بازدید 8192

خواسته كوچك‌ترين نويسنده‌ ايران ازاحمدی نژاد

گلي با اشاره به نامه‌اي كه براي رييس‌جمهور نوشته است، خاطرنشان كرد: از رييس‌جمهور درخواست كرده‌ام‌ مقداري از ماليات مغازه‌ها را به پرورشگاه‌ها و بچه‌هاي يتيم يا معلول همان شهر اختصاص دهند تا با اين کار هيچ كودك دست‌فروشي در خيابان‌ها كار نكند.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲ 18 July 2010
كوچك‌ترين نويسنده ايران با بيان دغدغه‌هاي خود، از انتشار آثار جديدش خبر داد.

مليكا گلي - نويسنده 11ساله مشهدي - با حضور در ايسنا خراسان رضوي، از انتشار شش اثر جديد خود خبر داد و عناوين آن را «مي‌خواهم چه‌کاره شوم»، «پول‌ها»، «تصميم ماهي‌ها»، «خانم فيل»، «خانم قو»، «خانم رباط»، «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» و «عروسک شکمو» برشمرد.

او با اين‌ اعتقاد كه تمام كودكان ايراني سرشار از استعدادند، افزود: از اين استعداد به خوبي استفاده نمي‌شود و متأسفانه كودكان زيادي در ايران هستند كه دست‌فروشي مي‌كنند و كسي از آن‌ها حمايت نمي‌كند؛ در حالي‌كه آنان سرمايه‌هاي كشور هستند.

گلي با اشاره به نامه‌اي كه براي رييس‌جمهور نوشته است، خاطرنشان كرد: از رييس‌جمهور درخواست كرده‌ام‌ مقداري از ماليات مغازه‌ها را به پرورشگاه‌ها و بچه‌هاي يتيم يا معلول همان شهر اختصاص دهند تا با اين کار هيچ كودك دست‌فروشي در خيابان‌ها كار نكند.

كوچك‌ترين واقف جهان تأكيد كرد: بايد به فكر اين كودكان بود؛ زيرا هر كدام از آن‌ها داراي استعدادهاي زيادي هستند و كار زياد براي اين كودكان بسيار سخت و مضر است؛ آيا خود مسؤولان حاضرند به جاي آن‌ها فقط چند ساعت در هواي سرد يا گرم كار كنند.

او بار ديگر با تأکيد بر اينکه هدف از وقف آثارش، كمك به كودكان بي‌سرپرست است، ابراز كرد: تمام آثارم را براي بچه‌هاي بي‌سرپرست وقف كردم تا بتوانند زندگي بهتري داشته باشند، درس بخوانند و خوشحال باشند و اميدوار بودم كه از سوي مسؤولان يا افراد متمول نيز كمكي صورت بگيرد، هر چند اتفاقي نيفتاد.

او با بيان اين‌كه براي دست يافتن به جايزه نوبل در تلاش و تكاپو هستم، خاطرنشان كرد: براي رسيدن به اين هدف و دست يافتن به موفقيت‌هاي جهاني، آن‌چنان كه شايسته ادبيات ايران است، بسيار تلاش مي‌كنم تا بتوانم جايزه ادبي نوبل را كسب كنم.

گلي در ادامه گفت: بايد قدر و ارزش هنرمندان بزرگي چون مهدي آذريزدي، مهدي اخوان ثالث و ... را بدانيم و همواره از اين بزرگان ياد كنيم. متأسفانه اكنون براي شاعر بزرگي چون اخوان ثالث هيچ كاري صورت نمي‌گيرد و مقبره اخوان ساخته شده است؛ اما نصب نمي شود و براي من همواره بازسازي مقبره اخوان دغدغه مهمي بوده است.

در ادامه، محمد گلي - پدر مليكا گلي - از قرارداد ساخت مجموعه عروسكي قصه‌هاي خاله مليكا خبر داد و اظهار كرد: فيلم‌نامه عروسكي خاله مليكا بر اساس سه اثر مليكا به سفارش شركت ويديويي رسانه پارسيان نوشته شده است و ساخت اين مجموعه به زودي كليد خواهد خورد.

به گزارش ايسنا، مليکا گلي نويسندگي را از هشت‌سالگي آغاز كرده است و در طول روز حدود يك و نيم ساعت مطالعه دارد و علاوه بر داستان‌نويسي، خاطرات روزانه خود را نيز مي‌نويسد. او هر پنج‌شنبه براي راديو بين‌المللي صداي آشنا برنامه اجرا مي كند.

در همايش تجليل از بانوان فرهنگ قرآني که هم‌زمان با بيست‌وهفتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم به همت سازمان اوقاف و مور خيريه در محل سالن اجلاس سران اسلامي تهران برگزار شد، از مليکا گلي تجليل شد. در اين مراسم مليکا گلي به عنوان خردسال‌ترين واقف جهان و مؤلف 14 کتاب و برگزيده چندين جشنواره فرهنگي - هنري، پس از دريافت هديه خود، آن را براي کشف و شکوفايي استعدادهاي خدادادي کودکان بي‌سرپرست و يا بي‌بضاعت وقف کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
قابل توجه آقایانی که نمونمه کار فرهنگی می خواهند.
سرمایه گذاری از کودکی
کودکان سرزمینمان...طلایه داران فردای میهنمان
واقعا حرف زدن این بچه اعصاب خرد کنه!انگار صد سالشه.بچه باید بچگی کنه نه اینکه حرفهای بزرگ بزنه
خدا این استعداد را برای سربلندی ایران و خانواده اش حفظ کند.
مسیولان به افکار بزرگ کوچولوی عزیز ملیکا خانم توجه کنید و یک ریزه به تجربیات خود اضافه کنید.
آمستریس میرفندرسکی خردسالترین داستان گوی ایران است و اولین کتاب داستان وی به نام "زیر ذره بین من" در سن 4 سالگی چاپ گردیده است.
بسیار پیشنهاد زیبا بود اما ملیکا جان افسوس که این پول ها جایی خرج خواهند شد که نه خدا راضی است و نه بنده ی خدا
متاسقانه پدر اين دختر خردسال براي مشهور كرن و كارناوال عجيبي راه انداخته. اين اصلا روش جالبي براي هدايت بچه ها نيست.
اميدواريم دولت خواسته هاي مليکا را اجابت کند تا جامعه اي زيبا ودر شان ايرانيان داشته باشيم.
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری