بازدید 27439

شهر بدون متکدی ایران

او گفت : هم اکنون در میان کلانشهرها و سایر شهرهای ایران به تبریز شهر بدون متکدی گفته می شود و شما در شب و روز حتی نمی توانید یک متکدی در شهر پیدا کنید.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۵ 24 July 2010
براساس اعلام وزارت کشور ، مؤسسه خیـریه موسـوم به «حمـایت از مستمنـدان تبریز» بزرگترین تشـکل نیکوکاری و کمک رسانی به نیازمندان ایران است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این موسسه را شماری از بـازاریان، تـجار و کسبه با ایمان تبریز در سال 1351 هجری شمسی در تبریز تاسیس کردند.

هم اکنون حدود هزار و 600 خانواده (سه هزار نفر) نیازمند زیرپوشش خدمات مالی، رفاهی و آموزشی این موسسـه است و علاوه بر آن این موسسه به 10 هزار نفـر از نیازمندان شهر 2 میلیون نفری تبریز کمک های مالـی و آموزشی اعطا می کند.

مدیرعامل موسسه خیریه مستمندان تبریز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر هـدف از تشـکیل این موسسه را جمع آوری متکدیان در شهر بزرگ تبریز و کمک به نیازمندان واقعی بیان کرد.

خلیل محمدزاده افزود : بزرگترین کار ‌این موسسه که از افراد خوشنام و خیر آذربایجان در داخل و خارج کشور بهره گرفته است شناسایی و جمع آوری متکدیان بوده که در این زمینه موفق بوده است .

او گفت : هم اکنون در میان کلانشهرها و سایر شهرهای ایران به تبریز شهر بدون متکدی گفته می شود و شما در شب و روز حتی نمی توانید یک متکدی در شهر پیدا کنید .

مدیرعامل موسسه خیریه مستمندان تبریزافزود: همه متکدیان با همکاری فرمانداری تبریز و نیروی انتظامی این شهرستان شناسایی و در 38 سال اخیر با تشکیل پرونده نیازمندان واقعی و از کارافتاده شناسایی و برای آنان مقرری تعیین شده است اما افرادی که برای سودجویی بیشتر دست به تکدی گری می زنند به نیروی انتظامی معرفی شده اند و آنان پس از دادن تعهد آزاد شده اند و دیگر به هیچ وجه تکدی گری را پیشه خود نمی کنند.

او با اشاره به برنامه های گسترده موسسه خیریه مستمندان تبریز گفت : هدفمند کردن کمک های مردمی به مستمندان واقعی از موفقیت های این موسسه بوده است بطوریکه با نصب هزار صندوق در مناطق مختلف این کلانشهر ، اعتماد عمومی بیشترین کمک های مردمی به این موسسه سوق داده شده است.

محمدزاده افزود: شماری از تجار و بازرگانان و پزشکان تبریز مقیم آلمان، انگلیس، ترکیه به طور منظم و ماهانه کمک های نقدی خود را به صورت دلار و یورو به حساب این موسسه که به صورت هیات امنایی اداره می شود واریز می کنند. البته هزینه های این مؤسسه از سوی همشهریان خیر و خیرینی از تهران تأمین می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه مستمندان تبریز، از دادن آمار واقعی کمک های نقدی و غیرنقدی آذربایجانی های مقیم داخل و خارج از کشور خودداری کرد و گفت: این کمک ها بصورت نقدی و غیرنقدی به صدها میلیارد ریال در سال می رسد.

مدیرعامل موسسه خیریه مستمندان تبریز گفت:‌ با جمع آوری و هدایت این کمک ها در هر سال بطورمتوسط به 600 خانواده نیازمند جهیزیه اعطاء می شود و روال کار این است که خانواده هایی که در تهیه کل جهیزیه دختران شان مشکل دارند با مراجعه به ساختمان مرکزی هیات مستمندان تبریز فرم های لازم را تکمیل می کنند و به واحد شور و مشورت تسلیم می کنند که تعدادی از هیات امناء پس از بررسی و تحقیقات مخفی لازم خانواده های نیازمند واقعی رابرای دریافت جهیزیه انتخاب می کنند و اعطای جهیزیه هم با حفظ آبروی خانواده و معمولاً بصورت حواله داده می شود .

محمدزاده افزود: حدود هزار و 600 خانواده نیازمند در کلانشهر 2 میلیون تبریزی 150 تا 200 هزار تومان ماهانه مقرری دریافت می کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه مستمندان تبریز تصریح کرد:‌ واحد اداری موسسه متشکل از نیروهای دلسوز و کاردانی در واقع با تکمیل پرونده برای نیازمندان و تحقیقات کارشناسی به آنان دفترچه صادر می کند.

جلالی یکی دیگر از اعضاء هیات امناء این موسسه هم می گوید :‌ بخش پزشکی این موسسه هم فعال بوده و با همکاری پزشکان بخش خصوصی و اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی روزانه ده ها نفر را مورد طبابت، جراحی و معالجه قرار می دهند .

پورعبداللهی یکی دیگر از اعضاء فعال هیأت خیریه مستمندان تبریز هم می گوید : هم اکنون در انبارهای موسسه هزاران تن کالا ازجمله لوازم خانگی ، برنج ، گوشت ، قند و چای ،آرد و خواربار و حبوبات ذخیره شده و بخشی از کمک ها به مددجویان زیرپوشش این موسسه بصورت غیرنقدی است .

او گفت:‌ صدها پزشک معتمد تبریز با این موسسه همکاری دارند و بیماران نیازمند به این پزشکان معرفی می شوند و این پزشکان پس از معاینه در صورت نیاز به عمل جراحی اقدامات لازم را انجام می دهند.

پورعبداللهی گفت: گروه تعمیرات این موسسه هم که تخصصی است پس از تشخیص بازسازی و مرمت منازل نیازمندان مبادرت به تعمیرات اساسی می کنند و هم اکنون ده ها بنا ، کارگر و سایر شغل های ساختمان با این موسسه همکاری دارند .

رئیس روابط عمومی فرمانداری تبریز هم گـفت :‌ بخشی از نیازمندان واقعی که به فرمانداری مراجعه می کنند به هیات خیریه مستمندان تبریز معرفی می شوند و آنان پـس از بررسی و تشخیص کمک های نقدی و غیرنقدی پرداخت می کنند .

جواد آهنگر گفت : ‌هم اکنون80 نفر از بازاریان ، تجار ، کسبه و افراد مومن و خداجوی هیات امناء این موسسه نیکوکاری را تشکیل داده اند که همه آنان شبانه روزی برای بازکردن گرهی از مشکلات نیازمندان جامعه تلاش می کنند .

او گفت : تصمیمات و نحوه کمک رسانی و توزیع کمک های نقدی و غیرنقدی میان خانواده های زیرپوشش با تصویب مجمع عمومی این موسسه عملی می شود .

حبیب الله رحیمی شیخ معاون مشارکت های مردمی و اشتغال موسسات غیردولتی بهزیستی آذربایجان شرقی هم ضمن تمجید از فعالیت های موسسه خیریه مستمندان تبریز گفت : میزان کمک های این موسسه از مجموع فعالیت های نیکوکارانه موسسات رسمی و غیررسمی شمال غرب کشور بیشتر است که این واقعاً‌ ستودنی است که 80 نفر از بازاریان و تجار خوشنام تبریزی حیثیتی موسسه نیکوکاری را بنیان نهادند که تاکنون در کشور مانند چنین موسسه با این حجم فعالیت و کمک رسانی نداریم .

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
خداوندبه تمامي بانيان اين امر خطير خير وبركت عطا كند
احسن به غيور مردان و غيرت مندزنا ن آذربايجان ،واقعا بعد از سي سال از انقلاب ديدن متکدي در سر چها راههاي شهر هادل انسان را به درد مي آورد،لطفا ادرس يا شماره تلفني از اين موسسه بدهيد تا با تماس و کسب تجربه از آنها انشاء ا.. اين امر خير و مبارک و غيرت مردانه در شهر هاي ديگر نيز شروع شود.
احسنت. كار درست يعني همين. نه در بوق و كرنا جار زدن. درورد بر همو طنان آذري با اين كار خداپسندانه.
از سايت محترم تابناک به جهت انتشار اين خبر مسرت بخش و با تيتر بسيار مناسب صميمانه تشکر مي کنم .انتشار اين گونه اخبار مثبت سبب تشويق اقدام کنندگان و انگيزش لازم براي ديگر افراد خيرجامعه مي شود که بسيار عمل نيکو و پسنديده ايست .با تشکر مجدد
اگر ممکن باشه کمیته امداد امام را به تبریزیها بدن تا مدیریت کنند فکر می کنم تا دو سال دیگه یک متکدی هم تو ایران نباشه چون هم دولتی نیست تا مدیر کل داشته باشه وهم کار برای رضای خداست یعنی ممکنه
ايول شهرمون، واقعأ كه تكي
من کرمانی هستم ولی افزین به همت تبریزی ها
چه عجب سایت تابناک یک خبر مثبت هم در باره تبریز نوشت!
روش بسيار خوبي را پيش گرفته اند.خداوند خيرشان دهد.نيازمندان واقعي كمك دريافت ميكند و دست سودجويان فرصت طلب كوتاه ميشود.
آفرين
این گونه اطلاع رسانی شما خیلی خوب و موثر است .
انشا الله مردم و مسئولین سایر شهرها هم یاد بگیرند .
تبريز شهر اولين هاي ايران و كانون علم ؛فقاهت و تفكر است .از خداوند منان سلامت و سعادت براي انها خواهانيم
خداوند به این ادمهای شریف و خیر سلامتی و به مالشان برکت عنایت کند اگر این ادمهای شریف در مملکت ایران نبودندبا این مدیران غیر لایق دولتی مشکل بیچاره ها اصلا حل نمیشد و گدایان در همه جای مملکت فرا گیر میشد.
یاشاسین آذربایجان
خداوند به همه این عزیزان اجر بده
سلام

علتش هم بنویسید چون کسی به فقرا کمک نمی کند.
صندوق حمايت از مستمندان تبريز جزو مفاخر اين شهر مهم است.يكي ديگر از خدماتي كه صندوق در حدود وسع خود ارائه مي كند؛ اشتغال براي افراد تحت پوشش مي باشد.به دليل تركيب كاملا" مردمي اين صندوق، داوطلبان احسان و نيكوكاري بيشتر از ساير موسسات خيريه به آن اعتماد دارند.
درود بر مردم با فهم و شعور تبریز
امیدوارم سایر مناطق ایران الگو بگیرند از این اعمال خیر
ياشاسين آذربايجان
خدا خیرشون بده.اینه که اگه بخواهیم کاری کنیم میشود.قابل توجه بعضی ها
اين موضوع كاملا" صحت دارد . يكي از ديدني ترين جلوه هاي شهر تبريز مشاهده نشدن متكديان در مناطق مختلف شهر است . براي من كه اولين بار به تبريز رفته بودم ،هم تعجب آور بود و هم خوشحال كننده .به اميد تداوم در تبريز و الگوبرداري شهرهاي ديگر.
درود براين شهر قهرمان تبريز! در 2روز تعطيلي اعلام شده توسط دولت يعني 20 و21 تيرماه سفري كرديم به تبريز و با چشم خود غيرت و عزتشان را ديديم و حال مقايسه شود با پايتخت كه صد هابرابر تبريز ميلياردر دارد ولي از دست گدايان نميشود در سطح شهر بخصوص مركز تهران تردد كرد و بيشرمانه حتي اويزانمان ميشوند متكديان!
اخه دولت خودش پول مردم رو میگیره ومیذاره تو جیب اینا مردمند که پول مردم را به دست نیاز مندان میرساند
خداوند به همه آنها جزای خیر بدهد
با سلام
حیلی وقت بود که شنیده بودم شهر تبریز شهر بدن متکدی و بدون گدا می باشد
اخیرا مدت ک.تاهی است که به تبریز امده ام و در این شهر زندگی می کنم و دلیل بدون گدا بودن شهر را فهیدم
دلیلش این است که خود تبریزی ها علیرغم این که پولدار هستند اما همه گدا و متکدی هستند و سعی می کنند که از یکدیگر گدایی کنند
ساير خيرين و متمولين و علاقمندان هر شهر ايران مي توانند از روش و تجربه تبريزيها استفاده كرده و هم انسانهاي نيازمند را به روش آبرومندانه تحت پوشش بگيرند و هم پديده زشت و ناهنجار تكدي گري را از شهرهاي ايران عزيز بزدايند البته چنانچه مشكلي براي دستگاه عريض و طويل كميته امداد پيش نيايد و موجب كسادي كار آنها شود.البته راه درست اصلاح سياستها به ويژه سياستهاي اقتصادي دولت است كه روز بروز برتعداد فقراي كشور اضافه نكند.
خداوند بانيان و عاملين اين کار نيک و خدا پسندانه را بيامرزد. واقعا موجب خوشهالی و فخر است.
خداوند بانيان و عاملين اين کار نيک و خدا پسندانه را بيامرزد. واقعا موجب خوش حالی و فخر است.
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری