بازدید 1744475
روز نخست حمله روسیه به اوکراین

شرط روسیه برای توقف جنگ علیه اوکراین/هجوم سنگین بمب افکن‌ها، تانک‌ها و موشک‌های روسیه به اوکراین+فیلم/گفت‌وگوی تلفنی ابراهیم رئیسی با پوتین/اعزام هزاران نظامی آمریکایی به اروپا

پوتین پس از اعلام آغاز عملیات نظامی در منطقه دونباس، افزود: هر کس سعی کند در روند فعالیت روسیه مداخله کرده و بدتر از آن، تهدیدی علیه روسیه و مردم آن به حساب بیاید، باید بداند که روسیه فورا پاسخ خواهد داد... روسیه مدرن و پساشوروی، قوی‌ترین قدرت جهان بوده و هیچ کس نباید شک داشته باشد که مهاجمان علیه روسیه مغلوب خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ 24 February 2022

آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین به دستور پوتین/حملات موشکی در کی‌یف و خارکیف

بین الملل تابناک: رئیس جمهوری روسیه، امروز (پنجشنبه) از آغاز عملیات نظامی در دونباس خبر داد و اندکی پس از سخنان او صدای چندین انفجار در کی‌یف و دونتسک شنیده شد.

اعزام هزاران نظامی آمریکایی به اروپا
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۲۳:۵۹

همزمان با آغاز جنگ در اوکراین، پنتاگون شامگاه پنجشنبه خبر از اعزام هفت هزار نیروی آمریکایی به آلمان داد.

تارنمای شبکه خبری آمریکایی سی ان بی سی به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون نوشت که حدود هفت هزار نیروی آمریکا به آلمان اعزام خواهند شد.

به گفته وی، این نیروها ظرف روزهای آتی اعزام شده و شامل یک تیپ زرهی رزمی خواهند بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در سخنانی خبر داده بود که این کشور سربازان بیشتری به اروپا اعزام می کند. وی تاکید کرده بود که این نیروها نه برای نبرد در اوکراین بلکه در دفاع از متحدان این کشور در ناتو اعزام می شوند.

گفتگوی تلفنی ابراهیم رئیسی با پوتین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۲۳:۴۴

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت و گویی تلفنی درخصوص وضعیت پیرامون مذاکرات وین و آخرین وضعیت اوکراین گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین عصر پنجشنبه در گفت وگو با سید ابراهیم رئیسی، وی را از سیر اوضاع پیرامون اوکراین در رابطه با تصمیم برای اجرای عملیات ویژه نظامی برای دفاع از ساکنان جمهوریهای دونباس مطابق با معیارهای قوانین بین المللی و تعهدات روسیه در توافقنامه های دوستی و همکاری و کمک متقابل با جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک آگاه کرد.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: رئیس جمهوری ایران نیز به نوبه خود، نگرانی روسیه در عرصه امنیتی بخاطر اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و پیمان ناتو را قابل درک خواند.

رسانه آمریکایی: پایتخت اوکراین ظرف چند روز آینده سقوط خواهد کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۲۲:۵۲

تارنمای رسانه آمریکایی نیوزویک به نقل از سه مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن انتظار دارد کی‌یف پایتخت اوکراین ظرف چند روز آینده به دست نیروهای روسیه سقوط کند.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت آمریکا انتظار دارد کی یف پایتخت اوکراین ظرف چند روز آینده به دست نیروهای روسیه سقوط کند و در مدت کمی پس از آن، مقاومت اوکراین در مقابل حمله روسیه متوقف خواهد شد.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که تمرکز مسکو، محاصره نیروهای اوکراینی و وادار کردن آنها به تسلیم یا نابودی خواهد بود. آنها انتظار دارند که کی یف ظرف ۹۶ ساعت آینده تصرف شود و سپس رهبری اوکراین در حدود یک هفته بعد از آن سقوط خواهد کرد.

اوکراین: نیروهای روسیه نیروگاه هسته ای چرنوبیل را تصرف کردند
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۲۲:۵۱

مشاور رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه نیروگاه هسته ای چرنوبیل درخاک اوکراین را تصرف کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، میخائیلو پودولیاک مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین شامگاه پنجشنبه گفت: نیروگاه هسته ای چرنوبیل به تصرف نیروهای روسی درآمده است.

بایدن: پوتین متجاوز است/ روسیه تحریم می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۲۲:۵۱

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری با بیان این ادعا که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه متجاوز است تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعلام کرد.

بایدن مدعی شد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه این جنگ در اوکراین را انتخاب کرده و اکنون روسیه، تبعات آن را با تحریم‌های جدید پرداخت خواهد کرد.

او گفت که چهار بانک دیگر روسیه هدف تحریم قرار خواهند گرفت. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که ولادیمیر پوتین اهدافی فراتر از اوکراین دارد و قصد او احیای اتحاد جماهیر شوروی است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر تأکید کرد که نیروهای آمریکا قرار نیست برای وارد شدن به جنگ اوکراین عازم اروپا شوند.

بایدن گفت که بازار سهام روسیه و ارز این کشور در روزهای اخیر به دلیل اقدامات رئیس‌جمهور این کشور آسیب دیده‌اند. بایدن درباره اینکه تنش‌های اخیر چه اثری بر زندگی روزمره آمریکایی‌ها خواهد داشت گفت که دولت او در تلاش است هر گونه اخلال در ذخائر انرژی را جبران کند.

بایدن گفت که تحریم‌های جدید علیه روسیه، نخبگان این کشور، بانک‌های بزرگ و صادرات فناوری روسیه را هدف خواهد گرفت.

طرح قطع اینترنت سراسر روسیه روی میز بایدن
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۲۱:۵۸

شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داده فهرستی از گزینه‌ها به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اخلال در توانمندی روسیه جهت ادامه اقدامات نظامی در اوکراین ارائه شده است.

اخلال در اینترنت سراسر روسیه، قطع شبکه برق و دستکاری در سوزن‌های ریل به منظور مانع‌تراشی در توانایی روسیه برای تأمین نیروهایش از جمله گزینه‌های پیشنهادی به رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند.

 

شرط روسیه برای توقف جنگ علیه اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۲۰:۳۰

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه ولادیمیر پوتین برای مذاکره با سران اوکراین آماده است، شرایط روسیه برای توقف عملیات نظامی در اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش تارنمای روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو، پسکوف روز پنجشنبه گفت: روسیه برای مذاکره با سران اوکراین در مورد موقعیت بیطرف این کشور آماده است. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به سوالی در مورد اعلام آمادگی رئیس جمهوری بلاروس برای میزبانی شهر مینسک برای مذاکرات میان روسیه و اوکراین، یکی از شرط های برای مذاکره با اوکراین را انصراف از نظامی گری و توقف نظامی سازی این کشور خواند.

پسکوف شرط روسیه را برای اوکراین موقعیت بیطرف این کشور (خودداری از عضویت در ناتو) خواند که باید مقام های کی یف بر آن تاکید کنند.

 مقام ارشد کاخ همچنین تصریح کرد که دولت اوکراین باید از استقرار تسلیحات خارجی در این کشور صرف نظر کند. 

به گفته پسکوف، این مذاکرات فقط در صورت آمادگی متقابل کی یف (دولت اوکراین) امکانپذیر خواهد بود.

زلنسکی: نیروهای روسیه به دنبال کنترل بر نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل هستند
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۲۰:۲۹

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای روسیه در تلاش هستند تا کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست بگیرند.

او در توییتی نوشت: نیروهای اشغالگر روسیه در تلاش برای تصرف چرنوبیل [نیروگاه هسته‌ای] هستند. مدافعان ما جان خود را فدا می‌کنند تا تراژدی ۱۹۸۶ تکرار نشود. این یک اعلان جنگ علیه کل اروپا است.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، وزارت خارجه اوکراین هم هشدار زلنسکی را تکرار کرد و در توییتی نوشت که حمله روسیه به اوکراین می‌تواند یک فاجعه زیست‌محیطی دیگر ایجاد کند. این وزارتخانه در توییتی نوشت: در سال ۱۹۸۶، جهان شاهد بزرگترین فاجعه فناوری در چرنوبیل بود. اگر روسیه به جنگ ادامه دهد، چرنوبیل ممکن است در سال ۲۰۲۲ دوباره اتفاق بیفتد.

ستون تانک‌های منهدم شده اوکراینی در نزدیکی کریمه
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۷:۱۷
تعداد بازدید : 35211
رویترز: راهبرد بایدن در اداره بحران اوکراین نامتناسب بوده است
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۷:۱۴

خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به رویارویی نظامی روسیه و اوکراین نوشت: راهبرد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در اداره مهم‌ترین بحران جهانی دوران ریاست‌جمهوری وی تاکنون نامتناسب بوده است.

 جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای جلوگیری از رویارویی نظامی روسیه و اوکراین به هر اقدامی متوسل شد؛ شدیدترین تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال و با متحدان آمریکا برای تشکیل یک جبهه‌ واحد همکاری کرد، تسلیحات نظامی جدید به اوکراین داد و نیروهای ناتو را در شرق اروپا تقویت کرد. اما به رغم همه این اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بامداد امروز دستور عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس را صادر کرد.

این گزارش با اشاره به وضعیت فعلی این رویارویی نظامی می‌نویسد: اینکه بایدن چطور این بحران را اداره کند تاثیر زیادی بر سرنوشت سیاسی او و روابط آمریکا با جهان دارد. با اینکه وی وعده داده بود در برابر روسیه قاطعانه اقدام کند، مدیریت مهم‌ترین بحران جهانی پیش روی در دوران ریاست جمهوری اش تاکنون نامتناسب بوده است.

دولت وی همیشه اعلام کرده بود آماده حمایت از اوکراین است؛ اما سرباز به این کشور اعزام نخواهد کرد. ترجیح وی برای توسل به دیپلماسی و اعمال تحریم نشان می‌دهد آمریکایی‌ها بعد از باتلاق‌های افغانستان و عراق علاقه چندانی به مداخله نظامی در کشوری دیگر ندارند.

پوتین از این مزیت برخوردار بود که می‌دانست بایدن با کشور هسته‌ای برای محافظت از کشور دیگری که مرز طولانی با روسیه دارد وارد جنگ نخواهد شد، آنهم کشوری که واشنگتن با آن توافق‌نامه دفاعی ندارد.

بایدن در عوض بر هماهنگی با متحدان آمریکا در ناتو به‌ویژه در شرق اروپا و مشاوره با این کشورها تمرکز کرد. یک دیپلمات اروپایی این اقدام را کاملا مغایر با رویکرد آمریکا در خروج نابهنگام از افغانستان دانست وگفت: اقدام بعدی بایدن تحریم روسیه و اقناع آلمان برای تعلیق خط لوله نورد استریم ۲ بود.

برخی مقامات آمریکایی معتقدند تشدید و گسترش طیف تحریم‌های روسیه به معنای افزایش قیمت نفت است در حالیکه دولت بایدن با تورم روبرو است.

بعضی دولت‌های غربی از سیاست درهای باز بایدن برای ورود اعضای جدید به ناتو حمایت کرده اند، ولی برخی منتقدان می‌گویند بایدن باید به روشنی بیان می‌کرد اوکراین تا پیوستن به ناتو فاصله زیادی دارد به ویژه اینکه مهم‌ترین درخواست پوتین توقف گسترش بیشتر ناتو در شرق اروپا بود.

واکنش بایدن به تحولات اخیر می تواند بر رابطه آمریکا و چین نیز با توجه به وضعیت تایوان اثر بگذارد. اقدام پوتین بهانه خوبی به دست جمهوری‌خواهان خواهد داد تا در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر کنگره (آبان/ آذر) علیه وی و حزب دموکرات استفاده کنند.

نظامیان آمریکایی به مرز اوکراین می‌روند
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۷:۰۸

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که نظامیان آمریکایی برای کمک به شهروندان آمریکایی برای فرار از اوکراین به سمت مرز اوکراین روانه شدند.

طبق این گزارش، مقامات دفاعی و غیردفاعی ایالات متحده اعلام کردند که پرسنل نظامی ایالات متحده در لهستان آماده نزدیک شدن به مرز با اوکراین برای کمک به سیل عظیمی از آمریکایی ها و سایر اتباع خارجی که قصد فرار از مرز اوکراین را دارند، شدند.

بر اساس این گزارش، نظامیان آمریکایی در ۱۲ مایلی از مرز اوکراین هستند و احتمالاً عصر امروز پنجشنبه با آمریکایی‌ها و دیگر اتباع خارجی در مرز که قصد خروج از اوکراین و ورود به لهستان را دارند، ملاقات خواهند کرد.

طبق این گزارش، حدود ۸۰۰ نظامی نیز در منطقه «جی ۲ جیسیونا» در هفت مایلی از مرز لهستان و اوکراین مستقر هستند و این منطقه احتمالاً به عنوان یک پناهگاه موقت و مرکز بازرسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آنطور که مقامات می‌گویند نیروهای آمریکایی در حال استقرار تخت‌خواب هایی در این منطقه هستند.

مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کرده‌اند که هرگونه اقدام ارتش آمریکا به درخواست وزارت خارجه آمریکا و با هماهنگی دولت لهستان صورت می‌گیرد و احتمالاً ارتش آمریکا امروز به مرز اوکراین می‌رسد.

یک فروند هواپیمای نظامی اوکراین نزدیک کی یف سقوط کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۶:۵۳

خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش در یک خبر فوری گزارش داد: یک فروند هواپیمای نظامی اوکراینی با ۱۴ سرنشین در نزدیکی کی یف سقوط کرد.

 تا لحظه مخابره این خبر اشاره ای به جزئیات این سانحه هوایی نکرد.

سقوط این هواپیما نظامی اوکراین در حالی است که امروز ارتش روسیه به اوکراین حمله کرده است.

هنوز دلیل ساقط شدن این هواپیما و شمار دقیق تلفات یا مجروحان اعلام نشده است.

اسپوتنیک در خبری اعلام کرد دست کم پنج نفر از سرنشینان کشته شده اند.

آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین به دستور پوتین/هجوم سنگین جنگنده‌‌ها و بمب افکن‌های روسیه به اوکراین+فیلم/حمله زمینی گسترده روسیه به اوکراین+عکس/ ادعای کی‌یف در مورد کشته شدن ۵۰ نظامی روس

درگیری در فرودگاه نظامی «هوستومل» در نزدیکی کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۶:۴۸
تعداد بازدید : 37266
دبیر کل ناتو: صلح در اروپا فروپاشیده شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۵:۲۸

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درپی وقایع امروز در اوکراین در سخنانی در بروکسل گفت که صلح در اروپا ضربه خورد و از هم فروپاشیده شد.

 استولتنبرگ که در بروکسل دراین باره سخنرانی کرد گفت: روسیه به اوکراین حمله کرد این یک اقدام سبعانه جنگی است.

وی افزود: دراین میانه ما به یاد مردم شجاع اوکراین هستیم، متاسفانه آنچه که طی ماه های گذشته به آن هشدار داده بودیم و با وجود تمامی درخواست ها و تلاش های خستگی ناپذیر سیاسی از روسیه برای تغییر رویه، به این امر رسیدیم.

کرملین: هدف روسیه نابودی ارتش اوکراین نیست
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۵:۲۷

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: هدف روسیه نابودی ارتش اوکراین نیست بلکه خواهان توقف نظامی شدن این کشور است.

 پسکوف روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت که روسیه نابودی ارتش اوکراین در جریان عملیات نظامی را به عنوان یک هدف دنبال نمی کند بلکه هدف مسکو خنثی کردن توانمندی نظامی اوکراین است.

مقام ارشد کاخ کرملین افزود: این عملیات نظامی در اوکراین واقعا برای ازبین بردن توانمندی نظامی اوکراین اجرا می شود که اخیرا از جمله با تلاش و کمک های کشورهای دیگر توسعه یافته بود.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که باتوجه به نتایج نظرسنجی ها، مردم روسیه از عملیات نظامی برای توقف نظامی کردن اوکراین حمایت می کنند.

وی افزود: حمایت مردم روسیه از این عملیات نظامی، کمتر از به رسمیت شناختن جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک نیست.

تلاش چهار کشور اروپایی برای اقدام جمعی علیه روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۴:۵۸

 

کشورهای عضو ناتو، لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی، ماده ۴ قوانین ناتو را برای آغاز رایزنی در داخل ائتلاف در مورد حمله روسیه به اوکراین فعال کرده اند. در ماده ۴ پیمان آتلانتیک شمالی آمده است: «هر زمان که به نظر هر یک از اعضا، تمامیت ارضی، استقلال سیاسی یا امنیت هر یک از طرف‌ها مورد تهدید قرار گیرد، طرف‌ها با یکدیگر مشورت خواهند کرد».

آنطور که در وب‌سایت ناتو آمده است، مشورت بر اساس ماده ۴ می تواند منجر به اقدام جمعی بین ۳۰ کشور عضو شود. ماده ۴ پیش از این از زمان تشکیل ائتلاف ناتو در سال ۱۹۴۹ شش بار مورد استناد قرار گرفته است، آخرین مورد توسط ترکیه در فوریه ۲۰۲۰ به بهانه کشته شدن دهها سرباز ترکیه در حمله نیروهای دولتی سوریه در مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال سوریه بوده است.

ماده ۴ جدا از ماده ۵ است که اعلامیه ائتلاف ناتو است مبنی بر اینکه حمله به یک عضو حمله به همه تلقی می شود.

ادعای کی‌یف در مورد کشته شدن ۵۰ نظامی روس
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۴:۵۳

وزارت کشور اوکراین در آماری از ستاد کل نیروهای مسلح این کشور از کشته شدن ۵۰ نظامی روس خبر داد و آنان را «اشغالگر» خواند.

رادیو فرانسه با اشاره به این که رسانه‌ها نمی توانند این آمار را تایید کنند، به نقل از وزارت کشور اوکراین از کشته شدن یک نظامی رده بالا دفاع ضدهوایی این کشور در جنوب اوکراین خبر داد.

همچنین اخباری از کشته شدن ۴ افسر مرزبانی اوکراین در استان خرسون در جنوب این کشور منتشر شده است.

وزارت کشور اوکراین صبح امروز (پنجشنبه) همچنین گزارش داد: مطمئنا صدها نظامی اوکراینی تاکنون در اثر حملات موشکی روسیه جان خود را از دست داده اند.

بلاروس مشارکت در اقدام نظامی علیه اوکراین را رد کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۴:۵۱

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که ارتش کشورش در درگیری‌های اوکراین و روسیه مشارکتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری بلتا، لوکاشنکو در نشستی با فرماندهان ارتش بلاروس با اشاره به اقدام نظامی روسیه در اوکراین، اعلام کرد: ارتش بلاروس هیچ سهمی در این عملیات نداشته است.

وی همچنین تاکید کرد که از گفت‌ وگو میان مسکو و کی‌یف در مینسک استقبال می‌کند.

این در حالی است که مقامات اوکراین ادعا می‌کنند که روسیه از خاک بلاروس برای حمله به اوکراین استفاده کرده است. همچنین تصاویر دوربین های مدار بسته ای منتشر شده که گفته می شود ورود تانک به خاک اوکراین از مرز بلاروس را نشان می ‌دهد.

خبرگزاری فرانسه پیشتر خبر داده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیشب پیش از اعلام خبر اقدام نظامی در منطقه دونباس با همتای بلاروسی خود تلفنی صحبت کرده بود.

کنگره خواستار تحریم‌های فلج‌کننده علیه روسیه شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۲:۵۹

 

نمایندگان کنگره آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومکردن عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خواستار تحریم‌های فلج‌کننده علیه مسکو شدند.

«باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «امشب، قلب من برای مردم اوکراین سنگین است. بعنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا، متعهد هستم تا اطمینان حاصل کنم که ایالات متحده، حداکثر هزینه را به پوتین، اقتصاد روسیه و آن‌هایی که پایمال شدن حاکمیت اوکراین را تسهیل کردند، وارد کند».

سناتور کریس مورفی دموکرات از ایالت کنتیکت نیز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را یک اقدام «شرورانه و وحشتناک ناشی از ضعف مسکو» خواند و تأکید کرد که ایالات متحده در نبرد با مسکو در کنار اوکراین خواهد ایستاد.

مورفی که یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا است، در این خصوص گفت: «تصمیم پوتین برای حمله یک اقدام شرورانه، وحشتناک و ناشی از ضعف بوده است و این اشتباه تعیین‌کننده‌ای برای او است. مردم اوکراین تا زمانی که برای محافظت از ملت خود در برابر این ظالم خارجی لازم باشد، به نبرد ادامه می‌دهند و ایالات متحده در این نبرد در کنار آن‌ها خواهد بودم.

وی در ادامه افزود: « ما باید بی‌وقفه به مردم اوکراین کمک کنیم. ما باید تحریم‌های فلج کننده ای را علیه روسیه وضع کنیم و ما باید دست پوتین و دوستانش را از اقتصاد جهانی قطع کنیم. یک واکنش قوی و سریع ضروری است.»

سناتور میت رامنی جمهوری‌خواه از ایالت «یوتا» یکی دیگر از اعضای کمیته روابط خارجی سنا، گفت که «سخت ترین مجازات های اقتصادی» باید علیه روسیه اعمال شود.

این جمهوری خواه یوتا گفت: «آمریکا و متحدان ما باید با قرار دادن پوتین و روسیه در معرض شدیدترین مجازات‌های اقتصادی، با اخراج آنها از نهادهای جهانی و متعهد کردن خود به گسترش و مدرن‌سازی دفاع ملی‌‌امان، به درخواست حفاظت از آزادی پاسخ دهند».

سناتور مارشا بلکبرن جمهوری‌خواه از ایالت تنسی که در کمیته نیروهای مسلح سنا حضور دارد، از بایدن خواست تحریم‌های شدیدتری از جمله حذف روسیه از سیستم بانکی سوئیفت را اعمال کند.

وی ادامه داد: « ما برای مردم اوکراین دعا می کنیم که در برابر تلاش پوتین برای بازسازی شوروی قدیمی دفاع می کنند. بایدن باید در مقابل پوتین بایستد و فوراً تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه وضع کند که این تحریم‌ها با حذف از سیستم بانکی سوئیفت شروع می‌شود. ایالات متحده در کنار اوکراین است. »

سناتور مارک وارنر دموکرات از ایالت ویرجینیا و رئیس کمیته اطلاعات سنا در بیانیه‌ای که از طریق توییتر منتشر شد گفت که وی معتقد است که برای تغییر مسیر روسیه و دنبال کردن دیپلماسی دیر نشده است ولی در عین حال ادامه داد: «دیگر نمی‌توانیم امیدوار باشیم که این بن‌بست از طریق مسالمت‌آمیز حل شود. آن‌چه در اوکراین اتفاق می‌افتد نه تنها برای اوکراین، بلکه برای مردم روسیه نیز یک تراژدی است. آنها هزینه گزافی را در خون و آسیب اقتصادی برای جاه طلبی بی پروا پوتین پرداخت خواهند کرد».

عبور موشک روسیه از منطقه جدایی‌طلب «ترانس‌نیستریا» در شرق مولداوی به سمت اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : 51860
فیلمی از هدف قرار گرفتن نیروهای اوکراین از سوی پهپادهای روسی
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۲:۳۵
تعداد بازدید : 55133
اروپا: شدیدترین تحریم‌ها را علیه روسیه وضع می‌کنیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۲:۲۷

 

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در «بروکسل» پایتخت بلژیک در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گفت: «اتحادیه اروپا با شدیدترین راه ممکن پاسخ خواهد داد.....(رهبران اروپا) بسته قوی‌تری را اتخاذ خواهند کرد، سخت‌ترین بسته تحریم‌هایی که تاکنون اجرا کرده‌ایم».

از طرف دیگر، «اورسلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در واکنشی مشابه متعهد شد که «پایه اقتصادی روسیه و ظرفیت این کشور برای مدرن‌سازی را تضعیف» کند.

وی اقدام نظامی روسیه را یک «حمله وحشیانه» توصیف کرد و گفت: «ما دارایی‌های روسیه در اتحادیه اروپا را مسدود می‌کنیم و دسترسی بانک‌های روسیه به بازارهای مالی اروپا را متوقف خواهیم کرد. ما این حمله وحشیانه و استدلال‌های بدبینانه‌ای که برای آن مطرح شده است را محکوم می‌کنیم».

فن درلاین ادامه داد که تحریم‌های «عظیم و استراتژیک» علیه روسیه را برای تصویب در اواخر امروز ارائه خواهد کرد. «این تحریم ها به گونه ای طراحی شده اند که خسارات سنگینی بر منافع کرملین و توانایی آنها برای تامین مالی جنگ وارد کنند. و ما می‌دانیم که میلیون‌ها روس خواهان جنگ نیستند».

وی تصریح کرد: «ما اجازه نخواهیم داد، رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین، حاکمیت قانون را با حاکمیت زور و بی‌رحمی جایگزین کند، اوکراین پیروز خواهد شد».

سفارت ایران خواستار خروج شهروندان ایرانی از اوکراین شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۲:۲۷

 

سفارت ایران در «کی‌یف» با صدور بیانیه‌ای خواستار خروج شهروندان ایرانی از اوکراین شد و اعلام کرد: «تمامی ایرانیان مقیم از هر امکانی برای خروج از اوکراین اقدام کنند».

بیانیه وزارت دفاع اوکراین درباره درگیری نیروهای روسیه و اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۲:۲۶

 

وزارت دفاع اوکراین امروز (پنجشنبه) مدعی شد که ارتش روسیه از سوی ارتش اوکراین متحمل خساراتی شده است.

وزارت دفاع اوکراین مدعی شده است که نیروهای این کشور «با عزت» در حال مقابله با عملیات تهاجمی روسیه هستند و خساراتی را به ارتش روسیه متحمل کرده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع اوکراین که بر روی واتس اپ منتشر شده، آمده است: «نیروهای دفاع ملی با استفاده از حق دفاع از خود مطابق با بند ۵۱ از منشور سازمان ملل با عزت در حال مقابله با تلاش‌های دشمن برای ورود غیرقانونی به مرزهای کشور هستند. اوضاع تحت کنترل است و ارتش روسیه متحمل خسارت شده است. هیچ‌گونه تلفاتی در میان مدافعان اوکراین وجود ندارد».

خروج شهروندان اوکراین از کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۲:۲۱

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» با انتشار تصویری نوشته همزمان با عملیات نظامی روسیه، شماری از مردم اوکراین در حال خروج از پایتخت هستند تا بتوانند خود را به غرب این کشور و مرزهای لهستان و ناتو برسانند.

آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین به دستور پوتین/هجوم سنگین جنگنده‌‌ها و بمب افکن‌های روسیه به اوکراین+فیلم/حمله زمینی گسترده روسیه به اوکراین+عکس

حمله زمینی گسترده روسیه به اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۷

آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین به دستور پوتین/هجوم سنگین جنگنده‌‌ها و بمب افکن‌های روسیه به اوکراین+فیلم/ حملات موشکی به شهرهای مهم اوکراین+فیلم / اوکراین: از مرز بلاروس نیز به ما حمله شده است/ساقط شدن یک جنگنده روسی

روایت زلنسکی از تماس تلفنی با سران اروپایی
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۴

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی در صفحه توییتری خود تصریح کرد که در تماس تلفنی با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان، «آندرژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس خواستار توقف جنگ روسیه علیه اوکراین شده است.

وی در این پیام نوشت: «در گفت‌وگو با اولاف شولتز، آندرژی دودا و بوریس جانسون خواستار توقف قوری جنگ پوتین علیه ما و جهان شدم. یک ائتلاف ضدپوتین ایجاد کنید. فوراً تحریم‌هایی را وضع کنید و حمایت‌های دفاعی و مالی از ما کنید و حریم هوایی را مسدود کنید. جهان باید روسیه را به سمت صلح هدایت کند».

قیمت نفت از ۱۰۰ دلار گذشت
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۳

در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین، قیمت نفت خام از ۱۰۰ دلار عبور کرده که این رکوردی تازه در هفت سال گذشته است.

تماس تلفنی صدراعظم آلمان با رئیس‌جمهور اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۳

واحد مطبوعاتی دولت آلمان ضمن اعلام خبر تماس تلفنی «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان با «ولودیمیر زلنسکی» اعلام کرد: «اولاف شولتز صدراعظم همین الان با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تماس گرفت و به اوکراین در خصوص همبستگی کامل آلمان در این ساعت سخت اطمینان داد».

 

ناتو نشست اضطراری برگزار می‌کند
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۲

 

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که نمایندگان کشورهای ناتو صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی پس از تصمیم روسیه در مورد عملیات نظامی در دونباس، نشست اضطراری برگزار خواهند کرد.

یکی از منابع ناتو در این خصوص گفت: «می‌توانیم تأیید کنیم که شورای سفرا امروز صبح (پنجشنبه) جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد».

از کار افتادن سامانه دفاع هوایی نیروهای مسلح اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۲

وزارت دفاع روسیه در خصوص عملیات نظامی خود تصریح کرد که زیرساخت‌های نظامی پایگاه‌های هوایی اوکراین از کار افتاده‌ است.

اوکراین: یک هواپیمای روسی را ساقط کردیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۹:۳۳

 

ارتش اوکراین گفته پدافند هوایی این کشور یک فروند هواپیمای روسی را در شرق اوکراین ساقط کرده است.

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند بخش تحت کنترل اوکراین در منطقه لوهانسک در حال تخلیه غیرنظامیان است.

رئیس منطقه کریمه هم می‌گوید صدای تیراندازی و انفجار در نزدیکی مرز با اوکراین شنیده می‌شود.

اوکراین: از مرز بلاروس به ما حمله شده است
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۹:۳۰

 

یگان مرزی اوکراین اعلام کرد مناطق مرزی این کشور با حمایت بلاروس مورد حمله روسیه قرار گرفته است.

درگیری در مرز بلاروس و اوکراین/تیراندازی و انفجار در مرز کی‌یف و کریمه
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۹:۲۷

 

یگان مرزی اوکراین اعلام کرد مناطق مرزی این کشور با حمایت بلاروس مورد حمله روسیه قرار گرفته است.

رسانه های اوکراینی گزارش دادند که بخش تحت کنترل کی یف در منطقه لوهانسک در حال تخلیه غیرنظامیان است. از طرف دیگر، مسئولان شهر کی‌یف از تهدید حملات هوایی خبر دادند و ویدئویی از سیستم حمله هوایی که در پایتخت اوکراین کار می‌کند در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

رئیس منطقه کریمه می‌گوید صدای تیراندازی و انفجار در نزدیکی مرز با اوکراین شنیده می شود. او با این حال اعلام کرد که مردم در کریمه هایمن ستند اما اتوبوس‌هایی برای کسانی که در شمال شبه جزیره هستند و می‌خواهند به مناطقی دورتر از مرز نقل مکان کنند، در دسترس خواهند بود.

بایدن: فردا تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۹:۲۷

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتری خود در ارتباط با تحولات اوکراین نوشت: «فردا با سران گروه ۷ (G۷) نشست خواهم داشت و ایالات متحده و متحدان و شرکای این کشور تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع خواهند کرد. ما به ارائه کمک و پشتیبانی به اوکراین و مردم اوکراین ادامه می‌دهیم».

وزارت دفاع روسیه: به شهرهای اوکراین حمله نمی کنیم/زیرساخت های نظامی هدف قرار می گیرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۹:۲۲

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور هیچ حمله ای به شهرها و مناطق مسکونی اوکراین نخواهد کرد و فقط زیرساخت های نظامی این کشور را هدف قرار خواهد داد.

یک مقام وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری ریانووستی گفت: نیروهای مسلح روسیه هیچ گونه حمله موشکی، هوایی یا حملات توپخانه ای به شهرهای اوکراین نخواهند کرد.

مقام وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: با تسلیحات دقیق، زیرساخت های نظامی، مراکز پدافند هوایی، پایگاه های هوایی و واحدهای هوایی اوکراین هدف قرار خواهد گرفت و از کار خواهد افتاد.

موشک کروز در حال پرواز بر فراز شهری در اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید : 80773
به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله هوایی در پایتخت اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید : 80840
بایدن: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۸:۵۱

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به صدور دستور فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس از سوی رئیس جمهور روسیه گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

بایدن اظهار داشت: وضعیت را از کاخ سفید زیر نظر خواهم داشت و از طریق تیم امنیت ملی خود به دریافت اخبار ادامه خواهم داد.

وزیر خارجه اوکراین: روسیه هجومی همه‌جانبه علیه ما آغاز کرده است
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۸:۵۰

 

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین بامداد پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، "حمله تمام عیار به اوکراین" را آغاز کرده است.

کولبا نوشت: شهرهای صلح آمیز اوکراین مورد حمله قرار گرفته‌اند. این یک جنگ تهاجم است. اوکراین از خود دفاع خواهد کرد و پیروز خواهد شد. جهان می‌تواند و باید پوتین را متوقف کند. هم اکنون زمان اقدام است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: شرایط ما را به انجام اقدامات قاطع و فوری واداشته است. جمهوری‌های مردمی [خودخوانده] دونباس از روسیه کمک خواستند؛ بنابراین، طبق ماده ۵۱ بخش ۷ منشور سازمان ملل متحد، با تصویب شورای فدراسیون روسیه و در راستای دوستی و توافقنامه‌های کمک مشترک با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، که توسط مجلس فدرال روسیه تصویب شده‌اند، من تصمیم گرفته‌ام که یک عملیات ویژه نظامی انجام دهم.

پوتین همچنین مدعی شد، تلاش‌های روسیه برای توافق با ناتو در خصوص عدم گسترش این اتحاد در شرق اروپا، بی‌فایده بوده است.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: با توجه به تهدیدات مداوم از سوی اوکراین، روسیه نمی‌تواند احساس امنیت کرده، وجود داشته باشد و توسعه یابد.

پوتین پس از اعلام آغاز عملیات نظامی در منطقه دونباس افزود: پوتین پس از اعلام آغاز عملیات نظامی در منطقه دونباس، افزود: هر کس سعی کند در روند فعالیت روسیه مداخله کرده و بدتر از آن، تهدیدی علیه روسیه و مردم آن به حساب بیاید، باید بداند که روسیه فورا پاسخ خواهد داد... روسیه مدرن و پساشوروی، قوی‌ترین قدرت جهان بوده و هیچ کس نباید شک داشته باشد که مهاجمان علیه روسیه مغلوب خواهند شد.

او با این حال در پایان دوباره ادعای خود مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله و تصرف اوکراین را ندارد، یادآور شد.

رئیس جمهوری روسیه مدعی شد که عملیات نظامی‌ کشورش در اوکراین، نه برای تصرف این کشور، بلکه برای کمک به غیرنظامیان است و مسئولیت هرگونه خونریزی را با دولت اوکراین دانست.

تعداد بازدید : 81213

او همچنین در ادامه گفت: هرگونه مداخله نظامی از سوی دیگر کشورها، "به عواقبی بی‌سابقه" منجر خواهد شد.

پوتین همچنین به نیروهای روسیه دستور داد تا از مردم حفاظت کنند و از نیروهای اوکراینی هم خواست تا سلاح‌هایشان را زمین بگذارند. او بار دیگر تاکید کرد که توسعه‌طلبی ناتو برای جذب اوکراین پذیرفته نیست و روسیه هیچ انتخاب دیگری نداشت، جز ایتکه از خودش مقابل آنچه او تهدیدات قریب‌الوقوع از سمت اوکراین توصیف کرد، دفاع کند.

پیشتر وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود، کاخ سفید معتقد است، ممکن است روسیه در ۲۴ ساعت آینده، حمله‌ای "تمام عیار" علیه اوکراین را آغاز کند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: متاسفانه روسیه نیروهایش را در سراسر مرزهای اوکراین با آخرین نقطه آمادگی مستقر کرده است؛ از شمال، از جنوب و از شرق، همه شرایط برای حمله اساسی روسیه علیه اوکراین آماده به نظر می‌رسد.

اندکی پس از سخنان پوتین که در تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، صدای انفجارهایی در کی‌یف، پایتخت اوکراین به گوش رسید. خبرگزاری اینترفکس از تیراندازی در نزدیکی اصلی‌ترین فرودگاه پایتخت اوکراین خبر می‌دهد. همچنین انفجارهایی در شهر دونتسک گزارش و به هواپیماهای غیرنظامی هشدار داده شد بر فراز این منطقه پرواز نکنند.

ساعاتی پیش از آن، جدایی‌طلبان روس‌گرا از مسکو برای متوقف کردن "تخاصم" اوکراین درخواست کمک کرده بودند؛ ادعایی که ایالات متحده آن را پروپاگاندای روسیه توصیف کرد.

پیشتر یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت که کاروان تجهیزات نظامی شامل چندین تانک در حال حرکت به سمت دونتسک از سمت مرز روسیه بودند.

شبکه راشاتودی گزارش کرد، مجموعه ای از انفجارها در سراسر اوکراین گزارش شده و شاهدان عینی می‌گویند که انفجارها در نزدیکی تعدادی از شهرهای بزرگ رخ داده است زیرا ولادیمیر پوتین دستوری مبنی بر مجوز «عملیات نظامی ویژه» در منطقه دونباس را امضا کرده است.

طبق این گزارش، «متیو چنس» خبرنگار سی‌ان‌ان، صبح پنج‌شنبه از پشت بامی در مرکز کی‌یف گزارش کرد که صدای چهار یا پنج انفجار را در شهر شنیده، اما ادامه داد: «نمی‌توانم توضیح دهم که این‌ها چه هستند.»

حملات موشکی در کی‌یف و خارکیف

از طرف دیگر، رسانه‌های محلی به نقل از یک مقام در وزارت امور داخلی اوکراین گزارش کردند که مقرهای فرماندهی ارتش اوکراین در کی‌ف و خار‌کیف مورد حملات موشکی قرار گرفتند.

اوکراین: جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شده است

وزیر امور خارجه کی‌ یف ساعاتی پس از صدور دستور مسکو برای «عملیات ویژه» در منطقه جداشده دونباس، اعلام کرد که جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شده است.

«دیمیتری کولیبا» وزیر خارجه اوکراین در بیانیه‌ای بامداد امروز (پنجشنبه) گفت که ولادیمیر پوتین «به‌ تازگی یک حمله تمام عیار را به اوکراین را آغاز کرده است.»

وی با طرح این ادعا که انفجارهایی در نزدیکی «کی‌یف» رخ داده است، گفت: «شهرهای آرام اوکراین تحت حمله قرار گرفته و این یک جنگ متجاوزانه است. اوکراین از خود دفاع می‌کند و پیروز می‌شود. جهان می‌تواند و باید پوتین را متوقف کند. هم‌اکنون زمان عمل فرارسیده است.»

در فرمان پوتین برای صدور مجوز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس آمده است: «شرایط ما را ملزم به اقدام قاطع و فوری می‌کند.» وی در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت گفت که او می‌خواهد اوکراین را «غیرنظامی» و «نازی‌زدایی» کند.

مسکو: عملیات نظامی روسیه، تهدیدی برای غیرنظامیان نیست

وزارت دفاع روسیه با تأکید بر اینکه عملیات نظامی روسیه تهدیدی برای غیرنظامیان محسوب نمی‌شود گفت: «تسلیحات با دقت بالا، زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی و هوانوردی ارتش اوکراین را ناتوان می‌کنند.»

بایدن: روسیه یک جنگ از پیش برنامه‌ریزی شده را اعلام کرد

از طرف دیگر، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پس از اعلام یک «عملیات نظامی» روسیه علیه اوکراین گفت: «روسیه یک جنگ از پیش برنامه‌ریزی‌شده را اعلام کرده است که منجر به تلفات فاجعه‌بار جانی و رنج انسانی خواهد شد.»

بایدن در بیانیه‌ای که اواخر عصر چهارشنبه به وقت محلی (بامداد پنجشنبه) منتشر شد، از جهان خواست که مسکو را برای «مرگ و ویرانی» مسئول بداند.

بایدن با تهدید روسیه ادامه داد: «دعاهای جهان امشب با مردم اوکراین است، زیرا آنها از حمله غیرقانونی و غیرقابل توجیه نیروهای نظامی روسیه رنج می برند. ایالات متحده و متحدان و شرکای آن به روشی متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان، روسیه را مسئول خواهد دانست.»

زلنسکی: حکومت نظامی در سراسر اوکراین اعمال می‌شود

«ولودیمیر زلنسکی» نیز با تأیید آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه تصریح کرد، در حال اعمال حکومت نظامی در سراسر خاک اوکراین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۰۴
پوتین به پایان خودت سلام کن
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
هزار کیلومتر دورتر از مسکو هم طرفدار دارد... شما به آغاز دوران جدید سلام کن! چی داره این مجسمه سراسر عیب غرب که عاشقشی؟ پوتین پست ترین انسان زمین هم باشه یک وطن پرست هست که روسیه رو از خاکستر ساخته... ایرادش چیه؟ چون برای منفعت کشورش کار میکنه؟ منفعتی که سال ها هست ما ایرانی ها بوسیدیم و گذاشتیم کنار
Nima
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
در خود روسیه الان مردم دارند دلار می خرند بعد یه عده هموطن ساده لوح می گن پوتین فلان و بهمان
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
حالا کی میخواد این پایان رو رقم بزنه؟
اوکراین کوچولو که دو روزه اشغال میشه؟
آمریکا که ضعیفترین ارتش رو تو دنیا داره که از پس طالبان پابرهنه برنیومد؟
ناتو که اگه حرف زیاد بزنه روسیه گازشو قطع میکنه و مردمش یخ میزنن و با خاموشی گسترده روبرو میشه؟
کی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جرقه این جنگ زمانی زده شده که آمریکا فتنه انقلاب رنگیو راه انداخت البته این انسانیت نیست که به مردم آسیب برسه
انشالا که ادامه دار نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
منافقین به پایانتون سلام کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مرگ بر جنگ و جنگ ..
مرگ بر روسیه کثیف و تندروها و کاسبان تحریم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
عاشقان پوتین زیاد عجله نکنید خوی استکباری پوتین هم رو شد دوستان مسکو کمی صبر کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
درود بر آغاز پوتین
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مرگ بر چین شوروی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اوکراین از اول مال روسیه بود و تا اخر مال روسیه خواهد ماتند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
این حماقتی بود که هم آمریکاهم شوروی و دیگران کردند و نهایتا شکست خوردند روسیه بزانو در خواهد آمد
mmf
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جناب موسوی وطن پرستی پوتین را ستودی. وطن پرستی اکراین را چه مینامی؟ وطن پرستی ایرانیان را چطور جواب میدهی؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین ، هیتلر زمانه است و باید با یک بمب اتمی دودمانش را به باد داد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
من تازه از خاب بیدار شدم بچه ها خبریه؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
و البته به حقارت عده ای غرب پرست.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جهان روسیه را مسئول خواهد دانست...
در مورد یمن و سوریه و غزه و ... چطور هیچ حرفی نمیزدی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جنگ جهانی سوم شروع شد.
روسیه و غرب
ایران را با اوکراین
تاخت زدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اونهایی که ناراحتند ، جای روسیه و امریکا رو عوض کنند تا غمشان کم شود
as
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مرگ بر روسیه - مرگ بر چین - مرگ بر آمریکا و بر هر مستکبر و ستمگر
اما......
این پایان یک ستمگر ( آمریکا و اروپا ) و شروع یک ستمگری جدید ( روسیه و چین ) است و خواهید دید که چطور غرب در مقابل اینها زانو خواهند زد و هیچ غلطی نخواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما که انقدر عشق پوتینین برین مسکو پیش عشقتون، بذارین ایران یکم استقلال رو تجربه کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناشناس اکراینی‌های مثل یمنی‌ها بوگندو نیستند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین ذات پلشت خودشو نشون داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تیتر "جنگ میان روسیه و اوکراین" غلط است. تیتر بزنید
"حمله روسیه به اوکراین"
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فیلم هدف قرارگرفتن سربازهای اوکراینی واقعا وحشتناکه تا اخرین نفرشونو از بین برند روسها
ناشناس
| Turkey |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
این یه جنگ زرکریه و ظاهر سازیه ...
ناشناس
| Turkey |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
این یه جنگ زرکریه و ظاهر سازیه ...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین دیکتاتور.فعلا تو مسکو مردم ضد جنگ رو سوار ون میکنه.کاری هم ندارن رندوم مردمو میگیرن چه حرفی زدی چه نه. اینه دیکتاتوری کامل در روسیه و چین.زیر چکمه هاشون لهت میکنن تا وقتی که متحد نشی و با گلوله جوابشونو ندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
خخخ
فقط ترامپ اسگول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
با این اقدام روسیه، ناتو از این پس در عمل یک جسد بی جان خواهد بود که جرات مقابله به مثل با روسیه رو نداره حالا سناریوی احتمالی در صورت عدم دخالت ایالات متحده میتونه بسیار فاجعه بار باشه به این توضیح که پرهیز آمریکا از درگیری با روسیه قطع نظر از جری کردن و متحد کردن روسیه و متحدانش در برابر هژمونی غرب این پیغام رو به سایر کشورهای غربی خصوصا آلمان و فرانسه و حتی ژاپن میده که آمریکا یک تکیه گاه پوشالی و ناتوان در برابر بحرانهای بزرگه . و چون آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، دول محور که مهمترینشون آلمان و ژاپن هستند رو بکلی خلع سلاح کرده و حالا در قضیه اکراین در فرض عدم مداخله آمریکا مشخص خواهد شد که شانسی در برابر شرق مسلح به ساز و برگ هوایی و موشکی و اتمی ندارند و اگر نگران موجودیت خودشون هستند ناگزیر به بهای پذیرفتن تحریمهای اعمالی از سوی آمریکا باید ارتش مستقل و نیرو و تجهیزات اتمی و موشکی خودشونو تدارک ببینند حتی فراتراز این، عدم اقدام موثر آمریکا در برابر روسیه میتونه مقدمه ساز اشغال کره جنوبی توسط کره شمال و اشغال بسیاری از سرزمینهای محل اختلاف در دنیا باشه. مثل تایوان
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خارج از اينكه مرگ رو سمت كي بفرستيم
روسيه و پوتين بابت تجاوز يا آمريكا و غرب بابت چند سال موش دواني
بايد بدانيم آخر و عاقبت يك رهبر و رييس جمهور بي خاصيت و دست نشانده صرف جنگ يا بي خانماني براي ملتش است
از اشرف غني تا زلنيسكي
يك دلقك رو چه به رياست جمهوري

لعنت بر رئيس جمهور بي لياقت اوكراين
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
سفارت ایران تازه یادش افتاده از اتباعش بخواد اوکراین را ترک کنند؟!!! پدر سیاست بسوزه
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دیگر نبرد تن به تن با سلاحهای سبک در جنگهای مدرن جایی نداره ببینید چطور با پهباد سربازهای اوکراینی را تک به تک تارومارمیکنند واقعا فیلم وحشتناکیه
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ما دهه چهل پنجاهی ها دیگه همه چیز رو تجربه کردیم فقط مونده یک جنگ جهانی سوم و حمله موجودات فضایی وبرخورد سیارک چندکیلومتری به زمین که انهارا هم تجربه خواهیم کرد تا عنوان بهترین نسل تاریخ را کسب کنیم !!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فرسودگي شبكه خطوط لوله گاز اوكراين در حدي است كه به خطري براي ترانزيت گاز روسیه به اروپا تبديل شده است اکراینی ها باید بجای جنگ با روسیه روی این خط گاز تمرکز کنند تا کل ارو‍‍ا بدون گاز شوند و بکمکش بیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
با این اقدام روسیه، ناتو از این پس در عمل یک جسد بی جان خواهد بود که جرات مقابله به مثل با روسیه رو نداره حالا سناریوی احتمالی در صورت عدم دخالت ایالات متحده میتونه بسیار فاجعه بار باشه به این توضیح که پرهیز آمریکا از درگیری با روسیه قطع نظر از جری کردن و متحد کردن روسیه و متحدانش در برابر هژمونی غرب این پیغام رو به سایر کشورهای غربی خصوصا آلمان و فرانسه و حتی ژاپن میده که آمریکا یک تکیه گاه پوشالی و ناتوان در برابر بحرانهای بزرگه . و چون آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، دول محور که مهمترینشون آلمان و ژاپن هستند رو بکلی خلع سلاح کرده و حالا در قضیه اکراین در فرض عدم مداخله آمریکا مشخص خواهد شد که شانسی در برابر شرق مسلح به ساز و برگ هوایی و موشکی و اتمی ندارند و اگر نگران موجودیت خودشون هستند ناگزیر به بهای پذیرفتن تحریمهای اعمالی از سوی آمریکا باید ارتش مستقل و نیرو و تجهیزات اتمی و موشکی خودشونو تدارک ببینند حتی فراتراز این، عدم اقدام موثر آمریکا در برابر روسیه میتونه مقدمه ساز اشغال کره جنوبی توسط کره شمال و اشغال بسیاری از سرزمینهای محل اختلاف در دنیا باشه. مثل تایوان
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
احساساتی عمل نکیند پایهجنگ اوکراین در زمان اوباما ریخته شد اگر آمریکا دخالت نمیکرد امروز شاهد این جنگ نبودیم ضمنا دوره ی امریکا تمام شده نمونه بارزش شکست آن از طالبان در عراق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
صدام و هیتلر هم همین کار را کردند و نابود شدند

بریم برای تماشای نابودی کامل روسیه در قرن ۲۱
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کویت با پول خودش و عربستان و امارات حفظ شد
الان اوکراین با کدام پول می خواهد آمریکا و اروپا ار در کنار خودش نگه دارد.
اوکراین چاره ای جز مستعمره شدن ندارد.
کجاست مرحوم که می گفت دنیای آینده دنیای گفتمان است نه موشک!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ولی به نظر من آمریکا و غرب دارند از بین میروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
صدام و هیتلر تجاوز گر بودن ولی روسیه در طاهر تجاوز می کند ولی امری دفاعی هست
در ضمن صدام زمانی نابود شد که توان نظامی خودش را بار کشتی کرد و برد بیرون عراق و امریکا با فاصله کوتاهی حمله کرد ولی روسیه قدرت نظامی هست و احمق هم نیست این کار را بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین دچار توهم و خودبزرگ بینی شده و مثل لات در قرن 21 داره به یک کشور مستقل حمله میکنه مثل این میمونه که ترکیه یا آذربایجان به ایران حمله کنن چون اینجا هم ترک تبار یا آذری تبار هست و برای حمایت اونها داریم حمله میکنیم. تحریم های بین الملل روسیه را بیش از پیش ضعیف و اقتصادش را خواهد شکست. آمریکا هیچ وقت ویتنام را نتوانست بگیرد روسیه هم هیچوقت اوکراین را نمی تواند بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فردا هم چین به تایوان و هنگ کنگ حمله می کنه وضعیت دنیا داره بغرنج تر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آمریکا از ۲۴۰ سالی که بوجود آمده ۲۲۰ سالش رو تو جنگ بوده بعد الان که روسیه داره در مقابل همین آمریکا از امنیت خودش دفاع می‌کنه شده متجاوز؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
درآمد روسیه تنها از فروش نفت و گاز هست بذار ببینیم روسیه ای که از لحاظ جغرافیایی برای کشاورزی هم مناسب نیست چی واسه خوردن پیدا میکنن. انیشتین نبایستی علم فیزیک اتمی و کوانتوم مکانیک را توسعه میداد که پیش زمینه ساخت بمب اتمی هم ایجاد نمیشد و الان این وضعیت بوجود نمی آمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
حمله به اکراین چراغ سبز حمله به تاسیسات اتمی ایرانه و تقسیم کشورهای کوچک مابین ابر قدرتهاست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
درموردصدام وهیتلرسرچ کردم پدرومادری وخانواده ای مشخص داشتندولی درمورد جناب ولادیمیر هرچه سرچ کردم هیچ نام ونشانی ازچیزی بنام پدرومادروخواهر وبرادرو....از او نیافتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دوست عزیز کسی احمق نیست با قدرت نظامی ایران جنگ کند مگر جنگ جهانی رخ دهد همه بزنند به هم
مسیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دوست عزیزی ک گفتی روسیه کشاورزی نداره یکم مطالعه کن پسرم
روسیه بزرگترین صادر کننده گندم تو جهانه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
چقدر هم تعدادتون زیاده !!! بجای درس گرفتن بیشترو بیشتر غرب دوست میشوید ! داداش من روسیه بد اخ خخ هر چی تو بگی . باعث چنگ ناتو هست که الان نشسته و نظاره میکنه . گشوری که ۱۸ کشور مرز زمینی باهاش دارند و وابسته شدید بهش هستند تحریم میشه ؟ فکر کردی لتونی استونی لهستان رومانی و ... بدون کمک روسیه میتونن زندگی کنن؟ زهی خیال باطل. متاسفم به خاطر غرب دوستی شماها. شماها همانهایی هستید که در شهادت سردار سلیمای هم ابراز شادی کردید . تف به حیثیت نداشتتون . هیچ خاینی در ندیا قابل احترام نیست. تعداد ایرانیان خاین شاید به ۵ میلیون هم نرسه ولی منافق و خاین بودن بدتر از دسمنی هست
پوتین گور خودشو کند
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چرا؟به خاطر آمریکا؟بعید بدونم
انشالا که مردم چیزیشون نشه واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فعلا اوکراین با کنار گذاشتن پیمان مینسک گور خودش را کنده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
از کجا میدونید این گوری که کنده برای خودش هست، شاید غربگراها رو داره چال میکنه، تا الان که همینطور بوده، دفاع هوایی اوکراین چند ساعت کلا نابود شد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
یکی نیست یه موشک اساسی به مسکو بزنه کلی حال کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
برجام به فنا رفت.
حمله بعدی به ایران است.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مرگ بر چین و روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
الان نوبت غربه. ببینیم ناتو و آمریکا میان به کمک یارشون یا نه!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پاسخ به : یکی نیست یه موشک اساسی به مسکو بزنه کلی حال کنیم
نه عزیز دلم نیست. اونایی که هر روز به یه جای دنیا موشک میزنن نگاه میکنن چقدر مزدور توی اون کشور هست و میزنند. این وسط هم اسنان های ایبند رو می ترکونند هم مزدورها رو. ایبندها که دشمن حماقت و خیانتند مزدورهم که به شیزی نمی ارزه چه باشه چه نباشه
آغاز فروپاشی و تجزیه دوباره روسیه .

تبریک به ملت ایران
تبریک به مظلومان ایران

تسلیت به مسئولان ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
به منافقین تبریک نگفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
احسنت بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آغاز فروپاشی آمریکا و ناتو را به شما تبریک میگوییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تسلیت به مسولین ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جهت اطلاع شوروی زمانی فرو پاشید و تجزیه شد که با آمریکا توافق کرد که باج بدهد ولی الان از قدرت وارد شده برای عقب راندن امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
من هم به ملت مظلوم ایران تبریک میگم چون قراره بزودی از شر روسیه نجات پیدا کنیم انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
از لحاظ روانشناسی، بیان چنین جملاتی در مواقع شکست می‌تونه دلگرم کننده باشه و جلو سکته کردنتون رو بگیره
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جنگ های اروپا همیشه بخاطر موقعیت استراتژیک ایران به ضرر ایران بوده مثل جنگ های چهانی اول و دوم واگر ناتو عاقلانه عمل نکنه وارد یک جنگ اتمی میشود که ماراهم بی نصیب نمیگذاره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
شما بايد اول از همه به بايدن تبريك مي گفتيد بابت اين .پوست خربزه اي كه زير پاي اوكراين انداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
چهره کریه پوتین دیده شد

تسلیت به مسئولان ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تبریک به منافقین آدمکش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خائن و منافقی دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دوستان تو غم از دست رفتن ابهت آمریکاییتان ما را هم شریک بدونین.
ناشناس
| Spain |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
به امید سقوط مسکو و آزادی مردم روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فعلا که نفت 102 دلار شد. از اروپا میگن قیمت سوخت دو برابر شده قیمت مواد غذایی هم به زودی افزایش پیدا می کنه همه اینها نتیجه اینه که اوکراین خاکش رو به ناتو اجاره داد تا تجهیزات امریکا اماده حمله به روسیه بشه و بهای این حماقتش رو هم پرداخت. فعلا نزدیک 20 درصد از خاک کشورش رو داده و به زودی همه رو تقدیم می کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
می دونی از کجا معلوم شد روسیه به اوکراین حمله می کنه؟ از اعزام نیروهای نظامی روسیه به مرز اوکراین. حالا واقعا تو فکر می کنی ناتو وقتی داره توی لیتوانی و اوکراین سامانه موشکی میذاره قصد رقص تانگو با روسیه رو داره؟؟؟
اوکراینی ها به حماقتشون باختند. همونطور که عراق و افغانستان و لیبی و هر امریکا دوستی احمق بود.
مهم چهره پوتین نیست. مهم چشمیه که کور نباشه تا لشکر کشی امریکا به همه عالم رو ببینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
نفت 102 دلار. اگه عروس خوش چهره امریکایی برای ما مرگ و تحریم ارمغان میاره فعلا که این چهره کریه داره برامون رفع تحریم و سود میاره. البته که خواست خداست تا دشمنان بر دشمنانمون بتازند و ما لبخند بزنیم. ولی عجبم از کسانی که عاشق امریکا و تحریمهاشند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناشناس ۱۱:۱۵
مسعود رجوی مامور شوروی سابق بود
منافق نمی تونه ضد پوتین باشه

منافقین مهره روسیه بودند و هستند
حکومت طولانی و دیکتاتوری با قدرت نظامی زیاد، همیشه به جنگ ختم می شود
ببینم تیتر روزنامه های اصولگرایان در شنبه را
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دیکتاتور تر از امریکا مگه داریم؟
پوتین تا جنگ جهانی سوم را راه اندازی نکند آروم نمی گیگیرد...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
به کدخدایت باید می گفتی روزی که ناتو را در اوکراین مستقر می کرد و روسیه را تحریک می کردن و پشت اوکراین هم خالی می کنند مثل آب خوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آمریکا تا خودشو نابود نکنه ول کن نیست
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
احسنت . آروم نمی گگیرد آروم نمی گگیرد آروم نمی گگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فعلا که در انتظار نفت 200 دلاری هستیم و از روسیه سپاسگذاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
عملکرد فاجعه بار بایدن سبب این داستان شده
در مرحله بعدی چین میرود تایوان را میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چین عملیات رو یکی دو هفته است شروع کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کجاست کسی که می گفت دنیای آینده دنیای موشک و نظامی نیست
ودنیای گفتمان است.
خب برید با روسیه و چین گفتگو کنید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اره فکر کنم برا چین هم الان وقتشه که عمل کنه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
البته ترامپ هم با تحریم حداکثری ایران و فرونپاشیدن اقتصاد ایران باعث شد ترس روسیه از تحریم کم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چین تایوان رو نمی گیره. تایوان بخشی از خاک چینه که انگلیس و ناتو توش موش می دونند. به زودی تایوان هم از شر ناتو و امریکا راحت میشه
صدا و سیما میگفت فقط امریکا و انگلیس هستند که با پیش بینیهای غلط بر طبل جنگ میکوبند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
سیمای پایداری رو بی خیال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
صدا سیما مدتهاست تریبون یک جناح متوهم اقلیت ولی قدرتمند و مسلحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
همین جنگ هم شروع کننده ناتو بود و آمریکا که سال ۲۰۱۴ موجب تغییر حکومت اوکراین شد، ناراحتی شما از قدرت گرفتن پوتین در مقابل غرب هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
از مرز آبیش رد شد .عقبی
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خیلی بیراه هم نمیگفت. همینا هی جنسای بنجل فروختن به اوکراین و تبدیلش کردن به یه تهدید برای امنیت ملی روسیه تا پوتین رو مجبور به عکس العمل کردن.
دیدی آمریکا راست می گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آره منافقین هم راست میگفتن
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
این جمله را فراموش نکنیید ، آمریکا هیچ غلطی نمی کنه ( در راستای تایید جمله بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
به امید موفقیت ارتش صلح روسیه در مناطقی که قصد پیوستن به کشور روسیه رادارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فردی هر دقیقه سنگی به طرف دیگری پرت می کرد و می گفت از حالت این فرد معلومه می خواد به من سنگ پرت کنه.البته دروغ نمی گفت ولی نیمی از واقعیت رو هم که خودش داره طرف مقابل رو تحریک می کنه رو نمی گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
پوتین گور خودت رو کندی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فعلا داره آمریکا رو چال میکنه
صادق زیبا کلام اماده رفتن به اوکراین شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
متاسفانه امثال آقای زیبا کلام چنان عاشق غرب هستند که نمیتونن واقعیتها رو ببینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما هم برو پوتین
پوتین رو واکس بزن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
توده ای های منفور هم اینجا از اربابشون پوتین دفاع می کنند
به امید خدا پوتین دارد تابوت روسها را آماده میکند . غرب روسبه را به یک جنگ کشاند تا توانایی روسها را بسنجد .
پوتین نباید در دام این جنگ میافتاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
انشالله زهره چشم اساسی به پیوتین و اقمار و نوچه هاش بدن دیگه ازین غلطها نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آغاز پایان آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خوشم میاد کلا نظرات ضد پوتینی، در واقعیت اتفاق نمیوفته و فقط دوستان دارن خودشون رو دلگرمی میدن
ناشناس
| Romania |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دنیا اون چیزی که تو دوست داری فکر نیست حقیقت اینه که روسیه قوی ترین ارتش دنیاست حالا فکر میکنی اربابان میتونن روسیه رو زمین بزنن
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ظرف چند ساعت کل پدافند اوکراین رو نابود کرد. به این نمیگن جنگ. توی این هم هیچی از قدرت روسیه نمیفهمن.

ولی همه قدرت پوشالی آمریکا رو میدونن که حتی نتونست طالبان رو شکست بده.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
۱۴:۴۵
توده ای بدبخت اوکراین ارتش مطرحی نداره اما اگر پوتین ظرف چند روز نتونه اوکراین رو تصرف کنه که نمی تونه از باتلاق اوکراین بیرون بیاد حالا صبر کن شاهنامه آخرش خوشه توی توده ای هم شکست اربابت در افغانستان رو فراموش نکن
اونهایی که از تعصب، حمایت کورکورانه میکردن کلاهشون رو بالاتر بذارن... حمایت از مناطق جدایی طلب...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جدایی طلبی و حمایت از اونها رو آمریکا تو دنیا باب کرد، الان کردستان عراق و سوریه و جنوب یمن رو ببین تا متوجه بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
اونایی که ترامپ رو به دلیل بیرون رفتن از برجام سرزنش مبکردند الان که پوتین یه کشور مستقل رو داره اشغال میکنه چرا سکوت کردند البته کار ترامپ هم اشتباه بود ولی کدوم بدتر و غیر انسانی تر هست
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خوب معلومه اوباما ،با راه اندازی برجام ظلم بزرگی به مردم ایران و خاورمیانه کرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اوکراین کجاش مستقله؟ همه این مشکلات از وقتی شروع شد که هی رفتن به دشمنای روسیه نزدیک شدن و تبدیل به یک تهدید امنیتی برای روسیه شدن.

تازه اوکراین جزئی از خاک روسیه بوده قبل از اینکه تجزیه بشه. مثل جمهوری باکو،‌،‌بهرین، امارات خودمون و الان باید همه این تجزیه شده ها به خاک میهن برگردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تو اصلا نمیدانی قضیه چی هست و رو هوا یک چیزی می گویی در ضمن خود برجام باج دادن ما بود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اوکراین زمانی که توان هسته ایش را نابود کرد در 30 سال قبل با امضا همین کشور ها عملا خودش رانابود کرد
ناشناس
| Singapore |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دمکراتها سر یک پرونده تخیلی اکراین قصد استیضاح ترامپ را داشتند و یکسال خودشان را کشتند
الان با گندی که بایدن به بار آورده او را استیضاح میکنند؟؟؟
دمکراتهای دغل کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
به امید پیوستن مناطقی که قصد رجعت به خاک روسیه را دارند
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کارپوتین مورد تائید نیست ابدا". ولی شما چرا ازآمریکا وغرب حمایت میکنیدکه 43سال بیشترین ظلم را به ملت ایران چه درزمان 8سال دفاع مقدس باحمایت ازصدام وچه بعداز آن با تحریم های ظالمانه حتی دارو بیماران صعب اللاج آیا بنظرشما غیرانسانی نیست
ناشناس
| Romania |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کشور مستقل؟ یا پایگاه نظامی جدید غربی ها؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کدوم کشور مستقل؟؟ اوکراین در سال 91 با اعلام استقلال از شوروی (که هسته اصلی اون روسیه بود) جدا شد و امروز تمایل داشت به همون شکل به سرزمین مادریش پیوند بخوره که امریکا مانع شد. لازم به دکره که بدونید روسها بیش از صدها سال پادشاهان اوکراین بودند و این کشور بخشی از روسیه بوده که البته چندبار مورد اشغال دیگران در اومده
جرقه جنگ زمانی زده شد که آمریکا سالها پیش در اوکراین انقلاب نارنجی کرد. بله، اینها ماحصل یه شب و ۲ شب نیست.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مردم اکراین خودشون تصمیم گرفتن از زیر یوغ پوتین بیرون بیایند ربطی هم به کسی نداشت استقلال مردم را زیر سوال و وابستگی نبرید پوتین یه مستکبر مدرنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما هر حرکت حق طلبانه در هرجای جهان را به امریکا نسبت می دهید. این حنا دیگر رنگی ندارد و همه میدانند که چقدر رسوا شده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تو به چه جراتی جای ملت اوکراین نظر میدی مزدور روس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بله آمریکا اشتباه کرد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خفه پوتین حمله میکنه میگه امریکا مقصر سیب زمینی گرون میکنن میگن امریکا مقصر.رو ندارید سنگ پای قزوینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
پوتین هم شده صدام حسین دوم این کار اول سقوط و تباهی این آدم هست به قول یه معلم تاریخ داشتیم میگفت آنچه باعث سقوط یه دیکتانور میشود غرور هست آنجا که تو فرعون زمانی در تیر رس باد خزانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
انشالله نالبود بشه هر چه زودتر و دنباله های استبداد در تمام دنیا هم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
واقعا فکر نمیکردم که پوتین تا این اندازه احمق باشد. چند روز دیگر که ناتو نیروهای خود را به کمک اوکرتین فرستاد، اونوقت این افسر سابق کا گ ب میفهمد که باید مثل صدام، دنبال یک دخمه برای پنهان شدن باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تابوت آمریکایی ها را در افقی زیبا میبینم
حالا فهميديد آمريكا درست پيش بيني كرده بود، در نهايت روسيه بازنده اين جنگ است
امروز در تاریخ به عنوان سر آغاز تجزیه روسیه ثبت خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پیوستن مناطق اتحاد طلب اوکراین به روسیه را تبریک میگویم
مگه سحنگوی روسیه با حالت تمسخر نمیگفت ما حمله نمیکنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
در عالم سیاست دروغ معنا ندارد. هر چی دلت خواست می تونی بگی
ناشناس
| Singapore |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دیپلماتهای خالی بند روسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
قابل توجه سیاستمداران ماکه باطناب پوسیده روسیه به داخل چاه نروند.
روسیه متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
به امید موفقیت ارتش صلح روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خیلی ارتش صلح صلح روسیه میکنی خبریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
به احتمال زیاد طرف ارمنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
به جنگ جهانی سوم خوش آمدید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
نه بابا ، کار به اونجا نمیکشه چون وقتی امریکا اطراف مسکو را بمباران کرد، پوتین تسلیم میشه و به غلط کردن می افتد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
به روزهای زیبای آزادی از دست آمریکا خوش آمدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناشناس 11:04 عزیز. با اینکه موفق جنگ نیستم و به نظرم نباید روسیه عملیات نظامی انجام می داد ولی فکر می کنم شما هم آمریکا و ناتو رو دست بالا گرفتید. اگه منظورتون جنگ جهانی دومه که آلمان رو در واقع شوروی متوقف کرد ولی منافعش رو غرب برد. آمریکا هیچ غلطی نمی تونه و نمی کنه.
ناشناس
| Romania |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین تسلیم بشه؟ پوتین همین الان میتونه کل آمریکا رو با خاک یکسان کنه
روسیه به پایان سلام کن.
دیدید که پوتین و روسیه دروغگو بودند و لجنکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دیدی آلبانی سرده؟!! صد دفه گفتم نرید توبه کنید برگردید ایران گوش نکردید که نکردید
مرگ برپوتین درود براوکراین باید مسلمانان اوکراین را نجات بدهیم
بایدن یه طوری صحبت می‌کنه که اگر کسی آمریکا رو نشناسه فکر می‌کنه آمریکا و بایدن یه آدم مظلوم و پاک و بیگناه و کاملا بچه مثبته. دیگ به دیگ میگه روت سیاه
بزن له کن متحدان غربی ها را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
باشه خدمت می رسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
نوبت له شدن خودت هم می رسه زیادی ذوق نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
منافقا له میشن
امیر مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
در مسلک داعش کسی معلم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مرگ بر تو و روسیه جونت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
انشالله که پوتین نامرد آدم کش سقت بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
سقط
اگرامریکا درجنگ دوم جهانی دخالت نمی کرد هیتلر کار روسیه را یه سره کرده بود و دنیا را ازشر این روسها نجات میداد
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
و همینطور حمایت از چین در برابر ژاپن . این بزرگترین اشتباه آمریکایی‌ها بود. اگر این کار رو نکرده بود امروز آثاری از این دو ادمخوار کثیف روی زمین نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
روسیه ایران نجات داد بلوک غرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اونوقت آمریکایی هم باقی نمیگذاشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
یه سبک مغزی از ساعت 10:57 شروع کرده زیر همه کامنتها پیام میذاره خوشحال از آغاز جنگ و در طرفداری از اربابش پوتین اصلا هم توجه نمیکنه اون متن چیه فقط مثل طوطی یه چیزو تکرار میکنه
نمونه اش همین نظر ناشناس زیر همین کامنت که چقد بی ربط و مسخره است
خب نادان اگر امریکا تو جنگ جهانی دوم دخالت نمیکرد الان اربابت پوتین داشت برا المان پا جفت میکرد و رفاقت هم میکردن امریکا و المان
یاد جدا کردن بخش های قفقاز از کشور خودمون افتادم ننگت باد روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
الان برادر حسین میاد میگه این روسیه با اون روسیه فرق دارد
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
یاد بمبهای شیمیایی که غربیها به صدام دادن روی سر ما بندازه نیفتادی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بیشتر سلاحهای مورد استفاده عراق اهدایی شوروی بود. مرگ بر روسیه و طرفدارای وطنی و غیر وطنیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اون مناطق ربطی به ایران نداشتن مثلا الان چه گلی به سر باقی مانده زدی که نمی تونن با زبان خودشون بخوانند و بنویسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
حالا مشخص شد که قسم ها و حرفها و ادعاها و انکارهای پوتین چقدر بدون ارزش و احترام و اعتبار است

ایکاش مسولانی که هنوز بر روی دیوار کاخ کرملین یادگاری می نویسند

به قول و قرارها و عملکرد و روحیه خونخواری و تجاوز گری روسها و پوتین آگاه شده باشند

و بسرعت از این فرد و سیستم روسی خطر ناک و بی وجدان متجاوز حقه باز و دروغگو فاصله بگیرند و در روابطشان فورا و جدی تجدید نظر کنند
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تجاوز به عراق، سوریه، ویتنام و... و بسیاری از کشورهای جهان توسط آرمیکا و غرب بدین شکل صورت گرفت... غرب و شرق سروپا یک کرباشند...
مرگ بر روسیه
خیال کرده صد سال پیشه
دنده های صداسیما خرد شد از بس سنگ پوتین به سینه اش میکوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
صداوسیما مجبوره. میترسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
باید اول اخبار بگن صدای ما را از روسیه میشنوید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
قابل توجه تاجیکان کشور
این حرکت بوی جنگ سوم رامیدهد.خداوندمتعال خودش بندگانش را ازدست این موجوداهریمنی وشیطان کبیر جهان امروز نجات دهد.
مرگ بر روسیه
پوتین جنایتکار
معلوم شد کی راست میگفت
پوتین بی شرف میگفت قصد حمله نداریم! پروپاگاندای غربه!
پوتین یک جنایت کار است به تو چه ربطی داره که یک کشور دیگه با کی پیمان می بنده ؟ مگه تو داروغه ای؟
مرگ بر پوتین..مرگ بر روسیه...انشالله این جنگ زمینه ساز فروپاشی حکومت منحوس پوتین خبیث خواهد شد
به نظرم آمریکا روسیه را در یک عمل انجام شده قرار داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
نه، برعکس. خواستن منصرفش کنند بنظرم امریکایی ها از طرح پوتین از چند سال پیش مطلع بودند
شاید روسیه بتواند درروزهای اول به پیشرفتهایی نایل شودولی درادامه بامشکل شدیداقتصادی وتحریم مواجه وتمامیت ارضی خودروسیه تهدیدخواهدشد
تجاوز آشکار روسیه به اوکراین را قویا محکوم می کنم. به این فکر کنید که کشورگشایی روسیه دامن همه همسایگانی را که زیر بار زور روسیه نروند می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جوری محکوم کردی که تصور کردم سخنان آقای رئیسی رو دارم میخونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
اعوذبالله من الشیطان الرجیم. مدعیان مبارزه با استکبار ومستکبران که بیش از40 سال است صدای مبارزه با مستکبرانتان گوش جهان راکر کرده آیادرحال حاضر دراین کره خاکی مستکبرتر وپلیدتر از این تزارسراغ دارید؟ واقعا که موضع منفعلانه مسئولان درقبال اقدامات تزارروسیه مایه.......
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بله سراغ داریم آمریکا پلید تره کل دنیا رو گرفته پایگاه زده
محمدددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
از شیطان رجیم رجیم تر این ناشناسی هست که نفهمیده آمریکا هرجا پایگاه داره با رضایت کامل اون کشورهنه مثل پوتین جنایتکار و آمریکا هرجا حضور داره و منافعش تامین بشه یه سر سوزن هم به فکر منافع طرف و ملتشون هست نه مثل بلوک شرق خدانشناس کمونیست که فقط میدزدن و میبرن و حاکمانی بیشرف میزارن بالای سر ملت که پاشونو بزارن رو گلوی ملت
موضع عاشقان روسیه درایران دیدنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
عاشقان آمریکا که می گفتند آمریکا از حمایت اوکراین دست نمی کشه
حالا می بینیم که چه کار عملی خواهد نمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خخخخه روسیه مانند ایران نیست که بنشیند آمریکا آنها را محاصره کند، می زند نابود می کند شوخی هم ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
الان حسین شریعتمداری داره مقاله حمایت تمام قد از تعرض روسیه را اماده می کنه
ناشناس
| Romania |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
حق با روسیه است
نظم جهانی در حال تغییره. آیا مغزهای غربزده نخبگان ما میتونن خودشون رو بروز کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مواظب باش مغزت زنگ نزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
نظم جهانی در حال تغییر و این معنیش این هست که که بلوک . بندی شرق و غرب دیگه معنی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بفرمایید ساندیستون گرم نشه...
محمدددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
نظم جهانی را آخر پاییز میشمرن نه وسط زمستون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
باز هم آمریکا پشت متحدانش رو خالی کرد!
یادامام بزرگوارمان بخیرکه فرمودند امریکا بدترازانگلیس وشوروی بدتراز هراز هردو. حال میبینیم بصیرت امام بزرگوارمان را که چگونه فرزند شوروی ومامورملحد سازمان اطلاعات شوروی چگونه بعداز 80 سال جهان رابسوی جنگی دیگرسوق میدهند.
مرگ بر روسیه . مرگ بر پوتین
مرگ بر پوتین و حامیان و
ا
جنگهای خاورمیانه داره به ریشه اش یعنی غرب برمیگرده!
غرب در مقابل روسیه هیچ غلتی نمی تواند بکند همانطریکه در مقابل یک گروه تروریستی مثل طالبان بعد بیست سال جنگ نتوانست کاری بکند غرب طبل توخالی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
غلت!!!
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خود روسیه یا شوروی سابق هم با آبروریزی ا افغانستان فرار کرد
جنگ چیز خوبی نیست ودیدن تصاویر انسانهایی که بخاطر حماقت سیاستمدارانی که در کاخهای خود نشستن و دستور میدن کشته میشن باعث شرمساری بشریته
محمدددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما اول یاد بگیر غلط را چطوری مینویسن با سواد اول ابتدایی میخوای در مورد سیاست نظر بدی
آمریکا کار خودشو بلده که کجا هزینه کنه
ناشناس 9:55 هرچه قدر روسیه حق داشته باشه حق تجاوز به کشور دیگر رو نداره چطور ما برای تجاوز هفتاد ساله پیش اسرائیل داریم الان تاوان میدیم و میگیم اشغال شده پس نباید برای این هم موضوع بی تفاوتی بگیریم
لعنت به جنگ ،لعنت به روسيه ،لعنت به پوتين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
حالا با این همه متحــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد، ببینیم می تونید چهار روز مثل مردم یمن بجنگید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
طرفش عربستان و امارات که نیست
اف16 و چیفتن و موشک که نمی جنگه سرباز می جنگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آخ اینو خوب گفتی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خوب عربستان هم رفته سمت چین و روسیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
یمن چهار تا قبیله هست که همیشه با هم جنگ داشتند. هیچ وقت کشور متحد نبوده.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خود یمنی ها باهم در حال جنگ هستند و قبلا دوکشور بوده چه ربطی به اکراین دارد.
خدا لعنت کند پوتین مستبد و حامیانش را.
افرین بر پوتین پروسه سر جانشوندن مزدوران غرب را کلید زد که از اوباش غربگرای حاکم در اوکراین شروع شده است به امید نابودی تمدن شیطانی غرب
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اگر فردا یکی بیاد کردستان یا سیستان یا خوزستان با این استدلال جدا کنه تو مشکل نداری پس وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ساندیس ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بفرمایید ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
حیف که اسمت رضا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ساقیت کیه داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
با این ارادتی که به روسهای کافر و متجاوزداری، منبعد در وقت نماز، کاخ کرملین را قبله خود قرار بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
وابسته بودن بده، چه غرب چه شرق ولی احمق بودن ازونم بدتره
ناشناس
| Pakistan |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چه ربطی به کردستان و سیستان داره؟ برعکس گفتی.

اینها همیشه جزئی از ایران بودن. اتفاقا ایران هست که می تونه روی مابقی سیستان و هرات و کلی بخشهای دیگه ادعا کنه
مرگ بر استکبار و متجاوز و جدایی طلب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
از هر نوعش چه آمریکایی و انگلیسی و چه روسی و چینی و چه کرد و ترکمن و بلوچ و عرب تجزیه طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
جنگ تروریستها .... از پس پرده نگاه کن مثل شطرنجه زمونه
رئیس جمهور اوکراین قبلا سلبریتی بوده. بازیگر کمدی بود. یه سریال بازی کرده بود و نقش یه معلم رو داشت که رئیس جمهور میشه! بعد از این سریال واقعا کاندید ریاست جمهوری شد و مردم هم بهش رای دادن و رئیس جمهور شد!!!! اوکراینیا از ایرانیا در سلبریتی پرستی بدترن

عاقبت رئیس جمهور شدن یک دلقک
یادمان نرفته که زمان جنگ باعراق روسیه بزرگترین تامین کننده اسلحه صدام بود ومیگها وتوپولفهایش مردم بیگناه وبیدفاع شهرهایمان رابه خاک وخون میکشیدند وموشکهای اسکادشان درهمین تهران هرروز سر خانه های مردم فرو میامدند وزن وبچه را تکه پاره میکردند. اون موقع این ملحدشیطان صفت مامور رده بالای سازمان اطلاعات جهنمی شوروی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چرا دروغ میگید؟ عراق متحد شوروی بود اما بعد از حمله به ایران کلی کمک از غرب و همینطور عربستان و غیره دریافت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
یادمون هم نمیره 43 سال آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان مدام تحریممون کردند و همین کشورها به صدام کمک نظامی میکردند. نمیدونم چرا اینارو اصلا به یادتون نمیارید؟ واقعا چرا؟ نمیصرفه؟
اکنون ثابت شده که ظریف را چه کسی هیچ کاره کرد و چرا در دولت قبل مذاکرات به نتیجه نرسید و چرا مذاکرات فعلی هم تا این لحظه به نتیجه نرسیده. در واقع روسیه میخواست مذاکرات هسته ای ایران را گروگان بگیرد تا از غرب امتیاز بگیرد. بنابراین خبری از توافق هم فعلا نخواهد بود تا زمانی که روسیه مجددا اجازه بدهد.
معنی استقلال و شجاعت را هم فهمیدیم.
پاسخ ها
قباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بعضی چرا در هیچ وضعیتی متوجه نمیشن!!!! جنگ روسیه با اوکراین هرپیامی داشته باشه این پیام مهم را داره کا باید از تقویت نظامی کوتاه نیاییم
این غرب گداها که دارن علیه پوتین کامنت میزارن چقدر بی ذات هستن! آخه روسیه مگر مرض داشت به اوکراین حمله کنه. چرا آمریکا داره تک تک همسایه های روسیه رو عضو ناتو میکنه و توشون سامانه موشکی مستقر میکنه. آخه کشورهای بند انگشتی همسایه روسیه مثل مثل لتونی و لیتوانی!! چرا عضو ناتو شدن. حالا هم که نوبت اوکراین شده بود. خب روسیه چکار باید میکرد!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
هیچ کاری نمیکرد به اداره کشور خودش میپرداخت! اگه همه کشور های دنیا بخوان با غرب متحد شن باید از ارباب پوتین اجازه بگیرن؟
اگه یروز ما با غرب به توافق برسیم باید از روسیه اجازه بگیریم ؟ وگرنه ممکنه به خاک ما حمله کنه؟؟ اینم شد راهکار؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بهنام عزیز امریکا زورکی کشوری را عضو ناتو نمیکند این دولتهای منتخب مردم این کشورها به قول شما بند انگشتی هستند که برای در امان ماندن از شر توسعه طلبی پوتین ومافیای کرملین متقاضی عضویت در ناتو هستند اکثر این کشور ها مثل لهستان وچک ولتونی واستونی سالها تحت تسلط کمونیستها وادم کشان کی جی بی بودند لهستانی ها مخصوصا خاطرات تلخی از رو سها وجنایتشان دارند.اکراین هم دقیقا به دلایل فوق سعی در پیوستن به ناتو داشت ودارد
محمدددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما فعلا آمارو داشته باش ببین غربی ها و پوتین گداها چند چندن... خدا پدر تابناک و بیامرزه حداقل بر خلاف صدا سیما میفهمیم با اقلیت ها چه درصدی داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
آمریکایی ها به بهانه وجود تسلیحات کشتار جمعی، عراق را به خاک سیاه نشاندن، ادعایی که هرگز ثابت نشد. حالا میگن چرا پوتین با دلیل مشابه به اوکراین حمله کرده.
این یعنی اینکه مهم دلیل و سند و مدرک نیست، مهم اینه که متحد ماست یا خیر. اگر بود در هر صورت حمایت می شود و اگر نبود بدون هیچ سند و مدرکی نابود خواهد شد.
دنیای حیوانات ظاهرا وحشی خیلی خیلی اهلی تر از دنیای انسانهای ظاهرا اهلی است.
پاسخ ها
محمدددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آمریکاییها بیشرفی بنام صدام را پایین کشیدند که هشت سال مردم ما را کشت البته طرفدار پوتین طرفدار صدام هم میشود
هرکسی مست غرور ونخوت شد سکرات آن کور وکر اش میکنه ،بطوریکه نمیتونه از معلم تاریخ درس بگیره و در نهایت نابود میشه ، این قانون خدا است
آمریکا و انگلیس به راحتی پوتین رو وارد یک جنگ کردند تا هم ترس از روسیه را در دنیا فریاد بزنند و هم خسارت کلانی برایش رقم بزنند بدون هیچ هزینه ای. از طرفی دارن کلی سلاح هم می فروشند.
پوتین وحشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
ساندیس خورهای عزیز لباسی مظامیتونو دربیارید و برید اونجا بمونید و برنگردید
مرگ بر استکبار و امپریالیسم خونخار روسیه..
جالبه که اردوغان و بایدن که در منطقه کشتار غیر نظامیان راه انداختند طرفدار حفظ حاکمیت ارضی هستند.
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خفه شو این وسط عقده های خودت را خالی نکن
الان‌ دیگه‌ اقلا‌ باید‌ برای‌ ملت‌ ما‌ روشن‌ شده‌ باشد‌ که‌ این‌ ولادیمیر‌ تزار‌ که حاضره‌ جنگ جهانی‌ سوم‌ راه‌ بیفته‌ ولی‌ با ناتو‌ و خصوصا‌ آمریکای قدرتمند‌ همسایه‌ نشه‌ ،
ایا‌ حاضر‌ بود‌ امریکا‌ و غرب‌ در ایران‌ حضور داشته‌ باشند‌ و ایران‌ به دول‌ غرب نزدیک‌ بشه‌ ؟!!
حالا‌ مانند‌ اب‌ روشنه‌ که طی‌ دوران بعد انقلاب‌ خصوصا‌ در دهه‌ اخیر‌ این‌ پوتین‌ لعنتی‌ و کثیف‌ چه‌ بازیهایی‌ را در جهت‌ دور کردن‌ ایران‌ از امریکا‌ و غرب‌ انجام‌ داده‌ و بهر قیمتی‌ میخواهد‌ کشورهای‌ اطرافش‌ مخصوصا‌ ایران‌ بزرگ رابطه‌ شون‌ با امریکا‌ و غرب تیره‌ و تار‌ بشود‌ !!!
پوتین از چند هفته قبل می دونست که لوهانسک و دونتسک امروز از وی درخواست حمایت می کنند و نیروهاش رو در بلاروس مستقر کرد!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
معلومه که میدونست! مگه همه مثل شماها غرب ذلیل ها هستن که سیاست بلد نباشن فقط حرف بزنن
خدای مزدم مظلوم ایران بلاخره نابودی روسیه را رقم خواهد زد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
مرگ‌بر دیکتاتورهایی مثل پوتین که جون انسانها هیچ ارزشی کاسشون نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کرم از آمریکا و اروپاست
به یاد تهاجم بعثی ها و صدامیان به خاک ایران افتادم.
مردم اوکراین جنگ نمی خواستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مرگ بر صدامیان
روسیه با این حمله چنان زهرچشمی میگیره که دیگه هیچ کدوم از همسایه های روسیه جرات پیوست به ناتو رو نخواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
حتی جرات توافق با غرب را هم نخواهند داشت چه برسد به پیوستن به ناتو
نصف مردم اوکراین روس تبار هستن. اوکراین زمانی جزو خاک روسیه بود. بخش بزرگی از مردم روسیه و اوکراین خویشاوند هستن اونوقت اوکراین میاد عضو ناتو بشه که آمریکا و رفقاش بیان در همسایگی روسیه پایگاه های هسته ای و موشکی و.... مستقر کنن

حالا پس نوش جان کن. عاقب غرب گدایی یک رئیس جمهور دلقک!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بله پوتین واقعا چاره ای نداشت
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
الان آمریکا دور تا دور ایران که یه زمانی از خاک ما و هم زبان ما بودن هم پایگاه داره پس ما هم چاره ای نداریم به همشون حمله کنیم؟
لعنت بر روسیه متجاوز درود بر شرافت اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
زیبا کلام داره براعزام داوطلبان نام نویسی می کنه امریکایی هاکه گفتن فقط تحریم می کنیم ازگروه هفت هم فقط درحدبیانیه ودعوت به خویشتنداری بیشترتوقع نداریم امیدما فقط به زیباکلام است
نه عاشق غرب باشین نه شرق. منافع حرف اول رو میزنه!
آمریکا چشم بسته غیب نگفت که روسیه میخواد حمله کنه، روسیه هم یه شبه برای این کار نقشه نکشیده بود. بحران اوکراین سالهاست وجود داره و هر کسی سعی می کنه ماهی خودشو ازین آب گل آلود بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مواضع روسیه مشخص بود گفت به ناتو بپیوندید جنگ میگنیم! اوکراین هم آمریکا شیرش کرد گفت ما به ناتو خواهیم پیوست و جنگ شد مقصر غربی ها بودن
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
داداش چرت میگیا...مگه اوکراین مستعمره پوتینه که اگه خوشش نیومد از ناتو باید حتما جنگ کنه؟؟
حالا برید با این هیتلر دوست بشید سلام کنید کیف کنید جوابتون رو داده الان تو این زمونه جنگ دیگه هیچ عقلی قبول نمیکنه پوتین از سر بی عقلی یه کاری کرده چوبش رو میخوره تا دیگه از شکر ها نخوره روسیه اقتصاد شکننده ای داره انداختنش تو تور حالا حالا ها ولش نمیکنند تا له بشه از ترس قدرت گرفتن روسیه بد کلاهی سرش گذاشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
هیتلر چیه تو اگه کشور همسایه ات به ارتش دشمنت می پیوندید و سلاح کشتار جمعی وارد خاکش میکردن انقدر بی غیرت بودی دست روی دست بزاری؟
باید یه فکری کرد این آتیش مینونه دامن ما رو هم بگیره . تجربه هم اینو ثابت کرده . نباید بزاریم تبدیل به یک جنگ جهانی بشه
امیدوارم اروپا و آمریکادهم به این جنگ وارد بشن تا دشمنان ایران ضعیف و ذلیل بشوند و تحریم های ما خودبخود لغو شود.خیلی مردم ایران را اذیت کردند غربی ها و روسیه
دعا کنیم تحولات جدید جهانی نهایتا به نفع کشور عزیزمون ایران بشه. هیچ کدوم از طرفها بی تقصیر نیستند.
در دنیا همیشه زور حرف اول رو میزده. البته قدرت اقتصادی هم مهمه ولی در رده بعد.
آمریکا و اروپا بجز بیانه دادن و محکوم کردن هیچ کاری برای اوکراین نخواهند کرد
فقط آمریکا رو به افول نیست. دمکراسی و حقوق بشر نمایشی غرب هم رو به افوله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
دیوانه از زنجیر باز شد
دوستانی که از پوتین حمایت می کنید اگه بنا باشه هر کشوری که قدرت نظامی بیشتری داره به قصد کشور گشایی به دیگران حمله کند این یعنی بازگشت به بربریت و دود این تفکر به چشم همه و شاید ما که نزدیکتریم بیش از همه می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آره ولی اگر ناتو هر روز یک کشور رو اشغال کنه و توش علیه یک کشور دیگه موشک های اتمی مستقر کنه بربریت نیست خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
این شیفتگان روس خواب هستند نمی دانند چه چیزی در انتطارشان است.
ناشناس
| Romania |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بحث کشور گشایی نیست روسیه اعلام کرد عضو ناتو نشید و اما اوکراین دهن کجی کرد و گفت عضو ناتو خواهیم شد
as
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
البته اگه اون لشکر کشی و ساخت پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا از سوی غرب باشه اشکالی نداره و عین تمدنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کشور گشایی چیه؟ اگه مسائل سیاسی رو دنبال نمیکنی نظر هم نده چون نظراتت مسخره است
غرررررررب..خخخخخخخ
کثیف تر از روسیه نیست
ببینیم کشور ما این تجاوز رو محکوم میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تجاوز نیست مقصر خود اوکراین و غربی ها هستن که روسیه رو تحریک میکردن
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
۱۴:۳۴
تودپه ای منفور زیر همه نظر ها نوکری پوتین رو اعلام می کنی یک توده ای دیگه هم چپ و راست منتشر می کنه
عامو این جت ها فتوشاپه
چطور امریکا به اسم امنیت کشورش از آن سر دنیا میاد خاورمیانه را با خاک یکشان می کند اما پوتین باید بنشیند و نگاه کند تهدید غرب و ناتو تا مرزهای کشورش گسترش پیدا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
صدام و طالبان متجاوز بودند با اوکراین قابل قیاس نیست
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اتفاقا اوکراین متجاوزه که عضو ناتو میشه و اونجا رو تبدیل به پایگاه ضد روسی میکنن و بمب اتم میبرن داخلش
آقایانی که سنگ پوتین و روسیه رو به سینه میزنید. نقاب ها برداشته شده بینید دست در دست چه کسانی گذاشته اید.
ای صدا و سیمایی که فقط خط مشی یه گروه خاص رو به این ملت داری القاء میکنی عبرت کن و آزادگی در پیش بگیر همیشه ماه پشت ابر نمیمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مسائل سیاسی رو دنبال کن که فریبت ندن از منابع مختلف دنبال کن که دقیقا بدونی جریان چیه انقدر غرب پرست بازی در نیاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لایک
روسیه وطن اصلی آریایی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
وطن فروش
گور بابای غرب و شرق!این وسط اگه ما عاقل بودیم میتونستیم هم از روسیه و هم امریکا امتیاز بگیرم.اگر قبلا به هر دلیلی خط لوله ی گاز ما انرژی اروپا را نتوانست تامین کند الان میتوانستیم با وابسته کردن گاز اروپا به خودم بهترین تضمین برای خارج نشدن غرب از برجام را داشته باشیم.التماس اندکی تفکر!
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مگه ارباب پوتین اجازه میده گاز بدی اروپا تو خزر خودت مجوز نمیده نفت دراری کجای کاری
خخخ رئیس جمهور اوکراین فقط نشسته ارد میده ! تماس گرفتم با رهبران اروپا گفتم پوتین رو تحریم کنید ! از ما حمایت مالی کنید ! آسمان را ببندید ! عزیزم چایی هم میخوای برات بیارن ؟ خخخخخ
اروپا و آمریکا مگر مغز خر خوردن بیان به خاطر تو جنگ جهانی سوم راه بندازن !
بالاخر روسیه در تله ( بریتانیا ساخت) انتخاب بین بد و بدتر افتاد. باش تا صبح دولتش بدمد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تله رو قبول دارم. اما ساخت بریتانیا نه
بریتانیایی ها خیلی زیرک هستند اما این حماقت پوتین خیلی بزرگتر از زیرکی بریتانیایی هاست
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
از این همه حماقت طرفداران امریکا و غرب ادم به حیرت می افتد.پوتین 2014 کریمه را گرفت غرب چه غلطی کرد که حالا بخواهد بکند؟ امریکا طبل تو خالی است و تنها کشورهایی ازش میترسن که با تهدید این ببر کاغذی جا میزنند ولی پوتین بیدی نیست که با این بادها بلرزد.پوتین دندان غرب به سرکردگی امریکا را خیلی خوب شمرده و میداند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.پوتین یکماه است که 150000 نیروی نظامی را لب مرز اوکراین مستقر نموده و رندانه ناتو را مورد ارزیابی قرار داده و وقتی مطمئن شد تنها عکس العمل امریکا حربه نخ نما شده تحریم است از دیروز حمله نظامی اش را آغاز نموده و چند روزه کار اوکراین را تمام خواهد کرد حالا شماها هی بشینید پای تلویزیون صدای ریاض و با تحلیل های کارنشناس های دوزاری اپوزیسیون دلتان را خوش کنید.
چقدر غیر حرفه ای عمل کردین که روی ویدیو های خبر جنگ بلیغ گذاشتین
چی شد؟؟؟ مقامات ما میگفتن که جوسازی کشورهای غربیه، روسیه جنگ طلب نیست. جسارتا لال موقت نشدین که؟؟این بلایی نیست که در انتظار خودمونه؟؟؟
عافبت تکیه بر غرب
چرا ناتو کمک نکرد؟
چرا ابر قققققدرت جهان آمریکا هیچ غلطی نکرد؟
نه شرقی
نه غربی
درود بر ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فکر میکنید آمریکا جان سربازانش رو برای حمایت از دیگران به خطر میندازه؟
مرگ بر روسیه و پوتین و چین
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خجالت نکش کلا چند تاکشور دیگه که مخالف تجاوزات آمریکا هستن هم لیست کن فحش بده
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چطوری سایبری؟ امروز خوب بهت پول دادنا!
مرگ بر روسیه
چرا تیتر تجاوز نمیزنی ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دستور از بالاست
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چون تجاوز اصلی رو غربی ها کردن
منافعش اقتضا کنه
پوتین مکار همین بلا را سر ایران هم میاره
تا حال بی شلیک مگه نیاورده
مگه کم اهانت کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
عرض کردم که! ترکمانچای بعدی در انتظار است
ناشناس
| Romania |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین شاید بخواد این بلا رو سر ایران بیاره اما غربی ها 100 در 100 دوست دارن این بلا رو سر ایران بیارن
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما به خودت و چند ده هزار مرعوب غرب و مشتری های کارنشناس های وطن فروش اپوزیسیون گوش نکنید که با تحلیل های آبکی خود جهانی غیر واقعی در قضای مجازی برای مستمعین اسکل خود درست کرده اند مگر جوانان این مرز و بوم و نیروهای مسلحش کمرشان بیل خورده که اجازه دهند روسیه به کشورشان تجاوز کند. پوتین به گور پدرش میخندد که بتواند به ایران حمله نظامی کند هم چنانکه امریکا که قدرت نظامیش چندین برابر روسیه است نیز چنین غلطی را نتوانسته است بکند و دلش را به حربه نخ نما شده تحریم خوش کرده است.
با گرامیداشت شهدای ایرانی جنگ های ایران و روسیه اینجانب بعنوان یک انسان این گردنکشی ظالمانه روسیه و پوتین منفور و تحمیل چنگ به اوکراین را شدیدا محکوم می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
باشه اما مرد باش جنایات و جنگ های آمریکا و عربستان هم محکوم کن گرچه اهمیتی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خواستی بنر بزنی به ما بگو
كلا وضع خيلي خيت
آيا دوباره انتقال قدرت به زور سرنيزه است؟
كلا وضع خيلي خيت
آيا دوباره انتقال قدرت به زور سرنيزه است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خیط
خداحافظ پوتین، خداحافظ
مگر تبریز نبود اگه مردم غیور اذر بایجان نبودند چشم طمع به تبریز هم داشت
پیش بینی شیطان بزرگ درست از اب دراومد
همه اینها رو گفتید . طرح صیانت رو عشقه
بدبخت تر از اوکراین خودمونیم
چقدر غربگرا داریم نمیدونستیم
لطفاً ببینید رژیم دست نشانده آمریکا در اوکراین چند روز دوام خواهد آورد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ساندیست را بخور!
از تظرات جدید مشخصه که ارتش سایبری وارد عمل شد. تا الان لای پتوی نرمینه خواب بودن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آره این یارو سایبریه که از رومانی کامنت میذاره فکر کنم امروزو اضافه کاری گرفته با جونو دل کار میکنه!
آقایون مدعی نه شرقی نه غربی... گویا حتی جرات محکوم کردن این تجاوز آشکار را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اون همه به رییسی بی احترامی شد جیکشون در نیومد.
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
محکوم چرا؟ حق با روسیه است اگه غیرت باشی برای تحلیل
تابناک فیلمی رو که در مورد هواپیماهای روسی در آسمان اکراین گذاشتی اشتباهه و مربوط به یک رزمایشه که روش صدای آزیر گذاشتن.
طرف کامنت گذاشته میگه چرا از روسیه حمایت میکنید اینکه روسیه به اوکراین یا کشور دیگه حمله کنه یعنی بربریت
پس لابد هر روز ناتو یک کشور رو اشغال کنه و علیه امنیت یک کشور دیگه صدها پایگاه نظامی اونجا تاسیس کنه و موشک های هسته ای و اتمی رو به سمت اون کشور نشونه بره میشه اوج تمدن خخخخخ و روسیه هم باید بشینه نگاه کنه که ناتو داره دور تا دورش رو محاصره میکنه

این قماشی که با پیژامه نشستن اینجا تحلیل های صدمن یه غاز علیه روسیه میدن همون عشاق شازده دماغ پهلوی هستن که میگفت مردم ایران قدردان تحریم های آمریکان !

بی سوادی در ایران بیداد میکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بی سواد تو نوکر روسیه هستی . ناتو خیلی بیجا می کنه تجاوز میکنه ول شما مزدور روس هم بیجا میکنی از تجاوز روس حمایت می کنی
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
داداش شما خوبی، شما با سوادی.

اکراین یک کشور مستقله، دلش میخواد داخل مرزهاش همه کار بکنه، هر چند هنوز عضو قطعی ناتو نشده.

همانطور که ما داخل مرزهامون هر جور موشکی بسازیم و با هر کس همکاری کنیم، دلیلی بر حمله نظامی نمیشه.

وگرنه فردا باید ترکیه هم به ما حمله کنه به بهانه اینکه مثلا اذربایجان غربی میخواد از ایران جدا بشه، این منطق درسته؟

ناتو و اکراین هر کار کردن، دلیلی بر حمله به شهرهای اکراین نیست
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بیا پایین سرمون درد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
روسیه اگه نگران موقعیت استراتژیک خودشه چرا مستقیم به منافع ناتو ضربه نمیزنه و حالا که تو سوریه با اسراییل همسایه شده موشک هاش رو به سمت پایگاه های نظامی غرب نشونه نمیگیره چرا باید مردم اوکراین
باید تاوان قدرت طلبی یا ترس پوتین رو پس بدن . با این تحلیل آبکی اسراییل هم فردا به ایران حمله کنه یا ترکیه به بهانه نگرانی از موشک های ایران تو آذربایجان آشوب به پا کنه . متاسفانه فضای شعار زنده باد و مرده باد آنقدر تو کامنت ها داره زیاد میشه که بیشتر باید نگران انشقاق وحدت ملی خودمان باشیم.یادمون بمونه تجاوز به هر دلیلی باید محکوم بشه ومزر بندی با متجاور چه غرب و یا شرق نباید متفاوت باشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اسمت را هم بذار بهنام اف
امیدوارم روسیه هرگز فرصت حمله به ایران را نیابد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین داداشی ماست. این غربی ها ظالم هستن که باید بترسن
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خیلی رو داداشیت حساب نکن
فعلا در ایران دلال های دلار خوشحالند که با این جنگ روسیه علیه اوکراین توافقی انجام نمیشود اینا رو اینجا هم داریم میبینیم واقعا عجیبه که نان در خون ملت میزنند و میخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خودتون از این حرفا خسته نشدید؟! دلار از کانال ۲۹ اومد تو کانال ۲۵ چی شد؟! برنج ۷۰ درصد و گوشت و چیزای دیگه ۵۰ درصد رفت بالا. دلار ارزون فقط به نفع عاقازاده ها و پولدارا شد که دلار مفت اینجا بگیرن بفرستن اونور برای خانواده هاشون. کی ملت ما میخوان دست از گمراهی و بیسوادی و اطهار نظرهای سخیف دست بردارن خدا میدونه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
با ناشناس1342 به شدت موافقم. همونایی که برنج و گوشت و سایر اقلام رو گرون کردن و گرون میفروشن دارن نسبت به ماه های گذشته دلار رو ارزون تر میخرن و اندوخته میکنن و به قول ایشون میفرستن اون ور آب. منی که پول ندارم که دلار بخرم و درآمدم به زحمت کفاف 15 روز از ماه رو میده چه نفعی از دلار ارزون میبرم؟
آمریکا 10 هزار تا پایگاه سراسر دنیا داشته باشه و به بهانه امنیت خودش از اون سر دنیا به این سر دنیا حمله کنه اشکال نداره همونطور که ناتو بیاد روسیه رو محاصره کنه اشکال نداره

ولی اگر روسیه شکایت کنه چرا غرب پیمان خودش رو نقض کرده و داره ناتو رو رو به شرق اونم دقیقا همسایه های روسیه گسترش میده و دور تا دور روسیه رو زرادخونه هسته ای مستقر میکنه اشکال داره
تا اينجاي كار ثابت شد
غرب اوكراين رو فريب دادن
متاسفانه
و اگر با پوتين و جاه طلبي مطلق اش برخورد نكنن
بزودي خودشون هم نابود ميشن

پوتين بايد نابود بشه و الا بزودي شاهد ظهور هيلتري نوين خواهيم بود...................
الان مسئولان ایرانی از کی جانبداری میکنند

تسلیت به مسئولان ایران
بالاخره پوتین ماهیت خودش را نشان داد قابل توجه روسو فیلها تمایل دارم نظر حاج حسین کیهانی عاشق را بدانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما اگه غرب ذلیل نبودی حق رو به روسیه میدادی نمیشه که تو مرکز کشورت ناتو بیاد مستقر بشه بمب اتم بزاره کنارت
از فردا هر کسی هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد. قرن قبلی را به یاد بیاورید. احتمال فاشیست شدن اوکراینی ها وجود داره. آلمان بعد از فروپاشی وایمار و شکست جنگ جهانی اول رفت سراغ نازیسم.آدمی که چیزی برای از دست دادن نداره خیلی خطرناک. به
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مگه الان آمریکا هرکاری دلش میخواد انجام نمیده؟
این را بدانیدپوتین کرملین کافر کمونیست وبی خدا جایی در دل مردم جهان ندارند و همه از کمونیست بیزارند اما غرب با اتکا به دین و عقلانیت به زودی بساط بی دینی وبی خدایی را بر خواهد چید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جوک نگو این غربی ها هستن که دشمن خدا هستن روسیه فقط میخواد از استقرار ناتو و بمب های اتم در کنار مرزهاش جلوگیری کنه
وقتی غربی ها همه بار و بندیل خود را به سمت اوکراین یرازیر میکنن و با پذیرش اوکراین در ناتو قصد حضور همه جانبه در این کشور در همسایگی روسیه را دارند، پوتین حق دارد همانگونه که در پیام خود هم گفت نباید احساس امنیت و توسعه داشته باشد، مانع این اتفاق خطرناک یعنی عضویت اوکراین در ناتو بشه . اگر پوتین اوکراین را سر جایش ننشاند باید شاهد بزرگترین حضور نظامی غربی ها خاصه آمریکا در بیخ گوش خود می بود . غربی ها از بحرین فسقلی نگذشتند و آین کشور تبدیل به یک پایگاه نظامی برای اسراییل و انگلیس و... اونوقت اینها بی خیال اوکراین بشوند. دم پوتین گرم ، خواهید دید که پوتین پیرو ز این جنگ خواهد بود به راحتی آب خوردن ان شا االله تعالی.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دقیقا درسته غربی ها خیلی هار شدن
اگر جنگ اساسی بین روس اوکراین وطرفداران دربگیره تنها چین هست که سود میکند وسوپر ابرقدرت میشود
ایشاللا همه جدای طلب ها یه روزی تجزیه شن آمین
كشور گشايي روسيه و رفيق پوتين در قرن ٢١!شايد روزي دوباره نوبت ايران شد،همانطور كه روسيه قبلا هم اين كار را كرده بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کشور کشایی؟ این ناتو بود که بیخ گوش روسیه داشت پایگاه میزد و با کمال پرویی اعلام کرد سلاح کشتار جمعی میخواد ببره اوکراین
یاد توافقنامه ۱۳۲۰تهران و دبه روسها افتادم قرار بود جنگ جهانی تمام شد ایران ترک کنن ولی جمهوری مهاباد و آذربایجان تشکیل دادن کلا عاشق دبه و تشکیل جمهوری هستند الان لوهانسک و دونتسک
امریکا به عراق، افغانستان و... حمله میکنه میشه خقوق بشر و حمله به تروریست ولی روسیه حمله میکنه میشه فاجعه :))
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
روسیه توی این چندسال خاک چند جارو به خودش وصل کرده امریکا چندجارو چرت نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مزدور روس هردو بیجا میکنند
ناشناس
| Romania |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تاره روسیه به کشور همسایه خودش مشکل داره آمریکا که میاد اون سمت دنیا کشورها رو به آتیش میکشه حالا مدعی شده
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
کار بد آمریکا کار بد روسیه رو توجیه نمیکنه
اینا به کنار
کجا ثبت نام میکنند بریم جنگ علیه اوکراین
هی گفتم سر به سر این پوتین نذارید لعنت به آمریکا که باعث این جنگ شد
تا دهه های پیش همه کشورهای اروپا و امریکا و روسیه با جنگ دنبال این بودن که بگن ما قوی تریم. روسیه هنوز هم همونه ولی بعضی کشورها مثل اون موقع فکر نمیکنن و دنبال ارامش و رفاه مردم کشورشون هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آخه عقب افتاده چه ربطی داره. روسیه داره امنیت خودش رو تامین میکنه که فردا پس فردا ناتو نیاد هزار و یک موشک هسته در مرز روسیه و اوکراین مستفر کنه
بعد از جنگ تحمیلی؛ هر وقت تمامی دربها به روی مردم ایران تنگ شدند(نه بسته)؛ نگی بروز کرده و ابی بر آتش سختی مردم ایران بوده؛ جنگ و کودتا در مسکو و فروپاشی شوروی؛ حمله صدام به کویت؛ (چقدر دلار وارد ایران شد و چقدر گردشگری و هتل های ایران را رونق داد)؛ جنگ آمیکا علیه صدام و سرنگونی صدام؛ جنگ امریکا علیه طالبان؛ و... ولی چیزی که موجب تاسف انسان میشود تلاش مسئولان جمهوری اسلامی در هبه دادن بازارهای بدست آمده و فرصت های بدست آماده به خدمت دولت و تجار ترکیه ای هست؛ مثلا الان نخجوان واردات مستقیم از ترکیه دارد ولی منطقه آزاد جلفا وظیفه اصلی اش برچسب زدن به کالای ترکیه ای و صادر کردن ان به بازار ارمنستان با نام کالای ایرانی یا چینی هست و ....
برگشتیم به سال 1945. در یک هماهنگی نانوشته غرب و شرق به دو اردوگاه برهنه تبدیل شدند. الان وقت انتخاب طرف توسط کشورهای کوچک است. مافیای اسلحه کار خودشو کرد. ترامپ احمق سنگ بنای این جنگ را گذاشت. وقتی گفت امریکا برای امریکا و پشت اروپاییها را خالی کرد ناتو را تضعیف کرد اروپاییهای احمق در باد غرور خود افتادند و فکر کردند مافیای زر و زور براحتی جبهه را خالی میکنند حالا میفهمند دنیای هابل و قابیل از ابتدای خلقت بوده و خواهد بود. تقابل جزء جداناپذیر زندگی انسانی است. باید میفهمیدند سهم اسلحه سازان در اقتصاد دنیا چیزی نیست که براحتی بتوان انرا کنار گذاشت. امریکای بی شرف میدانست چه میکند ترامپ ارتشش را تقویت کرد با کاستن از کمک به ناتو و اروپا برای قوی ماندن در مقابل روس که او نیز خود را مجهز کرده بود و ارتشش را نوسازی کرده بود. به دولتمردان هشدار باش میدهم طرف انتخاب نکنید مثل فنلاند راه خود و مردم را انتخاب کنید. آنهایی که با چهار تا فشفشه خود بزرگ بینی توهم زایی را پیدا کرده اند ببینند اکراینی که روزی یکی از پیشرفته ترین جمهوریهای شوروی بود چطور در عرض چند ساعت همه زیر ساختهایش نابود شد اگر به ما درگیر میشدند یا خدای ناکرده بشوند چه خواهد شد. دست از لجبازی بردارید . وارد هیچ طرفی نشوید و بیخود شاخ و شونه برای دیگران نکشید.
در دنیا آدم های متفاوتی زندگی میکنن ممکنه یک نفر حتی اگر آمریکا بیاد نونوایی سر کوچشونم تحریم کنه به رگ غیرتش برنخوره. یا اینکه آمریکا و غرب تحقیرش کنن تهدیدش کنن هم واسش مهم نباشه و بازم شعار جانم فدای آمریکا بده و تصور کنه که آمریکا با این کارا اومده نجاتش بده که مثلا کشورش آزاد بشه بتونه یه کاباره ای بره دیسکویی بره بابا کرم برقصه یه مشروبی بخوره. هدفشون از زندگی بیشتر از اینم نیست

ولی مطمئنا انسانهای آزاده ای هم در دنیا هستن که زندگی واسشون معنایی فراتر از غرایز حیوانی داره و در دسته سیب زمینی های جای نمیگیرن

درود بر چین و روسیه و هر کشوری که جلوی زیاده خواهی و قلدری های غربی ها می ایسته. دوران غرب و ناتو ( برندگان جنگ جهانی دوم ) هم بالاخره به سر میاد
هیچوقت به روسیه اعتماد نکنید.
شوروی سابق با اشغال افغانستان حدود پنجاه ساله که نرج و غم بر ملت افغانستان تحمیل کرده
با تجهیز و تا دندان مسلح کردن صدام باعث تجاوز صدام به ایران شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
روسیه و امریکا نداره، هیچوقت به هیچ قدرتی اعتماد نکنید. امریکا و انگلیس و فرانسه و المان کم بلا سر این ملت .نیاوردن. از گذشته های دور تا همین نزدیکی ها و جنگ هشت ساله. تجهیز صدام هم تاجاییکه ما یادمونه کار امریکا و اروپا بود با انواع موشک ها و هواپیماهای جنگی و بمب های شیمیایی
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
باشه به آمریکا اعتماد میکنیم که تحریم میکنه مردم کشورهارو که از گرسنگی بمیرن
جنگ را خدا نصیب هیچ قوم و ملتی نکند در نهایت مردم کشورها هستند که بدبخت می‌شوند سیاستمداران هیچ شان نمیشود کسانی که اینجا از در گرفتن جنگ خوشحالند جنگ ندیده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تنها خوبیش اینه که اروپاییها ببینن جنگ و بمباران یعنی چی که انقدر روی سر مردم خاورمیانه بمب نریزن
انشالله ظهور امام زمان نزدیک است
اولاً به تابناک خسته نباشید و ساعت خواب و صبحب بخیر میگم که این خبر رو با دستکم 6 ساعت تاخیر تو سایت گذاشت. خدا قوت واقعاً!!!
دوم اینکه چاره فوری برای پایان دادن به این هرج و مرج و شورشی که روسیه به راه انداخته، یکی الی دو بمب اتم هست که روی مسکو و سنپترزبورگ انداخته بشه. در اون صورت دیگه پوتینی و روسیه ای باقی نمیمونه که بخواد از این غلطا بکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
انقدر کم دانش و بی سوادی که نمیدونی هم تعداد بمب های اتم روسیه از آمریکا بیشتره هم موشک های روسیه بسیار پیشرفته تر و سریع تر از آمریکاست
کسانی که امروز از جنایتکاری و تجزیه‌طلبی رژیم جانی روسیه حمایت می‌کنند و خوشحال هستند؛ بدونند این رژیم بود که گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان رو از ما جدا کرد و در جنگ دوم جهانی خاک ما رو اشغال کرد و ... و شاید فردا ....
انشاالله عاقبت این ضحاک ابلیس همونی است که همکیشانش بدان دچار شدند و کشورش همچون شوروی فروپاشی کامل....
امروز امتحان مهمی پیش روی مسئولین است که بین ظالم و مظلوم از کدومشون حمایت می‌کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بی سواد اون شوروی بود. درضمن این انگلیس بود که 10 میلیون ایرانی رو در جنگ جهانی نسل کشی کرد با قطحی درست کردن در ایران
روسها ی فرصت طلب و متجاوزند در آینده هم برای ما مشکل ایجاد خواهد کرد تجاوز آنها باید توسط وزارت خارجه محکوم شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اوه اوه مگه میشه
از تجاوز روسیه به خاک اوکراین بدتر تیتر صداوسیماست که نوشته عملیات ویژه روسیه، صداوسیما واقعا متعفن شده
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
واسه شما غرب گداها سخته حقیقت رو باور کنید که ناتو باعث این جنگه و روسیه چاره ای جز این نداره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کی مجوز جنگ رو به عنوان چاره به اربابت پوتین داد؟ آدم غرب گدا باشه اما شرق گدای نون به نرخ روز خور (سایبری) نباشه!
زنده باد پوتین
یه نفر تو کل این دنیاست که به اصول و صحبت خودش پایبنده ، کسی که منافع ملی رو به جون خودش هم اولویت داده
رئیس جمهور من فقط پوتین هست.
این جنگ به سود ماست اما هیچ ربطی به ما نداره. ما باید بی طرف بمونیم.
وقتی یک کمدین رییس جمهور شود اینگونه می شود که از خاک شوروی جدا بشی به ناتو بگی منم عضو شما میشم . اگر روسیه در کانادا و مکزیک سامانه موشکی برقرار کنه واکنش آمریکا چی می تونه باشه ؟ مثلا کوبا و ونزوئلا . آفرین به پوتین که آمریکا رو با خاک یکسان کرد . دلار آمریکا بی ارزش میشه چون بلوک شرق تمام منابع طبیعی رو داره و می تونه با ایجاد پول مشترک مقابل دلار و یورو پیروز بشه
وقتی ادم کامنتهارو میخونه تعجب میکنه بعضی هنوز تو کشت و کشتار دنبال حق دادن به این و اون هستند. هیچ چیزی نمیتونه کشتن ادمهارو توجیه کنه. حالا اسمش پوتین باشه یا بایدن یا هیتلر.
صدا و سیما داره حمله روسیه رو توجیه میکنه. ای وای بر ما. چی شد اون حمایت از مظلوم و...؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مظلوم الان روسیه است در برابر ناتوی جهان خوار
سلام به تزار جدید روسیه، پادشاه ولادمیر پوتین!
یکی بالاتر گفته چرا عاشق غرب هستید پوتین داره برای منفعت کشورش کار میکنه. عزیزم! اینا خب اعتقادشون اینه که هرکس باید برای منفعت غرب و در راسشون آمریکا کار کنه!

خب معلومه که شعار مرگ بر پوتین میدن! اینها کاسه لیس آمریکا هستن چه انتظاری داری
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
زیاد ساندیس نخورین!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دقت کردی آقازاده ها همگی در همون آمریکا و غرب تشریف دارن و یدونشون تو شرق نیست؟!!
همه دیکتاتورهای جهان وقتی پیر می شن کارهای احمقانه و ماجرا جویی می کنند. پوتین هم رفت بغل صدام و قذافی و .......
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خطر اصلی ناتو هستش نه پوتین
اوکراین می خواد از دنیای روس جدا شه و به دنیای سفید ها بپیونده (در حالی که از نظر نژادی هیچوقت ممکن نیست) این اتفاقی بود یه که بار با دنیای روس با کشور لهستان افاده. دیگه دلیلی نداره یه کشور دیگشون هم سفید شه! زور پوتین به آمریکا میرسه چه برسه به اوکراین. رئیس جمهور احمق اوکراین مسئول کشته ها و خسارات این جنگ خواهد بود.
امیدوارم این تحولات و انتخاب درست ایران باعث گشایشی برای ایران بشه... از طرفی غربی ها ادب بشن و قدر مسامحه ایران رو بدونند و از طرفی ایران هم روابطش رو هم با غرب و شرق متعادل جلو ببره
الان وقت جبهه گیری نیست.
امروز اوکراین فردا تایوان پسفردا بحرین به مام میهن برمی گردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تو به پا خوزستان و آذربایجان از ایران جدا نشن نمیخواد دنبال برگردوندن بحرین باشی خخخخ
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
.ما دنبال کشورگشایی نیستیم اما اجازه ایجاد ناامنی هم به کسی نمی دیم
دنیا در پی منافع خودش است. چندی پیش آمریکا افغانستان را تقدیم طالبان کرد و حکومت مردمی را برانداخت. حالا هم روسیه سراغ اکراین رفته است. این وسط، مردم قربانیان مظلوم تاریخ اند.
ایران باید سریع نیروهای نظامی خود را در اختیار پوتین قرار دهد این رسم همپیمانی است و گرنه روسیه دیگر به ما در عرصه جهانی کمک نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چشم. ساندیست رو سر وقت بخور
مرگ بر بایدن خوابالوی
منتظر جنگ بین چین و تایوان هم باشید
جنگ بهر شكل آن بد است ولى موافق و مخالف اين درگيرى خاطرات گذشته را بياد بياورد وبًٌدنبال راهكار براى رهايى ملت شريف خودمان از درد و رنج مصيبتهاى اقتصادى كه درگير آن هستيم باشد. غرب بخصوص امريكا و انگليس كارنامه بسيار كثيفى از گذشته خود در ايران و جهان دارند: جداكردن بحرين و هرات و جنگ تحميلى و .......نابودى زىرساختهاى عراق و سوريه و افغانستان و ....و زايش مولود حرام زاده اى بنام اسرائيل و هزاران اعمال كثيف ديگر در تماماً جهان حتى مردم اصلى قاره امريكا و.... سابقه شوروى
اشکم در اومد. چطور دلشون میاد این جور راحت آدمارو با پهباد تیکه پاره کنن .
اکراین چوب تکیه بر غرب را می خورد ... پوتین جان بتاز ما پشت سرتیم برادر...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
قراره پشت سرش چکار کنیم؟
روسيه با ناتو داره ميجنگه نه اوكراين
مرگ بر روسیه - مرگ بر چین - مرگ بر آمریکا و بر هر مستکبر و ستمگر
اما......
این پایان یک ستمگر ( آمریکا و اروپا ) و شروع یک ستمگری جدید ( روسیه و چین ) است و خواهید دید که چطور غرب در مقابل اینها زانو خواهند زد و هیچ غلطی نخواهند کرد
کرونا درسال 2019 ظهورکرد وبه کووید19 موسوم شد که بنابرگفته دبیرکل سازمان ملل بزرگترین بحران پس ازجنگ جهانی دوم را رقم زد. حالا پوتین 2022 با اقدام جنون آمیزخود که جهان رادرآستانه جنگی تمام عیارقرارداده است.ولی پوتین 22 میکروبی بسیارخطرناکتر از کووید19 است وجهان باید برای ازبین بردن این میکروب متحد شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
میکروب وقیح ناتو هستش پوتین داره از خاکش دفاع میکنه در برابر جهانخواری غربی ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چقدر گرفتی با وی پی ان رومانی زیر همه کامنتها از اربابت (پوتین) دفاع جانانه کنی؟
ناتو که اگه حرف زیاد بزنه روسیه گازشو قطع میکنه و مردمش یخ میزنن و با خاموشی گسترده روبرو میشه؟
به نفع ایران است اکر روسیه تحریم شود:
به منابع گازی ایران نیاز بیشتر میشود
ترامپ دیگر نمیتواند مجددا ایران را تحریم کند
روسیه جهت تامین مواد غذایی و میوه و سبزیجات محتاج ایران میشود
از شرایط پیش آمده ایران می‌تواند بهترین استفاده را جهت منافع ملی خودش ببرد و احساسی برخورد نکند و روسیه را دوست واقعی خود نداند.
حالا ایران میبایستی برای پوتین میز شش متری بگذارد که به کشور و مردم ایران توهین نکند، دیدید که لوکاشنکف را چگونه بغل کرد و از میز شش متری برای او خبری نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خیلی دلخوش نکن که به نفع ایران باشه!
"تمامی ایرانیان مقیم از هر امکانی برای خروج از اوکراین اقدام کنند" وزارت خارجه خسته نشه از این اقدام برای نجات هموطن ها
"اروپا: شدیدترین تحریم‌ها را علیه روسیه وضع می‌کنیم"
واقعا میتونین؟ زمستونتون تموم شده؟ دیگه گاز لازم ندارین؟
مرگ بر پوتین کثیف
پوتین حقیرترین...عقده ایی ترین فرد روی زمین....لعنت بهش
خدا بوریس یلتسین را لعنت کند وبرعذابش درجهنم هزاران باربیافزاید که این مردک راکه جاسوسی بیش نبود آورد کردرئیس جمهور روسیه.عجیبتر آنکه یلتسین خودهم غربگرا بودهم علاقه ای به ماجراجویی نداشت چطور شد این جوجه کمونیست را از کا گ ب بیرون کشید تزارش کرد بسیاررازآلود است.
صدا و سیما میگفت فقط امریکا و انگلیس هستند که با پیش بینیهای غلط بر طبل جنگ میکوبند.
احمدی نژاد گفت که حمله میشود
داره میریزههههههه داره میریزهههههههه! داره میریزههههه وای داره میریزه از آسمون چترباز روسی :)

به به حال کردم بریزید پدر این غرب گداهای اوکراین رو دربیارید. نصف مردم اوکراین روس تبارن بعد رئیس جمهور دلقک اوکراین که تا دیروز بازیگر سریال کمدی و سلبریتی بوده و حالا شده رئیس جمهور میخواد اوکراین رو بکنه پایگاه غربی ها و آمریکایی ها و ناتو که فردا پس فردا جنگ بشه و مردم روسیه رو کشتار کنن

زنده باد پوتین بزرگ و مقتدر
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دقیقا زیادی هار شدن ناتو تو اوکراین بیاد پایگاه بزنه مگه پوتین بی غیرته مثل این غرب گداها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
با این همه کامنت و حمایت از پوتین فکر کنم کارمند سفارت روسیه باشی
دوستانی که که از پوتین حنایتکار و اشغال یک کشور مستقل دفاع می کنند، به این بهانه که آن کشور با آمریکا رابطه نزدیک داشته، اگر روزی همین پوتین به بهانه نزدیکی ایران به چین و مستقل نبودن ایران، به کشورمان حمله کرد، چطور می توانند سر بلند کنند. ارتباط یک کشور مستقل با آمریکا مگر بهانه جنگ می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کشور مستقل؟ پایگاه ناتو بود نه کشور مستقل
سلام- خدایا روسیه توی ایران چقدر طرف دار داره - حودت به فریادمون برس-

هیچ کشوری حق نداره به بانه های واهی به کشور دیگر حمله کنه و هر کس طرفدار اونه شریک جرمه و اگه قیامتی هست باید به خداوند سبحان جواب بده-
مواظب باشید بخاطر تعصب ریاد و تنفر از امریکا به ناحق خکم نکنبد.
خداحافظ همگی
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بهانه واهی؟ اینکه ناتو کنار مرزهات پایگاه بزنه بمب اتم بیاره کنار مرزهات بهانه واهیه؟
در جنگ ایران و عراق پشت صدام بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اون زمان ایران مستمره آمریکا شده بود روسیه حق داشت حس بدی داشته باشه به ایران و ایران پایگاه مقابله با روسیه شده بود در اون زمانها
سیف الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آخه ... زمان جنگ ایران وعراق ایران مستعمره امریکابود؟ نکنه فکرکردی جنگ ایران عراق زمان شاه بود؟
منتظریم دولت ایران این تجاوز نظامی رو محکوم کنه، وگرنه چند سال دیگه پوتین آذربایجان و کردستان ایران رو هم به تبعیت از اسلاف شورویش اشغال می‌کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
برا‌دران تندرو خواب تشریف دارن
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ما هم اگه به ناتو اجازه بدیم بیاد تو کشورمون علیه روسیه اقدام کنه روسیه حق داره حمله کنه
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
۱۴:۵۹
توده ای تو اصلا ایرانی نیستی
واقعا خجالت آوره.
بهترین زمان برای شروع حمله ایران به بحرین و امارات
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ما جنگ طلب نیستیم.
پوتین زیر پوتین های قدرت های اقتصادی له خواهد شد.
جالبه صدایی از اقایان در محکومیت روسیه در نمیاد اره مشغول طرح صیانت هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
محکومیت چرا مگه ایران غرب گدا شده ما خبر نداشتیم؟
‌اوكراين در سال 1994 در حاليكه چهارمين قدرت هسته اي دنيا بود با تضمين آمريكا و انگليس و روسيه تسليحات هسته ايشو واگذار كرد. حالا كجان اون تضمينها! آمريكا و انگليس ترسو و بزدل فقط بلدن محكوم كنن! اينه سرنوشت كشورهايي كه با طناب پوسيده آمريكا و شرق و غرب تو چاه ميرن . يك ملت بايد فقط به قدرت خودشو مردمش متكي باشه تو اين دنياي شبيه جنگل . درود خدا بر شهداي هسته اي درود خدا بر احمدي مقدم درود خدا بر احمدي روشن . ما بايد صنعت هسته اي و موشكي رو حفظ كنيم و به اوج برسونيم . تو برجامم اگه دنبال تضمينيم اين تضمينا هيچ دردي رو دوا نخواهد كرد . ببينيد اوكراينو كو تضمينا؟
از روسيه (شوروى سابق) هم ما خاطرات تلخى داريم .آنها از بى عرضگى و بى كفايتى زمامداران قاجار نهايت سوء استفاده را كردند و با دسيسه و توطئه و هماهنگ با استعمارگر پير و خبيث انگليس بخشهاى زيادى از سرزمينمان را گفت ند. ولى حالا چى: همه متجاوزين و اىادي شان در منطقه عليه ما ٨سال جنگ راه انداختند ولى با شهامت و شهادت مرد و زن اين سرزمين حتى موفق به اشغال و جايى ذك وجب از خاكمان نشدند. پس خيالتان راحت باشد تا هستيم پايداريم و نه غرب با همه قدرتش و نه روسيه با همه ارتشش نميتوانند غلطى نظامي عليه ما بكنند و اگر مسئولين با در داخل بطور واقعى با فساد و اختلاس و تبعيض مقابله كنند آسيبهاى اقتصادى غرب و شرق هم خللى در عزم و اراده مان براى پيشرفت و سعادت ايجاد نميكند. پس اى مردم و خصوصآ اى مسئولين به هوش باشيد. اللهم اشغل ظالمين بالظالمين
حمایت روسیه از جدایی طلبان درست و انسانی بود
مرگ بر روسیه متجاوز، تسلیت بر مسوولین
هر جا دمکراسی نیاشه برای بقیه هم میخواهد تصمیم بکیره
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
الان امریکا دموکراسی هست که مردم کشورها رو تحریم میکنن که از گرسنگی بمیرن؟
روسیه و چین باید تجزیه بشن مرگ بر کمونیست
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مرگ بر غرب ذلیل
هیچکس نباید خوشحال باشه . تعجب میکنم واقعا از کامنتهای بعضی از مردم . جنگ شروع شده و احتمال داره گسترده بشه و دامن همه رو بگیره . فقط باید دعا کرد که زودتر صلح بشه . واقعا خبر بدی رو شنیدیم امروز . خدا به خیر کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جنگ رو خیلی وقت پیش ناتو و غرب شروع کرده بودن پوتین امروز فقط مجبور شد جواب بده
جهان باید در مقابل این نقض اشکار مرزهای بین المللی بایستد وگرنه جهان مانند جنگل اداره خواهد شد
آمریکا قهرمان پوشالی! اسپایدرمن و بتمن و سوپرمن پرده سینما و میکی موس عالم واقعیت :) اول عراق رو 10 سال تحریم میکنه تا جون عراق بالا بیاد بعد بهش حمله میکنه. نهایتش زورش به طالبان و افغانستان برسه جرات جنگ با کشورهای قدرتمند رو که نداره :)

ولی روسیه مستقیما با ارتش اوکراین درگیر شده که خودش باقی مونده ارتش شورویه و کم تجهیزات و قدرت نداره
روسیه و پوتین خبیث و هیتلر
روسیه وپوتین متجاوز ه
نود درصد تجهیزات ارتش صدام روسی بود وقاتل مردم ما در اصل روسیه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بمبهای شیمیایی رو غربیها به صدام کمک کردن
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چون امریکا ایران رو تبدیل کرده به پایگاه خودش علیه روسیه توقع داشتی روسیه عاشق ما باشه اون زمان؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شوروی هم به صدام کمک کرد اما عامل اصلی حمله صدام به ایران آمریکا بود
روسیه امروزی با روسیه تزاری که به ایران دیروز حمله کرد چه تفاوتی داره ؟

هدف تصاحب خاک با ابزار جنگ.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اینو به نوکران روسیه بگو
به امیدی نابودی پوتین
مرگ بر جنگ و فلاکت و بدبختی مرگ بر پوتین و روسیه
تو همین چند سال اخیر امریکا به لیبی ، عراق ، افغانستان و سوریه لشگر کشی کرده و دهها درگیری با یمن و لبنان و حتی ایران به راه انداخته کسی صداش در نیومده ، حالا روسیه برای حفظ حریم امنیتی خودش اقدام کرده .... آی روسیه متجاوز ، آی پوتین جنایتکار ...
پوتین همان اشتباه هیتلر را در بلعیدن لهستان در جنگ دوم کرد. این جنگ اکراین تازه اولشه. روسیه کلا از سیستم مالی و تجارت بین الملل بیرون افتاد و از سازمان ملل و شورای امنیت هم اخراج خواهد شد به دلیل تجاوز به یک کشور مستقل سازمان ملل!
جنگ های اروپا همیشه بخاطر موقعیت استراتژیک ایران به ضرر ایران بوده مثل جنگ های چهانی اول و دوم واگر ناتو عاقلانه عمل نکنه وارد یک جنگ اتمی میشود که ماراهم بی نصیب نمیگذاره.
کشورگشایی در قرن بیست و یکم !
اونایی که تو این سایت و فضای مجازی امروز دارن فارسی تایپ میکنند و طرف روسیه ی متجاوز رو گرفتن یادشون باشه شوروی ۴۰ تیکه شد روسیه ی کثیف هم ۴۰ تکه خواهد شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کشور کشا غربی ها هستن که کنار کشورهای دیگه پایگاه نظامی میزنن
لعنت به کمونیست های کثیف و متحدانش و درود بر ازادی و دموکراسی
سلام . اون فیلم پهباد مال روس ها نیست . مال خیلی وقت پیشه که آمریکایی ها داشتن طالبان رو تار و مار میکردن حتی فیلم هاش تو یوتیوب موجوده . راحت گول خوردید . لطفا پاکش کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
احساس کردم اون میزان از بی رحمی فقط از آمریکایی ها کثیف بر میاد
kenobi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
سلام . عزیزان اشتباه برداشت کردید . من مخالف این جوجه کمونیستم . منظورم این بود تابناک نباید بدون تحقیق و راستی آزمایی فیلم ها رو منتشر کنه . امیدوارم پوتین و تمام کمونیستها شرشون از روی زمین کنده شه . هیتلر این موضوع رو خوب فهمیده بود . در ضمن در جواب دوست رومانیایی هم بگم طالبان و افراطی ها رو همینطوری باید سلاخی کرد تا درس عبرت بشه
چرا هنوز هیچ یک از دولتی ها و یا حکومتی های ایران صدایی ازشون در نیومده؟ از حکومت متجاوز روسیه آیا حمایت میکنند یا تقبیحش میکنند؟ باید حرف بزنند تا مردم ایران هم بدونن تکلیفشون چیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تکلیف اینه که ما حق رو به روسیه میدیم حالا برو کاسه غربی ها بلیس
بعضی ها یادشونه که چند قرن پیش روسیه بخشهایی از ایران رو جدا کرد اما یادشون رفته که غربیها کمک کردن صدام بمب شیمیایی بسازه بریزه روی سر مردم ما!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مثکه یادت رفته همون بمب های شیمیایی هم توسط میگ های روسی رو سر مردم ما ریخته شد!
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
همه میدونند چیزی مخفی هم نیست که روسیه بزرگترین تامین کننده اسلحه صدام بود.ولی بما سیم خادارر هم نمیداد.
جنگ و كشتار انسانهاي بيگناه در هر كجا كه باشد منفور است. «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرده است : «امشب، قلب من برای مردم اوکراین سنگین است.›› مگر ايشان نمي دانند كه ساليان سال مردم بيگناه سوريه ، يمن ، افغانستان ، عراق و مسلمانان ميانمار به خاك و خون كشيده شدند. چرا قلب ايشان به درد نيامد. البته كشتار مردم بيگنان اوكراين را تاييد نمي كنم و از خداوند متعال توقف سريع جنگ را آرزومندم.
همه با هم‌ بگیم مرگ بر روسیه و چین جهانخوار
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
کلا به همه طرفداران ایران فحش بده! خجالت نشکن. مرگ بر امریکا
عزيزان من لطفا در این کامنت ها این قدر به هم حمله نکنید. مطمنا کسی طرفدار خشونت و جنگ نیست . بحث ان هست که ما نبايد روی امریکا حساب بی خودی باز کنیم. اگر ما عهد نامه ترکنچای و ... داشته ایم ضعف خود ما بوده است تا زمانی که ضعف باشد و وابسته هر کسی باشه به ما ظلم می کنه اگر بخواهید تاریخی بحث کنیم ما بیشترین ضربه را از عرب ها و ترک ها و روس ها و انگلیس ها و امریکایی ها و مغول ها خورد ه ایم بنابراین باید با همه قطع رابطه گنیم. یک عده ای خیلی امریکا را قدرت برتر دينا می بینید و عده ای هم متاسفانه به خاطر امریکا متماثل به پوتین هستند.
امریکا و اروپا که این جنگ را به پا کردن حالا بزدلانه برای مردم اوکراین دعا میکنن و دم از تحریم میزنن.بدبختا کافیه روسیه نفتش را از بازار خارج کنه تا به فلاکت بیفتن همشون و به ورشکستگی بیفتن
موشک هایی که صدام به شهرهای غرب و جنوب ایران شلیک می کرد و مردم ما را به خاک و خون می کشید روسی بود هنوز تصویر هواپیماهای میگ روسی عراق رو فراموش نکردم که روی خانه های مردم بمب می ریختن و جنازه مردم تکه تکه به هوا پرتاب می شد.
پوتین کثیف و شرور دشمن بشریته و مردم روسیه را نیز گروگان گرفته تا جهان از شر این محور شرارت آسوده نشود بشریت روی آرامش نخواهد دید هر فتنه ای در دنیا و در خاورمیانه می بینید به روسیه و پوتین وصل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بله موشکهای صدام روسی بودن اما کلی هم سلاح غربی به صدام دادن! اصلا آمریکا بود که صدام رو به جنگ با ایران تحریک کرد.
یه سری عقب افتاده ریختن اینجا و چنان روسیه رو محکوم میکنن که روسیه در جنگ اوکراین مقصره چون آذربایجان و ترکمنستان و تاجیکستان و..... رو از ایران جدا کرده که انگار پدر پوتین اومده اینارو از ایران جدا کرده !!!

آخه نادان بی سواد ! هیچ کدوم از افراد اون زمان الان زنده نیستن. از اون زمان تا حالا 6 نسل در روسیه عوض شده آخه روسیه الان چه ربطی به روسیه تزاری زمان مظرالدین شاه! داره که شما دارید با پیش زمینه جدایی ترکمنستان و تاجیکستان از ایران روسیه و پوتین رو محکوم میکنید!!


ای خدا این ایرانیا چقدر بی سوادن آخه :)) آدم نمیدونه به حال اینا بخنده یا گریه کنه :)))
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما موافق جنگ و تجاوز به حریم یک کشور هستین؟
دلیل جنگ روسیه و اکراین بگین ما هم بدونیم
همه نادان خطاب کردی ولی بنظرم خودت نادانی و چشم و گوشتو بستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خطاب به 15:17 آخه نااگاه..! نکنه انتظار داری روسیه برای اوکراین دسته گل بفرسته که داره از ناتو دعوت میکنه که بیاد زرادخونه هسته ایش رو در خاکش مستقر کنه که هر وقت دلش خواست به روسیه حمله اتمی کنه! فازتون چیه شماه ا؟ عقلتون سالمه؟
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اقای جلو افتاده اولا همیشه ما مردم ترکان ایران زمین قربانی روس ها شدیم بی هیچ حمایت دولت مرکزی فقط با غیرت میهن دوستی چه سرهایی که بدار اویختن بعد سیاسیت یک کشور محور سخنه نفرات مجریان برنامه از پیش نوشته شدن باسواد حتما میگم به روسیه و غرب تقدیر نامه و ساندیس بدن از ثابقه درخشانشون نسبت به نژاد ای کل این خاک
ترامپ نرس کشورها از تحریم رو کاهش داد چون شدیدترین تحریمها رو علیه ایران بکار برد ولی در عین آسیب جدی، نتونست باعث فروپاشی اقتصاد ایران بشه.
این غربگداها ناراحتن چرا روسیه به اوکراین حمله کرده. حمله روسیه به اوکراین اشکال داره ولی آمریکا و ناتو روسیه رو محاصره کنن و تمام کشورهای بلوک شوروی رو عضو ناتو کنن و هزاران کلاهک هسته ای رو بیخ گوش روسیه مستقر کنن اشکالی نداره

واقعا این جماعت غرب گدا وقاحت رو به حد اعلا رسوندن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
توده ای مزدور
روسیه متجاوز قصد داره با قلدری و تجاوز چند روزه کیف رو تصرف کنه و یک دست نشانده در کیف مستقر کنه و به نوعی کل اوکراین رو ضمیمه خودش کنه در چند کشور با جنگ و بی چنگ چنین کاری کرده و دست نشانده هاشو در آن کشورها به قدرت رسونده و می بینید هیچ موضعی بر علیه روسیه نمی گیرند.
اما اگر رویای پوتین در تصرف زود هنگام اوکراین درست آز آب درنیاید و به یک جنگ فرسایشی تبدیل بشه روسیه بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و اقتصاد ورشکسته این کشور نابود خواهد شد همین الان هم بورسش تعطیل شد و روبل سقوط آزاد کرد و در صورت شکست روسیه در این جنگ پوتین هم به آخر عمر ننگینش خواهد رسید.ماهواره های نظامی آمریکا و اروپا اطلاعات دقیق از تدارکان و تمرکز نیروهای روسیه به اوکراین و ارتش مردمی این کشور خواهند داد شکار تانک های قراضه روسی هم با دوش پرتاب های سبک غربی و آمریکایی به سادگی امکان پذیر است و وقتی تاک های روسیه نتوانند پیشروی کنند ارتش روسیه مثل خر در گل می ماند.
روسیه دیشب با جنایت کاری تمام موشک به مناطق غیر نظامی اوکراین شلیک کرد و مردم غیر نظامی را از بین برد جنایت پوتین نباید بدون واکنش جهانی باشد و مجمع عمومی سازمان ملل باید رای به اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل بدهند
شما ناهار خوردید؟
تیتر رو درست بزن توده ای :
آغاز تجاوز روسیه به اوکراین
مرگ بر پوتین جنایتکار مرگ بر روسیه متجاوز
یه کشور را نام بببرید که از دوستی با چین وروسیه پیشرفت داشته ! مردم همه کشورها مهاجرت میکنند به غرب اینها فقط روحیه کشور گشایی وااستعمار دارند! اگر کسی طرفدار اوناست چرامحل زندگی خودشان به این کشورها نمیبرند.
تفکر پوتین در حمله به اوکراین بسیار شبیه تفکر هیتلر است. اینکه همه باید برای ما کار کنند یا هر کس به حرف من گوش نکرد باید اشغال و ملحق به کشور ما بشود. اینکه با بهانه حمایت از روس تبارها یک کشور مستقل دیگر را اشغال کنی، یعنی نژاد پرستی. کاری به داخل کشور که فکر میکنند هدف هر وسیله ای را توجیه میکند ندارم و طرفدار غرب هم نیستم اما اشغال یک کشور مستقل که به خواست مردمش تمایل دارد به سمت غرب و اروپا یا شرق و یا هر سمت دیگر برود، هیچ توجیهی به جز ترس شدید و...نداره
لعنت به جنگ و خونریزی لعنت به بانیان جنگ
رئیس جمهور اوکراین به روسی توییت زده و به مردم روسیه گفته ما با شما دوستیم جلوی پوتین رو بگیرید نزارید حمله کنه !

بزرگوار ! تو اگر دوست مردم روسیه ای پس هدفت از عضویت در ناتو که برای مقابله با روسیه تاسیس شده چیه !!!
این غربگداها واقعا مغزهاشون مضمحل و فاسد شده و از درون مخ هاشون پوسیده ! اینها اگر عقل داشتن که کاسه لیس آمریکا نمیشدن

اینکه اوکراین یک کشور مستقله و دلش نخواد سیاست های روسیه رو دنبال کنه کاملا طبیعیه و حق مسلمشه. اما اینکه اوکراین با مردمی که نصفشون روس تبار هستن به تشویق آمریکا عضو ناتو میشه که آمریکا بیاد زرادخونه هسته ای رو بیخ گوش روسیه مستقر کنه مشخصه که سیاستمدارن کثیفی در اوکراین روی کار هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ماشالا کامنت های شما خیلی طولانیه. ظاهرا کلمه ای حساب میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اره باید مثل شما عقل داشتند کاسه لیس ودست لیس پوتین وچین میشدند
آرمین
| Germany |
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
آقای برادر این ناتو ناتو که شما اسمش را فحش می دونیم یک پیمان دفاع جمعی است که کلی کشور خوشنام دنیا مثل آلمان فرانسه ایتالیا بلژیک و ... عضوش هستند و اصلا برای تهاجم نیست بلکه برای دفاع از کشورهای عضو در مقابل حمله خارجی است. ترکیه هم عضو ناتو است عضو شدن ناتو دشمنی با کسی نیست بلکه تضمین امنیت یک کشور است اگر اوکراین عضو ناتو بود که روسیه جرات نمی کرد بهش چپ نگاه کنه همانطور که جرات نمی کنه به کشور کوچولوی لتونی بگه بالای چشمت ابرو است.
مردم روسیه احمق هایی هستند که نه شاه داشتند نه رهبر نه سلطان نه پادشاه .. رفتند با دست خودشان بیش از دوبار به یک فرد رای دادند و او را دیکتاتور دنیا کردند
به نظرم مهمترین مسئله توی اوکراین اینه که مردم اون الآن نهار خوردن یا نه . بد نیست آقای رئیسی یه سری بزنه و یه سؤالی بکنه .
مرگ بر کمونیست.مرگ بر روسیه و چین زالو صفت.درود بر صلح.
کاری بیارید ببندید به طرفدارهای امریکا برای کمک به اکراین زودتر حرکتت کنن
کریدور دسترسی مستقیم به کریمه باز شد ... و پوتین مسرور از حرکتی که در مواجه با کیش طرف مقابلش ( غرب ) انجام داد. با کشتن هم کیشان و تاراج همسایه خود و بدا به حال ما که در میانه قداره کشی قلدر ها در این بازی شطرنج استعماری که به هر قیمتی دنبال شکست طرف مقابل هستند از به خون قلتیدن مردم بی گناهاه غافلیم و به سان طرفداری های بی منطق تیم های فوتبال محله فریاد مرده باد این و زنده باد آن سر میزییم و با این ساز ناکوک شعار می دهیم
موافق حمله روسیه به اوکراین نیستیم ولی دولت اوکراین هم بی تقصیر نیست . با غرب علیه کشور همسایه متحد شدن اونم همسایه ای مثل روسیه این عواقب رو داره .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
هر کشور مستقل میتواند تصمیم بگیرد که با کدام کشور همکاری کند.. چون میل خواست پوتین عمل نکرده باید جنگ بهش تحمیل بشه؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
یعنی هر کشور مستقلی میتونه برخلاف منافع آمریکا هم تصمیم بگیره؟
اوج تحلیل سیاسی از یک "ایرانی" :

جنگ روسیه و اوکراین هم کار خودشونه تا حواسمون رو از طرح صیانت پرت کنن
از اوکراین درس بگیریم که بمبهای اتمیش رو کنار گذاشت و الان به چه روزی افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
معنی حرفت اینه که باید با غرب متحد بشیم و در برابر شرارت روسیه مجهز به بمب اتم بشیم در اینصورت موافقم
این جنگ سوای از تلفاتی که متاسفانه خواهد داشت درس بسیار بزرگی برای همه کشورهای جهان دارد .
آمریکا ، ناتو و کلاً غرب فقط برای کشورهای ضعیفی مثل افغانستان می توانند عرض اندام کنند و در مقابل کشورهای قوی مثل روسیه به همان سرازیر کردن سلاحهای بی استفاده ، تحریمهایی که راه به هیچ جایی نمی برد و دعا کردن بسنده می کنند . بنابراین در مقابل زیاده خواهی کشورهای غربی فقط و فقط باید قوی باشی . قوی از هر لحاظ . ای کاش تصمیم گیران ایران این را درک کنند .
دوستان موافق و مخالف توجه کنید . این که ما طرف کدوم یکی باشیم به هیج جای هیچ کدومشونم نیست . ولی اگه ادامه پیدا کنه و تبدیل به جنگ جهانی بشه دهن هممون سرویسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جنگ جهانی احتیاج به حداقل دو طرف قدرتمند داره. این درگیری بین روسیه که یک ابرقدرته و اوکراین که یک کشور وابسته به آمریکاست با تسلیحات بنجل و بدردنخور آمریکایی.
چطوری میخواد جنگ جهانی بشه؟

آمریکا هم که هنوز جای زخم طالبان پابرهنه روش خوب نشده بخواد با یه ابرقدرت بجنگه.
به چند نکته باید توجه کرد:

۱- روسیه و رسانه های حکومتی میگفتن جنگی در کار نیست اما شد!

۲- حمایت ایران و بقیه از روسیه یعنی حمایت از جنگ و تجاوز و کشتار مردم.

۳- روسیه با هماهنگی و اجازه آمریکا حمله کرده و از رفتار بایدن مشخصه.

۴- دولت بایدن باعث شد افغانستان توسط طالبان و اوکراین توسط روسیه اشغال بشه، با نقشه قبلی.

۵- حمایت از آتش روسیه و طالبان و ... نتیجش سوختن توی همون آتشه.

۶- معلوم شد روسیه همون رویه تزاری و متجاوزه که ایرانو پاره پاره کرد.
مسئولان درمورد معنی عبارت نه شرقی نه غربی حک شده برتابلوی وزارتخارجه یک توضیحی بفرمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
توضیحش خیلی ساده است کتاب قلعه حیوانات جورج ارول رو بخون
ناشناس
| Romania |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
نه شرقی نه غربی یعنی اینکه رو پای خودمون باشیم نه اینکه در جبهه های حق علیه باطل شرکت نکنیم! اینجا حق با روسیه است ما هم دفاع میکنیم
اروپا و آمریکا مقصر اصلی هستن. به هر بهانه ای روسیه رو تحریم میکردن و آزار میدادن. حالا این طوفانی هست که باید درو کنن.
خرس از خواب بیدار شد.
2-3 روزه اخبارصداوسیمارا دنبال میکنم. واقعا به عنوان یک ایرانی شرمم میگیرد از مواضع رسانه ای که نام خودراهم ملی گذاشته. فکرنمیکنم تلویزیون خودروسیه مواضعش تا این حد در مورد تجاوز ارتش روسیه به یک کشورمستقل توجیه گرایانه باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دیگه وقتی انصاراله یمن اولین گروهی باشند که استقلال نواحی جدا شده را تایید کنند مشخص میشه مسول اصلی وپشت پرده تمامی این مسایل خاورمیانه چه کسی هست..
ناشناس
| Romania |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بعید میدونم ایرانی واقعی باشی
دموکرتها پلید و کینه توز اند. ممکن نبود نقش پوتین در ریاست جمهوری ترامپ را فراموش کنند. پوتین هم مانند یک پیرمرد خرفت در دام افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آخه بایدن چیکاره است؟ مگه رئیس پنتاگونه؟ تصمیمات مهم نظامی رو جایی دیگه میگیرن بایدن و ترامپ و اینا فقط نمادین موافقت میکنن حتی ترور سردار سلیمانی هم تصمیم مستقیم خود ترامپ نبوده پنتاگون میگه باید ترور کنیم ترامپ موافقت میکنه یا مخالفت اگه مخالفت کنه بالاخره راضیش میکتن
ما طرفدار مظلوم هستیم به شرطی که از طرف امریکا مورد ظلم قرار گرفته باشه اما اگه جنایت کاری مثل پوتین به یه کشور کوچک ناجوانمردانه حمله کنه باید ببینیم علت چی بوده و از دو طرف دعوت کنیم خویشتن دار باشن و با هم گفتگو کنن !
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مقصر خود اوکراینه چرا میخواد پای ناتو رو به روسیه باز کنه؟
بزرگترین اشتباه ناتو توسعه ناتو بود اگر غربیها دنبال صلح بودند ناتو را به مرزهای روسیه و حتی چین نمیرساندند و دست نشانده خودشان یعنی یک هنرپیشه فیلم های کمدی را رئیس جمهور نمیکردند دیپلماسی بی طرفی بسیار سختر و هنرمندانه تر از رفتار جانبدارانه است کاری که فنلاند و نروژ 70 سال است انجام میدهد این یک آغاز است امیدوارم ایران بتواند از این شرایط خوب با مواضع بی طرفانه بهترین بهره برداری را بکند
متاسفانه ما اینجا کامنت هایی به شدت احمقانه مشاهده میکنیم که حاکی از فاجعه بی سوادی در ایران داره

یک نفر کامنت میزاره میگه صدام مارو با موشک روسی میزد روسیه ایرانیا رو به خاک و خون کشید. انگار نه انگار صدام با هواپیماهای میراژ فرانسوی ایران رو بمباران میکرد و فرانسه هر سال نیرو هوایی عراق رو تجهیز و نوسازی میکرد و انگار نه انگار که آلمان به صدام آموزش ساخت سلاح شیمیایی میداد


کامنت میزارن که پدر پدر پدر پدر پدر جد مردم فعلی روسیه ترکمنستان و تاجیکستان رو از ایران جدا کرده بودن. انگار نه انگار که همین انگلیسی که سرشون رو کردن در رسانه بی بی سیش عامل جدایی بحرین از ایران بود و عامل قحطی بزرگ ایران و کشته شدن 9 میلیون ایرانی بود و انگار نه انگار آمریکا و انگلیس با کودتای 28 مرداد چه بلایی به سر ایران اوردن

انگار نه انگار که فرانسه دهه 60 به ایران خون های آلوده به ایدز ارسال کرد و صدها نفر رو در ایران مبتلا به ایدز کرد


واقعا نمیدونم آیا این غربگدایی مغز شمارو مضحمل و تعطیل کرده؟ یا خودتون رو زدید به... ؟!!

محض رضای خدا یکم مطالعه کنید از این بی سوادی احمقانه خودتون رو نجات بدید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ماشالا به تو که هم سواد داری هم مطالعه. ساندیس زیادی خوردی رودل کردی
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دلیل این مسائل عشق به غربه! عشق آدم رو کر و کور میکنه!
برخی اینقدر نشستن پای بی بی سی و صدای آمریکا و ایران اینترنشنال و اینقدر توسط رسانه های انگلستان و عربستان سعوی و آمریکا شستوی مغزی شدن که دیگه رسما مشاعر خودشون رو از دست دادن

چنان کامنت های جفنگی میزارن اینجا که آدم نمیدونه بهشون بخنده یا به حالشون گریه کنه.

سطح رفاه هر جامعه ای نشان از سطح سواد و آگاهی اون جامعه داره.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اینقدری که شمای باسواد کیف کردی و از صبح کامنت گذاشتی، خود پوتین از صبح کیف نکرده، داداش یه چایی بخور.


بقیه اگر درگیر بی بی سی شدن، شما هم درگیر راشاتودی و العالم و پرس تی وی شدی،

داداش اکراین عضو ناتو نیست، محض اطلاع به خاطر نشون دادن حسن نیتش، زمانی که چهارمین نیروی نظامی هسته ای جهان بود، همه سلاح های هسته ایشو نابود کرد، که اگر نکرده بود، الان روسیه جرات چنین کاری نداشت.

ضمن اینکه، هیج کدوم از این بهانه ها، ترس و در به دری مردم اکراین را تایید نمیکنه، یادت نره که صدام چرا و به چه بهانه ای به ایران حمله کرد و چه هزینه سنگینی به ما و عراق تحمیل کرد، اون زمان هم یک عده برای صدام کف و سوت میزدن.

روسیه عادت کرده به زورگویی، از اوستیا و کریمه بگیر تا الان که رفته سراغ اکراین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
سرنوشت ایغور های چین در انتظار تو وطن فروش هست.
این روسیه خیلی راحت کشور ایران را که همسایه آش هست را یکروزه بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ایران برخلاف اوکراین همبستگی ملی بالایی داره و همینطور قدرت موشکی بومی
از همه مسخره تر سفارت ایرانه. گفته ایرانیا از هر امکانی جهت خروج از اکراین استفاده کنن.
خسته نباشید. چقدر زحمت کشیدین. خب شما چیکار میکنین؟ اینو که منم از اینجا بلد بودم بگم.
ای ساندیس خورها، جیره خواران روسیه و‌چین و توده ای های باقی مانده!!!! اینقدر خوشحالی نکنید! پوتین دروغگوی جنایتکار همین‌کار را ممکن است با ما بکند! او ‌یک‌ دیکتاتور خودشیفته است. روس‌ها قبلا هم‌ نقشه تجزیه ایران را داشته اند. خیلی بیچاره اید که از جنگ یک دروغگوی شُغال صفت حمایت میکنید! یعنی اینقدر کند ذهن‌ هستین؟!؟!!!
همین قدرو به دوستان بگم هولگاست افسانه هست برن تجاوز ارتش سرخ به 2 میلیون زن در المان و برلین رو بخوونند و ببینند گه در نبرد دانگرگ هیتلر به انگلیسی ها امون داد متجه میشن تنها گسی گه به فگر بشریت بود همین هیتلر بوده و از جماع روس گثیف تر و لجن تر در گل تاریخ بشریت نداریم گه همواره ما ایرانی ها رو دوشیدن حتی در سال 1320 گه ایران اعلام بی طرفی در جنگ جهانی دوم گرده بود ولی باز هم به بهانه حضور چند گارشناس المانی در ایران ایران عزیزمون رو اشغال گردن به امید سربلندی روز افزون ملت و گشور خودمون و نابودی استبگار جهانی علی الخصوص امریگا انگلیس شوروی
روسیه همیشه متجاوز بوده. مخصوصاً بارها به ایران حمله کرد و تکه تکه خاک و آب ما را برای همیشه تصرف کرد. بدبخت آنانی که دانسته و یا نادانسته عامل سینه چاک روسها در ایران شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بعد آمریکا و انگلیس چی؟ مثلا انگلیسی که 10 میلیون ایرانی رو از گرسنگی کشت چی مثلا؟ نظری نداری؟
دوستان فرض کنید الآن رئیس جمهور اوکراین با آقای رئیسی خودمون تماس بگیره و از بمبارانهای روسیه گلایه کنه . در مورد تعداد تلفات زیاد انسانی صحبت کنه . از ویرانی زیر ساختهای اوکراین بگه و ... . به نظرتون آقای رئیسی به ایشون چی میگه ؟
پاسخ ها
پیروز
| New Zealand |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناهار دادن ؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
راست میگی ها، ناهار گیر نمیاد تو این هاگیر و واگیر
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما ناهار خوردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
میگه شما ناهار خوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناهار خوردی داداش؟
علی
| Bulgaria |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
میگه نهار خوردین؟خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
معلومه که چی میگه ، میگه به شما ناهارم دادن اینجا یا نه؟ قبلیا چی؟ نهار خوردن؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بهش میگه این است نتیجه تبدیل شدن به پادوی آمریکایی، خرید تسلیحات آشغال ساخت آمریکا و تبدیل شدن به تحدید بالقوه برای همسایگان.

حرفهایی که به بحرین و جمهوری باکو هم خواهیم زد به زودی.
ناشناس
| Turkey |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
میگه
ناهار خوردی ؟
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آقای رئیسی باید بگن اون زمان که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود؟ اون زمانی که با قدرت های غربی ریخته بودن سر روسیه هی تحقیرش میکردن میگفت عضو ناتو میشیم پدر روسیه رو در میاریم بمب اتم میاریم تو اوکراین و غیره و غیره فکر اینجاشو کرده بودید که دارید به قوی ترین ارتش دنیا در میوفتید؟ صبر پوتین هم حدی داشت
ناشناس
| Canada |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
میگه ناهار هم دادن یا نه؟
نوری
| Canada |
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
میگه
من و تو هم دردیم
به "غم" عادت کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
میگه نهار خوردین
"الکسی گونچارنکو" عضو فراکسیون "همبستگی اروپایی" در پارلمان اوکراین در گفتگو با شبکه "فاکس نیوز" آمریکا گفت "اوکراین تنها کشوری در تاریخ بشر است که تسلیحات ‎هسته‌ای خود را با تضمین ‎آمریکا، ‎انگلیس و فدراسیون ‎روسیه، واگذار کرد در حالی که در سال ١٩٩۴ سومین قدرت هسته‌ای جهان بود. حالا که بمباران و کشته می‌شویم، این تضامین کجا هستند؟"

متاسفانه کشورهای جهان سومی هنوز فکر میکنن دولت های غربی منتظرن تا مالیات و ثروت کشور خودشون رو خرج آباد کردن و خوشبختی کشورهای اینها کنن :)))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چه عجب یه حرف حساب شنیدیم. واقعا درست می گی متاسفانه امروز دنیا به سمتی داره می ره که به هیچ تضمین و معاهده ای نمی شود اطمینان کرد... یکی از نمونه هاش همین برجام خودمون که ما نفهمیدیم چرا با اینکه بارها و بارها صراحتا اعلام شد ایران پایبند به تعهداتش است باز هم از هم فروپاشید
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
غرب ذلیل بدبخت نمیتونه که این قصرهای غربی ها روی بدبختی و خون دیگران بنا شده که از اینا انتظار دارن بهشون خوشبختی بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
کشورهای شرقی چطور روسوفیل؟ آنها میخواهند شما را آباد کنند؟
این ابرقدرتها (آمریکا- روسیه- چین- حتی انگلیس و فرانسه) اگر گوشت هم رو بخورن استخون هم رو دور نمی اندازن! تا حالا کسی دیده هر کدوم از اینها به کشوری حمله کنه بقیه شون باهاش مخالفت کنن یا در جهت دفاع از اون کشور، نیروهاشونو به اون کشور بفرستن؟! همین الان کدوم ایرقدرت در عمل جرات مقابله با روسیه رو داره؟! این ابرقدرتها تا جایی از دیگر کشورها حمایت میکنن که در مقابل دیگر ابرقدرتها قرار نگیرن!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
این ابر قدرت ها نمیخوان جنگ جهانی سوم راه بیوفته! میتوننن با حمله یه جنگ وحشتناک بزرگ و فرسایشی رو در مقابل روسیه راه بندازن...آیا ارزشش رو داره صدها میلیون در جای جای دنیا بخاطر دعوای غرب و پوتین کشته شن؟
خداحافظ اروپای واحد بدون مرز و متحد و شیک و باکلاس
سلام اروپای یخ زده و داغون
روسیه اگه نگران موقعیت استراتژیک خودشه چرا مستقیم به منافع ناتو ضربه نمیزنه و حالا که تو سوریه با اسراییل همسایه شده موشک هاش رو به سمت پایگاه های نظامی غرب نشونه نمیگیره چرا مردم اوکراین
باید تاوان قدرت طلبی یا ترس پوتین رو پس بدن . با این تحلیل آبکی اسراییل هم فردا به ایران حمله کنه یا ترکیه به بهانه نگرانی از موشک های ایران تو آذربایجان آشوب به پا کنه . متاسفانه فضای شعار زنده باد و مرده باد آنقدر تو کامنت ها زیاد شدن که بیشتر باید نگران انشقاق وحدت ملی خودمان باشیم. طرف دارها ساندیس خورن و مخالف ها غرب زده
یادمون بمونه تجاوز به هر دلیلی باید محکوم بشه ومزر بندی با متجاور چه غرب و یا شرق نباید متفاوت باشن.
هم کار غرب در گسترش ناتو محکومه و هم تجاوز به یک کشور دیگه و هم جدایی طلبی اوکراین
من کاری به خوبی یا بدی پوتین یا بایدن ندارم
البته هر کشوری باید دنبال منافع خودش باشد
ولی فکر می کنم تحریم روسیه به نفع ایران عزیز بوده و اثر تحریم غرب بر ایران را به شدت کاهش می دهد
پوتین عاشقتم دم روسیه و چین گرم
کلا دو دسته نظر وجود داره برخی دارن از روسیه و پوتین طرفداری می کنن و عده ای هم سنگ آمریکا و غرب رو به سینه میزنن راستی سرانجام شعار نه شرقی نه غربی به کجا رسید ؟
چریکهای فدایی روسیه (شوروی سابق کمونیست) اعضای حزب توده عجله کنید اربابتان وارد جنگ شده است. پستهایتان در ایران را رها کنید و به کمک جوجه اربابتان پوتین بشتابید.
یادخلخالی بخیر که زمان جنگ عراق وامریکا گفت صدام خالدبن ولیدزمان است وما بایدبه حمایت او به جنگ امریکا برویم.لابد الانم ولادیمیرپوتین که اگه ملحدنبود تو کا گ ب راش نمیدادند صلاح الدین ایوبی زمان است.
اثبات دروغگویی پوتین (و غیرقابل اعتماد بودن کمونیست و کافر واقعی) برای چندمین بار متوالی و اثبات درست پیش بینی کردن غربی ها .
روسیه دونه دونه همه کشور های همسایه اش را خواهد بلعید بزودی
جان ناقابل تمام غرب گدایان فدای روسیه
داعش و ناتو چه فرق واقعی‌ای دارند؟
غررب وحشتناک پوتین را به باتلاق هدایت کرد.
ولی در حالی که تمام دنیا این تجاوز روسیه را محکوم کرده تنها ایران از این تجاوز پوتین حمایت و آنرا نتیجه اقدامات ناتو دانسته است
جالب یکنفر با پرچم رومانی خودش برای روسیه پاره کرده
جناب کامران نجف زاده هروقت مرخصی اومدی ایران از ساندیسهای نیویورکی هم واسمون بیار.میگن محشره.وقتی ساندیسهای تقلبی ساخت وطن اینهمه کاربردداره که تو کامنتهای دوستات میبینی چه غوغایی دردفاع از رفیق پوتین کردند ببین ساندیسهای ساخت امریکا چی میشن.
انسانیت چه شده است؟ عجیب است که بیشتر هموطنان من بر اساس گرایش به غرب یا شرق این جنگ را تحلیل می کنند و فجایع عمیق انسانی را نمی بینند. هورا کشیدن برای این طرف یا آن طرف نشان از سقوط فرهنگ در این جامعه دارد. واقعاً بنی آدم اعضای یک پیکرند؟(گوهرند؟)
نتیجه اخلاقی: بمب برای ما به اندازه نان شب واجبه.
ان شاالله به زودی بلوک شرق قدرت رو پس میگیره
مرگ بر آمريكا
اگر اوکراین فقط یک کلاهک هسته ای داشت که به مسکو میرسید. حتی اگر روسیه حساب میکرد که یک درصد احتمال داره این کلاهک از سیستم دفاعی روسیه بگذره و مسکو رو نابود کنه به اوکراین حمله نمیکرد.
حالا بگین ما موشک و تجهیزات دفاعی میخوایم چیکار.قوی نباشی می خورنت
منابع قدرت در دنیا:
1- زور
2- پول
3- فریب
4- نظم موجود مثل عرف و قوانین بین المللی

یک عده جای اینها رو با هم عوض میکنند و مثلا میگن قدرت اقتصادی حرف اول رو میزنه. در حالیکه کسی که جانش رو از دست بده پول به چه دردش میخوره؟
روسیه و چین و حتی آمریکا چیزی بنام اخلاق نمیشناسند البته تمام سیاسیون نمیشناسند. اما نگران اون باشید که نوبت ما بشه.
این پوتین و لاوروف همانند اردوغان ننگ بشریت هستند
خوشحالم که خدا دشمنان رو به خودشون مشغول کرده
خسته شدیم ازلی مسلمون مسلمون کشت
دیدیم که آمریکا راست میگفت و پوتین بازم دروغگو شد. کثیفتر از پوتین وجود نداره
تابناک روس واسه چی سانسور میکنی؟
پوتین قاطعانه ترمز زیاده خواهی غرب در گسترش ناتو تا مرزهایش را کشید.
همه این دوستان که به او فحش میدهند اگر جای اوبودند دقیقا همین کار را میکردند.
اما متاسفانه تاوان زیاده خواهی غرب و حماقت رهبران اوکراین را مردم این کشور با تخریب زیر ساختها و ویرانی افتصاد و امنیتشان پرداخت میکنند.داستانی بسیار آشنا ....
کسی نمیگه روسیه خوبه اما روسیه همسایه ماست قدرت زیادی هم داره! برای امنیت هر کشوری مهمه که با همسایه هاش رابطه خوبی داشته باشه.
اینم یک دامه دیگه است که پوتین بهش واکنش نامناسب نشون داد. مثه هیتلر. ملی گراییشون رو تحریک کردن. اوستیا! آبخازیا! کریمه! لوهانسک و دونتسک و اکنون اوکراین! به بهانه روس تباران! مثه هیتلر به بهانه المانی تبارها به لهستان و چک اسلواکی حمله کرد!
وقتش رسیده تا دنیا بازم یه جنگ ویرانگر به خود ببینه و این بشر نادان بازم درس نگیره!
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند
توکزمحنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
چو عضوی بدرد آرد روزگار دگر عضوهارانماند قرار
انسان باشید که ترکش این جنگ به ما اصابت نکنه!
من کاری به عشاق پوتین ندارم ولی حقیقت اینه بایدن و آمریکا هیچ کاری نمیکنن و برنامه ای هم ندارن اروپا و ناتو هم یه ارتش از پیرمردهای بی خاصیته که خیلی محافظه کار و بی انگیزه هستن . غرب واقعا بی مصرف و بی خاصیت شده شماها جنگ نمیخواستین قبول ولی میدونستید که روسیه حمله میکنه چرا استراتژی نداشتید؟ البته این مبحث نباید منجر به تطهیر تفکر فاسد شرقی بشه
سرنگون باد سيستم كمونيستى
درس عبرتی باشه برای مردم جهان، غربیها عوامل نفوذی خودشان را بکمک امپراطوری رسانه ای حاکم بر یک مملکت میکنند، و با مقداری سرمایه‌گذاری و مثلاً آزادیهای اجتماعی و بیان مردم را فریفته و در سکانس بعدی با گذاشتن هندوانه زیر بغل حاکم فاسد نفوذی باعث ایجاد جنگ میشوند و در سکانس آخر حاکم فاسد و ملت فریب خورده و خوش باور را رها میکنند
لعنت بر پوتین
لطفا روسیه را تطهیر نکنید
نصف مردم اوکراین روس تبار هستن. اوکراین زمانی جزو خاک روسیه بود. بخش بزرگی از مردم روسیه و اوکراین خویشاوند هستن اونوقت اوکراین میاد عضو ناتو بشه که آمریکا و رفقاش بیان در همسایگی روسیه پایگاه های هسته ای و موشکی و.... مستقر کنن

حالا پس نوش جان کن. عاقب غرب گدایی یک رئیس جمهور دلقک!
نصف مردم ترکیه کرد و ایرانی تبار هستند، بزرگ‌ترین استان پاکستان بلوچ و ایرانی هستند، اکثریت جمعت افغانستان ایرانی الاصل هستند ، سمرقند و بخارا و تاجیکستان همچنین ، آیا ما هم حق داریم با حمله نظامی آنها را پس بگیریم.
از این به بعد میوه و تره‌بار ایران را اگر جرات دارن برگرداند تا از گرسنگی توی اشغال دانی بگردند.
تجاوز و قلدری این شرور جهانی(پوتین) به اوکراین به ما ثابت کرد هیچ امنیتی در برابر این محور شرارت نداریم و ایران یا باید عضو ناتو شده یا در برابر شرارت روسیه مسلح به بمب اتمی شود.
خوب می بینم هموتنان عزیزم بعد از تحلیل های اقتصاد داخلی، تحلیل های سیاست های داخلی، راهکار های مقابله با ویروس کرونا و تحلیل همه موضوعاتی که در این مقال نمی گنجد، امروز شاهد تحلیل سیاست های روسیه مقابل اوکران هستیم.
خدا قوت، شما عزیزان با مطالعه متوسط ۸ دقیقه چگونه به این حجم از آگاهی رسیدید؟ میشه رازشو به بنده هم بگید که چطور میشه با کمترین زمان علوم رو درنوردید؟

ما همون ملتی هستیم که در زمان کمپین نه به خرید پراید و امثالهم، با پیشنهاد یه وام چند برابر سود هجوم می بریم انبار خودروساز ها رو جارو کردیم.

بشینید کشکتونو بسابید لطفا
رهبران کشور ها باید عاقل باشند با شاخ های ابرجنایتکاران (خواه روس خواه امریکا) بازی نکنند و منافع ملی را مقدم بدارند. امریکا چه جنایتهایی در حق کشورهای اسلامی مانند افغانستان و عراق و یمن و لیبی و سوریه و .... که غالبا دست نشانده خودش هم بودند نکرد حالا روس هم همینطور است. همین اینکه پوتین جنایتکار برای دفاع از منافع ملی اجازه نداد اوکراین کوتوله امریکا و ناتو را در کشور خود مسقر کند باید تحسین کرد.
کامنتهای را که میخواهی میبینی چقدر هنوز توده ایی و وطن فروش و کوتاه فکر متوهم زیاده !!!!
کمونیستهای دوزاری !!!!
این یه جنگ زرکریه و ظاهر سازیه ...
خیلی جالبه ، ابرقدرت اتمی دنیا داره از امنیتش دفاع میکنه ، نوچه های غرب که همگی مستعمره هستند دارن خودشونو هلاک میکنن ، آلمان و ژاپن مستعمره و برده آمریکا ، کانادا و استرالیا هم مستعمره انگلیس و ملکه .
روسیه یکی از بهانه هایش جمع کردن بساط نئونازی ها در اوکراین است!
چرا جنایات روسیه رو محکوم نکردید؟
جام جهانی قطر در حطر
مرگ بر روسیه جنایتکار
جنگ باپذیرش عدم نظامی گری و توقف نظامی سازی اکراین خاتمه میابد مثل همان شرایطی که در جنگ جهانی دوم برای آلمان و ژاپن وضع شد
ایران باید با کمک روسیه به منافع آمریکا حمله کنه
وزا
تجاوز پوتین به اوکراین درس بسیار بزرگی برای ماست که هیچوقت به روسیه نباید اعتماد داشت و بایستی روابط متعادل با شرق و غرب داشت بدون شک رابطه صرف با شرق نتیجه ای جز وابستگی و مستعمرگی نخواهد داشت و نمونه اش را می بینیم در حالی که حتی چین حمله روسیه به اوکراین را تایید نکرده است اما دیدیم مستعمره های روسیه یکی پس از دیگری سمعا و طاعتا از روسیه پشتیبانی کردند. حتی ترکیه که روابط خوبی با روسیه دارد حمله روسیه را تایید نکرد و منافع ملی خود را بر منافع پوتین ترجیح نداد اما یک عده بی سواد نادان به جای اینکه حداقل سکوت کنند بلافاصله به حمایت از تجاوز پوتین پرداختند.
عمو پوتین کارت درسته محکم بزن توی دهن یو اس اِی
این فقط جنگ بین روسیه و اکراین نیست بلکه یک شمشیر دو لبه است که ممکن است موازنه قدرت در جهان را تغییر بدهد
الان بهترین زمان است که ما هم بحرین را باز پس بگیریم
توده ای های ناعزیز ارزش روبل به شدت افت کرد و با تحریم های شدید روسیه که امروز تصویب می شه بازهم ارزش روبل کم می شه و دستمزد نظر نویسی به نفع روسیه و پوتین براتون کم می شه البته شما که دهها سال ارادات و نوکری برای روسیه دارید و پولش مهم نیست برایتان.
خدا لعنت کنه پوتین کمونیست رو
توده ای های مزدور روسیه حافظه خوبی ندارند و فراموش کرده اند اربابشان در افغانستان چه شکست سختی خورد حالا هم فرض کنید در چند روز اوکراینی که ارتش درست و حسابی نداشت تصرف کند بعدش چه می کند؟ با جنگ های پارتیزانی و چریکی مردم اوکراین چه می کند؟
آخییییی....مجبورتون کردن تیتر خبر رو عوض کنین؟
روسیه به 30 کشور می تواند تجزیه شود. حدود 7 کشور در سیبری و خاور دور. 5 کشور در ناحیه ولگا.10 تا 15 کشور در قفقاز و دریای سیاه. و مرزهای روسیه به قرن 15 برگردد در حدود دو میلیون وسعت. نه حامی روسم نه حامی اوکراین و غرب. روسیه با آمریکا در شرارت یکی اند.
پوتین جنایتکار است سازمان ملل باید تصمیم قاطع بگیرد . موضع ایران دقیقا موضع چین است حتی از کلمه حمله استفاده نکردند
از مهمان نوازی جناب پوتین تشکر کردند؟
پوتین یک رئیس جمهور خود شیفته، دیکتاتور، نامشروع و خطری برای کل جهان است.
بعد از تحریم جهانی انشالله با میز دوازده متری ازش پذیرایی می‌کنیم.جای نفت و گاز آنها را هم میگیریم
و میوه و سبزی های خراب میدان تره بار را برایش میفرستیم.
پوتین دنیا گرد است. میز دوازده متری در انتظارت است.
رییس‌جمهوری ایران به چه حقی نگرانی پوتین رو مشروع خونده؟ نظر چند نفر از مردم رو پرسیده؟ یادتون باشه هیتلر با ایتالیای موسولینی چی‌کار کرد.
شاید با هماهنگی ابر قدرت ها این جنگ را شروع کرده اند برای اقدامات بعدی و ایجاد نقشه جدید جهانی و تغییر مرز های جهان.
صدا و سیما که انگار از مسکو برنامه پخش می کند
خوشم میاد اگر میان جزایر پلی نزی و جزایر میکرونزی در جنوب اقیانوس آرام هم جنگ بشه، مردم ایران به دو دسته تقسیم میشن و به طرفداری از هر کدوم از اونها به همدیگه فحش میدن!!
انصافاً از دو طرف این ماجرای شرق و غرب چه خیری در طول تاریختون دیدین که این طور تو روی همدیگه ایستادین؟
بیشترین سود را آمریکای جهانخوار خواهد برد با تحریک روسیه باعثشد شد جنگ اوکراین شروع بشه
و نفت و گاز مصرفی اروپا توسط کشورهای دیگر غیر از روسیه تامین شود و تولید چین تحت فشار نفت گران مقرون بصرفه نباشد و با این حرکت هم روسیه تحریم و هم چین تضغیف شود..
تجاوز به حریم کشور اوکراین وزیر پا گذاشتن حاکمیت ملی آن کشور به بهانه واهی محکوم است روسیه در خاک خود چچنها را به خاطر جنگ استقلال طلبانه به خاک وخون میکشد ولی از جدایی طلبان اوکراین حمایت نظامی به بهانه واهی نفوذ غرب میکند بی شک هر تجاوزی با هر عنوانی از سوی روسیه محکوم ومتاسفانه با شرایط بد فعلی احتمال درگیری اتمی شرق وغرب با گسترش جنگ از حدود اوکراین بیشتر خواهد شد که فاجعه ای جبران ناپذیر خواهد بود
یمنی ها هم برادر و خواهر دینی ما هستن که هر روز فرزندان و عزیزانشون دارن جلو چشمشون شهید میشن.... کاش روزی برسه که همه ایرانیان قلبشون برا یمن به درد بیاد و برا این کشور عزیز کمک های مردمی بفرستن.... فکر میکنی چرا هر روز از هر طرف دشمنان ما به یمن حمله میکنن!!؟؟؟؟؟؟ هان؟؟؟؟ چون کشور یمن که شیعه هم هستن، نقش فوق العاده ای تو زمینه سازی ظهور دارن..... قیام یمانی از نشانه های قطعی و مسلّم ظهور هست.... یمانی اهل یمن هست و و با سپاهش برا ظهور امام زمان(عج) قیام میکنن... کشورهای منطقه مثل سوریه، یمن، عراق و... باید از وجود نسناس ها و ملعونین پاک بشه تا حضرت بیاد...... از طریق گروه جهادی اویس قرنی میتونین کمک هاتون رو بفرستید یمن
اللهم عجل لولیک الفرج
با سلام
بهترین موقعیت که معاعده گلستان از طرف ایران باطلشود به جای خسته نباشید به پوتین وما طی چهل سالی که شعار علیه این قرارداد ننگین همین حالا تمام کشورهای جداشده به ایران باز گردانده و یک کشور وسیع قدرت مند به نام ایران با وسعت چین روسیه امریکا برابری می کرد
این نتیجه اعتماد به آمریکای کثیفه
حتی به هم پیمان خودشان هم رحم نمیکنند
"رئیس جمهوری ایران نیز به نوبه خود، نگرانی روسیه در عرصه امنیتی بخاطر اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و پیمان ناتو را قابل درک خواند." این یعنی چی الان؟ الان ما کدوم طرفیم؟
جهان در آینده شامل سه امپراطور می شود که دیگر کشورها یا مستعمره آنهاست یا جزع خاک آنها می شوند آن هم امپراطور روسیه و امپراطور چین که کشور ما تمایل به این امپراطور دارد و از هم اکنون طبق قرار دادهای کم کم ایران به فروش می رسد و ما در آینده کتاب چینی در مدارس خواهیم داشت امپراطور سوم آمریکا هست این سه امپراطور جهان رو بین خودشان تقسیم می کنند
روسیه با اینکار اجازه..تجاوز آمریکا به ایران را صادر کرد...کلا آمریکایی ها منتظر همچنین فرصتی بودند...
در حالی که همه جهان از کار نفرت انگیز پوتین در تجاوز به یک کشور مستقل اعلام انزجار میکنند، صحبت رئیسی با پوتین چه معنایی دارد؟
چه تیتر با مسمایی زدی: پوتین تحولات اوکراین را به اطلاع رئیسی رساند!
خوشم میاد اگر میان جزایر پلی نزی و جزایر میکرونزی در جنوب اقیانوس آرام هم جنگ بشه، مردم ایران به دو دسته تقسیم میشن و به طرفداری از هر کدوم از اونها به همدیگه فحش میدن!!
انصافاً از دو طرف این ماجرای شرق و غرب چه خیری در طول تاریختون دیدین که این طور تو روی همدیگه ایستادین؟
تمام نظرات منتشر شده تا الان نشون میده نظر ملت چقدر در ایران با نظر مسئولان فرق دارد و مخالف هم هستند ...
جنگ نعمت است پایان ظلم نزدیک میشود در ایران
.
‌حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه توئیتد: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد.

آقای عبداللهیان،
بحران اوکراین ریشه در حیوان صفتی آقای پوتین دارد که مانند صدام حسین و گلدامایر و هیتلر و استالین و ناپلئون متجاوز است.
بود داوری مان چو حکم سدوم، همانا شنیدستی آن حکم شوم.
که در شهر خائن شد آهنگری، بزد قهرمان گردن دیگری.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
.
وزارت دفاع اوکراین اعلام کرده که در پی مقاومت نیروهای مسلح این کشور، نیروهای روسیه تا ساعات اولیه روز پنجشنبه حدود ۸۰۰ نفر تلفات داده‌اند».
هنوز مشخص نیست که چه تعداد از آماری که این وزارت‌خانه داده مربوط به کشته‌شدگان و چه تعداد زخمی‌شدگان است.
این وزرات‌خانه اعلام کرد که اوکراین بیش از ۳۰ تانک روسی و همچنین ۷ هواپیما و ۶ هلیکوپتر روسی را منهدم کرده است.
""رئیس جمهوری ایران نیز به نوبه خود، نگرانی روسیه در عرصه امنیتی بخاطر اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و پیمان ناتو را قابل درک خواند.""
پس اگر فردا روزی کشورهایی نظیر امریکا و اسرائیل به همراهی کشور های جنوب خلیج فارس که ادعای اقدامات بی ثبات کننده ایران رو دارن
به ایران حمله کردن ، ایا برای شماقابل درک خواهد بود؟

البته اکثرا دوتابعیتی و اقازاده هاهشون ساکن غرب هستن
احتمالا زنگ زده ببینه نهار خورده .
پوتین سیاستمداری موذی وکثیف است او تا کنون هیچ خدمتی به ایران و ایرانی نکرده بلکه به ایجاد انحراف در افکار سیاسی دولتمردان ایران و با بهره برداری از منابع مالی ایران . معادن .انرژی اتمی و.....تمامی فرصت هایی که می توانست ایران را در منطقه قدرتمند و ثروتمند نماید از بین برد.
این نتیجه سیاست های غلط کشورهای غربی به سردستگی آمریکا است یعنی همان سیاستی که باعث حمله به افغانستان و عراق و تجهیز نیروهای معارض و داعش در خاورمیانه شد و همان سیاست های حمایت از عربستان در مقابل یمن است
وقتی آمریکا و غرب با انواع تجهیزات نظامی از اکراین حمایت می کند اکراینی ها فکر می کنند که آمریکا به آنها خدمت می کند در حالی که نمی فهمند که با این کار روسیه هم منافعی دارد و احساس خطر می کند و مجبور است برای کاهش و نابودی نفوذ غرب که کاملا نظامی و تسلیحاتی است از خود دفاع کند و اجازه ندهد برای او شاخ شود
اکراین اگر واقعاْ دنبال منافع خودش است باید خودش روی پای خودش بایستند نه اینکه اجازه دهد که با دخالت غرب بخصوص در نظامی گری روسیه را تحریک کند
الان هم که یا آمریکا کنار خواهد کشید و دود آن به چشم مردم اکراین می رود و یا اگر هم دخالت کند باعث جنگ جهانی سوم می شود و کشورش از دور نظاره گر و هیچ آسیبی نمی بیند و باز هم دود آن به چشم اکراین و کشورهای اطراف آن می رود و پازل و سیاست کثیف آمریکایی ما تولید می کنیم و جهان با خیال راحت از آن استفاده کند کامل می شود
تا حالا توجه کردید افرادی که استدلال کافی برای اثبات چیزی ندارند می روند در چند صد سال گذشته کشورها جستجو می کنند و یک چیز بد را علم می کنند تا با آن اثبات کنند که آن کشور بد و منفور است
آخه من نمی دونم پوتین چه ربطی به جنایات شوروی سابق داره که برخی افراد از این استدلال مزخرف استفاده می کنند
اگر اینطور باشه پادشاهان گذشته ما سرشار از تجاوز و خونریزی بودند آیا دلیلی می شه که بگیم ما کشور متجاوزی هستیم
نخیر برادر همانطور که از فضل پدر چیزی برای پسر حاصل نمی شود هیچگاه گناهان گذشتگان ما به پای ما نوشته نمی شود و هر کس پاسخگوی عمل خودش است نه از گذشتگان چیزی به آدم می رسد و نه گناهان گذشتگان به پای ما نوشته می شود و ملاک خوبی و بدی هر کس به وضعیت فعلی او بستگی دارد
پس این دسته افراد بهتر است در زمان حال باشند و خیلی زیاد به گذشته های دور دست که ربطی به موضوع ندارد کاری نداشته و سفسته نکنند
تازه یک چیزی داریم با عنوان توبه که اگر واقعی و جبران شده باشه یعنی نه تنها گناهان گذشته پاک می شه بله همه آنها تبدیل از حسنه می شه
چون بازگشت و توبه کار راحت و آسانی نیست و هرچقدر گناهان سنگین تر توبه هم سخت تر می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
شوروی با روسیه ربط داره جناب تحلیلگر. از خواب بیدار شو متوجه میشی
آمریکا با دخالت هایش در سوریه و تقویت معارضین و داعش در پشت پرده سوریه را نابود کرد
آمریکا با دخالت هایش در افغانستان باعث نابودی افغانستان شد
آمریکا با دخالت در جنگ یمن و حمایت از عرستان باعث قحطی در یمن شد
آمرکا با دخالت هایش در ایران باعث جنگ ویرانگر و تحریم ها شد
آمریکا با دخالت در تایوان آماده راه اندازی جنگ در آنجا است
آمریکا در موضوع فلسطین و لبنان و حمایت از اسرائیل اجازه آرامش را در آمنطقه نمی دهد
آمریکا در دخالت بین کره شمالی و جنوبی باعث درگیری در آن منطقه شده است
آمریکا با سلطه دلار و نفود در نهادهای بین المللی بخصوص مالی جهان را در قبضه خود گرفته است
آمریکا با دخالت در اکراین باعث جنگ بین روسیه و اکراین شده است
آیا هدف آمریکا از این دخالت ها چیست ؟ آیا مردم آمریکا از چنین سیاستی راضی و نفع می برند؟
آیا منظور از دجال آخرالزمانی همان آمریکا است که با ادعای صلح و آرامش وارد اما باعث بدترین جنایت ها می شود؟
روسیه نمی تونه یک اوکراین آزاد، دمکراتیک و مرفه رو در مرزهاش تحمل کنه چرا این موضوع باعث باعث میشه مردم روسیه هم چنین چیزی رو بخوان . همین موضوع در مورد افغانستان هم صدق میکرد وقتی پاکستان دید که افغانستان داره به یک مدل موفق حکومتی تبدیل میشه و آزادی ،دمکراسی و رفاه داره در این کشور تثبیت میشه از ترس اینکه مردم خودش هم چنین چیرزی رو بخوان و این نوع حکومت به یک مدل محبوب تبدیل بشه طالبان رو بر افغانستان حاکم کرد تا طالبان این کشور رو به صدها سال قبل برگرداند و البته موفق هم شد
این جنگ شروع جنگ جهانی سوم می‌باشد
تاسف برای موضع ایران در قبا حمله و تجاوز آشکار روسیه پست به اوکراین
این گوی واین میدان .ببینیم ناتو ناتو که میکردن چکار می‌تونه بکنه.من که میگم هیچ هنری نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
نگوووووووووووووو
چجوری دلت میاد به آمریکا بگی بالای چشمت ابروست
آمریکا قبله دلهای ماست
باسلام در چنین زمانی ایران باید بیط رف باشد وبه هیچکس اعتماد نکند
الان برادر حسین میاد میگه این روسیه با اون روسیه فرق دارد
نه دیگه آنقدر شعور سیاسی دارند که اینگونه موضع نگیرند،
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی