بازدید 4408

هشدار آتش نشانی درباره روند افزایشی گازگرفتگی

کد خبر: ۱۰۹۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ 23 December 2021

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی درباره مهم‌ترین دلیل گاز گرفتگی در فصل سرما خبر داد و گفت: گازگرفتگی هر سال روند افزایشی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کامران عبدولی معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی درباره مهم‌ترین دلیل گاز گرفتگی در فصل سرما گفت: علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی در بحث اطلاع رسانی و آگاهی برای مردم انجام شده است، اما بی توجهی به این موضوع هر ساله به چشم می‌خورد و نسبت به سال گذشته هم روند افزایشی بوده و عمده‌ترین دلیل، استفاده از وسایل غیر استاندارد و استفاده نادرست از دودکش‌ها ثبت شده است.

عبدولی ادامه داد: هر شخصی باید تکالیف و اقدامات ایمنی خود را انجام دهد.

عبدولی ادامه داد: هر شخصی و سازنده‌ای از زمان تولید تا استفاده باید تکالیف و اقدامات ایمنی خود را انجام دهد. سازمان ملی استاندار در این خصوص ورود کرده و چند سالی است تجهیزات غیر استاندارد تولید نمی‌شود. بر اساس قانون نصاب باید وسایل گرمایشی را بدرستی نصب کند. اجازه اینکه وسایل گرمایشی را در کمتر از ۶۰ متر مربع نصب کنیم، وجود ندارد. با شروع فصل سرما بی توجهی به این قسمت شروع می‌شود و افراد خودشان اقدام به نصب می‌کنند.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی گفت: اگر رنگ شعله آبی بود، یعنی در بهترین حالت ممکن وسیله مورد نظر کار می‌کند و دودکش باید گرم باشد. مردممی‌توانند از سنسنور مونوکسید کربن استفاده کنند، چون این سنسور خیلی زود هشدار‌ها را اعلام می‌کند. این سنسور در بازار وجود دارد و قیمیت زیادی ندارد. کسانی که به گاز گرفتگی دچار می‌شوند، حالتی شبیه به سرما خوردگی به آن‌ها دست می‌دهد سپس حالت تهوع و در نهایت بیهوش خواهند شد. خواهش می‌کنیم که پکیج و آبگرمکن را بیرون از ساختمان نصب کنید. اگر فردی آسیب دید، او را از فضا خارج کنید تا به راحتی نفس بکشد سپس با اورژانس تماس بگیرید. همچنین مردم می‌توانند با ۶۴۳۲۳۲۳۲ تماس بگیرند و از این طریق مشاوره و سوالات خود را مطرح کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی