بازدید 7468
۶

سقوط بی سابقه ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا

قیمت دلار آمریکا در برابر لیره لبنان روز دوشنبه رکورد جدیدی در بازار سیاه را به ثبت رساند و هر دلار آمریکا در بازار سیاه لبنان، نزدیک به ۳۲ هزار لیره معامله شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 11 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه‌های لبنانی، هر دلار آمریکا در بازار سیاه لبنان ۳۲ هزار لیره فروخته شد و قیمت خرید آن نیز ۳۱ هزار و ۹۵۰ لیره بود.

کاهش ارزش لیره در برابر دلار آمریکا همزمان با آن صورت می گیرد که قیمت دولتی دلار در بانک مرکزی لبنان حدود یکهزار و ۵۱۰ لیره اعلام شد.

پیش از این کم ترین قیمت لیره لبنان در برابر هر دلار آمریکا، ۲۵ هزار لیره بوده است.

لبنان هم اکنون به دلیل توطئه خارجی و فساد داخلی با بدترین بحران مالی خود در طول تاریخش مواجه است؛ در چند ماه اخیر قیمت‌ کالاها و خدمات در لبنان هم سر به فلک کشیده و تورم در ۱۲ ماه متوالی، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

اداره آمار مرکزی لبنان اعلام کرده که بهای مواد غذایی از سال ۲۰۲۰ تاکنون در این کشور چهار برابر شده است و این بدان معنا است که در حال حاضر دو سوم از جمعیت چهار میلیون و دویست هزار نفری لبنان زیر خط فقر به سر می‌برند.

شرایط اقتصادی این روزهای لبنان آنقدر وخیم شده که سازمان ملل متحد هشدار داده که ۸۰ درصد مردم این کشور پول برای خرید غذا ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
الان ارزش پول کشورها در دست وزارت خزانه داری آمریکاست کی می خواهند متوجه این بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
تا زمانیکه افراد خائن و مزدور تو سیستمهای دولتها هستند تو هر کشوری همینه وقتی شما اقتصادت رو به پول اونها گره بزنی و منتظر مرحمت از طرف اونها باشی همین اش و همین کاسه ست حالا هر کشوری میخواد باشه
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
ارزش پول یک کشور فقط و فقط وابسته به مقدار کالا و خدماتی است که آن کشور می تواند تولید کند
خب که چی ما که 40 سال درگیر فساد ورانت وتورم هستیم
امریکا اقتصاد جهانی گروگان گرفته یکی به این دیکتاتوری پایان بده
من به خدا پنج سال پیش برنج درجه یک 20کیلو گرفتم 75هزارتومان الان همون برنج 20کیلو شده 700هزار تومان چند برابرهاف هم خوب چیزی آمار لبنان بیخیال ب
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی