بازدید 13903

سوغاتی های خوراکی شیراز

شاید تصور کنید که قیمت هتل بزرگ شیراز یا قیمت هتل کریم خان شیراز آنقدر گران است که با حضور در آن‌ها دیگر پولی برای خرید سوغات باقی نمی‌ماند! اما اصلاً اینطور نیست. در حقیقت شما می‌توانید به جای سوغاتی‌های گران، به‌دنبال سوغاتی های خوراکی شیراز بروید.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 21 February 2022

سوغاتی های خوراکی شیراز

این سوغاتی‌ها بسیار خوشمزه هستند و همه را راضی نگه می‌دارند. همچنین می‌توانید خودتان از چشیدن طعم عالی آن‌ها لذت ببرید. یادتان باشد که خوراکی‌های شیرازی بسیار خوشمزه هستند. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین سوغاتی های خوراکی شیراز را بشناسید و مقداری از آن‌ها را برای عزیزان خود سوغات بیاورید.

مسقطی

شما را نمی‌دانیم؛ اما ما که یک بار طعم مسقطی شیراز را چشیده‌ایم، با شنیدن نام مسقطی شیراز، آب از دهانمان راه می‌افتد. این شیرینی خوشمزه که می‌توان از آن به‌عنوان دسر بعد از غذا هم استفاده کرد، سوغاتی خوراکی خوشمزه شیراز است. این شیرینی خوشزه را با نشاسته، زعفران و شکر درست می‌کنند.

جالب است بدانید که بسیاری از افراد مسقطی را به شهرهای دیگر نسبت می‌دهند. البته باید بدانید که تفاوت مسقطی شیراز با مسقطی‌های دیگر در استفاده از طعم‌دهنده‌های مختلف است. شما می‌توانید مسقطی زرشک یا مسقطی گل محمدی تهیه کنید. همچنین برخی انواع مسقطی را با آجیل تزئین می‌کنند که قیمت بیشتری دارند. برای مثال مسقطی بادام و پسته از همه گران‌تر است.

مسقطی بافتی نرم و در عین حال منسجم دارد. بافت مسقطی آنقدر بامزه است که حتی از گاز زدن آن لذت می‌برید. این شیرینی بسیار خوشمزه است و میل کردن آن با چای جان می‌دهد. همچنین قیمت آن بسیار مناسب است. پس حتی اگر در هتل بزرگ شیراز اقامت داشتید و با توجه به قیمت هتل بزرگ شیراز پول بسیاری برایتان باقی نمانده! می‌توانید مقدار بسیاری از این سوغاتی خوراکی خوشمزه را برای عزیزان خود تهیه کنید.

یوخه

همین که این شیرینی تا کنون باعث جنگ داخلی بین کرمانشاه و شیراز نشده است، جای شکر دارد! می‌پرسید چرا!؟ اگر به یوخه نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که دقیقاً شبیه به همان کاک کرمانشاه است. از نظر بافت، موام اولیه و حتی طعم هیچ تفاوتی بین یوخه و کاک وجود ندارد. خب به هر صورت مردم شیراز هم ادعا می‌کنند که این شیرینی خوشمزه متعلق به این سرزمین است و دستورشان را خودشان ابداع کرده‌اند.

سوغاتی های خوراکی شیراز

این شیرینی با خمیری نازک تهیه می‌شود. چندین و چند لایه خمیر نازک را دور هم می‌پیچند و سپس با پودر قندر، پودر پسته یا دارچین آن را تزئین می‌کنند. این شیرینی نیز قیمت مناسبی دارد. پس اگر با دیدن قیمت هتل کریمخان شیراز شوکه شده‌اید، می‌توانید چند بسته یوخه خوشمزه را فقط سوغات بخرید. این شیرینی طعمی بسیار عالی دارد و همه پسند است. بهتر است چند بسته هم برای خودتان سوغات بیاورید. یوخه کنار چای جان می‌دهد. همچنین خوشبختانه باید بدانید که یوخه به سادگی خراب نمی‌شود و مدت نگهداری بسیار بالایی دارد. پس می‌توانید با خیال راحت چند بسته برای منزل خودتان تهیه کنید و در کابینت بگذارید.

کلوچه شیرازی

شما را نمی‌دانیم؛ اما ما که همگی عاشق کلوچه هستیم. کلوچه برای هر جایی هم که باشد خوشمزه است. مهم نیست که کلوچه برای شمال باشد یا جنوب، کلوچه موجودی خوشمزه است که باید طعم آن را در هر شهر و دیاری چشید! شاید با شنیدن نام کلوچه، تصویر از انواع کلوچه‌های شمال جلوی چشمتان بیاید.

شاید فکر کنید که این کلوچه شبیه به کلوچه فومن یا کلوچه لاهیجان باشد؛ اما با دیدن شکل ظاهری کلوچه شیرازی تعجب می‌کنید. این کلوچه بیشتر شبیه به نان برنجی است. این کلوچه هم عامل دعوی و درگیری بین مردم شیراز و کرمانشاه است. از نظر دستور هیچ تفاوتی بین نان برنجی کرمانشاه و کلوچه شیرازی وجود ندارد. البته شکل ظاهری این دو کمی با هم تفاوت دارند. با وجود این طعم هر دو یکسان است. البته در این کلوچه خبری از روغن کرمانشاهی نیست. به همین خاطر بافت ترد و در عین حال کم‌چرب‌تر در مقایسه با نان برنجی دارد.

بادام سوخته

بادام سوخته نیز از جمله سوغاتی‌های خوشمزه شیراز است. این نوع شیرینی بسیار لذیذ، محصول دست مردم شیراز است و طعمی بسیار خاص دارد. البته باید بدانید که این سوغات همانند قیمت هتل بزرگ شیراز یا قیمت هتل کریمخان شیراز ، نسبتاً گران است و خرید آن به‌عنوان سوغات شاید شما را به دردسر بیاندازد!

سوغاتی های خوراکی شیراز

برای تهیه این شیرینی، بادام را با آب و شکر می‌جوشانند. وقتی که حرارت به‌حدی خاصی برسد، آب بخار می‌شود شکر به حالت کاراملی در می‌آید و به بادام می‌چسبد. حین این عمل، بادام کمی می‌جوشد و پخته می‌شود. در این حین بادام حسابی شیرین خواهد شد. بافت شکر نیز همانند چیپس ترد و شکننده می‌شود. به همین خاطر وقتی که آن را میل می‌کنید، حسابی زیر دندان خرت خرت می‌کند. این سوغات طعمی تلخ و شیرین دارد و بسیار خاص و خوشمزه است.

خب دوستان عزیز بهتر است در شیراز حسابی از شیرینی‌های خوشمزه لذت ببرید. شاید بگویید که چرا فالوده شیرازی را از قلم انداختیم؟ خب فالوده را نمی‌توان برایم مسافت دور سوغات آورد، پس آن را به‌عنوان هدیه به خودتان در نظر بگیرید و شربت بهارنارنج و آبلیمو تازه شیراز نوش جان کنید و جای ما را هم خالی کنید!

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی