بازدید 17589
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

بیماری مهران غفوریان چیست؛ سوال کاربران از گوگل/ متاورس و نحوه ورود به آن بحث جذاب فضای مجازی/ ترس عمومی از سویه جدید کرونا؛ آیا اومیکرون کشنده است؟/ نحوه شهادت شهید ستاری مورد توجه کاربران

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «نسرین نصرتی»، «بیماری مهران غفوریان»، «شهید ستاری چگونه شهید شد؟»، «چگونه وارد متاورس شویم؟»، «آیا اومیکرون کشنده ست؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 24 December 2021

بیماری مهران غفوریان چیست؛ سوال کاربران از گوگل/ متاورس و نحوه ورود به آن بحث جذاب فضای مجازی/ ترس عمومی از سویه جدید کرونا؛ آیا اومیکرون کشنده است؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «نسرین نصرتی»، «بیماری مهران غفوریان»، «شهید ستاری چگونه شهید شد؟»، «چگونه وارد متاورس شویم؟»، «آیا اومیکرون کشنده ست؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

نسرین نصرتی

نسرین نصرتی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون و نیز حوزه تئاتر است که در فیلم های سینمایی چون شهر زیبا، حکت پنهان، محمد رسول الله، پانزده و یک روز و آینه بازی کرده است.

بیماری مهران غفوریان چیست؛ سوال کاربران از گوگل/ متاورس و نحوه ورود به آن بحث جذاب فضای مجازی/ ترس عمومی از سویه جدید کرونا؛ آیا اومیکرون کشنده است؟

نسرین نصرتی  به پیشنهاد یکی از دوستانش از سال ۸۰ بعنوان منشی صحنه وارد تئاتر شد در یکی از روزها در نبود بازیگر آن نقش، به جای وی دعوت شده و با درخش در آن نقش وارد دنیای بازیگری شد.​

همچنین او در سریال های تلویزیونی زیرخاکی، پایتخت، معصومه، روشنایی های شهر و... به ایفای نقش پرداخته و به واسطه بازی در سریال پایتخت شهرتش فزونی یافته است.

نسرین نصرتی که با ایفای نقش در سریال پایتخت به شهرت رسید با انتشار پست تلخی در صفحه اینستاگرام خود خبر از درگذشت یکی از نزدیکانش داد و همین موضوع سبب شد تا او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

نسرین نصرتی با انتشار عکسی در صفحه مجازی اش نوشت :

همسر خواهرم رفیق نیمه راه شد و رفت دست بی رمقش تو دست خواهرم که تمام این روزها و شبها عاشقانه کنارش بود.

بیشتر بخوانید 

بیماری مهران غفوریان

اواخر مهرماه بود که مهران غفوریان، بازیگر محبوب و طنزپرداز کشورمان سکته قلبی کرد و مورد جراحی عمل قلب باز قرار گرفت.

اتفاق ناگواری که برای غفوریان رخ داد به سرعت در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شد و نام او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد.

                                                   روایت مهران غفوریان از اتفاق خطرناکی که برایش افتاد

توضیح بیشتر در سکته قلبی مهران غفوریان اینکه همسر مهران غفوریان با انتشار عکسی از این بازیگر روی تخت بیمارستان، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی این خبر را اعلام کرد.

غفوریان به تازگی به سریال «نوبت لیلی» روح الله حجازی پیوسته بود. او در سریال «نیسان آبی» هم بازی داشت.

حالا و پس از گذشت نزدیک به دوماه از آن تاریخ، هنوز توجه کاربران فضای مجازی روی مهران غفوریان زیاد است و حساس ترین فعالیت هایش نیز برایشان به یک سوال بزرگ تبدیل می شود.

مثل این سوال که بیماری مهران غفوریان چیست؛ سوالی که پس از انتشار چند تصویر جدید از مهران غفوریان مورد تأکید قرار گرفته و برخی رسانه ها در این باره نوشته اند که مهران غفوریان همچنان برای مردم ابهام آفرینی می کند. مهران غفوریان چند وقتی است به شکل سوال برانگیزی لاغر شده است. مهران غفوریان می گوید برنامه رژیم غذایی داشته و از این وضعیت خودش راضی است. مهران غفوریان همه شایعات در مورد خودش را تکذیب کرده است.

بیماری مهران غفوریان چیست؛ سوال کاربران از گوگل/ متاورس و نحوه ورود به آن بحث جذاب فضای مجازی/ ترس عمومی از سویه جدید کرونا؛ آیا اومیکرون کشنده است؟

توضیح بیشتر اینکه مهران غفوریان سوم شهریورماه سال ۱۳۵۳ بدنیا آمد. مهران غفوریان در تهران متولد شد. مهران غفوریان بازیگر، کارگردان، کمدین و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی سینما و تلویزیون و رادیو است. مهران غفوریان فارغ‌التحصیل رشتهٔ نقاشی – نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی می‌باشد.

بیشتر بخوانید 

شهید ستاری چگونه شهید شد؟

شهید منصور ستاری، یکی از فرماندهان زبده و کاربلد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که به تازگی و به دنبال اکران فیلم منصور به صورت پیوسته مورد توجه کاربران قرار گرفته و نامش به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

کاربران در مورد شهید ستاری به صورت مشخص این سوال را می پرسند که شهید ستاری چگونه شهید شد؟

در مورد نحوه شهادت شهید منصور ستاری نوشته اند: سرانجام روز موعود فرا رسید و تقدیر برای مردان بزرگ نهاجا چنین رقم خورد که در پروازی عادی و 6 سال پس از پایان جنگ شهید شوند.  15 دی 1373  ساعت 8 شب، خلبان سرهنگ جمشیدی به همراه کمک خود سرهنگ دوم خلبان جم منش هواپیمای جت استار را برای پرواز به سمت تهران آماده می‌کردند. تیمسار ستاری به همراه تیمسار اردستانی، شجاعی، یاسینی و دیگر همراهان به پای هواپیما آمده و پس از خداحافظی سوار بر هواپیما شدند. مهندس پرواز سروان سنایی مشغول چک‌های قبل از پرواز است. بعد از سوار شدن در هواپیما بسته می‌شود. ساعت تقریباً 20:10 کمک خلبان از برج اصفهان اجازه استارت می‌خواهد که داده می‌شود. هواپیما برمی‌خیزد اما بروز مشکل در هواپیما باعث می‌شود خلبانان درخواست بازگشت کنند. ساعت 20:42 در آخرین تماس، موقعیت هواپیما خواسته می‌شود. این‌گونه جواب می‌آید: در حال گردش برای فاینال هستیم و ناگهان ارتباط با برج مراقبت قطع می‌شود. هواپیمای جت استار نیروی هوایی به شماره ثبت 9001-5 در فاصله 64 کیلومتری فرودگاه در جاده نایین – یزد سقوط کرده و سرنشینانش به شهادت می‌رسند.

بیشتر بخوانید 

چگونه وارد متاورس شویم؟

متاورس اتفاق جذاب و عجیبی است که به تازگی فضای مجازی و اذهان کاربران حاضر در این فضا را متأثر کرده است و به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

در همین رابطه بسیاری از کاربران می پرسند که  چگونه وارد متاورس شویم؟

بیماری مهران غفوریان چیست؛ سوال کاربران از گوگل/ متاورس و نحوه ورود به آن بحث جذاب فضای مجازی/ ترس عمومی از سویه جدید کرونا؛ آیا اومیکرون کشنده است؟

در مورد متاورس توضیح مشخص اینکه متاورس به عنوان یک شبکه‌ مجازی عمل کرده که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر اجزای محیط اطراف خود تعامل کنند. به عبارتی دیگر، در دنیای متاورس افراد به صورت آنلاین و مجازی به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

این دنیای مجازی، جنبه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی،‌ بازی‌های ویدیوئی، فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) و در نهایت بلاک‌چین را با یکدیگر ادغام می‌کند.

 به همین دلیل متاورس را می‌توان به دنیایی که توسط واقعیت‌های مجازی و واقعیت‌های افزوده ساخته می‌شود هم نسبت داد. با افزایش نفوذ بلاک‌چین در دنیای فناوری، پای متاورس به بازی‌های بلاک‌چینی باز شد. بازی‌هایی که افراد در آن می‌توانند آیتم‌های بازی را در قالب توکن خریداری و معامله کنند.

البته توجه داشته باشید نوع عملکرد بازی‌های متاورس در بلاک‌چین، تفاوتی با بازی‌های غیر بلاک‌چینی ندارد و فقط دارایی‌های بازیکن در بازی به توکن تبدیل شده است.

گفتنی است، شرکت فیس‌بوک (Facebook)،‌ غول حوزه فناوری، یکی از نمونه شرکت‌های پیشرو در حوزه متاورس است. همانگونه که در خبرها شنیدیم فیس‌بوک به‌تازگی اقدام به تغییر نام این کمپانی به «مِتا (Meta)» کرده است. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، مدیرعامل فیسبوک، در یک کنفرانس مجازی در این‌باره گفته: «امیدوارم در آینده به‌عنوان یک شرکت متاورس دیده شویم و قصد دارم کار و هویت خود را بر آنچه در حال ساخت آن هستیم، تثبیت کنم. ما اکنون به‌عنوان دو بخش مختلف به کسب‌و‌کار خود نگاه می‌کنیم و گزارش می دهیم؛ یکی برای خانواده اپ‌هایمان و دیگری برای تلاشی که در پلتفرم‌های آینده انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید 

آیا اومیکرون کشنده ست؟

اومیکرون یکی از خطرناک و نگران کننده ترین سویه های ویروس کروناست که به تازگی نمونه های ابتلا به آن در ایران نیز مشاهده شده و رسما اعلام شده است.

همین اتفاق و نگرانی ها سبب شده تا اکنون سویه اومیکرون به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

اعلام وضعیت فاجعه در لندن به دلیل شیوع اومیکرون - تابناک | TABNAK

در مورد این سویه از ویروس کرونا توضیح بیشتر اینکه این گونه ویروس با حدود ۵۰ جهش ژنتیکی، رکورد بیشترین تعداد جهش‌های ژنتیکی را به خود اختصاص داده است. به گفته محققان، حدود ۳۰ جهش ژنتیکی ویروس در پروتئین تاجدار آن رخ داده است که ابزار اصلی ویروس برای ورود به سلول‌ها محسوب می‌شود و هدف اصلی واکسن‌ها بوده است. در مقایسه با اومیکرون، گونه دلتا تنها دارای سیزده جهش ژنتیکی در پروتئین تاجدار خود بود.

به گفته محققان، اومیکرون دارای مجموعه غیرمعمولی از جهش‌های ژنتیکی است که برخی از آن‌ها قبلا در گونه‌های دلتا و بتا شناسایی شده و بر قابلیت انتقال و فرار ویروس از سیستم ایمنی اثرگذار هستند، اما بسیاری از این جهش‌های ژنتیکی ناشناخته مانده‌اند.

با وجود این که نگرانی‌هایی در خصوص بی تاثیر بودن واکسن‌ها بر گونه اومیکرون وجود دارد، تاکنون مستنداتی که نشان دهنده توانایی اومیکرون در فرار از محافظت ایجاد شده توسط واکسن‌های کرونا باشد، به دست نیامده است. البته از میان ۳۰ جهش ژنتیکی پروتئین تاجدار ویروس، تعدادی از جهش‌ها با مقاومت ویروس در برابر پادتن‌های ایجاد شده در اثر واکسیناسیون یا ابتلا به بیماری، در ارتباط هستند. همچنین در این گونه جدید یک ژن حذف شده که ژن مشابه آن در گونه‌های آلفا، بتا، گاما و لامبدا وجود داشته است. به اعتقاد محققان حذف این ژن موجب تقویت قابلیت ویروس در فرار از واکنش‌های سیستم ایمنی بدن شده است.

گفتنی است، در کنار علائمی که پیشتر برای ابتلا به کووید ۱۹ مطرح شده است، به تازگی دانشمندان کشف کردند که سویه امیکرون باعث بروز علائم منحصر به فرد دیگری در افراد شده است. این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

  • 1-خارش گلو
  • ۲- سرفه خشک
  • ۳- خستگی شدید
  • ۴- درد عضلانی ملایم
  • ۵- تعریق شبانه

حالا برخی در این باره می پرسند که آیا اومیکرون کشنده است؟ در پاسخ به این سوال به نقل از متخصصان می توان گفت: ظاهرا تخمین های اولیه حاکی است اومیکرون حدود ۵۰۰ درصد (۵ برابر) قدرت سرایت بیشتری نسبت به سویه ووهان دارد که این عدد برای سویه دلتا ۷۰ درصد (کمتر از ۲ برابر) بوده است. انگلستان نیز این واریانت را در لیست تحت بررسی جدی خود قرار داده و کلیه پروازهای خود از و به افریقای جنوبی و کشورهای همسایه آن را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

بنابر اعلام ویروس شناسان و ژنتیک دانان اومیکرون دارای ۳۰ جهش جدید در ناحیه پروتئین اسپایک است لذا بیم آن می‌رود که اثر آنتی بادی های حاصل از عفونت قبلی با کرونا یا ناشی از واکسن بر اومیکرون کمتر باشد، از طرفی این واریانت بسیار شبیه به نوع لامبدا و بتاست که می‌توانند از سیستم ایمنی طبیعی افراد فرار کنند.

بیشتر بخوانید 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
اومیکرون یکی از خطرناک و نگران کننده ترین سویه های ویروس کروناست که به تازگی نمونه های ابتلا به آن در ایران نیز مشاهده شده و رسما اعلام شده است.
جناب علم الهدا لطفا یک نسخه برای معالجه این بیماری بنویسید، هی نگوئید هنرمندان چه کردند، حالا ببینیم شما چه میکنی.
بنده در خصوص این اخبارها هیچ نضری نداشته و ندارم و نخواهم داشت و نداریم و ندارید و نخواهند داشت آیا؟
لذا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
زیادبخودت فشارنیار
زندگی خصوصی و پرونده پزشکی افراد باید محرمانه باشد ‌انتشار آن اشکال دارد
امیکرون کشنده نیست...‌چرا مردم را میترسانید؟؟
مهران غفوریان پس از ازدواج 20 سال شکسته شد
دلیلش چیست؟
عاقلان دانند
پاسخ ها
ارسطو عامل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
آیا ازدواج کار بدیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
جناب ارسطو
منظورم کلیت ازدواج نبود در این یک مورد خاص گفتم
مهران غفوریان پس از ازدواج 20 سال شکسته شد
دلیلش چیست؟
عاقلان دانند
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
آنچه شیران را کند روبه صفت
ازدواج است ازدواج است ازدواج
این شهید ستاری هم مثل شهید محلاتی و احمد کاظمی و چند تا دیگه براشون حادثه مشکوک اتفاق افتاد
برای فرماندهان عراقی هم بعد جنگ درزمان صدام ازهمین اتفاقها افتاد
عجب دنیای دنی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی