بازدید 7311

انفجاری مهیب فرودگاه عتق یمن را لرزاند

منابع محلی از انفجاری مهیب در فرودگاه عتق در استان شبوه در شرق یمن خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹ 29 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه المسیره یمن، خبر‌هایی از وقوع یک انفجار مهیب در شهر عتق مرکز استان شبوه منتشر شده است، اما تاکنون از علل آن اطلاعی در دست نیست.

در همین حال شبکه السومریه عراق به نقل از منابع محلی گزارش داد که بامداد چهارشنبه انفجاری مهیب فرودگاه عتق در استان شبوه در شرق این کشور را به لرزه درآورد.

السومریه افزود: منابع گفتند ساعاتی پس از ورود نیرو‌های نظامی ائتلاف به سرکردگی عربستان به فرودگاه عتق، انفجاری مهیب در این فرودگاه رخ داد.

انفجار در فرودگاه عتق در حالی به وقوع پیوست که رییس دولت مستعفی یمن در پی بالا گرفتن اختلافاتش با «محمد صالح بن عدیو» استاندار شبوه (شرق) روز یکشنبه هفته جاری، وی را از سمتش برکنار کرد.

به گفته این منابع محلی، رییس دولت مستعفی یمن، تصمیم خود برای برکناری صالح بن عدیو را به دنبال مطرح شدن اتهاماتی از جمله نزدیک بودن او با حزب اخوانی «الاصلاح» یمن و همچنین واگذاری تعدادی از مناطق استان به «حوثی‌ها» اتخاذ کرده است.

شورای «انتقالی جنوب یمن» وابسته به امارات با صدور بیانیه‌ای از این تصمیم منصور هادی استقال کرد، اما در عین حال بر لزوم «رفع اختلافات انباشته شده در استان طی دو سال گذشته» تاکید کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی