بازدید 359733
با هفتمین روز جنگ روسیه علیه اوکراین

وزارت دفاع روسیه: ۴۹۸ نیروی روسی و ۲ هزار و ۸۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند / رای ایران به قطعنامه علیه روسیه چه بوده؟ قطعنامه سازمان ملل علیه روسیه با ۱۴۱ رای موافق تصویب شد / بارش سنگین موشک‌های ارتش روسیه بر سر خارکف+فیلم

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند (۲۴ فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد هفتمین روز خود شده و واکنش‌های جهانی زیادی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 02 March 2022

دستور بایدن برای بسته شدن آسمان آمریکا به روی تمامی هواپیماهای روسیه

بین الملل تابناک: بامداد پنجشنبه ۵ اسفند (۲۴ فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد هفتمین روز خود شده و واکنش‌های جهانی زیادی را به همراه داشته است.

وزارت دفاع روسیه: ۴۹۸ نیروی روسی و ۲ هزار و ۸۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۵۸

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در عملیات نظامی ۴۹۸ تن از نظامیان روسی و ۲ هزار و ۸۷۰ نظامی اوکراینی طی یک هفته کشته شده‌اند.

 رسانه های روسی ازجمله شبکه تلویزیونی روسی «۳۶۰ درجه» چهارشنبه شب به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه اعلام کردند: در عملیات نظامی برای غیرنظامی کردن اوکراین، ۴۹۸ نظامی روس کشته و ۱۵۹۷ نفر هم مجروح شدند.

در این عملیات، بیش از ۲۸۷۰ نظامی اوکراینی کشته و نزدیک به ۳۷۰۰ نظامی دیگر هم مجروح شده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شده است که بر اساس اطلاعات اولیه، ۵۷۲ نظامی اوکراینی توسط نیروهای روسیه به اسارت گرفته شده اند.  

قطعنامه سازمان ملل علیه روسیه با ۱۴۱ رای موافق تصویب شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۲۱:۰۵

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سومین روز از نشست اضطراری و ویژه خود با ۱۴۱ رای موافق قطعنامه ای درباره بحران اوکراین و در محکومیت روسیه تصویب کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل با رای مثبت به قطعنامه پیشنهادی حدود ۸۰ کشور، حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و خواستار خروج فوری نیروهای روسیه از اوکراین شدند.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متجد با ۱۴۱ رای موافق ، ۳۵ رای ممتنع و ۵ رای مخالف به تصویب رسید.

ایران به این قطعنامه رای ممتنع داده است.

کشورهای روسیه، سوریه، بلاروس، کره شمالی و اریتره به این قطعنامه رای مخالف دادند.

همزمان با تصویب این قطعنامه و پایان ماه میلادی فوریه، ریاست دوره ای روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل نیز پایان یافت.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بلافاصله پس از تصویب این قعطنامه به خبرنگاران گفت: ۱۴۱ کشور در مجمع عمومی با رای مثبت خود خواهان عقب نشینی فوری نیروهای روسیه از اوکراین شدند.

دبیر کل سازمان ملل گفت: پیام مجمع عمومی کاملا آشکار است. همین الان به خصومت ها پایان دهید. در دیپلماسی و گفتگو را باز کنید.گ

گوترش افزود: حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در راستای منشور سازمان ملل باید مورد احترام واقع شود. وضعیت اوکراین یک بمب ساعتی است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد من همچنین بسیار نگران تاثیر احتمالی جنگ در اوکراین بر صلح و امنیت منطقه و جهان هستم. قعطنامه امروز یک حقیقت را نشان می دهد. جهان خواهان پایان رنج گسترده انسانی در اوکراین است.

وی تصریح کرد من همه تلاش خود را برای پایان فوری خصومت ها و برگزاری فوری مذاکرات صلح انجام خواهم داد. مردم اوکراین به شدت به صلح نیاز دارند و مردم جهان آن را درخواست می کنند.

کی‌یف: ۲۰۰۰ اوکراینی کشته شدند
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۴:۳۴

 

سرویس امور اضطراری اوکراین: از آغاز حمله روسیه به این کشور بیش از ۲۰۰۰ اوکراینی کشته و ۴۰۰ آتش مهار شده است.

خبرها درباره مذاکره اوکراین-روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۴:۳۳

 

سخنگوی کرملین: هیأت روس عصر امروز در محل مذاکرات منتظر مذاکره‌کنندگان اوکراینی خواهد بود.

وزیر خارجه اوکراین: کی‌یف برای دور دوم مذاکره با روسیه و نه پذیرش اولتیماتوم آماده است.

لاوروف: جنگ جهانی سوم جنگ اتمی است
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۴:۱۷

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره تصریح کرد: آماده برگزاری دور دوم مذاکرات هستیم اما طرف اوکراینی به دستور آمریکا تعلل می کند.

لاوروف گفت: "روسیه اجازه نخواهد داد که اوکراین از سلاح هسته‌ای برخوردار شود".

وی افزود: "عملیات نظامی روسیه در مناطق مختلف اوکراین از جمله کی‌یف با هدف خلع سلاح اوکراین صورت می‎ گیرد".

لاوروف تصریح کرد: "ما نمی توانیم اجازه وجود سلاح‌های تهاجمی به اوکراین را بدهیم که امنیت ما را تهدید می‌کند."

وزیر امور خارجه روسیه افزود: " این مردم اوکراین هستند که دولت خود را انتخاب می‌کنند، اما این دولت باید نماینده تمام قومیت‌ها باشد."

سرگئی لاوروف همچنین در این گفت وگوی تلویزیونی گفت: "شبه جزیره کریمه بخشی از خاک روسیه و غیر قابل مذاکره است".

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره اعمال تحریم های غرب علیه کشورش تصریح کرد: ما برای تحریم‌های آمریکا و اروپا آماده بودیم، اما انتظار نداشتم که ورزشکاران، روشنفکران، هنرمندان و رسانه‌ها را هدف قرار دهند.

سرگئی لاوروف اظهار کرد: غرب حاضر به تعامل با خواسته‌های ما برای تدوین ساختار جدید امنیت اروپا نشد.

وی با اشاره به اظهارات مقامات غربی درباره لزوم منزوی شدن روسیه گفت: ما دوستان زیادی داریم و منزوی کردن ما ممکن نیست.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: جنگ جهانی سوم یک جنگ هسته ای ویرانگر خواهد بود و بایدن با تجربه گفت که هیچ جایگزینی برای تحریم ها به جزء جنگ جهانی وجود ندارد

بارش سنگین موشک‌های ارتش روسیه بر سر خارکف+فیلم
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۳:۴۱
تعداد بازدید : 23278
اصابت موشک به ساختمان پلیس ملی در خارکیف+فیلم
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۰:۲۹

پلیس اوکراین از اصابت یک فروند موشک نیروهای روسیه به ساختمان پلیس ملی شهر خارکیف خبر داد.

تعداد بازدید : 29213
اوکراین: ۵۳۰۰ نظامی روس از آغاز حمله به اوکراین کشته شدند
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۰:۲۰

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین می‌گوید که از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) تا ۲۸ فوریه (۹ اسفند ماه)، پنج هزار و ۳۰۰ نظامی روس کشته شده‌اند.

 

اعلام آمادگی ژاپنی ها برای نبرد در کنار اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۰:۱۹

روزنامه «ماینیچی» ژاپن به نقل از یک منبع در سفارت اوکراین در توکیو گزارش کرد که در پی درخواست «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای پیوستن اتباع خارجی به نبرد علیه روسیه، حدود ۷۰ داوطلب از ژاپن از جمله ۵۰ نظامی سابق نیروهای دفاع شخصی برای پیوستن به اوکراین برای مقابله با روسیه اعلام آمادگی کردند.

 

فرماندار «خارکیف»: ۲۱ نفر در حملات روسیه کشته شده‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۰:۱۷

 

فرماندار خارکیف در شرق اوکراین مدعی شده در گلوله‌باران این شهر توسط نیروهای روسیه، ۲۱ نفر کشته و ۱۱۲ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

ادعای مقام اوکراینی مبنی بر خنثی‌شدن ترور زلنسکی
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۰۹:۱۰

به ادعای یک مقام ارشد اوکراین، به کمک اطلاعات نیروهای امنیتی روسیه که نسبت به اوکراین دلسوزی دارند، نقشه ترور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور توسط دو جوخه مرگ ویژه از چچنی، خنثی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیویورک‌پست، آلکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین، گفت، منابعی از سوی سرویس امنیت فدرال روسیه اطلاعات لازم برای ردیابی این آدمکش‌ها را به کی‌یف دادند.

دانیلوف گفت: آنها به دو دسته تقسیم شده‌ بودند و ما در حال ردیابی آنها بودیم. به یکی از این دو گروه در نزدیکی کی‌یف رسیدگی شده و گروه دوم تحت نظر ماست.

وی افزود: ما رئیس‌جمهوری خود را رها نمی‌کنیم. اینجا سرزمین ماست. از اینجا بروید!

درخواست ۱۰۹ عضو سازمان ملل برای توقف جنگ در اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۰۹:۰۸

۱۱۹ عضو از ۱۹۳ عضو سازمان ملل، از روز دوشنبه ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ (۹ اسفند ماه جاری) در پی تشکیل نشست اضطراری و ویژه مجمع عمومی سازمان ملل برای بیان دیدگاههایشان درباره وقوع جنگ در اوکراین ثبت نام کرده اند که تاکنون ۱۰۹ عضو در دو روز و در دو نوبت صبح و عصر سخنرانی کرده اند و این نشست را به یک گردهمایی بزرگ دیپلماتیک آنهم در میانه همه گیری سویه جدید ویروس کرونا تبدیل کرده اند.

مضمون سخنان اکثر اعضای سازمان ملل بر اساس صف بندی‌های عرصه بین المللی تقریبا یکی است؛ یکی در حمایت از اوکراین، روسیه را می کوبد و خواهان گرفتن حق وتوی مسکو است و دیگری آمریکا و حامیانش را مقصر این جنگ می داند. اما همگی در یک نقطه، اشتراک نظر دارند و آن توقف جنگ در اوکراین است؛ گویا دیپلمات هایی که می دانند سیاستمداران و دولتمردان کشورهایشان در دیدارها و محافل خصوصی، خود آتش بیار معرکه چنین جنگ‌هایی بوده اند، تاب رسوایی پس از جنگ های متعدد در غرب آسیا و پیامدهای خسارت بار ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ را در جهان ندارند.

قرار است صبح چهارشنبه به وقت محلی، بقیه سخنرانان نظراتشان را بیان کنند و پس از پایان سخنرانی ها، قطعنامه ای در حمایت از اوکراین و محکومیت روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شود؛ قطعنامه ای که ضمانت اجرایی ندارد اما آمریکا و حامیانش به ویژه اروپایی ها می‌خواهند از این طریق، یکی از رقبای اصلی خود یعنی روسیه را منزوی و به گفته خودشان، مسوولیت پذیر کنند.

کشورهایی هم که نامشان در فهرست سخنرانان قبل از رای گیری قطعنامه پیشنهادی مجمع نیست، قرار است پس از رای گیری درباره رای خود سخنرانی و به اصطلاح "توضیح رای" داشته باشند.

متن پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی که از سوی نزدیک به ۸۰ کشور از جمله آمریکا ارائه شده، نیز شبیه متن پیش نویس قطعنامه شورای امنیت است که آمریکا و آلبانی تهیه کرده بودند و در نشست اضطراری عصر جمعه به وقت محلی ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ (۶ اسفندماه )۱۴۰۰ در این شورا از سوی روسیه که ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه فوریه را هم بر عهده دارد، وتو شد. اما قطعنامه مجمع عمومی ضمانت اجرایی ندارد.

منابع دیپلماتیک می گویند آمریکا و حامیانش در تلاشند بیش از ١٠٠ عضو از ۱۹۳ عضو سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آنها رای مثبت بدهند.

از سال ۱۹۵۰ مجمع عمومی فقط ۱۰ بار نشست ویژه‌ و اضطراری همچون این نشست که درباره اوکراین در حال برگزاری است، داشته است.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ در نشستی مشابه با تصویب قطعنامه ای، رفراندمی را که روسیه در کریمه برگزار کرده بود، بی‌اعتبار دانست و آن را محکوم کرد. در آن رای گیری ۱۰۰ کشور رای مثبت، ۱۱ کشور رای منفی و ۲۴ کشور رای ممتنع داده بودند.

نمایندگان اعضای سازمان ملل از جمله کلمبیا، پاراگوئه، جمهوری دومینیک، سورینام، برونئی، فیجی انتیگا و باربودا، غنا، میکرونیسیا، استرالیا، گویان، جامائیکا، لوکزامبورگ، گینه، تیمور لسته، سنت وینسنت اند گرانادیناس، موناکو، اسپانیا، گابن، فیلیپین،ساموآ، کابو ورده، مجارستان، مالتا، مالزی، کویت، مالاوی، جزایر مارشال و نیز نماینده رژیم صهیونیستی درصبح دومین روز نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل نظرات خود را بیان کردند.

در نوبت عصر دومین روز این نشست اضطراری آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان بالاترین مقامی بود که خود را به نیویورک رسانده بود تا در این مجمع عمومی اضطراری سخنرانی کند.

علاوه بر وزیر خارجه آلمان، نمایندگان سایر اعضای سازمان ملل همچون ویتنام، ونزوئلا، جمهوری کره، آرژانتین ، نپال، گرانادا، بوسنی و هرزگوین، تایلند ، رومانی، قطر، مونته گرو ، زامبیا، بنگلادش و نیز کشورهای دیگری که در مجموع طی دو روز ۱۰۹ عضو سازمان ملل می شوند، نظرات خود را بیان کردند.

مونته نگرو به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه پیوست
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۰۹:۰۷

وزارت امورخارجه مونته نگرو اعلام کرد، به دنبال حمله روسیه به اوکراین، این کشور به تمامی اقدامات محدود کننده از جمله هشت بسته تحریمی فردی و اقتصادی که اتحادیه اروپا علیه مسکو تصویب کرده است، پیوست.

وزارت امورخارجه مونته نگرو روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای افزود، پودگوریتسا در مورد روسیه اقدامات مشابه اتحادیه اروپا را اعمال می‌کند. این اقدامات هدفمند علیه منافع سیاسی، اقتصادی و شخصی شرکت کنندگان فعال در نقض غیرقابل قبول حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأثیر گذار است.

در این این بیانیه آمده است؛ مونته نگرو به سیاست خود مطابق با اتحادیه اروپا ادامه داده و ضمن همبستگی با اوکراین عزم خود را برای کمک به احیای صلح در اروپا همراه با جامعه بین‌المللی نشان می‌دهد.

ورود کشتی‌های روسیه به آب‌های کانادا ممنوع شد

کانادا در ادامه واکنش‌های دیپلماتیک و افزایش فشار بر روسیه، سه‌شنبه شب اعلام کرد، ورود کشتی‌ها و قایق‌های ماهیگیری روسیه را به آب‌های داخلی و بنادر خود ممنوع می‌کند.

"عمر الغبره" وزیر حمل و نقل کانادا در اتاوا به خبرنگاران گفت، این ممنوعیت پس از اقدام مشابه انگلیس در روز دوشنبه، اواخر این هفته اجرایی خواهد شد.

وزیر حمل و نقل کانادا افزود: انتظار می‌رود، کشورهای بیشتری از این روند پیروی کنند، دیگر کشورها نیز در حال بررسی این کار هستند.

به گفته الغبره، این امر تأثیر اقتصادی قابل توجهی بر قایق‌ها یا کشتی‌های خواهد داشت که متعلق به روسیه یا دارای پرچم این کشور هستند.

لهستان به اوکراین جنگنده اعزام نمی‌کند

آندری دودا رئیس‌جمهور لهستان سه‌شنبه‌شب گفت، کشورش هواپیمای نظامی به اوکراین اعزام نخواهد کرد، زیرا این امر مداخله نظامی تلقی می‌شود.

دودا در کنار ینس استولتنبرگ رئیس ناتو در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در پاسخ به این که آیا لهستان هواپیما اعزام خواهد کرد، گفت: ما هواپیما اعزام نخواهیم کرد، زیرا این به معنای مداخله نظامی در درگیری است.

وی افزود: ناتو طرف این درگیری نیست.

استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز در جریان سفر به لهتان گفت، ناتو به قصد اعزام نیرو به اوکراین یا انتقال هواپیماها به حریم هوایی اوکراین ندارد.

آمریکا آسمان خود را روی هواپیماهای روسی بست

در حالی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد هفتمین روز خود می‌شود، دولت آمریکا اعلام کرد، حریم هوایی این کشور تا پایان وقت امروز چهارشنبه به روی هواپیماها و شرکت‌های هوایی روسیه بسته می‌شود.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت حمل و نقل و اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کردند، دستور ممنوعیت ورود و استفاده هواپیماها و شرکت‌های هوایی روسیه از حریم هوایی آمریکا تا پایان امروز چهارشنبه اعمال خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی وضعیت کشور، رسماً از بسته شدن حریم هوایی آمریکا به روی هواپیماهای روسیه خبر داد.

بایدن در این سخنرانی در کنگره آمریکا گفت: ما حریم هوایی آمریکا را به روی همه پروازهای روسیه می‌بندیم.

این دستورات فعالیت تمام هواپیماهای تحت مالکیت، بهره برداری، ثبت، اجاره و یا متعلق به هر یک از مالکان شخصی یا ذینفع روسیه را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

این وزارتخانه اعلام کرد، این شامل پروازهای مسافربری، باری، برنامه‌ریزی‌شده و چارتر است و به شکلی موثر حریم هوایی ایالات متحده را به روی همه شرکت‌های هوایی روسیه و سایر هواپیماهای غیرنظامی روسیه می‌بندد.

بایدن: پوتین در جهان منزوی شده است

رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی در نخستین نطق سالانه خود در کنگره آمریکا که "اوکسانا مارکارووا" سفیر اوکراین در واشنگتن نیز در این مراسم حضور داشت، افزود: ولادیمیر پوتین، شش روز پیش فکر می کرد می تواند بنیاد جهان آزاد را تغییر دهد، اما اشتباه می کرد. او فکر می کرد می تواند وارد اوکراین شود و جهان عقب نشینی خواهد کرد؛ در مقابل، او با یک دیوار مقاومت مواجه شد.

بایدن اضافه کرد، آمریکا در کنار مردم اوکراین ایستاده است. زمانی که دیکتاتورها هزینه اقدامات متخاصم خود را پرداخت نمی کنند، آنها آشفتگی بیشتری ایجاد می کنند. به همین دلیل ناتو ایجاد شد تا صلح و امنیت را در اروپا پس از جنگ جهانی دوم به ارمغان بیاورد. دیپلماسی آمریکا اهمیت دارد، اراده آمریکا اهمیت دارد. حمله پوتین به اوکراین کاملا برنامه ریزی شده و بی دلیل بود.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: او (پوتین) تلاش های مکرر دیپلماسی را رد کرد. او فکر می کرد ناتو و غرب پاسخ نخواهند داد. او فکر می کرد می تواند در آمریکا و در اروپا تفرقه ایجاد کند، اما پوتین اشتباه کرد، ما متحد و آماده هستیم. ما ماه ها برای مقابله با پوتین یک ائتلاف با حضور کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: پوتین اکنون بیش از گذشته در جهان منزوی شده است. اکنون ما به همراه متحدان خود تحریم های اقتصادی قوی وضع و ارتباط بانک های روسیه را از سیستم مالی بین المللی قطع کردیم. من امشب به رژیم فاسد و میلیاردرهای آن می گویم دیگر نمی توانید به اقدامات خود ادامه دهید.

بایدن گفت که وزارت دادگستری آمریکا یک گروه کاری ایجاد می کند تا جنایات میلیاردرهای روسیه را بررسی کنند. ما با اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی های آنها همکاری می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد امشب اعلام می کنم که آمریکا حریم هوایی خود را بر روی تمام پروازهای روسیه می بندد.

بایدن با بیان اینکه اقتصاد روسیه رو به نابودی است، گفت که روبل ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. بازار سهام روسیه ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و تنها پوتین مسوول این عواقب است.

وی با بیان اینکه ما بیش از یک میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده ایم و به کمک های خود به مردم اوکراین ادامه خواهیم داد، افزود که ما از اوکراین حمایت نظامی ، اقتصادی و بشردوستانه خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد، نیروهای ما در اوکراین با روسیه نخواهند جنگید؛ اما اگر روسیه تصمیم بگیرد به سمت غرب پیشروی کند، ما نیروهای زمینی، یگان های هوایی، کشتی ها را بسیج کرده ایم تا از کشورهای ناتو محافظت کنیم.

بایدن ادامه داد: هرچند پوتین در میدان نبرد به پیروزی هایی دست خواهد یافت، او در درازمدت با عواقب شدید مواجه خواهد شد، تحریم های آمریکا به گونه ای طراحی شده اند که تنها اقتصاد روسیه را هدف قرار دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۶۵
همه دنیا در قبال حمله روس یک طرف ما یک طرف دیگه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
همه دنیا با مردم مظلوم فلسطین و سوریه و یمن و عراق و افغانستان می‌جنگند ولی ما به این‌ها کمک می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
من نظری ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
حتی ترکیه و اسرائیل هم گفتن در تحریم روسیه شرکت نمی کنند.
این تحریم های اروپایی نیز متاسفانه جدی نخواهد بود. تنمها هارت و پورت ناتو برای راحت تر شدن مرگ برای اوکراین است
اوکراین راهی جز تسلیم تا یکشنبه ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
شنیدم بعضی ها مرگ بر روسیه گفتن
شماها که می گفتید نباید ملت ها رو با خود دشمن کنیم و این چه کاریه مرگ بر گفتن
مشخصه که استدلال و منطق پشت موضع گیری های شما نیست و صرفا تابع جو و فضای رسانه های غربی هستید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
همه دنیا کنار اکراین علیه روسیه،فقط ما کنار یمن، کشته های یمن کشته محسوب نمی شوند،بهترین سیاست مداران در آمریکا هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
همه دنیای مورد نظرت بله ولی نصف دنیای دیگر برعکس تو فکر می کنند!
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
بزرگترین دستاورد بایدن به زیر کشیدن روسیه بدون کشته شدن یک سرباز آمریکایی است،همین سیاست در قبال چین.
انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
بازيکنان فوتبال نساجی کشته های اوکراینی ها را می بینند ولی کشته های یمنی ها را خیر، سیاست آمریکا از بمب اتم هم مخرب تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
آمریکا از حالا دنبال یک زلنسکی دیگه در تایوان است. هههههه
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ما طرف درست ماجرا هستیم اتفاقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
چند تا کشور اروپایی همه دنیا نیستن پسر جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
180 كشور همه دنيا با ما هستن اما چون ضعيف هستن مجبورن اون وري برن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
چه اشکالی داره مهم اینکه طرف شیطان بزرگ نباشی
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
واقعا چرا کشته شدن یمنی ها فلسطینی ها و ما ایرانیان را نمی بینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ترکیه باید زودتر از پهباد های پیشرفته خودشون به اوکراین بده تا کل تانک های روسی رو که صف کشیدن رو درو کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
بله بورکینافاسو، زیمباوه، زامبیا، نامیبیا، گامبیا، گینه، تیمور شرقی و سودان جنوبی همه دنیا هستند!

به جای اینکه با فرانسه و آلمان و انگلستان و ایتالیا و اسپانیا و پرتغال و امریکا و استرالیا و بلژیک و سوئد و سوییس و فنلاند و ژاپن و کره جنوبی و برزیل و آرژانتین و کانادا همپیمان بشیم، بریم با بقیه دنیا طرح دوستی بریزیم، یکیشون ویروس کرونا تو جهان پخش کنه یکی دیگه حمله کنه به آرمان های دموکراسی و آزادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
مثبت منفی ها به پاسخ ها نمی خوره؟!!!! همه در پاسخ ها مخالف کامنت دهنده هستند ولی در مثبت منفی ها موافق ؟!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
نام این جنگ در صورت وقوع جنگ جهانی نخواهد بود بدلیلماهیت کثیف ومخرب ان جنگ جهنمی خواهد بود.ضمنادر جنگ جهانی در هر طرف چند قدرت بزرگ دارای قدرت نظامی وتکنولوژی حضور داشتند.منجمله دو قدرت بزرگ یعنی رانگلیس وامریکا در کنار روسیه بودند احتمالی تمام قدرتهای برتر جهان بغیر از چین در مقابل روسیه هستندودر واقع میشود جنگ جهان باروسیه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
سرگئی لاوروف همچنین در این گفت وگوی تلویزیونی گفت: "شبه جزیره کریمه بخشی از خاک روسیه و غیر قابل مذاکره است".. من حرف شما را بشرطی تایید می کنم که با استذلال خودتان مناطق جدا شده تز ایران را برگردانید من هم در کنار سربازان شما با کل ناتو می جنگم. خوب کی منتظر مذاکره زوسیه با ایران باشیم تا من هم زودتر شال و کلاه کنم بروم اکرایین..یا علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
خودت همه کامنت های منفی رو نوشتی

مسئله اینه که شماها ریختید تو وب و دارید توجیهات الکی می کنید وگرنه سیستم مثبت و منفی تابناک حرف نداره

با اجازتون باید بگم تابناک یک سایت اصول گرا هست، پس لطف کنید حرف بی خود نزنید

روسیه غلط کرده حمله کرده اوکراین، شماها هم ..کردید با غرب دشمنی می کنید

ملت خواهان ارتباط با جهان آزاد هست، قبول نداری همه پرسی همه چیز رو معلوم می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ناشناس ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱

فقط زمان کامنت ها رو ببین
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱

ارتش سایبری یک نفره، بس کنید مسخره بازی هاتون رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
همه دنیا به فرمان آمریکا یا از ترس آمریکا ما را تحریم کردند، در حالی که ما بر پیمان برجام بودیم و آمریکا آن را پاره کرده بود
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
مثبت دهنده ها چی برای گفتن دارن به جز مطالبی رو که از ماهواره های غربی شنیدن - ببینم اصلا از جنگ یمن چیزی شنیدید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ناشنان 15:55 چقدر درست رو خوب حفظ کردی. نه کمی داشت نه کاستی. احسنت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تو جنگ ۸ ساله که انواع واقسام موشک و بمب بر سر ملت مظلوم کشورمون از سوی برادرهای عراقی می بارید و هزارات تن از عزیزانمون به خاک و خون کشیده شدند ، اینها رو نه ملت مظلوم اوکراین ( اونموقع جز شوروی بود ۹) فلسطین، یمن، غزه، لبنان، روسیه و ... ندیدن بلکه همشون کمک هم میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
جنگ و وحشی گری در هر کجای دنیا محکوم است
حالا اروپا وضعیت یمن و عراق و ... را درک خواهد کرد که نباید آشوب و جنگ به راه بیاندازد
بامداد پنجشنبه 5 فروردین (24 فوریه)
منظور همون بامداد 5 اسفند هست دیگه؟
جز تحریم جنگ اقتصادی چی بلدید سالهاس ایران با جنگ اقتصادی اذیت کردن کسی چیزی نمیگه یمن سوریه لیبی عراق هزاران جراا نابود کردید
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
همه چی بنفع آمریکا پیش می رود بعد از سوریه، ایران، روسیه نوبت چین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
تحریم روسیه به نفع ایران است
اما متاسفانه غرب چون سمبه را پر زور می بیند این تحریم را واقعا اجرا نخواهد کرد.
این خط این نشان . تا یکماه دیگر همه چیز آروم خواهد شد و اوکراین تسلیم خواهدشد و غرب بی سر وصدا روابط خود را با روسیه از سر خواهد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
سفسطه نفرمایید
الان به نظر شما باید یک کشور متجاوز رو راحت گذاشت که همسایه خود را نابود کند و یا باهاش مقابله کرد ؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
امریکا هر اندازه کشورهای بیشتری رو تحریم کنه باعث تنها شدن خود آمریکا میشه.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
روسوفیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
این عراق ی ها همونهایی نبودند که ۸ سال عزیزانمون رو به خاک و خون کشیدند؟ آهان حتما فقط صدام خودش یکه و تنها بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خیلی شوتی
وقتی به هرسوراخی اقای بایدن سیخ میزنید یک روز یک ماری ازاون سوراخ درماد ونیشتون میزنه !فکر کردی روسیه سوریه وعراق ویمن وایران و...هه هه .ای گرگ نگفتمت که روزی توگیرکنی به دست یوزی
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
البته روسیه و چین از این تحریم استفاده زیادی کردن روسیه بر علیه ایران بوده و هست تاریخ را بهتر بخوانیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
دولت اسلام ستیز روسیه در مقابل دولتهای اسلام ستیز غرب همدیگر رو نابود می کنند. اولین برکتش نفت 110 دلاری برای ایران هست. وقتی خدا تصمیم بگیره درست بشه درست میشه. دوستان با عشق به امریکا و روسیه خودتون رو توی جنایت نکرده سهیم نکنید. نوبت تک تک این افعی ها میرسه به زودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
اونیکه پرسیده که تو کیهان کار میکنی من هم ازت میپرسم تو العربیه کار میکنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
فعلا که روسیه تو گل گیر کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
نکنه حعفر جنی خود تو هستی؟ حرفات به درد اموات و اجنه میخوره
هنوز پوتین را نشناخته اید. او زرنگ تر از این حرف هاست. جوجه را آخر پاییز خواهند شمرد. دوران یکه تازی و تک قطبی غرب به پایان رسید. اتفاقاً دنیای آزاد با شکست غرب شکل می گیرد و انشاالله شروعش با شکست اوکراین خواهد بود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
روسیه به دام آمریکا افتاد،الان هر ساده دلی از اوکراین حمایت می کند،بعد انهدام سلاح روسیه، تجزیه روسیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
دقيقا
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
خیلی نازی به خدا ..هرچند از پشت پرده ماجرای غرب و سیاستهای آنها کم وبیش خبر دارم ولی اینو هم میدونم که افرادی مث شما هم مثل هالک ایرانی هستین و هنوز در توهم ورویا زندگی میکنین.اگه پوتین زرنگ بود خودشو تو همچی منجلابی گیر نمیداخت.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
روس تبارها در ایران از خود مسکو بیشترند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
دنیای پر از ظلم و فساد بعید است براحتی با تجاوز روسیه روی ارامش ببیند ولی حتی امر پیش بینی شما دریت از کار در بیاید و عرب حاصل تجاوز خوددرا با دست انتقام روسیه بچشد تازه در آن موقع یکه تازی روسیه را شاهد خواهیم بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
خود مردم روسیه هم اعتقاد چندانی به روسیه ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
جناب مفسر احتمالا دلواپس، نگاهی به نظرسنجی و بازخورد فرمایشات گهر بار خویش بیانداز تا بفهمی یک من ماست چند من کره دارد!!!
ahra
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
دوست عزیز فقط کافیه به سیگنالهای مثبت و منفی نسبت به پیامت کمی توجه کنی. خیلی چیزا دستت میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
پولدار هیچوقت شکست نمیهوره. دنیا دنیای سرمایه داری عست حتی کشور ما هم همینطوره . پولدارها از تحریم ضربه ندیدند. بدبخت ما ملت متوسط و فقیر بودیم که گرسنه موندین. پدرم مریض بود تا وقتی داروی خارجی بهش می دادیم زندگی می کرد وقتی تحریم شد و داروی ایرانی بهش زدند همون روز اول مرد. هدف از این جنگ هم اقتصاد روسیه بود . شما ها هنوز اینو متوجه نشدید. میخواستند اروپا که تامین کننده پول روسیه بود از اقتصاد روسیه بره کنار و اقتصاد روسیه دچار فروپاشی بشه. چون اقتصاد روسیه هم مثل ایران نفتی و گازی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
حقوق بگیر روسیه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
شما توی روزنامه کیهان کار می کنید؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
درست است نشناختهایم این شخص با بهانه های واهی به همسایگان زور میگوید وخون مردم را می ریزد چون هیچکس نمی خواهد که متفق ودوست چنین جنایتکاری باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
حالا تو این وسط چه کاره ای که از ظالم دفاع می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
روسیه کارش تمومه این رو همه می دونن، بزودی تجزیه می شه روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
حالابقول تو عقده ای اوکراین نابپود بشه چی تو جیب تو میره تحریم ما برداشته میشه یا خودرو ارز ون میشه خدا نیامرزت با تحلیلت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
آقای ظلم طلب !! اگر ذره ای غیرت ملی داشتی، اینطوری از پوتین که مملکت ما رو دوشیده، طرفدلری نمیکردی
لعنت بر لنین و استالین و هیتلر و پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
فعلا که لعنت رفته سمت اربابت غربگدا
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
بوش و ترامپ جنایتکار رو فراموش کردی؟
ناشناس
| Austria |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
توده ای ها چرا زیر نظرات شیر هستید؟ برید روسیه الان پوتین شدیدا به شما نیاز داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دیگه موندم روس چه جنایتی باید بکنه که یعضی بفهمن روس دشمن ایران و ایرانیه
آیا شیر بخاطر رضای خدا بوفالو شکار می‌کند ولی اسرار خدا را که می‌داند
همه دنیا در قبال حمله روسیه به اوکراین یک طرف ومردم ایران هم همانطرف.
در صورت حمله پوتین به ایران میشود بمبی را ساخت که هیچ خسارتی به ساختمان و وسایل نظامی وارد نکند و فقط اکسیژن را از دسترس نیرو های دشمن خارج کند.
لطفا به هیچ‌وجه چاپ نشود
پاسخ ها
احسان
| Sweden |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ناز بشی
درود
زنده باد اکراین و رییس‌جمهور شجاع آن که با اتکا بر مردمش یک تنه جلوی امپریالیسم شرق ایستاده
و ننگ بر قلم هایی..که جنگ و کشته شدن و آوارگی مردم بی گناه را به بهانه امپریالیسم غرب ستایش می کنند...
دوستان مگر عضو ناتو شدن آسان است...حداقل ده سال طول میکشد روسیه الان داره حمله می کنند....بهانه کشتار مردم
از این دیکتاتور دارید حمایت می کنید تفکر هم چیز خوبی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
تو غربگدا همین حرفها رو در مورد یمن زدی؟ به خدا اگه زده باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
نصف اوکراین دست روسیه افتاده و الان به پایتخت رسیدن آن وقت از مردم و مقاومت حرف می زنی که وجود ندارد؟
در ضمن این فرد عامل این جنگ هست که کشور اوکراین را بازیچه آمریکا و روسیه کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
با اتکا به به غرب
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ندیدم که از اتصارالله یمن هم قدر دانی بکنی و قهرمان بگی
نکنه فقط چشم آبی ها آدم هستن ؟
برات متاسفم
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
درود
اینکه یک گروه بخواهند قدرت را در یمن بدست بیارن و با همه پرسی مخالف هستند...
یک چیز دیگه است رییس‌جمهور اکراین با رای هفتاد درصدی مردم به پیروزی رسید..حداقل از دانشجویان ایرانی در اکراین بپرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
اقا داریوش نازنین ناتو و آمریکا وحشیانه مردم فقیر یمن رو چند ساله دارن قتل عام میکنن چرا اینقدر بی ربط نظر میدی
کمی مطالعه کن و فقط به اخبار ماهواره بسنده نکن -
می چرا هولوکاست یهودیان دروغ است؟ چون اگر حقیقت داشت اسرائیل بدون هیچ ملاحظه ای تمام قد پشت اوکراین در می آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اوج استیصال در حرف هات مشخص هست

هولوکاست یک واقعیت تاریخی هست
چند سال پیش عربستان و امارات با پشتیبانی امریکا و غرب به کشور فقیر یمن حمله کردند. بهانه عربستانی ها برای حمله به یمن در قبلا بهانه روسیه برای حمله به اوکراین هیچ هیچ است. دنیای غرب که امروز حتی بر خلاف عرف جهانی که می گوید ورزش از سیاست جداست حتی فوتبال روسیه را تحریم کرد ه است امااین غربی ها نه تنها عربستان را تحریم نکردند حتی یک بیانیه علیه ان هم ندادند و همچنان به عربستان برای کشتار مردم در محاصره قرار گرفته یمن اسلحه می دهند. همین الان تلفات روزانه مردم یمن از اوکراین بیشتر است اما چون اینها مردم غرب اسیا هستنند و مو بور و چشم ابی نیستند مردن انها و رنج انها مهم نیست . چشم ابی ها نباید در جنگ کشته شوند. این دموکراسی غربی است. من که دعا می کنم کل اروپا وارد جنگ با هم شوند شاید مردم و رهبران انها اندکی از رنجی که چند دهه است مردم افغانستان سوریه یمن لبنان را تحمل می کنند درک کنند. ننگ و نفرین بر همه جنگ افروزان چه امریکایی و چه روسی .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
دوست عزیز عربستان هیچوقت به یمن حمله نکرده و نخواهد کرد، چند سال پیش در انتخابات آزاد مردم یمن رییس جمهوری انتخاب کردند، یک اقلیت مذهبی بجای پذیرش نتیجه با اسله به جان مردم افتادند که ما دولت تعیین می کنند. این اقلیت بر روی مردمشان اسلحه کشیدند. دولت قانونی یمن از همسایگانش و اتحادیه عرب جهت رفع فتنه حوثی‌ها کمک خواست و آنها ائتلافی برای دفع این فتنه تشکیل دادند. در حال حاضر تنها پناه مردم یمن از حوثی‌های همین عربستان است.
علیرضا
| Canada |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
علی آقای ساعت 13:42 قبل اینکه حرف بزنی یکم تحقیق کن، اون به اصطلاح انتخابات که میگی، حوثی ها با 50درصد جمعیت یمن و متحدانشان که مجموعا 65درصد جمعیت یمن را تشکیل میدادند از تعیین نماینده محروم شدند و برای همین دولت وقت را سرنگون کردند. چرا در عین بی اطلاعی و ناآگاهی نظر میدهید؟ عربستان یمن را حیاط خلوت خود میداند مانند روسیه که اوکراین را بخشی از خود. هردو تجاوز محکوم هستند. خیلی یکطرفه فقط از بی بی سی و " م ن و ت و" اظهار نظر نکن، یکم تحقیق کن و آزاده باش.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
در پاسخ به علی آقا
بله مردم یمن باید به عربستانی که چند ساله محاصره شون کرده و مردم دارن از گرسنگی میمرند ، پناه ببرند. حتما شما درست میفرمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
منظورت دولت مستعفی هست که عربستان می خواست با زور آن راحاکم کند؟ به عربستان چه مربوط هست که کی حاکم بر یمن باشد؟ مسئله داخلی هست و ربطی به عربستان نداشت بر عکس اوکراین انقلاب رنگی توسط خارجی ها ایجاد شد همانند سوریه که همین عربستان با اعزام نیرو تروریست به آن کشور می خواست حکومت عوض کند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
علی جان پس آن که به یمن حمله کرده عربستان نبود، من بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
علی آقا
یه تحلیل بر اساس دیدگاه شما:
روسیه هیچگاه به اکراین حمله نکرده ونخواهد کرددر منطقه دونباس یه اقلیت به جای پذیرش استقلال دونباس با اسلحه به جان مردم افتادند که ما دولت تعیین می کنیم .دولت دونباس هم از همسایگان کمک خواست وروسها هم برای دفع این فتنه به یاری این مردم بی پناه شتافتند.در حال حاظر تنها پناه مردم دونباس همین روسیه است.
مدیونی اگه فکر کنی تاریخ را تحریف کردم.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
علی آقابهانه خوبیه برای قتل عام یمن اگه حوتی ها به قول شما اقلیت بودن جلوی عربستان و غربی های جنایتکار دوام نمیاوردن - همه میدونن که عربستان مرکز داعشه - - داری جنایت های غربی ها رو میشوری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
علی آقا نکنه از عربستان پول میگیری که جنایت های وحشیانه شونو توجیح کنی برای متاسفم
530 نفرم كشته نشده تا چه رسد به 5300 تا عمليات جنگ روانيه بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
اوکراینی ها در فضای مجازی روسیه را شکست داده و الان هم در مسکو هستند
به نمایندگی از طرف ملّت بزرگ و قهرمان کورد، همبستگی خودمان با این همتباران اووکراینی را، اعلام می کنم. کاش امکان شرکت پیشمرگه های قهرمان و دلآور کورد، در مقابل ارتش خونخوار روسیه و متحدان تُرک تبار آن فراهم می شد، تا دنیای را برای همیشه از لوث وجود منحوس شان، پاک کنیم.
بژی کوردستان
بژی اووکراین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
پس مشخصه جبهه حق روسیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
شعارنده آدرس بدم بری؟ راه باز جاده دراز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
شما از طرف خودت حرف بزن ما وارد جنگ آمریکا و روسیه نمی شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ما جنگ را محکوم میکنیم ولی این به معنای همبستگی با اوکراینی ها نیست کمتر سیاست های امریکا را پیروی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
هیچ فرصتی رو برای نژادپرستی و تفرقه‌افکنی از دست نمی‌دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
آزملیش دی ان ای دادید که میگی هم تبار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
شخصا موافق ارسال کورد (نه کرد) به این جنگ هستم برین خط مقدم دلاوری
در این جنگ روسها برخلاف آمریکائیها دنبال زمین سوخته نیستند به نوع حملات دقت کنید اگر آمریکائیها و یا هم پیمانانشان حمله کرده بودند الان اکثر شهرها را با خاک یکی کرده بودند هر حمله ای که آمریکائیها کردند مثل حمله به عراق و افغانستان و سوریه و لیبی و حمله عربستان و امارات به یمن و حمله اسرائیل به لبنان و سوریه و نوارغزه جز این نبوده در جنگ 33 روزه اسرائیل براحتی بمب فسفری میزد و یا در جنگ لیبی که با خاک یکی شده تمام کشور را به غیر از مناطق نفتی که در اختیار خودشان است با بمبهای مختلف و غیر متعارف بمباران کردند این است نظم جهانی و حقوق بشر آمریکائی امیدوارم این جنگ همه ابرقدرتها را را به چالش بکشد و باعث نابودیشان شود
( اللهم اشغل الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بينهم سالمين)
پاسخ ها
دلیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
واقعیت دقیقا برعکسه آن چیزیه که نوشتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
آنهایی که منفی دادید آیا مطالبی که این فرد نوشته غیر از واقعیت است ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
منطقی است دعای آخر را خوب آومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
اقای دلیر کمتر رسانه های غربی را ببین تا بیشتر بفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
روس ها با شکست برنامه ربزی اولیه خود مبنی براشغال اوکراین در بیست وچهار ساعت دارند برنامه زمین سوخته را اجرا می کنند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
داداش تند نرو موتور میسوزونی یخورده آرومتر...تیتر خبر رو ب خونی همینجا نوشته بمباران خارکف توسط موشک های روسیه! یعنی دارن با خاک یکی میکنن شهر رو . روسیه یه پخی بدتر از آمریکاست. حداقل خبر رو بخون بعد جوگیر شو کامنت بذار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
داشی تو هم تند نرو آن بمباران فقط مربوط به رادیو تلویزیون و موشک هم که دقیق شلیک شده به پشت بام پلیس ملی خارکیف است مثل آمریکائیها که به مجلس عروسی افغانها نمیزنند یا مثل عربستانیها که به مدرسه یمنیها زدند
ولادمیر پوتین هیتلر هزاره جدید!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
هیلتر واقعی ناتو هستش اگه سیاست حالیت بود
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
درود
ناتو به کشوری حمله نمی کند
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
اولین هیتلر هزاره جدید بوش بود بعدیش پوتینه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
اقا داریوش فکر میکنم که خیلی جوون هستی و یادت نمیاد - بزار کمی تاریخ رو برات بگم - تو 20 سال اخیر ناتو به عراق، افغانستان
لیبی مستقیما حمله کرده و غیر مستقیم به سوریه و یمن
به نظرم پوتین با آمریکا هماهنگ هستن و این ظاهرسازی هست
تقسیم منافع بین دو قدرت اتفاق افتاده...
جنایت روسیه درحمله به 1کشورمستقل دقیقا مثل جنایت عربستان وترکیه واسراییل وکشورهای عضوناتو وآمریکا هست که سالهای سال به کشورهای ضعیف حمله میکنن وکلی آدم میکشن!!! فقط تنها فرقش اینه که روسیه مثل اونا رسانه قوی نداشت که ذهن مردم دنیا رو آماده کنه واصطلاحا به جنایتش مشروعیت بده!!!!
وجالب اینکه بسیاری ازمردم کشور ماهم همصدا با غربیها روسیه رو محکوم میکنن ولی سالها درمقابل جنایت غرب در خاورمیانه سکوت کردن!!!!
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
تجاوزات این کشورها را هم در زمان خودش محکوم کرده ایم. بخاطر فلسطین راهپیمایی روز قدس ساخته ایم از مردم سوریه و عراق با جان و مالمان دفاع کرده‌ایم و حالا هم از اوکراین مظلوم در مقابل یزید زمانه پوتین حمایت می کنیم تا کور شود هرکه نتوان دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
شماها تجاوز به یمن و عراق را محکوم نکردید الان فقط برای اینکه حرفهای شما خریداری داشته باشه مجبور به پذیرفتن شده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
سرکار خانم سارا من مطمئن هستم که شما بخاطر فلسطین و سوریه هیچ واکنشی بروز ندادین فقط بخاطر تبلیغات غربی جو گیر شدین و طرفدار اوکراینی ها - البته بد نیست که انسان ها رو دریابیم همه شونو نه فقط غربی ها رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اون ساده لوحی که همش از یمن میگه ، خبر نداره یمنی ها در طول جنگ تحمیلی از متحدین صدام بودند و علیه مردم مظلوم کشورمون نیرو به عراق اعزام کرده بودند؟؟؟
لعنت بر پوتین
لعنت بر پوتین
لعنت بر پوتین
ابهت پوشالی روس ریخت
ژاپن رو نگاه از ارباب هم جلوتر رفته برای تحریم و اعزام نیرو
شما اگر خیلی با وجدان بودید کشورتان را از آمریکا و نظامیانشان پاک می کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
یکم تاریخ معاصر ژاپن را مطالعه کن
درود
زنده باد اکراین و رییس‌جمهور شجاع آن که با اتکا بر مردمش یک تنه جلوی امپریالیسم شرق ایستاده
و ننگ بر قلم هایی..که جنگ و کشته شدن و آوارگی مردم بی گناه را به بهانه امپریالیسم غرب ستایش می کنند...
دوستان مگر عضو ناتو شدن آسان است...حداقل ده سال طول میکشد روسیه الان داره حمله می کنند....بهانه کشتار مردم
از این دارید حمایت می کنید تفکر هم چیز خوبی
درک نمی کنم چه طور عده ای از جنگ و خونریزی و کشتار انسانهای بیگناه خوشحال می شوند و حمله روسیه به اوکراین را شکست غرب می نامند!
واکنش های جالبی هم دارند؛ مثلا از یمن حرف می زنند... بعله، استاندارد دوگانه داشتن مورد قبول نیست اما اساسا نوع درگیری های داخلی یمن و حمله (تهاجم) روسیه به کشور اوکراین با هم فرق دارند و مقایسه آنها درست نیست. شمایانی که فقط از یمن حرف می زنید و تهاجم دیکتاتور روسیه به یک کشور مستقل را نبرد حق علیه باطل می بینید؛ شما هم یک جانبه نگاه می کنید! و استاندارد دو گانه دارید.
جنگ هر کجای دنیا که باشد بد است، عراق و افغانستان و سوریه و یمن و اوکراین ندارد.
جنگ کریه ترین چهره از مناسبات انسانی است؛ هر کجای دنیا که باشد و از سوی هر طرفی آغاز شود، زشت، مردود و محکوم است.
پاسخ ها
گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
من ندیدم یک بار تو این چند سال که یمن داره بمباران میشه واکنشی از خودت بروز بدی اما 1 هفته از جنگ اوکراین نگذشته خودت و بقیه غرب زده ها کلی واکنش بروز دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
لشگر طرفدار امریکا بسیج شدند جواب منطقی ندارند چسبیدند به احساسات
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
شرط می بندم خودت از ارسال 2 میلیارد سلاح آمریکا به عربستان وحشی برای کشتار یمنی ها خوشال بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
انشالله هم آمریکا و هم روسیه نابود بشوند تا مردم ما بفهمند تمام بدبختی ما از این دو ابر قدرت غرب و شرقه. این دوتا هیچ کدوم به درد مردم ما نمی خورند. تورا بخدا اینقدی ساده و حق به جانب نباشید.
روسیه باید از اوکراین چنان درس عبرتی درست کند که همیشه پیش چشم غربیها و ایادی شان باشد یادشان نرود هزینه نوکری آمریکا چقدر است
باریکلا به ژاپن .
اعلام آمادگی ژاپنی ها برای نبرد در کنار اوکراین
اگر زاپنی ها غیرت دارند زنان خودشون را از زیر چکمه های امریکا نجات بدهند نیازی نیست به دیگران کمک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
این ها جنگ روانیه که علیه روسیه راه انداختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اگه میشد صد تا منفی بهت میدادم بخاطر بی سوادی بیش از حدت
بر شرف غربی ها لعنت
بیچاره مردم سوریه یمن عراق لیبی افغانستان و...
اف بر ذات غربی ها
گذشته از جهت گیری های بعضی از دوستان الان به نظر شما مظلوم کدوم طرف قضیه است پوتین مست لا یعقل که تا دندان مسلح است و به هیچ قانون عرفی و شرعی از منظر ما پایبند نیست یا مردم اکراین که زیره بار حرف زور نمیروند و میخواهند سرونشت خود را به درست یا غلط خودشان انتخاب کنند.
به نظر شما اگر امام حسین(ع) الان حضور داشت طرف کدوم بود؟
اندکی تعقلم آرزوست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
قطعا اگر حسین بن علی بود طرف مردم یمن بود. در ضمن چی شده برای اوکراین زبون باز کردین ولی برای یمن و سوریه و عراق و افغانستان لال بودین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اون ساده لوحی که همش از یمن میگه ، خبر نداره یمنی ها در طول جنگ تحمیلی از متحدین صدام بودند و علیه مردم مظلوم کشورمون نیرو به عراق اعزام کرده بودند؟؟؟
این آقای بایدن یه طوری صحبت می‌کنه که انگار دنیا از روز حمله روسیه به اوکراین شروع شده و خودش و رییس جمهورهای قبلی آمریکا وجود خارجی ندارند و آمریکا هم اصلا نه قبلاً و نه الان هیچ سابقه منفیی ندارن. قدیم میگفتن طرف مثل کبک سرش رو زیر برف کرده. این آقای بایدن تمام قد رفته زیر برف
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
عزیره دله برادر از اونام دفاع میکنیم فعلان بحثه اوکراینه ادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اگر این بایدن پیر و خرفت قدری جدیت داشت، پوتین جنایتکار هرگز جرات نمیکرد که به اوکراین‌ حمله کند
تابناک نظرات خودت برای خودت می نویسی؟؟ عایا هههه
سخت بود که فهمیدم چرا با آمریکا مشکل داریم ولی فهمیدم که میگن آمریکا متجاوزگر است . اما حالا میبینم که روسیه به یک کشور آشکارا حمله کرده . باورم نمیشه که چرا بعضی آقایان طرفدار روسیه هستند . آیا ما اجازه نداریم ، توان نداریم در حد محکوم کردن یک متجاوز . ولی بگزریم دیدم در تلویزیون خارجی که با یک امدادگر صحبت میکرد . و اوون خانم گفت من ایرانی هستم و اینجا در اوکراین به آدمها ی جنگزده کمک میکنم . خیلی لذت بردم . دنیا با این گونه افراد زیباست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
دنیای زیبا را در سوریه و یمن و لبنان ندیدی؟ که به تنهایی در مقابل جنایت اسرائیل و آمریکا و فرانسه و انگلیس و عربستان و امارات ایستاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
فقط چشم ابیها را دیدی؟
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
هم روسیه و هم آمریکا هردو تجاوزگرند.
بیچاره کودکان یمنی ، فقط باید به انسانیت گریست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
مقصر کشتار کودکان یمنی کیست؟ مگر دولت نداره یمن؟ مگر مردمش رای ندادن! پس چرا یک گروه سلاح گرفته دستش؟ اگر گروه ها سلاح بگیرن دستشون، چرا امثال شما با مجاهدین خلق جنگیدید!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
کودک کشهای جنایتکار منفی دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
عمرا تو دلت برای یمنی ها بسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ناشناس 14:16
ما با مجاهدین جنگیدبم زدیم زن و بچشونم که تو خونه نشسته بودند کشتیم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
بخدا که اگه تو جنگیده باشی دستات لطیف و پوستتم کاملا آفتاب نخوردست . یه جور میگه ما جنگیدیم انگار بابا های ما تو دیسکو بودن . آفتابگردون
زمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ناشناس اول
نظرت راجع به سوریه چیه؟
مگه دولت نداره سوریه؟
یا شاید دولت فقط اونیه که امثال شما دوست دارن؟
نظرت راجع به بحرین چیه؟
مگه مردمش رای دادن؟
یا اینکه اوکراینی که اول مردمش رای دادن به یه ضدآمریکایی و بعد کودتای نارنجی شد .. شاید اون اولی ها مردم نبودن؟! حتما از اون دسته ای که میگن یا ما رای آوردیم یا تقلب شده؟
پوتین میره به جهنم
مرگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
هزار بار
زمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
این مرگ بر روسیه و مرگ بر پوتین بگوها خیلی مضحکن
اومدن در مقابل مرگ بر آمریکا مرگ بر روسیه میگن
آخه بی منطق ها روسیه رو با آمریکا مقایسه میکنید

البته پیداست که
مرگ بر آمریکا یه شعار اعتقادیه
مرگ بر روسیه یه شعار اقتصادی
پوتین به آخر عمر سیاسی خودش با این حمله نزدیک شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
قیافه پوتین در دادگاه نظامی دیدن داره
بالاخره یکی پیدا شد به غربی ها تو دهنی محکمی بزنه دم پوتین گرم
رئیس جمهور مجنون اوکراین یک هفته ست داره درخواست منظقه پرواز ممنوع میده. دیروز نخست وزیر انگلیس اومد گفت تو دیوانه ای چیزی هستی؟ منطقه پرواز ممنوع یعنی ما باید هواپیماهای روسیه رو سرنگون کنیم و جنگ جهانی سوم راه بندازیم مگر میشه ما منطقه پرواز ممنوع اعمال کنیم

عاقبت رئیس جمهور شدن یک دلقک که حتی در حد یک فرد عامی هم الفبای سیاست بلد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
تو بلدی برو یاد بده
تجاوز تجاوز است چه از سوی آمریکا و چه از سوی روسیه اما بعضی ها انگار بدهکار روسیه هستند حتی حاضر نیستند نام و عنوان حمله نظامی روسیه را بیاورند حتی اگر غرب دسیسه کرده باشد این پوتین هست که در اکراین انسانها را می کشد و کشور را ویران می کند و انسانیت و بویژه اسلامیت حکم می کند که روسیه را رسما محکوم کنید .
هنر پیشه ها آنهم کمدی بهتر در جنگ میایستند!!! یک فکری بکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
در اکراین کمدین شده رئیس جمهور و در بعضی ممالک رئیس جمهورها شدند کمدین
لعنت خدا بر پوتین. فروپاشی روسیه بسیار نزدیک است. گورت رو کندی پوتین با این اشباه احمقانه استراتژیک!
حالم از هرچی غربگداست بهم میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
حالم از هر چی شرق گداست بهم میخوره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
آدم غربگدا باشه ولی نون به نرخ روز خور سایبری نباشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
حالم از هر دوتاشون بهم می خوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
من حالم از ساندیسی ها بهم میخوره
آمریکا و کشورهای ناتو بسیار وحشی تر از روسیه هستن - به چند تا کشور اسلامی حمله کردن و هنوز هم مردم مظلوم یمن رو بمباران میکنن

کمی انصاف داشته باشید و عادلانه قضاوت کنید
پاسخ ها
زمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
نمیشه خب
چه توقعی داری
دلار 26 هزار تومنه
انصاف چیه عادلانه کدومه

بلند بگو
نه غزه نه لبنان جانم فدای اوکراین

فقط یه چیز مخالف بگو هر چرت و پرتی بگی مهم نیست
نه به روس ها اعتباری هست که تاریخ پر است از خیانت ها و بد عهدی هایشان و نه به امریکا و غرب که عملکردشان در حمایت از حقوق ملت هایی چون افغانستان، سوریه و یمن مشخص است و اکنون فریاد مظلوم نماییشان برای اوکراین به هوا خواسته.
پیش بینی من این هست که حکایت اوکراین دقیقا حکایت آلمان پس از جنگ جهانی خواهد شد.
اوج قدرت غربگدا جماعت هشتگ گذاشتنه
مبارزه هشتگی . با همین فرمون برید جلو ان شاالله پیروز میشید
هیچ چیزی سخت تر از فهماندن حقیقت به یک غربگدا نیست. غربگداها معلول مغزی هستن متاسفانه
درسته که غربگداها از لحاظ سطح سیاسی و فکری بسیار نازل و سطح پایین هستن ولی خودمونیما یعنی واقعا هیچ غربگدایی براش سوال نشده چرا اروپایی ها و غربی ها ایران رو به خاطر دخالت سیاست در ورزش جریمه میکنن اما خودشون تمام تیم های ورزشی روسیه رو از شرکت در رقابت ها محروم میکنن؟

یا اینکه از تیم لهستان به خاطر مسابقه ندادن با روسیه تقدیر میکنن اما ایران رو به خاطر مسابقه ندادن با اسرائیلی که فلسطینی هارو لت و پار میکنه و هر روز برای شهرک سازی خونه فلسطینی هارو روی سرشون خراب میکنه و بیرونشون میکنه؛ تنبیه و ورزشش رو تعلیق میکنن؟

یا نوزادان شیرخواره یمن که 7 ساله دارن تیکه تیکه میشن و هر 75 ثانیه یکیشون از سوء تغذیه میمیره ولی کسی صداش درنمیاد و پشیزی ارزش قائل نمیشه اما روی یه کودک اوکراینی خراش بیافته دنیا دادش بلند میشه؟

واقعا این غربگداهای فلک زده فکر نمیکنن فردا پس فردا اگر آمریکا به ایران حمله کنه همین کشورهای اروپایی از جمله اوکراین در کنار آمریکا مثل ماجرای سوریه ائتلاف تشکیل میدن و میان مارو لت و پار میکنن ؟

واقعا غربگدا جماعت متوجه این برخوردهای دوگانه غربی ها میشه و بازم صداش درنمیاد؟

از لحاظ فرهنگی چه بر سر ملت ایران اومده که اینقدر کاسه لیس و نوکر غرب شده؟ ملت ایران دیگه از مرحله تهاجم فرهنگی گذشته بیشتر به ملتی مسخ شده و طلسم شده شباهت دارن. طلسم نوکری برای غرب !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
بعضی حرفهاحتی ارزش جواب دادن هم نداره.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
دچار کمبود اکسیژن شدم.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
آقا با کد پرسنلی فرازاضافه کارتون واریز شد فقط ادبیاتتون یکم باید فاخرتر باشه فحشش کم بود برا همین ۳ تا ساندیس ازتون کسر میشه. #ای شکم خیره به نانی بساز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
جیره ساندیست رو گرفتی؟
اوکراینی ها در متاورس خوب دارند روسه را از پا در می اورند .خسته نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
به توچه عرب گدا اون زمانی روسیه داشت وتو میکرد تحریم هارو همین دلقک اوکراینی برای خوش رقصی رای مثبت به تحریم های ایران میداد
اون چیزی که یک نفر رو در جنگ پیروز میکنه توپ و تفنگ و تانک و موشک نیست. رسانه ست

شما ببینید روسیه به عنوان ارتش دوم دنیا به اوکراین حمله کرده اما در رسانه ها با کمک پروپاگاندای بریتانیایی و آمریکایی ؛ اوکراین برنده شده

امیدوارم اگر جنگ جهانی سوم رخ بده در اولین اقدام کشور منحوس بریتانیا از کره زمین حذف بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
واقعا کاش همه جا مطبوعات آزادو آزادی قبل و بعد بیان رو از ما یاد میگرفتن. جدیدا هم فرهنگستان زبان به جای واژه حمله و تجاوز ترکیب عملیات ویژه رو مصوب کرده
زندگی انسانی که در غرب وجود داره آرزوی هر انسان با وجدانی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
انسان و تجاوز؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
غربگدایی هم حدی قطعا تو انسان فاسدی هستی سالم نیستی
نارنجک های دست ساز چهارشنبه سوری از موشک های روسیه تخریب و صداش بیشتره.
وظیفه رسانه ها و در راس همشون بنگاه خبر پراکنی بی بی سی بریتانیا ؛ گرفتن قدرت تحلیل سیاسی جوامعه

خیلی زور داره که یک نیرویی رو تشکیل بدی به نام ناتو که هدفش مقابله با بلوک شوروی بوده و بعد پیمان خودت رو 5 مرتبه نقض کنی و 5 مرتبه ناتو رو به سمت شرق و دقیقا مرز روسیه گسترش بدی و انواع و اقسام سلاح های اتمی رو در مرز روسیه مستقر کنی بعد که روسیه برای دفاع از خودش حمله میکنه اینطوری علیه ش پروپاگاندا کنی !

فقط برید در گوگل عبارت بحران موشکی کوبارو سرچ کنید ببینید وقتی در قرن بیستم روسیه در جواب به استقرار موشک های اتمی آمریکا در ترکیه موشک های خودش رو در کویا مستقر کرد آمریکا چه بلبشویی راه انداخت ! دنیا رو تا آستانه جنگ اتمی برد

ولی حالا اگر خودش بیاد موشک های اتمیش رو دور تا دور روسیه مستقر کنه اشکال نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
فراز خان، تو چند تا کامنت بر روی این خبر گذاشتی؟؟؟؟ فکر میکنی با گذاشتن چندین کامنت موافق اربابتون پوتین، میتونی با انبوه امتیازات مخالف خودت مبارزه کنی؟
برو به کار و زندگیت برس و اینجا فقط یک‌ کامنت بذار
غربگدا بهتره يا شرقگدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
چیزی به اسم شرق گدا نداریم ما یه سری کشور شرقی هستیم که داریم در برابر ظلم ها و جهانخواری غربی ها قد علم می کنیم
ببینید روسیه چگونه مردم کشورهای هدف را دچار تفرقه میکند. به این کامنت ها دقت کنید تا خوی این تزار کثیف را بهتر بشناسید. اول مردم کشورهای همسایه را دچار دو دستگی میکند و بعد منافع یا سرزمین آنها را غصب میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
فعلاً که مردم ایران طرف هیچ‌کدوم نیستند و از مردم اوکراین بدون دولتش حمایت می‌کنند و تفرقه‌افکنی‌ها «بیشتر» از سمت اسرائیل و انگلیس و آمریکاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
پوتین غلط هم میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
اون کار آمریکاست نه روسیه مردم ایران رو هم تحریم کرده هم غربگدا
روسیه چهار کشور همسایه داره که در ناتو هستند و هیچ حرفی هم به کشورها در این مورد نمیزنه. اوکراین هم یک کشور مستقل در سازمان ملل هست، که روسیه هم اونو پذیرفته. در دو سال گذشته هم حرفی از عضویت اوکراین در ناتو نبوده. پس بهانه حمله این نیست. اگر جرات میکرد مثلا به کشور همسایه خودش لتوانی کوچک و عضو ناتو حمله میکرد.
پوتین با پول فروش نفت و گاز به اروپاییها احساس کاذب قدرت میکنه و فکر میکرد که عکس العمل بزرگی مانند گرفتن کریمه نخواهد بود. با این عمل نسنجیده موجب میشه که کشورهای دیگر همسایه اش, مثل فنلاند و غیره هم بفکر عضویت در ناتو بیافتند.
اقتصاد روسیه یک اقتصاد ضعیف بر اساس منابع زیرزمینی هست که توان چنین تحریمهایی رو نداره. نتیجه اش جز فقر و عقب ماندگی بیشتر نخواهد بود. بعنوان مثال تولید ناخالص داخلی کره جنوبی بیشتر از روسیه و آمریکا پانزده برابر هست. پوتین عمر سیاسی خودش رو کم کرد. اولیگارشهای روسی در سالهای آینده جانشینی برایش پیدا خواهند کرد.
هر چقدر اینجا بالا پائین بپرید یمن و سوریه فریاد بزنید مردم دیگه گوششون بدهکار نیست! قرار نیست تراوشات... خط فکری مردم بشه!
مردم آگاه شدند اگر فکر میکنید مقصر رسانه های خارجی هستند باید گفت خیر ! صدا و سیما و رسانه های طرفدار خط فکری شما پر شده از تراوشات ذهنی شما و صبح تا شب دارند غرب رو میکوبند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ناشناس 15:00
بابا آگاه بابا همه چیزدان بابا خط فکری بابا....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
این هم یه نمونه تفرقه‌افکنی از سوی غرب علیه مظلومان ایران و یمن و…
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
به ناشناس ۱۶:۳۰
گل پسر
غرب و شرق هر دوشون به فکر منافع خودشون هستند حالا سینه چاکان پوتین میان اینجا غربگدا میکنند و خودشون رو یکپارچه در خدمت کمونیستهای شکست خورده میدونند دیگه بحثی باقی نمی مونه! یک کشور به کشوری با دولتی منتخب مردم!)اینو خوب دقت کن و خودتو به اون راه نزن!( حمله کرده و داره گردنکشی میکنه، این قضیه هیچ جای دفاع نداره
خوش باشی
ناشناس
| Turkey |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ناشناس ۱۶:۳۰
بابا بابا بابا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دمت گرم، اینها رو به اون حاجی فراز بگو که یک‌ کارتن ساندیس گرفته و اومده اینجا سنگ خرابکاران حوثی رو به سینه میرنه
اشتباه گفتند کم ارزیابی کردن حدود ۵۰ هزار روس کشته شدن و العان ارتش اوکراین مسکو و سن پتربورگ رو محاصره کردن و به دلیل موارد انسانی فعلا وارد نمیشن،،،تا العان هم تقریبا تمام ارتش روس نابود شده،،،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
داداش حداقل روسوفیل بازی در میاری وی پی انت رو به روسیه تغییر بده!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
خودتو مسخره کن توده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
بامزه ! یادت باشه که همیشه لشکر مهاجم بیشتر از لشکر مدافع تلفات میده
ای غرب گداهای بدبخت! برید فیلم قطار اوکراینی رو نگاه کنید که چطور ماموران اوکراینی سیاه پوستا رو از قطار پیاده میکنن تا مردم بلوند خودشون رو سوار کنن! برید ببینید چطور ایرانیارو تحقیر میکنن و کمکشون نمیکنن از اوکراین خارج بشن
لیاقتتون همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ای شرق زاده، پوتین به امثال تو احترام میگذارد؟ دریای خزر را بالا کشید، بعد تو دم از احترام میزتی؟
ترکیه باید زودتر از پهباد های پیشرفته خودشون به اوکراین بده تا کل تانک های روسی رو که صف کشیدن رو درو کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
نیازی به پهپاد نیست تانک های روسی بنزین و گازوییل ندارند و همینجوری به گل نشستن یارو به یک کشور دیگه حمله سراسری کرده فکر سوخت تانکشو نکرده احمق
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
پهپادهای نرکیه فقط به درد اسقاط میخوره
دیگه 4 تا اسباب بازی که با کمک اسرائیل ساخته این حرفارو نداره
مثل یمن و سوریه با اکراین مثل اختلاف خانوادگی و تجاوز است و قابل قیاس نیست
یک مشت کارمند بیکار نشستن پشت سیستم هی کامنت میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
توخوبی ...!!!!!
چرا مثبت منفی ها درست نمایش داده نمیشه؟
پوتین دیوانه به سرنوشت هیتلر دچار خواهد شد.
با آمدن بایدن، ما بدی ای از آمریکا ندیدیم که بخواهیم از آن بدمان بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ادامه تحریم های ظالمانه چی؟
درود بر روسیه. پیش به سوی جنگ جهانی سوم و له کردن آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
هم وطن عزیز گویا فردی جوان و بسیار کم تجربه هستید و جنگ را در قالب بازی کامپیوتری می بینید. بهتر است برای درک جنگ یک روز خود را در یک اتاق تاریک و بدون آب و غذا پنهان کنید تا درد بسیار بسیار کوچکی از جنگ را درک کنید.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
خداوندا آن را که عقل ندادی چه دادی!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
فیلم زیاد نگاه نکن..
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
درود
پیش به سوی جنگ جهانی....جنگ جهانی یعنی کشتارگاه اتمی و نابودی حیات و آینده انسانیت
وقتی زمان صلح بود فمینستها کلی فشار میاوردن که زنها برن جزو ارتش! حالا که زمان جنگ شد توی اوکراین غربگرا، گفتن مردا باید بمونن بجنگن زنها میتونن برن!
من خسرو تورک قشقایی پسر طاهرخان ایل بیگی حاضرم با عموزادگانم به جنگ پوتین ملحد. چکار بروم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
کی میری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
لابد با تفنگ برنو
سلام. تعداد لایک و دیسلایک های کامنت ها خودش گویای همه چیز هست. به نظر یه اقلیت روس در ایران هستند.
با این استدلالهایی که از روسوفیل ها میبینم، حملات آمریکا به هر نقطه جهان را مشروع میدانن
هم روسیه جنایتکاره و هم آمریکا! اینکه که یک عده شدن طرفدار روسیه یک عده طرفدار غرب یعنی مساله انسانیت نیست مساله منافعه. متاسفانه کسی که غربگراست فقط روسیه رو محکوم میکنه کسی که شرق گراست فقط آمریکا رو!
مرگ بر پوتین جنایتکار جنگ طلب. بازنده نهایی این جنگ روسیه و پوتین هستند.
پوتین = دمپایی پلاستیکی.
این کامنتها را که آدم‌میخونه‌ میبینه چقدر اینجا روس‌ها جیره خوار و‌ نوکر دارن ما نمیدونستیم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
من فهمیدم مردم ایران از تحریم گر و شنگجه گر خودشون رو دوست دارن و غربگدا زیاده به امید نابودی غربگدا جماعت
روسیه رو تحریم کردید که چی؟ که مثلا ظرف 50 سال آینده اقتصادش داغون بشه
حتی کشور در حال توسعه ای مثل ایران هم هنوز هم داره نفس میکشه زیر بار این همه تحریم
غرب باید بیشتر حمایت میکرد
جای تاسفه
آقا صلوات بفرستین بره دعوا خوب نیست
مرد آخر بین مبارک بنده ای است
معلوم نیست این جنگ که روسیه اغاز کرده به چه جنایاتی ختم شود حمایت از روسیه چه آشکار و چه پنهان صد در صد پشیمانی ببار خواهد آورد و باعث آبروریزی و هزینه های سنگین برای ایران خواهد شد کمی فکر کنید
انگار یک عده بعد از نوشیدن ساندیس روسی این تفاضات را می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
ساکت شو بابا غربگدا
رییس جمهور اوکراین این کشور را به میدان جنگ روسیه و آمریکا تبدیل کرده
جنگ چین و تایوان
آمریکا فقط چین را تحریم می کند
شرق گداها و توده ای ها که دائم دم از یمن می زنند چرا در برابر رای مثبت روسیه به محکومیت حوثی ها صدایشان در نمی آید؟؟؟
غیر قابل انتشار: ۷۴
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۱۶۶

دموکراسی تابناک!!!!!
مردم اوکراین قهرمانند
رای حکومت اسلامی ایران در سازمان ملل هم 100 در 100 مخالف بوده. رای ممتنع دروغ است.
ایران باید رای مثبت می داد .فردا اگر کشوری به ایران حمله کند. کدام کشور آن را محکوم خواهد کرد؟
چیزی که شاهد اون هستیم نتیجه سالها مدل ایجاد ترس غرب از همه کشورها و ایده هایی است که از انها هراسان است. ‌همه غربی ها البته اینطور فکر نمی کنند
بهترین فرصت برای ایران با یه توافق خوب نفت ایران جایگزین روسبه بشه،
ایران یادش رفته روسیه هفت بار علیه ایران رای داده است ۱۴۱کشور دنیا روسیه را محکوم کردند ایران رای ممتنع داده است
پوتین یک‌احمق تمام‌ عیار روسیه خودشو داره نابود میکنه
همیشه روسیه به ضرر ایران رای ممتنع میداد . حالا ایران باید تلافی کنه و رای ممتنع بده.
روسیه قلدور کوچه بن بست
موقعیت لتونی از زمین تا آسمون با اوکراین فرق میکنه اوکراین در گلوگاه اتصال اروپا به اسیاس ودارای بهترین منابع هست وبیخ گوش روسیه هست
بالاخره رای ممتنع! خداروشکر یکبار درست تصمیم گرفتید
تسلیت به توده ای ها
تجاوز روسیه به اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل محکوم شد حتی نماینده جمهوری اسلامی هم به نفع روسیه رای نداد تنها کشورهایی که کنار روسیه بودند و رای مخالف دادند یکی خودش بود بعد سوریه و بلاروس و کره شمالی چه کشورهایی همه مهد تمدن و دموکراسی و پیشرفت !!!!!!!
.
.
دنیا طلبی. موجب رای ممتنع ایران شد
رای ممتنع ایران به تجاوز روسیه به اوکراین یعنی زیر پا گذاشتن خون همه کسانی که جانشان را در هشت سال دفاع مقدس؟! از دست دادند.
ایران باید به نفع اوکراین رای می‌داد. حق، غربی و شرقی نمی‌شناسه.
اگر ر روسیه بود علیه ما رای میداد
شنیده ام ژاپن گفته در کنار اکراین میجنگم
ظاهرا بمباران اتمی هروشیما و ناکازاکی از یادش رفته.
اگر روسیه به کانادا حمله کنه اختلاص گرا کجا برن!!
روسیه یه کشور معمولی است وقدرت نظامی چندانی نداره
این زن اوکراینی و برخی مردم که اینجور تفکر و انتظاری و میپرسند چرا انگلیس و بقیه اروپا کاری نمیکنند ، خیلی بی اطلاع هستند.فکر میکنند روسیه و پوتین مثل عراق هست؟ نمیدونند قدرت هسته ای روسیه چقدر بالاست و پوتین چقدر خطرناک و غیرقابل پیشبینی عمل میکنه .جوری حرف میزنه انگار انگلیس توانایی داره با روسیه درگیر بشه.تنها کشوری که این توانایی داره و اونهم به معنای نابودی هر دو طرف درگیر و فاجعه هسته ای در جهان هست امریکاست.
نسبت به جنگ بی طرفید؟ خجالت آور است.
به جهنم
باسلام اخه یکی نیست به این پوتین بگه تومیگی اوکراین نبایدصلاح هسته ای داشته باشدتوخلعت بیجامیکنی پس روسیه واسعه چی تولیدمیکنه توخودت سلاهای هستیه رانابودکن انوقت بگواوکراین حق نداردنه اینکه خودت تولیدمیکنی اوکراین حق ندارتو کی باشی واسه یه کشوردیگه تصمیم بگیری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی