بازدید 157155

ماست برای سرماخوردگی خوب است یا بد؟

به باور بسیاری هنگام ابتلا به سرماخوردگی نباید ماست مصرف کرد تا مبادا این بیماری تشدید شود. با اینحال متخصصان بر این باور هستند که چنین باوری درست نیست.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 01 February 2022
ماست برای سرماخوردگی خوب است یا بد؟
به گزارش «تابناک»، دکتر احمد اسماعیل‌زاده- متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی پیشتر و در همین باره به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفت: «در بین لبنیات بهترین نوع آن ماست کم‌چرب است و به دلیل اینکه پروتئین و کلسیم خوبی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود، در ارتقای سلامت بدن نقش موثری دارد.»،
 
احمد اسماعیل‌زاده افزود: «ماست حاوی یکسری میکرواگانیسم‌های مفید برای سلامت بدن است از این رو توصیه می‌شود حتما این ماده غذایی در برنامه غذایی گنجانده شود، به‌ویژه در کودکانی که در پاییز و زمستان مرتب دچار سرماخوردگی می‌شوند.»

وی در ادامه افزود: «ماست همچنین حاوی پروبیوتیک است و از دیگر موادغذایی حاوی پروبیوتیک می‌توان به دوغ و کشک اشاره کرد که نقش موثری در ارتقای سلامت بدن دارند.»

 استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در نهایت خاطرنشان کرد: «افرادی که قصد کاهش وزن دارند ماست را در برنامه غذایی خود بگنجانند چراکه کلسیم موجود در این ماده غذایی به کنترل وزن و همچنین پیشگیری از پوکی استخوان و دیابت کمک می‌کند. علاوه بر این، نقش موثری در رشد قدی کودکان دارد بنابراین نباید در گنجاندن آن در برنامه غذایی کوتاهی شود.»
 
همچنین در همین باره نوشته اند، محققان دانشگاه وین کشف کرده‌اند که خوردن ماست یکی از بهترین راه‌های بالا بردن سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی است.

آنها دریافتند زنانی که روزانه حدود ۱۱۵ گرم ماست می‌خورند، بدن قوی‌تری دارند و سلول‌های T (سلول‌هایی که با بیماری و عفونت مبارزه می‌کنند) آنها نسبت به زمانی که هنوز شروع به خوردن ماست نکرده بودند فعال‌تر شده‌اند.

دکتر الکس مایر (Alexa Meyer) محقق تغذیه در این رابطه می‌گوید: «باکتری‌های سالم موجود در ماست به ارسال پیام به سلول‌های تقویت ایمنی در بدن برای بالابردن قدرت آنها کمک می‌کنند تا بتوانند با مواد مضر مقابله کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی