بازدید 13324

قبوض جديد برق صادر شد

معاون هماهنگی توزیع توانیر از صدور قبوض جدید برق که محاسبات آن بر اساس مصوبه هیئت دولت انجام شده است، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 28 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از میزان - به نقل از پاون، غلامعلی رخشانی مهر با بیان اینکه صدور قبوض جدید برق با شمایل جدید از اول بهمن ماه آغاز شده است، گفت: بر اساس مصوبه دولت مصارف تا سقف الگوی مصرف با تعرفه یارانه‌ای محاسبه می‌شود که نسبت به گذشته هیچ تغییری نداشته است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان کرد: پنجم دی ماه هیئت وزیران با استناد به حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین و اجرای آن از اول بهمن را به وزارت نیرو ابلاغ کرد.

رخشانی مهر افزود: طبق این مصوبه، مشترکانی که مصرف برقشان زیر الگو‌های تعیین شده باشد، مشمول هیچ افزایش قیمتی نشده و همچنان برق را به قیمت یارانه‌ای استفاده می‌کنند، اما مشترکانی که مصرف برقشان بیشتر از الگو باشد به صورت پلکانی و در سطوح الگو تا ۱.۵، ۱.۵ تا ۲ و بیش از دو برابر الگو، یارانه کمتری دریافت کرده و باید قیمت مازاد بر مصرف الگو را با تعرفه‌های جدید پرداخت کنند.

گفتنی است، در حال حاضر بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، بیش از ۷۵ درصد مشترکان خانگی برق تا سقف الگو و مابقی مصرف کنندگان بالاتر از سقف الگو از انرژی برق استفاده می‌برند. تعداد بسیار معدودی از این مشترکان با بی‌توجهی به میزان استفاده خود از انرژی حیاتی برق، بیش از ۲ تا چندین برابر بالاتر از الگو‌های تعیین شده، برق مصرف می‌کنند.

البته در این مصوبه با تغییرات انجام شده در نظام تعرفه گذاری برق نسبت به تشویق مشترکان کم مصرف نیز اقدام شده است، به طوری که اگر مشترکان در چهار ماه گرم سال مصرف خود را زیر الگوی مصرف منطقه خود قرار داده و نسبت به دوره مشابه سال قبل مصرف کمتری داشته باشند، از پاداش مدیریت مصرف بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس این گزارش، چنانچه مصرف برق مشترکی در ماه‌های گرم سال آینده کمتر از الگو بوده و نسبت به سال جاری برق کمتری مصرف کرده باشد، از پاداش کم مصرفی برابر نرخ هزینه تامین برق برای هر کیلووات ساعت صرفه جویی بهره‌مند خواهد شد و در صورتی که این کاهش مصرف در ایام پیک مصرف برق کشور باشد این پاداش به ۲ برابر افزایش می‌یابد و حتی امکان رایگان شدن قبض برق مصرفی این مشترک وجود دارد.

این گزارش می‌افزاید، تمامی مشترکان برق می‌توانند با پیش بینی و انتخاب پله مصرف خود در اپلیکیشن برق من و سامانه برق ایران کمتر از مصرف سال گذشته، تخفیفی معادل ۵ درصد کل مبلغ صورتحساب خود را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است، الگوی مصرف در ماه‌های غیر گرم سال برای کل کشور ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه بوده و در فصل گرم برابر ۳۰۰ کیلووات ساعت در مناطق عادی و برای مناطق گرمسیر با توجه به میزان دمای هوا و پایداری گرما و میزان رطوبت تا چندین برابر مناطق عادی تعیین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۴
۲۰۰ کیلو وات اساتید و دانشمندان صنعت برق لطف کنن بگویند چه وسایلی برای زنده بودن رو حساب کردن و با چه میزان مصرف؟؟؟؟
دروغ برای چپاول مردم...الگوی مصرف ۲۰۰ کیلو وات که تعریف کردن به اندازه مصرف یک لامپ هم نیست....لذا همه میرن بالای الگوی مصرف و قبضشون نجومی میشه ولی به دروغ میگن که ۷۵ درصد مردم الگوی مصرف رو رعایت میکنن در واقع نسبت رو برعکس میگن و ۷۵ درصد مردم بالای ۲۰۰کیلو وات ساعت مصرف میکنن...
مردم بدونن و منتظر باشن که همین فیلم رو برای آب و گاز سرشون درمیارن یعنی یک الگوی مصرف دروغی تعریف میکنن که میدونن همه بالای اون الگو هستن و از اون طرف قبض مردم تصاعدی خواهد شد
این الگوی مصرفی که اینها تعریف کرده اند باید خانه ها با استاندارد مصرف انرژی ++A و لوازم خانگی مدل سال 2022 آن هم ساخت اروپا و ژاپن با استانداردمصرف +++A باید داشته باشی تا برق با رعایت 200 کیلو وات مصرف کنی . مردم پرمصرف نیستند بلکه تجهیزات و لوازمی که حاکمیت در اختیار مردم قرار می دهد پر مصرف است.حداقل یک بار بیایید مردم را مقصر نشان ندهید. و هزینه کم کاری و تحمیل محصولات بی کیفیت داخلی مانندخودرو سواری با مصرف 12 لیتر در 100 را از مردم نگیرید.
هر روز راه تازه ای برای گرانی کالاها و خدمات دولتی و گرانفروشی ابداع می کنند ولی دور آن چند لایه به ظاهر خیرخواهی، با عناوین مبارزه با مصرف بی رویه، حفاظت از محیط زیست و . . . پوشانده و با منت به مردم غالب کرده و در همان حال شعار مبارزه با گرانی و گرانفروشی سر می دهند!
از یکطرف مردم رو به فرزند آوری و افزایش جمعیت تشویق میکنید و از طرف دیگه مدام از مصرف آب و برق مینالید ، آیا با ازدیاد جمعیت ، مصرف انرژی خانواده بالا نمیره ؟ وقاحت هم حدی داره!
بعععععله..ما امروز از طریق پیامک چشممان به جمال تعرفه های جدید روشن شد .
خسته نباشید دست مریزاد
عيدي مردم بدبخت است كه نمي داند با اين دولتهاي كلاهبردار چكار كند در بورس كلاه بر سر مردم گذاشت گستاختر شد هر روز يك كالا و خدمتي را گران مي كند
شما هم بنشینید مردم پولش را بدهند
چرا قبوق برق وحتی آب بصورت ماهانه محاسبه نمیگردد و بصورت دورهای وتعداد روزه باهم فرق میکندپیشنهاد میگردد قبوض مربوطه هر 45 روز یکبار صادر گردد تا هم مشترک بتواند با تغییر فصل مصرف خود را کنترل کند ضمناٌدلیل اینکه وزارت نیزو در سازمان مهندسی ساختمان برای ساخت وساز بنای جدید ناظر برای تاسیسات برق دارد ولی برای تاسیسات آب اظهار نظر وناظری برای حسن انجام تاسیسات لوله کشی ندارد.ضمناٌوزارت نیرو میبایست شعار هرمشترک یک کنتور آب ویرق را فرهنگ سازی نماید نه اینکه مشترک یک کنتور آب یا برق بکیرد واز آن هم برای ملک تجاری استفاده کند وهم برای واحد مسکونی ،ویایک کنتور آب وبرق نیز برای استفاده چندین واحد تجاری ،لطف بفرمائید فرهنگ سازی نمائید .
خواهیم دید که دولت چگونه دست در جیب ملت کرده است
باید ببخشید به نظر آقایانی که این تصمیمات را می گیرند هیچ دیدی از شرایط آب وهوایی و ساختار شهری ندارند چراکه فکر می کنید آب و هوای شمال تهران با جنوب تهران مانند هم است در جنوب تهران از اواخر فروردین باید کولر روشن کنی ودر تابستان 24 ساعت کولر باید روشن باشد در صورتی که در شمال تهران حتی در تیر ماه هم ساعات زیادی نیاز به کولر نیست اگر یکی از این تصمیم گیرندگان در جنوب شهر زندگی می کرد تصمیمات عادلانه تر بود
برق کمتر مصرف کنید برادران چینی برای ماین نیاز به برق دارند.
خیرش را نبینند هم دولت هم نمایندگان..............
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار