اقدامات لازم برای بورسی شدن سرخابی ها انجام شد

کد خبر: ۱۱۰۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 27 February 2022

به گزارش بورس تابناک، درحالی که مدیرعامل فرابورس از لزوم رعایت پنج شرط برای عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه خبر داده است، اخیرا وزیر ورزش و جوانان در نامه هایی خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون اول رئیس جمهور خواهان انجام اقدامات لازم برای اجرای شروط مذکور شده است.

به گزارش ایسنا، سخت گیری فیفا درمورد خصوصی سازی دو باشگاه استقالا و پرسپولیس بهانه ای شد تا این فرایند پس از سال ها به صورت جدی تری دنبال شود و طی دو هفته گذشته شاهد ارزشگذاری دو باشگاه و ثبت آن ها نزد سازمان بورس بودیم. بر این اساس پرسپولیس ۳۲۰۰ میلیارد تومان و ‌استقلال ۲۸۰۰ میلیارد تومان ارزشگذاری شدند. به این صورت که ارزش برند استقلال ۱۷۸۰ میلیارد تومان و املاک و مستغلات ۱۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.  ارزش روز دارایی های شرکت پرسپولیس نیز ۳۲۰۰ میلیارد تومان و بدهی‌ها ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است. بر همین اساس قیمت پایه سهام ۳۲۱۰ میلیارد تومان است. ارزش برند پرسپولیس ۱۹۸۴ میلیارد تومان و دارایی‌های ثابت آن ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

همچنین طبق گفته مسئولان، قرار بود ۲۰ درصد سهام این دو باشگاه به مردم، هواداران، بازیکنان و پیشکوستان واگذار شود. در واقع سهم مردم ۱۰ درصد، سهم هواداران پنج درصد و سهم بازیکنان و پیشکسوتان نیز پنج درصد تعیین شده بود.

درحالی که طبق اخبار غیررسمی قرار بود عرضه سهام دو باشگاه در ۱۵ اسفندماه صورت بگیرد، میثم فدائی مدیرعامل فرابورس با برشمردن ۵ پیش شرط برای درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه این بورس گفت: هیات مدیره فرابورس ایران با بررسی گزارشات کارشناسی و مستندات این دو باشگاه یک سری شرایط مربوط به مباحث مالی و حقوقی را به عنوان پیش شرط پذیرش سرخابی‌ها در فرابوس اعلام و مصوب کرد بعد از رفع این ۵ شرط با درج این دو باشگاه در فرابورس موافقت می‌شود.

فدایی در مورد این پیش‌شرط‌ها گفت: تکمیل اعضای هیات مدیره دو باشگاه و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آنها، تعیین تکلیف برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل شود و تعیین تکلیف کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار از جمله این شروط است. همچنین ارزشگذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان رسمی انجام شده که طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس ارزشگذاری باید توسط مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه انجام شود. ضمن این که بحث تایید حسابرسی مطلب توسط کمیته‌های حاکمیت شرکتی باید انجام شود تا از این طریق منافع سهامداران رعایت شود.

سه نامه مهم 

پس از این سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در دو نامه جداگانه خطاب به معاون اول رئیس جمهور و یک نامه خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی خواهان انجام اقدامات لازم برای اجرای شروط فرابورس شد.

سجادی در یکی از نامه ها خطاب به معاون اول ریاست جمهوری، بر لزوم تحویل مجموعه ورزشی شهادی گمنام به شرکت ورزشی_فرهنگی پرسپولیس و مجموعه ورزشی زنده یاد ناصر حجازی به شرکت فرهنگی ورزشی استقلال تاکید کرده است.

اقدامات لازم برای بورسی شدن سرخابی ها انجام شد

اقدامات لازم برای بورسی شدن سرخابی ها انجام شد

در نامه ای که خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی زده شده است نیز بر اهمیت انتقال علامت تجاری استقلال به این باشگاه تاکید شده است.

اقدامات لازم برای بورسی شدن سرخابی ها انجام شد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی