننده‌های ولتاژ برق، استابلایزر نوع رله‌ای است. این سیستم‌ها می‌توانند با استفاده از رله‌هایی که در تولید آن‌ها به‌ کار رفته است ولتاژ برق شهری را به‌ صورت پله‌ای و یا پلکانی تنظیم نمایند. از این تثبیت‌ کننده‌ها به‌ طور معمول در اماکنی استفاده می‌شود که در آن، نوسانات ولتاژ برق زیاد است و به‌ صورت پلکانی روی می‌دهد.

از طرف دیگر این سیستم‌ها تنها برای کاربرد در مواردی مناسب هستند که دستگاه‌ها و یا تجهیزات مورد نظر، حساس نباشند. بنابراین در مواردی که دستگاه‌ها و تجهیزات شما به ولتاژ برق و نوسانات آن حساس باشند نمی‌توانید از این سیستم‌ها استفاده کنید. این نوع استابلایزرها مناسب برای یخچال و فریزر، پرینتر و تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و ... هستند. وزن کم و قیمت مناسب آنها میتواند انگیزه اصلی برای خرید استابلایزر رله ای باشد.

محافظت از تجهیزات برقی؛ با خرید محافظ یا استابلایزر

استابلایزر سرووموتوری

یکی دیگر از انواع تثبیت‌کننده‌های ولتاژ، نوع سرووموتوری این تجهیزات هستند. این سیستم‌ها از قطعه‌ای به نام جاروبک استفاده می‌کنند و لذا هر گونه تغییر و نوسان در ولتاژ برق را از طریق این قطعه، اصلاح و تنظیم می‌نمایند.

این نوع از تثبیت‌کننده‌ها را تنها می‌توانید در اماکنی مورد استفاده قرار دهید که در آن نقاط، برق شهری در بیشتر موارد، از حد معمول و مجاز خود، بالاتر و یا پایین‌تر است. این سیستم‌ها نسبت‌ به نوع رله‌ای، عملکرد بهتری دارند. اما خوردگی در این ابزار و یا اصطکاک در آن‌ها بالا است. لذا به تعمیرات دوره‌ای نیاز پیدا می‌کنند. از طرف دیگر این ابزار، قیمت بالاتری هم دارند.

استابلایزر سوئیچینگ و یا استاتیک

یکی دیگر از انواع تثبیت‌کننده‌های ولتاژ برق، استابلایزرهای نوع سوئیچینگ و یا استاتیک هستند. این ابزارها به صورتی بسیار پیشرفته، طراحی شده‌اند و می‌توانند به مدیریت و تنظیم ولتاژ برق اقدام نمایند. استفاده از این ابزار می‌تواند مزایای قابل‌ توجهی را برای مصرف‌ کنندگان ایجاد کند. این نوع از استابلایزرها تنها توسط شرکت پرنیک در ایران تولید می شوند.

یکی از این مزایا دقت بسیار بالایی است که از استابلایزرهای نوع سوئیچینگ در مدیریت لحظه به لحظه جریان برق و ولتاژ دارند. لازم است بدانید که میزان دقت این ابزار، از یک درصد، کم‌تر است. لذا تثبیت‌کننده‌های استاتیک، یکی از قدرتمندترین انواع استابلایزرها به شمار می‌روند.

این ابزار می‌توانند هرگونه تغییر و یا نوسان در ولتاژ برق شهری را در ورودی دستگاه‌های شما و در کسری از ثانیه برطرف سازند. سرعت‌ عمل بالای این دستگاه‌ها نیز از دیگر مزایا و ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌رود که مجموعا بهترین گزینه برای دستگاه های حساس به شمار می روند.

این سیستم‌ها دوام بسیار بالا و مناسبی هم دارند. در حال حاضر، شرکت پرنیک تنها تولید کننده این نوع از تثبیت‌کننده‌های ولتاژ در ایران است.

مزایای استفاده‌ از استابلایزر

محافظت از تجهیزات برقی؛ با خرید محافظ یا استابلایزر

در شرایط حاضر، به دلیل مزایای تثبیت‌ کننده‌های ولتاژ در محافظت از وسایل برقی، خرید استابلایزر یا ترانس تقویت برق ، افزایش قابل‌ توجهی پیدا کرده‌ است. چراکه با قرار دادن این سیستم‌ها در ورودی برق، می‌توان تمامی لوازم برقی و هم‌چنین سیم‌کشی‌های داخلی را در برابر هرگونه نوسان برق شهری حفاظت نمود.

در بسیاری از موارد این امکان وجود دارد که اتصالی در مدارات داخلی استابلایزر و یا در خروجی آن، اتفاق بیفتد. تثبیت‌کننده‌های ولتاژ در چنین شرایطی، بلافاصله و به‌ طور کاملا اتوماتیک، خروجی را قطع می‌کنند تا هیچ‌گونه اشکالی برای مصرف‌ کننده و دستگاه‌های آن پیش نیاید.

یکی دیگر از مزایای اصلی استفاده از استابلایزر ولتاژ، کاهش پیدا کردن هزینه‌های برق مصرفی شما است. لازم به ذکر است که افت‌هایی که در ولتاژ برق شهری، اتفاق می‌افتند باعث می‌شوند تا عملکرد دستگاه‌های شما اختلال پیدا کند.

از این طریق، راندمان الکتروموتور به‌ کار رفته در دستگاه‌های شما و قدرت نامی آن، به میزان قابل‌ توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. این عامل نیز باعث می‌شود تا تعداد دور الکتروموتور دستگاه شما کم شود و الکتروموتور، گرم گردد و انرژی زیادی تلف گردد و برق بسیاری برای رسیدن به راندمان لازم مصرف شود.

اینجاست که خرید یک استابلایزر مناسب، از نان شب هم واجب تر به نظر میرسد؛ آن هم در مقابل محافظ های برقی که عملا هیچ کارایی ندارند. مراقب تجهیزات برقی ارزشمند خود که گارانتی نوسان نیز ندارند باشید... برای اطلاعات بیشتر با شماره 77035010-021 تماس حاصل کنید.

https://rms-electronics.com استابلایزر پرنیک

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی