بازدید 5714

امدادرسانی به بیش‌از ۲ هزار آسیب‌دیده سیلاب چابهار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۶۲ نفر از شهروندان آسیب دیده سیلاب جنوب این استان در قالب ۵۰۶ خانوار توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 01 January 2022

به گزارش «تابناک»، علیرضا میربهاءالدین روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال وقوع بارندگی شدید در جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی به مردم آسیب دیده در چهار شهرستان چابهار، کنارک، سرباز و فنوج توسط ۳۳ تیم عملیاتی در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع آسیب دیدگان سیلاب اخیر یک‌هزار و ۱۴۵ نفر در قالب ۲۷۲ خانوار در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۴۷ تخته موکت، ۳۱۹ تخته پتو و ۲۷۵ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهارداشت: ۷۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۱۲۰ کیلوگرم برنج، ۳۰۰ عدد بطری آب معدنی و هشت شعله والور و فانوس در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شد.

میربهاءالدین افزود: ۱۸۲ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۱۷ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های چابهار و کنارک، سرباز و فنوج کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، ریزش بیش از ۱۳۴ میلی‌متر باران طی مدت‌زمان ۲۴ ساعت در چابهار و ۱۷۴ میلی‌متر در کنارک باعث غافلگیری بسیاری از مردم این منطقه شد.

شهر چابهار به دلیل شیبی که به سمت دریا دارد به نسبت کُنارک که تقریبا همسطح و خاک نفوذناپذیری دارد کمتر دچار آبگرفتگی شد اما این حجم از بارندگی که با میانگین یک سال بارندگی این شهرستان برابری می‌کند علاوه بر شکرگذاری مردم بابت بارش رحمت الهی، خسارت‌هایی به برخی زیرساخت‌ها وارد کرد که میزان دقیق این خسارات هنوز اعلام نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی