بازدید 153638
۱
با ششمین روز جنگ روسیه علیه اوکراین

محاصره همه شهرهای بزرگ اوکراین توسط ارتش روسیه/لحظه هولناک اصابت موشک گراد در وسط خیابان در خارکیف+فیلم/ تصاویر کاروان نظامی 64 کیلومتری روسیه در نزدیکی کی یف/آمریکا ۱۲ عضو هیات روسیه در سازمان ملل را اخراج کرد

بامداد پنجشنبه 5 اسفند (24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد ششمین روز خود شده و واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 01 March 2022

اغاز حمله ارتش روسیه به خرسون

بین الملل تابناک: بامداد پنجشنبه 5 اسفند (24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد ششمین روز خود شده و واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است.

روسیه برج تلویزیون کی‌یف را هدف قرار داد
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۰۰:۴۵

مشاور وزارت کشور اوکراین اعلام کرد، روسیه یک برج تلویزیون در کی‌یف، پایتخت اوکراین را هدف حمله قرار داد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از برخاستن دود در اطراف آنتن برج تلویزیونی کی‌یف حکایت دارد و رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که پخش کانال‌های تلویزیون اوکراین متوقف شده است.

 

در همین حال وزارت دفاع اوکراین در پیامی توییتری اعلام کرد که برخی از شبکه‌های تلویزیون اوکراین بعد از آنکه یک برج پخش و تلویزیون در کی‌یف هدف قرار گرفت، مدتی کار نخواهند کرد و به زودی برنامه‌های پشتیبان پخش می‌شود.

دسترسی ارتش اوکراین به دریای آزوف قطع شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۲۱:۵۲

 

کوناشنکوف دربیانیه ای اعلام کرد که پیشروی ارتش روسیه در مناطق مختلف اوکراین ادامه دارد و امروز همرمان با پیشروی نیروهای روسیه، ارتش جمهوری خلق دونتسک نیز به حملات به مواضع ارتش اوکراین ادامه داده و به مرزهای این جمهوری با مناطق دیگر اوکراین رسیدند.

در نتیجه این حملات ارتش های روسیه و جمهوری خلق دونتسک در جنوب اوکراین به یکدیگر پیوسته و راه دسترسی ارتش اوکراین به دریای آزوف قطع شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین فیلمی از پیاده شدن چتربازان این کشور در یکی از مناطق اوکراین و گشت هوایی بالگردهای این کشور را برای شناسایی واحد نظامی اوکراین پخش کرد.

شهرهای بزرگ اوکراین در محاصره قرار گرفته اند
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۲۱:۴۹

 

به گزارش ریانووستی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین امروز در پیام ویدئویی به پارلمان اروپا گفت: همه شهرهای بزرگ اوکراین در محاصره نیروهای روسیه قرار گرفته اند.

زلنسکی همچنین از جامعه جهانی خواست تا روسیه را کشور تروریستی بخواند.

زلنسکی: در جنگ با روسیه پیروز خواهیم شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۷:۱۷

رئیس جمهوری اوکراین در سخنانش خطاب به اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد کشورش در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خطاب به پارلمان اروپا گفت: کشورش تا عقب راندن نیروهای روسی می جنگد.او همچنین از اعضای اتحادیه اروپا درخواست کرد تا ثابت کنند در کنار اوکراین می مانند و از این کشور پشتیبانی می کنند.

وی در ابتدای سخنانش خطاب به پارلمان اروپا حمله روسیه به «خارکف» دومین شهر این کشور را جنایت جنگی توصیف کرد و گفت اولویت اصلی دفاع از پایتخت در برابر مسکو می باشد.

هشدار مهم ارتش روسیه به ساکنان کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۷:۱۳

الجزیره نوشته وزارت دفاع روسیه به ساکنان کی‌یف در خصوص قصد خود برای حمله با سلاح‌های بسیار دقیق به تأسیسات فناوری امنیتی این شهر هشدار داد.

هشدار مدودف به فرانسه: مراقب حرف زدنتان باشید
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۵:۴۰

دیمیتری مدودف نائب شورای امنیت فدراسیون روسیه به اظهارات تهدیدآمیز مقام‌های فرانسوی درباره فروپاشی اقتصاد روسیه در نتیجه «جنگ اقتصادی» علیه مسکو پاسخ داد.

وزیر دارایی فرانسه روز سه شنبه (امروز) ضمن محکوم کردن دوباره اقدامات روسیه در اوکراین اعلام کرد که اتحادیه اروپا یک جنگ اقتصادی و مالی همه جانبه علیه روسیه به راه خواهد انداخت. وی همچنین به روسیه درباره فروپاشی اقتصاد این کشور در نتیجه این «جنگ اقتصادی» هشدار داد.

اظهارات این مقام فرانسوی با واکنش دیمیتری مدودف نائب شورای امنیت فدراسیون روسیه مواجه شد. او که سابقه ریاست جمهوری و نخست‌وزیری روسیه را هم دارد، در پایمی توییتری به مقام‌های پاریس گفت: «مراقب حرف زدنتان باشید».

مدودف در توییتر به زبان انگلیس نوشت: «امروز برخی از وزیران فرانسه گفته‌اند که به روسیه اعلام جنگ اقتصادی کرده‌اند. آقایان مواظب حرف زدنتان باشید و فراموش نکنید که در تاریخ بشر، جنگ‌های اقتصادی اغلب به جنگ‌های واقعی تبدیل می‌شوند».

پاسخ تند این مقام ارشد مسکو به پاری سدر شرایطی مطرح شده که پیشتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پیامی به ارتش این کشور، مدعی شد: حمله روسیه به اوکراین خطرناک‌ترین نمایش قدرت از زمان پایان اتحاد جماهیر شوروی است.

رئیس‌جمهور فرانسه با قطع امید تلویحی از حمایت نظامی آمریکا در زمان نیاز کشورهای اروپایی، تاکید کرد: در این شرایط فرانسه متوجه می‌شود که می‌تواند بار دیگر به ارتش خود تکیه کند «.ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز اعلام کرد: «اروپا آن چه که قبل از حمله روسیه به اوکراین بود نیست، باید احتمال پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا وجود داشته باشد».

بایدن: آمریکایی‌ها نگران جنگ اتمی با روسیه نباشند
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۳:۱۴

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه (دیروز) در کاخ سفید با سوالی درباره فرمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای آماده‌باش نیروهای اتمی بازدارنده این کشور مواجه شد.

به گزارش «هیل»، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید به سوالی درباره احتمال جنگ اتمی در نتیجه شدت گرفتن تنش‌های آمریکا و غرب با روسیه بر سر اوکراین، با یک «نه» کوتاه پاسخ داد. بایدن گفت که فکر نمی‌کند مردم این کشور دلیلی برای نگرانی در مورد جنگ اتمی داشته باشند.

 

تصاویر کاروان 64 کیلومتری روسیه در نزدیکی کی یف
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۳:۰۶

شبکه تلویزیونی سی ان ان بامداد سه شنبه به وقت تهران گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد؛ طول کاروان‌ نظامی روسیه در نزدیکی کی‌یف پایتخت اوکراین به ۶۴ کیلومتر می‌رسد.

ی ان ان افزود: کاخ سفید اعلام کرد که از نزدیک کاروان نظامی روسیه را زیر نظر دارد و تصاویر ماهواره ای جدید منتشر شده توسط Maxar، نشان می دهد که نیروهای روسیه به حومه کیف رسیده اند.

لحظه هولناک اصابت موشک گراد در وسط خیابان در خارکیف+فیلم/ آغاز حمله سنگین ارتش روسیه به خرسون/آمریکا ۱۲ عضو هیات روسیه در سازمان ملل را اخراج کرد/ اعزام 70 جنگنده برای کمک به اوکراین

لحظه هولناک اصابت موشک گراد در وسط خیابان در خارکیف+فیلم
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۰:۴۹
تعداد بازدید : 50292
سه کشور عضو ناتو ۷۰ هواپیمای جنگی برای اوکراین می‌فرستند
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۰:۳۵

سرویس مطبوعاتی نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد، بلغارستان، لهستان و اسلواکی ۷۰ هواپیمای جنگی برای اوکراین اعزام می‌کنند که می‌توانند در فرودگاه‌های لهستان مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است: در صورت نیاز، آنها را می‌توان در فرودگاه‌های لهستان مستقر کرد و از آنجا خلبان‌های اوکراینی می‌توانند به ماموریت‌های جنگی بپردازند.

براساس این آمار، بلغارستان ۱۶ جنگنده میگ۲۹ و ۱۴ هواپیمای تهاجمی سو-۲۵، لهستان ۲۸ هواپیمای میگ۲۹ و اسلواکی ۱۲ هواپیمای میگ۲۹ انتقال خواهند داد.

آمریکا ۱۲ عضو هیات روسیه در سازمان ملل را اخراج کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۰:۳۲

دولت آمریکا ۱۲ دیپلمات روس که از اعضای هیئت مسکو در سازمان ملل بودند، به دلیل آنچه "فعالیت‌های ناسازگار با جایگاه آنها"خوانده، اخراج کرد. در مقابل روسیه این اقدام را "خصمانه" توصیف کرد و متعهد شد به آن پاسخ دهد.

به گزارش اسپوتنیک، منابع دیپلماتیک آمریکایی و روسی گفتند که ایالات متحده ۱۲ چهره دیپلمات روس در سازمان ملل را به دلیل "نگرانی‌های امنیت ملی" اخراج کرده است.

هیئت ایالات متحده در سازمان ملل دیپلمات‌های روسی را به عنوان "عوامل اطلاعاتی" توصیف کرد که "با فعالیت‌های جاسوسی به امنیت ملی آمریکا آسیب می‌زنند".

اولیویا دالتون، سخنگوی هیات دائمی آمریکا در سازمان ملل گفت: "این رویه چندین ماه است که در حال انجام است."

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل هم با تایید این خبر به خبرنگاران گفت که از دیپلمات‌ها خواسته شده است تا ۷ مارس این کشور را ترک کنند.

او گفت که روسیه به این اقدام پاسخ خواهد داد.

نبنزیا این موضوع را در ابتدای نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت انسانی در اوکراین هم مطرح کرد و اقدام آمریکا را "خصمانه" و نقض تعهدات خود به عنوان کشور میزبان مقر سازمان ملل در نیویورک توصیف کرد.

ریچارد میلز، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در پاسخ گفت: "دیپلمات‌هایی که از آنها خواسته شده ایالات متحده را ترک کنند، درگیر فعالیت‌هایی بودند که با مسئولیت ها و تعهدات خود به عنوان دیپلمات همخوانی نداشت."

وی گفت که از آنها خواسته شده است که "به منظور آسیب رساندن به امنیت ملی کشور میزبان" را ترک کنند و افزود که این تصمیم کاملاً مطابق با توافقنامه مقر سازمان ملل اتخاذ شده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن هم اعلام کرد که روسیه اخراج ۱۲ دیپلمات روسی عضو هیئت این کشور در سازمان ملل را "اقدامی خصمانه" علیه مسکو می‌داند.

آنتونوف گفت: "اقدامات ایالات متحده باعث ناامیدی عمیق می‌شود. دولت ایالات متحده یک بار دیگر تعهدات خود را برای تضمین شرایط عادی کار برای دفاتر نمایندگی دیپلماتیک کشورهای خارجی در سازمان جهانی نقض کرد و دیپلمات‌های روسی بار دیگر از آمریکا ضربه خوردند. این یک حمله خصمانه علیه کشور ما است."

وی ادامه داد: اقدامات واشنگتن "برای تلطیف اوضاع بین المللی و حفظ سطح لازم روابط دوجانبه بین قدرت‌های بزرگ که مسئولیت صلح و امنیت جهانی را به ویژه بر عهده دارند، نیست."

آنتونوف در پایان تاکید کرد که سفارت روسیه با همکاران دیپلمات خود اعلام همبستگی می‌کند و آماده ارائه کمک به آن ها است.

مذاکرات روسیه-اوکراین راس ساعت 12 به وقت مسکو آغاز می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۰:۳۱

رئیس هیات مذاکره‌کننده روسی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، مذاکرات میان روسیه و اوکراین در گومل بلاروس باید راس ساعت 12 به وقت مسکو آغاز شود.

ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیات مذاکره‌کننده روسی گفت: اطلاعاتی به دست ما رسیده دال بر اینکه هیات مذاکره‌کننده اوکراینی تا یک ساعت دیگر می‌رسند، بنابراین راس ساعت 12 به وقت مسکو مذاکرات را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: ما کل شب نخوابیدیم و منتظر ورود هیات اوکراینی بودیم. متاسفانه آنها مسائل لجستیکی پیچیده‌ای دارند و زمان ورودشان طی شب چندین بار به تعویق افتاد.

اغاز حمله ارتش روسیه به خرسون

در تازه‌ترین تحولات مربوط به حمله روسیه، مقام‌های اوکراینی می‌گویند که نیروهای روسیه عملیات علیه خِرسون، واقع در جنوب این کشور را شروع کرده‌اند.

به گزارش  شبکه اسکای نیوز، شاهدان اعلام کردند که نیروهای روسی از فرودگاه به طرف بزرگراه "نیکلائف" و حلقه‌ای در نزدیکی سردخانه خرسون در حال پیشروی هستند.

این اطلاعات توسط سرویس دولتی اوکراین برای ارتباطات ویژه و حفاظت از اطلاعات گزارش شد.

در همین حال،‌ شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که صدای انفجارهای مهیبی در نزدیکی فرودگاه خرسون شنیده شده‌اند.

سایر نهادهای دولتی گفته‌اند که نیروهای روسیه خرسون را احاطه کرده‌اند اما آن را نگرفته‌اند. شهردار خرسون می‌گوید: نیروهای روسیه ایست‌های بازرسی در ورودی این شهر برپا کرده‌اند و اصلا نمی‌شود پیش‌بینی کرد که اوضاع چه می‌شود.

با این حال وی افزود: خرسون یکی از شهرهای اوکراین بوده و باقی خواهد ماند. در زمان منع آمد و شد از خانه‌های خود خارج نشوید. با هیچ کسی وارد بحث‌های تند نشوید و دشمن را به درگیری تحریک نکنید.

اغاز حمله سنگین ارتش روسیه به خرسون/آمریکا ۱۲ عضو هیات روسیه در سازمان ملل را اخراج کرد

شهر بندری خرسون در کنار رود دنیپر درست بالای شبه جزیره کریمه قرار دارد. مسکو روز یکشنبه گفته بود که نیروهایش به طور "کامل" مسیرهای این شهر را مسدود کرده‌اند.

با این حال، آلنا پانینا، یک روزنامه‌نگار مستقر در خرسون مدعی شد که این شهر عملا تسلیم شده است و در خروجی‌ها ایست بازرسی دیده می‌شود. او به پایگاه اوکراین ۲۴ گفت: این شهر در واقع تسلیم شده است و سربازان و تجهیزات روسیه در همه طرف دیده می‌شوند. آنها در خروجی‌ها ایست بازرسی گذاشته‌اند. خرسون هنوز برق و آب و گاز دارد اما با مشکلاتی در انتقال مواد غذایی از انبارها به حومه شهر مواجه است.

درگیری در کدام مناطق اوکراین ادامه دارد؟

"موسسه مطالعه جنگ" تاره‌ترین به روزرسانی از درگیری اوکراین – روسیه را که وارد ششمین روز خود شده است، منتشر کرد.

 تحلیلگران جنگ می‌گویند که روس‌ها روند حمله خود را کُند کرده‌اند زیرا مسکو پس از "برنامه‌ریزی و اجرای ضعیف" بر اساس محاسبات اشتباه در مورد توانایی اوکراینی‌ها برای مقاومت، دوباره گروه‌بندی می‌شود.

در این گزارش آمده است که "مرحله اصلی" بعدی حمله روسیه احتمالاً ظرف ۲۴ ساعت آینده آغاز و طی سه روز آینده اجرا خواهد شد.

اکنون در اوکراین چه می‌گذرد؟

در کی‌یف، فعالیت روسیه "محدود" باقی مانده است و سربازان خارج از پایتخت منتظر رسیدن نیروهای کمکی هستند. دفاع اوکراین از این شهر تاکنون قوی بوده است، اما احتمالاً در ۲۴ ساعت آینده حملات قوی‌تر از سر گرفته می‌شود.

موسسه مطالعه جنگ می‌گوید اگر مسکو «قدرت رزمی کافی» را ارسال کند، «به احتمال زیاد اوکراین نمی‌تواند از محاصره یا محاصره کی‌یف توسط نیروهای روسیه جلوگیری کند». با این حال، این گزارش می‌افزاید که اوکراین احتمالاً می‌تواند تلاش‌های روسیه برای تصرف پایتخت را «بسیار پرهزینه و احتمالاً ناموفق» کند.

در جاهای دیگر، در خارکیف، نیروهای روسی با ادامه حملات اکنون از سلاح‌های توپخانه‌ای و موشکی استفاده می‌کنند. طبق این گزارش، این امر تلفات غیرنظامیان و آسیب به زیرساخت‌ها را "به طرز چشمگیری افزایش" داده است.

تحلیلگران می‌گویند که دفاع اوکراین در اطراف دومین شهر بزرگ این کشور "مصمم" باقی مانده است، "اما مشخص نیست اگر روسیه حملات را ادامه دهد یا افزایش دهد، مدافعان اوکراینی تا چه زمانی می‌توانند دوام بیاورند."

در جنوب اوکراین، پیشروی روسیه کندتر از مراحل اولیه حمله است. تحلیلگران می‌گویند که این "احتمالاً به دلیل تلاش‌های روسیه برای تمرکز قدرت رزمی کافی برای انجام عملیات تعیین‌کننده علیه ماریوپول و احتمالاً زاپوریژیا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۹
انتشار یافته: ۱
طرفداران روس، حالتون چطوره؟!!! پوتین در برجام، دستتون گذاشته تو پوست گردو!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی