بازدید 4838
نماینده مردم اراک در گفتگو با تابناک اقتصادی

طرح تأمین مالی زنجیره‌ای مانع از انحراف منابع می‌شود/ بانک‌ها بنگاهداری را رها کنند

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: تسهیل‌گری باید جزئی از طرح تأمین مالی زنجیره‌ای باشد تا صنایع مختلف بتوانند از آن بهره ببرند.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 09 February 2022
اخیراً میان بانک‌ها و وزارت صمت توافق طرح تأمین مالی زنجیره‌ای منعقد شده است. محمدحسن آصفری در این باره به تابناک اقتصادی گفت: این توافقات می‌تواند به تأمین منابع مالی صنایع مهم و استراتژیک کشور کمک کند اما به شرط اینکه نسبت به تأمین منابع مالی آن صحت و اطمینان کامل داشته باشیم و این نباشد که توافقی صورت گیرد و در عمل اجرای آن ابترباقی بماند.
 
وی گفت: ما نمایندگان از چنین توافقی میان بانک‌ها و وزارت صمت که به منظور رفع نیاز شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک است، استقبال می‌کنیم. همانطور که گفتم بدون در نظر گرفتن منابع مالی و راه‌های تأمین این منابع چنین طرحی خیلی اثرگذار نخواهد بود و مانند دیگر توافقات به آرشیو مراکز اسناد بانک‌ها و وزارت صمت خواهد پیوست.
 
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این توافق هم می‌تواند منجر به افزایش اعتماد مردم و هم موجب افزایش اعتماد شرکت‌ها و صنایع شود اما از سوی دیگر می‌تواند هم نتیجه عکس در پی داشته باشد. وقتی مردم یا صاحب صنایع اعم از صنایع مهم و استراتژیک یا صنایع پایین‌دستی به بانک‌ها مراجعه می‌کنند نباید با کمبود اعتبار بانکی یا نبود اعتبار مواجه شوند اما وقتی چنین اتفاقی بیفتد قطعاً اعتمادزدا خواهد بود.
 
آصفری با بیان اینکه باید در شرایط کنونی از صنایع و تولیدکنندگان حمایت کرد، عنوان داشت: ما در سیستم اقتصادی کشور مشکلاتی بسیاری را شاهد هستیم که انحراف منابع و عدم عدالت در توزیع منابع یکی از جلوه‌های مشکلات اقتصادی است که امیدوارم با طرح اخیر میان بانک‌ها و وزارت صمت چنین مشکلاتی را شاهد نباشم و شرایط به نفع اقتصاد باشد.
 
وی تأکید کرد: در کنار توافق اخیر باید بانک‌ها بنگاهداری را رها کنند و تمام تمرکز خود را بر چنین طرح‌هایی متمرکز کنند. همچنین بهتر است در بخشی از این طرح در ضمانت و تضامین تدابیری اندیشیده شود تا صاحبان صنایع بتوانند با سهولت تسهیلات را دریافت کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم