بازدید 5506

لبنان اعضای غیرلبنانی الوفاق بحرین را اخراج می‌کند

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، وزیر کشور لبنان از مدیرکل امنیت ملی این کشور درخواست کرده تا اعضای غیر لبنانی جمعیت الوفاق بحرین را از خاک لبنان اخراج کند.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۱ 16 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری ملی لبنان، بسام مولوی به مدیرکل امنیت ملی لبنان دستور داده تا تمامی اقدامات و تدابیر لازم برای اخراج اعضای غیر لبنانی جمعیت «الوفاق» بحرین را اتخاذ کند.

بر اساس این گزارش، این اقدام به دلیل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بوده است که جمعیت الوفاق بحرین در تاریخ ۱۱ دسامبر (چهار روز قبل) در بیروت برگزار کرد.

وزیر کشور لبنان برگزاری این کنفرانس را باعث آسیب رساندن به روابط این کشور با بحرین و منافع لبنان عنوان کرده است.

پیش‌تر دولت بحرین به صورت رسمی به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جمعیت الوفاق بحرین در بیروت اعتراض کرده بود.

پیش از این نیز اظهارات جورج قرداحی وزیر پیشین اطلاع رسانی لبنان درباره ائتلاف سعودی و جنگ یمن باعث تنش در روابط کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و لبنان شده بود.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود را از بیروت احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشور‌های خود ۴۸ ساعت فرصت داده بودند تا خاک این کشور را ترک کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی