بازدید 248370
با هشتمین روز جنگ روسیه علیه اوکراین

پیشروی گسترده ارتش روسیه به سمت کی‌یف +فیلم/ ادعای زلنسکی: تاکنون ۹ هزار سرباز روس کشته شده‌اند/ ماجرای نصب بیلبورد بزرگ و عجیب پوتین در بغداد+عکس/ ورود جنگنده‌های روسیه به آسمان سوئد/ تسلط کامل بر شهر خرسون توسط نیرو‌های روس

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند (۲۴ فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد هشتمین روز خود شده، واکنش‌های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۰ 03 March 2022

تسلط کامل شهر خرسون توسط نیروهای روس

بین الملل تابناک: بامداد پنجشنبه ۵ اسفند (۲۴ فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد هشتمین روز خود شده، واکنش‌های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.

سازمان ملل: احتمال آوارگی بیش از ۱۰ میلیون نفر در جنگ اوکراین وجود دارد
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۵

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که احتمال آوارگی بیش از ۱۰ میلیون نفر در نتیجه جنگ در اوکراین وجود دارد.

استفان دو جاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران افزود: همکاران می گویند که نیازها در اوکراین هر ساعت در حال افزایش و گسترش است. آنها هشدار می دهند که اگرچه مقیاس و دامنه آواره شدن افراد هنوز مشخص نیست، اما انتظار داریم در صورت ادامه خشونت ها، بیش از ۱۰ میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شوند.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: این تعداد می تواند شامل ۴ میلیون نفر شود که از مرزهای اوکراین خارج شده و وارد کشورهای همسایه اوکراین می شود.

اوکراین و روسیه در مورد دور سوم مذاکرات توافق کردند
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰

خبرگزاری رویترز گزارش داد که اوکراین و روسیه بر سر برگزاری زودهنگام دور سوم مذاکرات توافق کردند.

رویترز به نقل از یک مقام اوکراینی حاضر در مذاکرات نوشت: اوکراین نتایجی را که روی آن حساب کرده بود در مذاکرات دریافت نکرد، اما هر دو طرف در مورد ایجاد کریدورهای مشترک بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان به تفاهم دست یافتند.

توافق بر سر برگزاری سومین دور از مذاکرات در حالی انجام می شود که وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد دور دوم مذاکرات میان روسیه و اوکراین در این کشور برگزار شده است.

آمریکا هشت شخصیت و مقام دیگر روسیه را تحریم کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۲۳:۵۹

آمریکا در پی جنگ در اوکراین، در اقدامی جدید برای اعمال فشار بر روسیه، تحریم‌های جدیدی علیه هشت شخصیت و مقام دیگر روسیه اعلام کرد.

کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که دسترسی افراد جدیدی که به عنوان "دوستان پوتین و اعضای خانواده آنها" توصیف شده اند، از سیستم مالی آمریکا قطع شده و دارایی های آنها در آمریکا مسدود می شود.

این تحریم ها علیه هشت فرد نزدیک به پوتین به همراه اعضای خانواده و همکاران آنها اعمال خواهد شد.

به گفته کاخ سفید، علیشیر بورهانوویچ عثمانوف، "یکی از ثروتمندترین افراد روسیه" و از جمله متحدان پوتین تحریم می شود و این تحریم ها شامل قایق مجلل و جت شخصی او نیز می شود.

آمریکا همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین را که کاخ سفید او را "منتشر کننده اصلی تبلیغات پوتین" توصیف می کند، تحریم کرده است.

آمریکا همچنین علیه ۱۹ میلیاردر روسیه و ۴۷ عضو خانواده و نزدیکان آنها محدودیت های روادیدی اعمال خواهد کرد

پیش از این، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گزارش داد، منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن در نظر دارد تحریم های جدیدی را علیه میلیاردرهای روسیه و اعضای خانواده های آنها اعمال کند.

به گفته یک مقام آمریکایی، انتظار می‌رود تحریم‌های آمریکا فهرست میلیاردرهای روسیه را که این هفته توسط اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند، دنبال کند اما این تحریم کاملا شبیه تمهیدات اتحادیه اروپا نخواهد بود.
بسته تحریم های آمریکا گسترده تر خواهد بود و شامل ممنوعیت سفر و هدف قرار دادن اعضای خانواده این افراد خواهد شد.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی وقوع جنگ در اوکراین اعلام کرد به همراه متحدان خود تحریم های اقتصادی قوی وضع کرده ایم. ما ارتباط بانک های روسیه را از سیستم مالی بین المللی قطع کردیم. من امشب به رژیم فاسد و میلیاردرهای آن می گویم دیگر نمی توانید به اقدامات خود ادامه دهید.

بایدن گفت که وزارت دادگستری آمریکا یک گروه کاری ایجاد می کند تا جنایت های میلیاردرهای روسیه را بررسی کنند. ما با اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی های آنها همکاری می کنیم.

توضیحات کرملین درباره رایزنی تلفنی پوتین و ماکرون
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۷:۴۱

 

کاخ کرملین اعلام کرد، رئیس‌جمهور روسیه در صحبت با رئیس‌جمهور فرانسه بر عزم مسکو برای ادامه عملیات در اوکراین و حفاظت از ساکنان دونباس تاکید کرد. به روایت کرملین، پوتین از ماکرون خواست به تلاش‌ها برای اطمینان از خروج امن شهروندان خارجی از اوکراین ملحق شود.

ادعای زلنسکی: تاکنون ۹ هزار سرباز روس کشته شده‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۳:۱۱

همزمان با رسیدن گزارش‌ها از در دست‌گرفتن شهر خرسون اوکراین توسط روس‌ها، ولودیمیر زلنسکی مدعی شد که تاکنون ۹ هزار سرباز روس در این نبردها کشته شده‌اند.

به گزارش تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه همچنان با مقاومت شدید اوکراینی‌ها اعم از نظامی و غیرنظامی در سراسر کشور مواجه هستند و هنوز نتوانسته‌اند دولت کی‌یف را سرنگون کنند.

وی مدعی شد که از زمان آغاز تهاجم روسیه به کشورش در یک هفته پیش، نزدیک به ۹ هزار سرباز روس کشته شده اند.

پیش روی گسترده ارتش روسیه به سمت کی‌یف +فیلم
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۲:۲۲

در حالی که برخی رسانه‌های غربی از توقف پیشروی کاروان نظامی روسیه در حرکت به پایتخت اوکراین خبر داده بودند، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پیشروی به سمت کی‌یف ادامه دارد و نیروهای روسیه هم اکنون در 30 کیلومتری این شهر قرار دارند.

تعداد بازدید : 27568
ماجرای نصب بیلبورد بزرگ و عجیب پوتین در بغداد+عکس
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۱:۵۶

شب گذشته (چهارشنبه شب) برپایی بیلبوردی در حمایت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در الجادریه بغداد توجه رسانه ها و فعالان اجتماعی عراق را جلب کرد.

 بر روی این بیلبورد که در خیابانی در محله الجادریه نصب شده بود و مشخص نشد چه کسانی آن را برپا کرده بودند به انگلیسی عبارت «We support Russia» به معنای «ما از روسیه حمایت می کنیم» و در پایین آن هشتگ و امضای «#اصدقاء الرئیس» به معنای «دوستان رئیس جمهور» نقش بسته بود.

سفارت روسیه در عراق نیز در صفحه رسمی توییتر خود تصویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را منتشر کرد و یک توضیح کوتاه، پای تصویر نشاند؛ «فی شوارع بغداد» (در خیابان های بغداد).

وزارت امور خارجه روسیه نیز همین توییت را در صفحه عربی توییتر خود با اضافه کردن دو هشتگ منتشر کرد: « #الحق مع روسیا» (حق با روسیه است) و « #نحن مع روسیا » (ما با روسیه هستیم).

ماجرای نصب بیلبورد بزرگ و عجیب پوتین در بغداد+عکس/ وقوع چند انفجار شدید در کی‌یف/ ورود جنگنده های روسیه به آسمان سوئد/ تسلط کامل بر شهر خرسون توسط نیروهای روس/آمریکا 22 نهاد نظامی روسیه را تحریم کرد

این بیلبورد کمتر از دو ساعت بعد از خیابان زدوده شد؛ اعلانی که برخی عکس ها و ویدیوهای آن در شبکه های اجتماعی عراقی و غیر عراقی جنجال به پا کرد.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی ادعا کردند که بعد از ابلاغ دولت عراق مبنی بر توقف تعامل مالی با روسیه تحت فشارهای آمریکا بر بغداد، اکنون برپا شدن چنین بیلبورد بزرگی در پایتخت معنادار است و این ادعا در حالی مطرح می شود که دولت عراق در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل برای محکوم سازی اقدام روسیه در تقابل نظامی با اوکراین در کنار ۳۵ کشور دیگر مانند ایران و چین به این قطعنامه رای ممتنع داد.

محل برگزاری دور دوم مذاکرات روسیه- اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۱:۵۴

برای برگزاری دور دوم مذاکرات روسیه-اوکراین تاکنون مناطق مختلفی اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است دور دوم مذاکرات میان روسیه و اوکراین امروز (پنجشنبه) در بلاوژسکی پوشه، جایی که توافق نامه‌های پایان اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسید، برگزار می شود.

با این حال یک منبع در محافل دیپلماتیک به اسپوتنیک گفت که مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین ممکن است از بلاوژسکی پوشه Belovezhskaya Pushcha به مکان دیگری در منطقه برست بلاروس منتقل شود، این تصمیم هنوز اتخاذ نشده است.

این منبع گفت: "مذاکرات ممکن است منتقل شود، اما در داخل مرزهای منطقه برست باقی بماند. زمان هنوز مشخص نیست."

یک منبع آگاه از برگزاری دور دوم مذاکرات میان روسیه و اوکراین در بلاوژسکی پوشه، جایی که توافق نامه‌های پایان اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسید، خبر داد.

مدینسکی، رئیس هیات مذاکره کننده روس گفته است که ارتش روسیه کریدور امنیتی برای جابجایی هیات اوکراینی فراهم می‌کند.

دور نخست این مذاکرات در آخرین روز ماه فوریه برگزار شد؛ میخایلو پودولیاک، مشاور دفتر رئیس جمهور اوکراین پس از پایان این مذاکرات تصریح کرد که برای کی‌یف، هدف اصلی این نشست بحث در مورد آتش بس بود.

سی‌ان‌ان: آمریکا صدها موشک‌ استینگر به اوکراین تحویل داده است
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۲۵

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن صدها موشک استینگر به اوکراین تحویل داده است.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی به نقل از دو مقام آمریکایی که نام آنها بیان نشده است، گزارش داد که واشنگتن در چند روز گذشته صدها موشک ضد هوایی استینگر به اوکراین منتقل کرده است.

به گفته این دو مقام آمریکایی، آخرین محموله کمک های نظامی آمریکا که شامل ۲۰۰ موشک استینگر است، روز دوشنبه وارد اوکراین شده است.

بر اساس این گزارش، در ماه گذشته، آمریکا برای انتقال تسلیحات ساخت آمریکا از جمله موشک های استینگر به اوکراین از کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی موافقت کرد. با این حال تاکنون دولت بایدن از ارائه مستقیم موشک ها به اوکراین به صورت مستقیم خودداری کرده بود.

برخی از اعضای کنگره آمریکا پیش از این از دولت آمریکا درخواست کرده بودند تا موشک های استینگر به اوکراین ارسال کند.

اوکراینی ها بارها از آمریکا درخواست تسلیحات بیشتر از جمله سلاح های ضد هوایی و ضد تانک کرده بودند..

تونی (آنتونی) بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که تا امروز اوکراین همچنان قادر به دریافت «تجهیزات نظامی دفاعی حیاتی» مورد نیاز خود است.

وقوع چند انفجار شدید در کی‌یف/ ورود جنگنده های روسیه به آسمان سوئد/ تسلط کامل بر شهر خرسون توسط نیروهای روس/آمریکا 22 نهاد نظامی روسیه را تحریم کرد

ادعای رسانه غربی درباره توقف کاروان روسیه در کی‌یف​
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۲۲

 

روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از یک منبع آمریکایی ادعا کرد که «کاروان نظامی روسیه که به سمت کی‌یف پایتخت روسیه حرکت می‌کرد، به دلیل مقاومت (اوکراینی‌ها) و کمبود تجهیزات متوقف شد».

وقوع چند انفجار شدید در کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۲۰

 

خبرگزاری اوکراین از وقوع چهار انفجار در کمتر از یک ساعت در کی‌‌یف پایتخت این کشور خبر داد. گفته می‌شود یکی از انفجارها در مرکز پایتخت و نزدیک خط مترو روی داده است.

حمایت رئیس‌جمهور ونزوئلا از روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۲۰

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک نطق تلویزیونی ضمن محکوم کردن تحریم‌ها و فشارها علیه روسیه به دلیل تحولات اوکراین اعلام کرد، «آنچه آنها دارند علیه مردم روسیه انجام می‌دهند، جنایت و جنگ اقتصادی است».

مادورو با اشاره به اقدامات آمریکا و متحدانش علیه روسیه در قطع دسترسی برخی از بانک‌های روسیه به سامانه «سوئیفت» و ممنوع کردن حریم هوایی کشورها علیه روسیه افزود: «کاری که آنها دارند می‌کنند، دیوانگی است. جنگ‌های اقتصادی باید پایان یابند. مشکلات جهان باید از مسیر دیپلماتیک و سیاسی حل شوند».

ورود جنگنده های روسیه به آسمان سوئد
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۱۸

سوئد چهارشنبه شب به وقت تهران مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی شماری از جنگنده‌های روسیه شد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» نیروهای مسلح سوئد در بیانیه ای اعلام کرد که چهار جنگنده روسی روز چهارشنبه حریم هوایی سوئد را بر فراز دریای بالتیک برای مدت کوتاهی نقض کردند.

نیروهای مسلح سوئد در وبگاه خود اعلام کرد: «با توجه به شرایط فعلی، ما این رویداد را بسیار جدی می‌بینیم.»

در این بیانیه آمده است که این نقض حریم هوایی مختصر بوده و در شرق جزیره «گوتلند» رخ داد. نوع جنگنده‌های روسیه نیز ۲ فروند «سوخو-۲۴» و ۲ فروند «سوخو-۲۷» اعلام شده است.

نخست‌وزیر سوئد اخیرا اعلام کرد روسیه فعالیت نظامی تهدید کننده‌ای در اطراف مرزهای این کشور ندارد و استکهلم همچنان قصد پیوستن به ناتو را ندارد.

مسکو: اوکراین باید خلع سلاح و غیرنظامی شود
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۱۷

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با تاکید مجدد بر لزوم خلع سلاح اوکراین، گفت سپس مردم این کشور خود باید سرنوشت‌شان را تایید کند.

لاوروف شامگاه چهارشنبه گفت که روسیه، «ولودیمر زلنسکی» را به عنوان رئیس جمهور قانونی اوکراین به رسمیت می‌شناسد، اگرچه او با وعده پایان دادن به جنگ داخلی این کشور به مردم دروغ گفت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی توضیح داد که زلنسکی لفاظی‌های «ضد روسی و روس‌هراسی» را ترویج می‌کند و اظهارات بسیار بحث برانگیزی ارائه می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که تقاضای زلنسکی برای تضمین‌های امنیتی، «گامی مثبت» است و روسیه آماده است تا در دور دوم مذاکرات با مقامات اوکراینی درباره این موضوع بحث کند.

با این حال، لاوروف پیش‌بینی کرد که دور دوم مذاکرات دوجانبه ممکن است اتفاق نیافتد، زیرا کی‌یف منتظر چراغ سبز واشنگتن است.

به نوشته رویترز، وی ادامه داد: «این واقعیت که رئیس جمهور زلنسکی اعلام آمادگی کرد، یا بهتر است بگوییم تمایل خود برای دریافت تضمین‌های امنیتی را بیان کرد، به نظر من این یک گام مثبت است. مذاکره‌کنندگان ما آماده‌اند در دور دوم مذاکرات درباره این تضمین‌ها با نمایندگان اوکراین بحث کنند. اما هنوز دور دوم را تایید نکرده‌اند. آنها در حال چانه‌زنی هستند. فکر می‌کنم آمریکایی‌ها هم اجازه نداده‌اند. اکنون هیچکس به استقلال کی‌یف اعتقاد ندارد».

بر این اساس، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه از افشای جزئیات درباره دور اول مذاکرات با مقام‌های اوکراینی خودداری کرد و گفت «زیرا این تنها مرحله اولیه است».

لاوروف این موضوع را رد کرد که روسیه خواهان تسلیم اوکراین است و تاکید کرد که مسکو برای یافتن راه حل، آماده سازش است.

او تصریح کرد: «اگر مقامات (اوکراین) با شرایطی که در حال حاضر مورد بحث است موافقت کنند، توافقی حاصل خواهد شد. روسیه در اوکراین با نازیسم مبارزه خواهد کرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، لاوروف گفت که حقایق زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند اوکراین بخشی از طرح غرب برای ایجاد یک «کمربند خصمانه» در اطراف روسیه است و برای دو سال، اوکراین از تسلیحات مملو شده است و محموله‌های نظامی در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: «همزمان، ایالات متحده و انگلیس در حال ساخت پایگاه‌های نظامی در این کشور از جمله در دریای آزوف بودند. پنتاگون هم از ساخت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی در اوکراین حمایت کرد».

بر این اساس، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو اظهارات زلنسکی درباره تبدیل اوکراین به یک قدرت اتمی را جدی گرفته، تاکید کرد که این کشور عضو شوروی سابق پتانسیل داشتن سلاح اتمی را دارد.

لاوروف در ادامه از رسانه‌ها و سیاستمداران غربی به دلیل چشم پوشی از مشکلات و رنج مردم دنباس که «هشت سال بمباران و کشته شده بودند» انتقاد کرده و گفت که یکی دیگر از اهداف اصلی روسیه «بیگانه‌زدایی» اوکراین است.

وی توضیح داد که از اظهارات «آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه تصمیم برلین برای ارسال تسلیحات به اوکراین ناشی از «مسئولیت تاریخی» است، او را شگفت زده کرده است.

این دیپلمات ارشد روس پرسید: «این قرار است به چه معنا باشد؟ این گناه تاریخی و آگاهی از گناه تاریخی باعث می‌شود آلمان از نئونازی‌ها حمایت کند؟ رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فن‌درلین هم گفت که اتحادیه اروپا و اوکراین امروز بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک هستند. این به چه چیزی اشاره می‌کند؟ احتمالاً این یک سیگنال است که تا زمانی که شما یک روس‌هراس باشید، تا زمانی که یک فاشیست هستید، تا زمانی که یک نئونازی هستید، همه چیز برای شما مجاز است».

لاوروف یادآور شد که در تظاهرات انقلاب رنگین سال ۲۰۱۴ در اوکراین، شعارهایی مانند «روس‌ها به چوبه‌دار» و «روس‌ها را بکشید، روس‌ها را بکشید» سر داده شد و گفت که روسیه نمی‌تواند در طول رستاخیز نازیسم در اروپا بیکار بنشیند.

وی در ادامه به شدت از واکنش غرب به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین انتقاد کرد و گفت که هیچکس برای دفاع از عراق، لیبی، سوریه و سایر کشورهایی که با مداخلات نظامی ناتو مواجه شده‌اند، جلو نیامد.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «ایالات متحده و سایر کشورهای غربی معتقدند که تنها آنها حق دارند به کشورهای مستقل حمله کنند. هیچکس صدایی بلند نکرد تا به این موضوع اشاره کند که تهاجم ناتو به کشورهای خاورمیانه نقض قوانین بین‌المللی و یک شروع کاملاً بی‌اساس خصومت است».

به نوشته آناتولی، لاوروف ادامه داد: «سازمان‌های بین‌المللی تحت نفوذ غرب، در تلاش هستند تا ورزش و فرهنگ بین‌المللی را به گروگان بگیرند و اجازه اجرای عدالت در امور بین‌المللی را نمی‌دهند. آنها اجازه نمی‌دهند مکالمه جدی در مورد معماری امنیتی در اروپا آغاز شود که برابری همه ملت‌های مستقر در اینجا را تضمین می‌کند».

وی اظهار داشت که مسکو آماده تحریم است اما انتظار ندارد اقداماتی انجام شود که بر روابط ورزشی و فرهنگی و بشردوستانه تأثیر بگذارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: «پیش از این، زمانی که کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه کشورهای عربی و آمریکای لاتین اعلام کردند، بارها مدعی شدند که هدف تحریم‌ها مردم عادی نیست و فقط برای این است که رهبری دولت مربوطه فشار جامعه جهانی را احساس کند و رفتار خود را تغییر دهد. اما اکنون هیچکس اصلاً در مورد آن صحبت نمی‌کند. غرب به اصولی که خود ابداع و در روابط بین‌الملل معرفی کرده اهمیتی نمی‌دهد».

بر اساس این گزارش،لاوروف افزود: «از جمله این موارد، اصل حرمت مالکیت خصوصی است که زمانی که غرب شروع به توقیف دارایی‌های بانک مرکزی روسیه و شرکت‌های خصوصی کرد، نقض شد. این دزدی آشکار است. آنها تمام قوانینی را که در بیش از ۷۰ سال گذشته اعمال کرده‌اند، کنار گذاشته‌اند. آنها اکنون به سادگی از این قوانین عبور کرده‌اند و به راهزن و سرمایه‌داری وحشی دوران طوفان طلا بازگشته‌اند».

وی تاکید کرد که روسیه قادر به مقاومت در برابر هر فشاری است و تاریخ این را ثابت می‌کند.

این دیپلمات ارشد روس گفت: «مسکو می‌داند که آمریکایی‌ها از طریق سفیران خود در سراسر جهان، هر کشوری در آفریقا، آمریکای لاتین یا آسیا را مجبور می‌کنند تا کاری علیه روسیه انجام دهند. این برای قدرت بزرگی که آمریکا است، سطحی نازل، پست و بی‌ارزش است. ولی ما عادت کرده‌ایم. این بیش از یک بار در تاریخ ما اتفاق افتاده است. ما با آن کنار خواهیم آمد. من ۱۰۰ درصد از این موضوع مطمئن هستم».

لاوروف بسته‌شدن حریم هوایی اروپا به روی پروازهای روسیه را به «اولین پرده آهنینی که توسط وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا پایین انداخته شد» تشبیه کرد و گفت که انگلیس به دنبال فرصتی برای اثبات خود پس از برگزیت است.

وی در این‌باره توضیح داد: «برای ساختن پرده آهنین، بسیاری از کسانی هستند که در مقوله‌های استعمار و نواستعمار فکر می‌کنند. با این حال، روسیه به زندگی و پیشرفت خود ادامه خواهد داد. ابتکار دیگر بریتانیا برای بیرون راندن روسیه از شورای امنیت سازمان ملل هیچ شانسی برای موفقیت ندارد زیرا چنین مکانیزمی وجود ندارد».

اتحادیه جهانی کشتی روسیه و بلاروس را محروم کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۴۴

اتحادیه جهانی کشتی کشورهای روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه مسابقات و یا برگزاری رویدادهای بین‌المللی محروم کرد.

 

آمریکا 22 نهاد دفاعی روسیه را تحریم کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۳۹

رسانه‌های روسی چهارشنبه شب به وقت تهران از تحریم ۲۲ نهاد مرتبط با بخش دفاعی روسیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده تصمیم گرفته است تحریم‌هایی را علیه ۲۲ نهاد روسی مرتبط با بخش دفاعی اعمال کند. کاخ سفید در بیانیه‌ای که در وبگاه خود منتشر کرد، اعلام کرد: «این اقدامات شامل تحریم‌‌های کامل علیه نهادهای دفاعی روسیه است.»

در این بیانیه آمده است: «در مجموع، 22 نهاد مرتبط با دفاع روسیه، از جمله شرکت‌هایی که جنگنده، خودروهای زرهی سامانه جنگ الکترونیک، موشک‌ وهواپیماهای بدون سرنشین برای ارتش روسیه تولید می‌کنند، تحت این تحریم‌ها قرار خواهند گرفت.»

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز نوشت که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده ممکن است ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را ممنوع کند.

در جبهه دیپلماتیک نیز این دو کشور به شدت وارد تنش باهم شده‌اند به طوریکه وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام غیر قانونی ایالات متحده در اخراج یک دیپلمات روسیه در سازمان ملل متحد، یک دیپلمات آمریکا مستقر در مسکو را اخراج کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بی‌میلی آمریکا به مذاکره راهی را برای روسیه جز اخراج یک دیپلمات آمریکایی از مسکو باقی نمی گذارد .مسکو همچنین از واشنگتن خواست که "منطقی" باشد و از تشدید تنش‌ها خودداری کند.

 

تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی در اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۳۸

 

دیوان کیفری بین‌المللی از آغاز تحقیقات این دادگاه درباره جنایات جنگی احتمالی در اوکراین خبر داد.

«کریم احمد خان» دادستان بخش جنایات جنگی در دیوان کیفری بین‌المللی گفت تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی احتمالی، جرائم علیه بشریت یا نسل‌کشی در اوکراین را در بازه سال ۲۰۱۳ تاکنون، آغاز کرده است.

وی در این‌باره توضیح داد: «این ارجاعات به دفتر من امکان می‌دهد تا از ۲۱ نوامبر ۲۰۱۳ به بعد، تحقیقاتی را درباره وضعیت اوکراین آغاز کنم، و بدین ترتیب هرگونه اتهامات گذشته و حال در مورد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت یا نسل‌کشی ارتکاب یافته توسط هر شخصی در هر بخشی قلمرو اوکراین را در حیطه‌ی خود قرار دهد».

شهر «خِرسون» به تسلط روس‌ها درآمد

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات اوکراینی نوشت: «خرسون به اولین شهر بزرگ تحت کنترل روسیه از زمان شروع جنگ تبدیل شد. نیروهای روسی خود را به شهرداری خرسون رسانده‌اند.»

این منابع به نیویورک‌تایمز گفتند: «ارتش اوکراین از شهر خارج شد و به سمت میکولایف در شمال کشور حرکت کرد. فرمانده نیروهای روسی به ما اطلاع داد که دولت جدیدی مشابه دونتسک و لوهانسک در خرسون ایجاد خواهد کرد.»

تسلط کامل شهر خرسون توسط نیروهای روس

وزارت دفاع روسیه نیز لحظاتی بعد رسماً اعلام کرد شهر خِرسون به کنترل نیروهای روس درآمده است.

 قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اوکراین

خبرنگار شبکه «الجزیره» از واشنگتن گزارش داد: «مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را برای حمایت از اوکراین تصویب کرد. این  قطعنامه خواستار آتش بس فوری و خروج کامل نیروهای روسیه شده است.»

بر اساس این گزارش، قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا درباره اوکراین، حمایت کامل واشنگتن از حاکمیت دولت کی‌یف بر خاک این کشور را اعلام کرده و از استفاده کامل از تحریم‌ها برای منزوی کردن روسیه از اقتصاد جهانی حمایت می‌کند.

الجزیره به نقل از خبرنگار خود نوشت: «قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا از واشنگتن و متحدانش می‌خواهد فورا کمک‌های دفاعی به اوکراین برسانند.»

جواب منفی دوباره آمریکا به درخواست پرواز ممنوع در اوکراین

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت: «ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین به معنای قرار دادن ما در جنگ با روسیه است.»

آستین با رد درخواست «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در سراسر این کشور، تاکید کرد: «ما در اوکراین با روسیه نخواهیم جنگید.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۶۲
آخرش ابرقررت ها با هم به تفاهم میرسند ولی تا آن روز بیچاره مردم اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
زلینسکی جان رحم کن
این جوری پیش بری تا ماه آینده تمام ارتش روسیه رو نابود می کنی
تا دیروز گفته بود 6 هزار نفر کشتیم امروز میگه 9 هزار
پروپاگاندا دروغ و مظلوم نمایی تا کجا؟
گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ندیدم در مورد مردم مظلوم یمن و یا فلسطین بیانیه بدی
فقط اوکراینی ها میچاره نیستن
چشم هاتو باز کن ببین آمریکا چه بلایی سر مردم فقیر افغانستان آورده
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
الان وقت وقت ناهاره
شما ناهار خوردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
آیا همین یمنی ها و فلسطینیهتی مظلوم نبودند که به صدام نیرو اعزام میکردند برای جنگ با ملت ما؟؟؟؟
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
درود
پوتین هیتلر زمان
پوتین با بهانه ناتو به اکراین حمله می کند
اگر پوتین به گسترش ناتو واکنش نشان نمی داد ناتو خودش در حال نابودی بود
کشورهای اروپایی و آمریکا بودجه نظامی ناتو و خودشان را هر سال به سال کوچکتر می کردند
وقتی دشمنی نباشد بودجه نظامی مسخره است و ارتشها تشریفاتی
اما پوتین طبق چراغ سبز جمهوری خواهان آمریکا وارد این کشور گشایی شد تا سازندگان اسلحه دوباره بتوانند از خون مردم بمکند
حمله به عراق توسط آمریکا و هزینه تسلیحات به نفع اسلحه سازان امپریالیسم غرب
بعد حمله به افغانستان برای همان هدف
حالا حمله به اکراین برای همان هدف
امپریالیسم غرب و شرق باید تسلیحات خودشان را استفاده کنند تا دوباره بسازند تا توجیه بودجه نظامی درست کنند
به گلادیاتور مجازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مگه این بنده خدا مظلمومیت فلسطین و یمنو نفی کرده که اینطور رم کردی و بهش حمله می کنی؟؟؟؟
انگار ناهار نخوردی و اعصابت بهم ریخته...
نباید ترس از حمله روسیه در دل کشورها بیافتد. این کار کمی تحرکات نظامی لازم دارد
پوتین به پایانت سلام کن
پاسخ ها
گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
همین طور آمریکای جهانخوار به پایانش نزدیک شده
شاید شما خوشت نیاد ولی حقیقت تلخه
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
با ابراز تاسف براي مردم اوكراين ولي جهان از حالت تك بعدي غرب بايد خارج بشه ، هر جنگي بد است چه غزه چه لبنان چه يمن وچه اوكراين نميشه كه جنگ فقط براي غرب بد باشه ،جبهه شرق تشكيل شده چهان از حالت تك بعدي خارج شده دوران كارگر مفت براي غرب تموم شده اونا 3 روز در هفته تعطيل باشن و به جهان زور بگن از حالا مردم سخت كوش قدرت دنيا درست خواهند گرفت مثل چيني هاي كه 12 ساعت در روز كار ميكنن
خوشحال ميشم كه غرب شكست بخوره چون ما در برجام چيزي رو نقص نكريدم ولي اونا حتي اجازه ساخت خودرو در ايران رو هم ندادن براي اينكه فقط زور دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
هر دوشان بروند به جهنم
به گلادیاتور مجازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خخخخخ
دارم می بینم بهت ناهار ندادن عموجون.
برو سرکوچه یه ساندیس بگیر بزن به رگ تا ناهار آماده شه ....
ادعای تمامی کشورها در مورد حقوق بشر و محکوم کردن متجاوز و ... در جریان حمله روسیه به اکراین برای بشریت عیان شد، چه از طرف کشورهای غربی مدعی دموکراسی و چه شرقی مدعی اخلاقیات و فرهنگ و چه اسلامی و عدالت طلب و ... همه در جایی که منافعشان اقتضا کند، چشم بر روی هر جنایتی می بندند و به هر بهانه برای توجیه متوسل میشوند.
حالا هی سانسور کن تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دقیقا درسته. حقوق بشر و اخلاق همش کشکه. فقط منافع هست که حقیقت داره.
امروز صبح زلسنکی رئیس جمهور اکراین اعلام کرد 5300 تا سرباز روس کشته شدن. حدود یک ساعت پیش اوکراین آمار جدید رو اعلام کرد و گفت زلنسکی گفته که توی یک هفته 9000 سرباز روس کشته شدن !

داداچ از صبح تا الان 4000 تا سرباز روس رو کشتی؟!! اینطوری که زلسنکی داره آمار تلفات روسیه رو اعلام میکنه که دنیا باید بره کمک روسیه نه اوکراین خخخخخ

بابا کوتاه بیا داداچ. خود روسیه امروز صبح اعلام کرد ما تا امروز 498 سرباز کشته و 1500 تا زخمی دادیم بعد تو هر نیم ساعت 1000 تا کشته میزاری روی آمار روسیه :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تو چرا اینقدر ناراحتی حالا!
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
این واسه اینه که تو اخبار رو یک خطر در میان گوش میدی و یا از کانال های یوتیوب می بینی و نگاهی هم به تاریخش نمی کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اگر فردا شنیدی زلنسکی گفته ما 20 کیلومتری مسکو هستیم نباید تعجب کنی. این بنده خدا مونده مظلوم نمایی کنه یا اینکه اقتدارشو نشون بده تا سربازا امیدشون از دست نره
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
یادمه بعد از انقلاب دو سه هزار تا توده ای چنان فعالیت میکردند که آدم فکر میکرد چند صدهزارند یک روزی نامه هم داشتند به اسم مردم!
ولی مردم مااز خائنین روس پرست بیزارند جهت اطلاع این فرازِِ جوجه توده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
پوتین خودتی؟؟ چرا فشاری شدی ؟ کل سایتو پر کردی از کامنت . سکته نکن حالا
- خبرنگار BBC : من باید کلمات را با دقت انتخاب کنم اما اوکراینی ها مثل افغانستانی ها نیستند ! اوکراینی ها نسبتا (!) متمدن محسوب میشوند و تقریبا مثل ما اروپایی هستند !


- کارشناس BBC : بسیار تکان دهنده و ناراحت کننده است که کودکانی با موی بلوند و چشم آبی با موشک ها و هلیکوپترهای پوتین کشته می شوند !


- خبرنگار NBC NEWS : ببینید پناهندگان اوکراینی را نباید با پناهندگان سوری مقایسه کنید! آنها تقریبا مثل ما هستند ! اوکراینی ها سفید پوست و مسیحی هستند !


گزارش ارسالی دانشجویان ایرانی در اوکراین برای بی بی سی : با ما در مرز لهستان برخورد نژادپرستانه می کنند و به ما اجازه خروج نمی دهند !


اینهارو غرب گداها میشنون بهشون برنمیخوره واقعا ؟! یعنی از اینکه اروپایی ها شماهارو درجه 2 حساب میکنن به هیچ جاتون برنمیخوره ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تو خودت افغانی که در ایران زندگی میکنه رو شهروند درجه یک حساب میکنی که مزخرف میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
همین غرب زده هایی که احساس حقارت میکنن جلوی خارجی ها بهتره درس بگیرن
سفید پوست ها خیلی نژاد پرست هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
احتمالا به چیزهایی هست که پوتین گفته نازی های حاکم بر اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
به فکر لنز آبی و رنگ مو زرد باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چه تقلید لوس و بیمزه ای از آن طنز نویس محترم کردی
یک غربگدا بعد از 4 ساعت تفکر و تعمق : روسیه از خودشونه عمدا جنگ اوکراین رو راه انداختن که حواس مردم رو از طرح صیانت پرت کنن !


غرب گدای دوم بعد از 6 ساعت تحلیل سخنان غرب گدای اول! : زهره فکور صبور رو کشتن تا حواس مردم رو از حمله روسیه به اوکراین پرت کنن

غرب گدای سوم بعد از خیره شدن به افق و 12 ساعت تعمق در سخنان غرب گدای اول و دوم : این بازیگر رو کشتن تا حواس مردم از حمله به اوکراین که قرار بود حواس مردم رو از طرح صیانت پرت کنه پرت بشه


در این لحظه غرب گدایان با یکدیگر درگیر شده و به دلیل اختلاف نظر یکدیگر را جاسوس و مزدور خطاب کرده و هر یک به مسیری رهسپار شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خخخخخخ دمت گرم غربگدا یه مشت بچه و نوجوان هستن
ناشناس
| Austria |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
فراز خود پوتین هم اینطوری جوش نمی زنه.
بپا سکته میزنی فرود میای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
فراز اینها را در حالتی تصور کرده که یک ساندیس دستش،ساندیس دیگری روی میز و ساندیسی زیادی در یخچال،دارد
غربگدابا شرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
فراز جان اولیانوف اعلام کرد که رفقات با آمریکا و غرب
توافق کردن و شنبه تورا به صرف ساندیس دعوتت کردن خخححح
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
این جوجه توده ای های نفوذی اسامی فارسی مثل بهنام وفرازوهوشنگ وغیره در کامنت ها میگذارند
ناشناس
| Romania |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خدا خیرت بده خیلی خندیدم خدا دلتو شاد کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
حداقل غربگدااااا میتونه فکر کنه اما شرقگدای بدبخت توان همینم نداره ...
ناهار بزن....
صبح با یکی از غرب گداها بحث میکردم ازش پرسیدم :

به نظر شما با توجه به گسترش روز افزون خطر ناتو علیه روسیه و با توجه به رفتار آمریکا پس از بحران موشکی کوبا و توافق 1962 و همچنین نقض توافقات پیرامون پیمان ورشو و ناتو به نظر شما حرکت صحیح برای جلوگیری از جنگ بزرگتر در آینده چی بوده و اگر شما جای پوتین بودید و موشک های هسته ای هرساله در یکی از کشورهای همسایه به سمت شما نشونه گیری میشد از نظر استراتژیکی و ژئوپلیتیکی چه عکس العملی نشان میدادید ، غرب گدای مذکور در جواب گفت :

توام از خودشونی سایبری هستی. مگ مگ پوتین. بعدش رفت اخبار رل جدید تتلو رو دنبال کنه و همزمان با پیژامه پاره لم بده و هشتگ همدردی با اوکراین بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مگه امریکا به کوبا حمله کرد آی کیو؟
چند چندی با خودت؟
ماله کش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
باید در جوابت می گفت به شما اونجا ناهارم میدن
نه غزه نه لبنان جانم فدای اوکراین

(البته اول جانم فدای آمریکا بعدش جانم فدای باقی اروپایی ها حالا اگر آخرش جانی در بدن موند فدای ایران)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
أقای فراز یکمی هم از مسلمانان اویغور و میانمار بنویس تاماهم مستفیذ شویم.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
واقعا كه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
آی بی انصاف پول مزدوری از ارباب پوتین میگیری و جانت را فدای دشمنانش می کنی
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
همراه با ناهار ساندیس نخور
حداقل نیم ساعت فاصله بده
این زلسنکی انگار هنوز توی جو بازیگری فرو رفته. انگار هنوز خودش رو کمدین میدونه هنوز متوجه نیست رئیس جمهور شده. روزی 6 مرتبه به آمریکا و اروپا میگه منطقه پرواز ممنوع بر فرار اوکراین وضع کنید

هرچی آمریکا و انگلیس و اروپا و ناتو بهش میگن ؟! ما میگیم اگر منطقه پرواز ممنوع وضع کنیم یعنی باید بزنیم هواپیماهای روسیه رو سرنگون کنیم مگر ما دیوانه ایم بیایم چنین کاری کنیم. اینطوری که رسما با روسیه وارد جنگ شدیم جنگ جهانی سوم راه میافته دنیا نابود میشه !

باز این زلسنکی فردا از خواب پامیشه میگه باید در آسمان اوکراین منطقه پرواز ممنوع وضع کنید.

فازش چیه این؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دلم برای مردم اوکراین می سوزه. این مردک داره التماس ناتو رو می کنهو اونها جواب منفی میدن. نمی فهمه با این کارش مردم کشور روحیه اشون چقدر داغون میشه و دیگه یارای جنگ هم براشون نمی مونه. البته که وقتی کشوری 44میلیون نفری توی رسانه میگه داریم 16 هزار نیروی خارجی وارد می کنیم یقینا این سول مطرح میشه یعنی از این 44 میلیون 20 هزارتا داوطلب برای جنگ با دشمن داوطلب نمیشن که به ارتش زیاد شن؟؟ یا شاید برای مردم اوکراین دولت روسیه دوستی محبوب تر از دولت کودتاچی اوکراینه؟ من که فقط همین نتیجه رو گرفتم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ناشناس 14:10 عزیز. اون 16 هزار نیرویی که قراره بیان تروریست هایی از سوریه هستن که قراره بیان تا روسیه رو برای سالها تو جنگ نگه دارن. کسی دلش برای اوکراین نمی سوزه. قراره اونجا باتلاق روسیه بشه. مثل افغانستان که برای آمریکا باتلاق شده بود.
غربگداها کار شبانه روزیشون شده هشتگ زدن و استوری گذاشتن و ماچ و بوسه فرستادن و شمع روشن کردن برای اوکراین

من داشتم پیش خودم فکر میکردم فردا پس فردا آمریکا به ما حمله کنه مارو لت و پار کنه اصلا این اوکراینی ها مارو آدم حساب میکنن ؟! اصلا اروپایی ها مارو آدم حساب میکنن ؟! پس این غرب گداها فازشون چیه ؟!

بعد یادم افتاد بابا اینا میرن اروپا پناهنده میشن اونجا توالت میشورن برای این غربی ها ! شستن توالت برای چشم آبی ها و مو بلوندهارو افتخار خودشون میدونن ! آخه اینا چه میفهمن این حرفا یعنی چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تازه جنگ اوکراین هم زد و خورد روسیه و آمریکا هست و نه خود اوکراین
فقط این دلقک بهانه دست روسیه داد تا حمله کند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مردم مااز خائنین روس پرست بیزارند جهت اطلاع این فرازِِ جوجه توده ای
ناشناس
| Romania |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
جانا سخن از زبان ما میگویی
یه سوال دارم از غرب گداها میخوام با زبان خودشون باهاشون صحبت کنم !

غرب گدای عزیز ! شما که میگی در آبان 98 اینترنت رو قطع کردن و اونطوری که خودتون آمار رو سوبله چوبله حساب میکنید ,......بفرمایید که در اون روزها کدوم شهروند اوکراینی آلمانی فرانسوی و انگلیسی و آمریکایی و..... پشیزی برای شما ارزش قائل شد ؟!

کدوم اروپایی برای شما هشتگ زد ؟! اصلا مردم اروپا و آمریکا میتونن ایران رو روی نقشه نشون بدن ؟!


آخه غربی ها پشیزی برای شما کله سیاه ها ارزش قائل هستن که براشون اینطوری هشتگ میزنین و نوکری میکنین ؟! اینقدر بیچاره نباشید ! بابا لااقل اگر شرقی نیستید غربی هم نباشید !

گور بابای شرق و غرب لااقل به کشور خودتون خدمت کنید! جای اینکه نوکری غربی هارو کنید و واسشون دل بسوزونید یا برید در آلمان پناهنده شید و
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اینقدر اسم غرب گدا را بر زبان نیار تندروی افراطی روسیه داروی ضد سرطان یا کالای پزشکی یا خودرو یا چه غضبی برای بشریت ساخته ما تا الان همش داریم از تجهیزات غرب استفاده میکنیم زده باد غرب
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
حالا فلسطینی ها تو جنگ ایرن و عراق طرف عرق رو گرفت مگه برای شما مهم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
منظور همان سازش کاران فلسطینی هست؟ با آنها زیاد کاری نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
روسیه و پوتین عزیز هم در زمان جنگ حامی صدام بود بهش اسلحه می داد
یعنی فقط تیم فوتبال دستی و منچ و مارپله روسیه تحریم و محروم نشده.

من هنوز که هنوزه نفهمیدم ربط کشتی و فوتبال و دو و میدانی به سیاست چیه. این اروپایی ها هی میزنن توی سر ما و میگن نباید سیاست رو در ورزش دخالت بدید الان 3 ساله جودو ایران محروم شده چون یک بازیکن ایرانی با فلان بازیکن اسرائیلی مسابقه نداد

حالا چطوریه که تمام تیم های ورزشی روسیه محروم شدن ؟

والا بلا دیگه آدم با 2 زار سواد ( که غربگداها همین 2 زارم ندارن ) میتونه متوجه بشه تا 1948 میلادی اصلا چیزی به اسم کشور اسرائیل در تاریخ وجود نداشته

بابا من یه فیلم دیدم بولدوزر اسرائیلی حتی به قبرستون فلسطینی ها هم رحم نمیکرد. قبرستون رو خراب کردن برای گسترش شهرک سازی. حتی صدای خود آمریکا و اروپاهم دراومده که چرا اینقدر شهرک درست میکنید و هی خاک فلسطین رو بیشتر غصب میکنید .


حالا من اصلا کاری به فلسطین ندارم اینو مثال زدم فقط. ولی خوب این چه برخورد مسخره دو گانه ایه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دمت گرم فرازجان - من هم از این منفی دهندگان ساده لوح گله مندم که بدون فکر کردن رای میدن و اصلا حرفی برای گفتن ندارن
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
فراز جان یک کمی (از این خر شیطان) فرود بیا تا بقیه هم دو کلمه بنویسند. تابناکی ها هم همه ی حرفعایت را چاپ می کنند احتمالاً پارتی دارد اونجا - نکنه اصلاً ساکن اونجایی.
غربگداها حتی 2 زار و 5 قرون و 3 ریال سواد سیاسی و قدرت تحلیل سیاسی ندارن فقط نشستن هی کامنت مگ مگ پوتین میزارن. الان 8 روزه داره اخبار جنگ منتشر میشده انصافا شما یک تحلیل درست و حسابی از اینها در کامنت ها دیدید ؟! اصلا سوادی ندارن که تحلیل کنن

فقط نشستن مثل پیرزن ها پوتین رو نفرین میکنن. هی مگ مگ پوتین مگ مگ پوتین. الهی به زمین گرم بخوری پوتین

حکایت غربگداها و اربابشون آمریکا اینه :


سیل آمده بود و پل روستا را آب برده بود. ارباب آنسوی رودخانه های های گریه میکرد این سوی رودخانه هم چاکران و نوکران هااای هاااااای با ارباب گریه سر میدادند. شخصی رسید و سوال کرد مگر شما میدانید که چه اتفاقی افتاده ؟! گفتند نه ! گفت پس چرا گریه می کنید ؟! گفتند وقتی ارباب گریه می کند لابد اتفاق گریه آوری افتاده است دیگر !


حالا حکایت غرب گداهاست. فقط نشستن ببینن آمریکا و بی بی سی چی میگن ایناهم بشینن پشت سرشون گریه کنن و فریاد مگ مگ پوتین برآورن خخخخ


همین فردا اگر بی بی سی و آمریکا جای ظالم و مظلومی که خودشون تعیین کردن رو عوض کنن این چاکران و نوکران غرب گداشون هم جهت عوض میکنن ! اونوقت میشینن برای مظلومیت روسیه گریه میکنن

کلا از خودشون هیچ تفکری ندارن! . فقط منتظرن ببینن آمریکا جون چی میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
آقا این ها هم سواد دارند هم قدرت تحلیل. لطفا هم بهشون نگید غرب گدا و ... فقط مشکل اینجاست که تعلق خاطری به ایران و ایرانی و شرق عالم ندارند رویاشون امریکاست و با رویایی که حتی منفعت هم براشون گاهی نداره چشمشون رو به واقعیت بستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
شما نهار خوردید ؟
من فیلم ها و عکسهای لشکر روسیه رو دیدم ؛ رفته از ته انبار تانک های پوکیده و قراضه شوروی و جنگ جهانی دوم رو اورده باهاشون بره بجنگه

اینهمه تانک آرماتا و سوخو 35 و فلان و بیسار داره همشون رو قایم کرده مبادا خط بیافته روشون

بعد از یک هفته دید نه بابا اوکراین اونطوری که تصور میکردیم نیست. تازه داره شروع میکنه تجهیزات پیشرفته و سنگین و توپخونه های ترموباریک و موشک های پیشرفته و...... رو وارد جنگ میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چه خوب برو حالشو ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
به این دلیله که شماهای واداده پوتین و چین هنوز شعور سیاسی به هم نزدین چون فقط بله پوتین و چین رو بلدین.
اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی مقابل روسیه نداره. هرچقدر غرب گداها فریاد مگ مگ پوتین سر بدن بازم تفاوتی نمیکنه و نهایت تا 10 روز دیگه پایتخت اوکراین تصرف میشه

حالا شما هی بشینید اینجا شعار مرگ بر پوتین و جانم فدای آمریکا سر بدید و توی اینستاگرام هشتگ بزنید بیچاره ها خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
امروز روح رفیق کیانوری از آن دنیا خیلی فعال شده! چقدر کامنت ذاشته
من نمیدونم چرا برخی کشورها اینقدر کثیف هستن که میخوان انتقام رو از مردم کشور مقابل بگیرن

پوتین به اوکراین حمله کرده بعد وزرای اوکراینی نمیگن دارایی ارز دیجیتال مقامات روسیه رو مسدود کنید ؛ میگن دارایی های دیجیتال مردم روسیه رو مسدود و مردم روسیه رو از معاملات صرافی های ارز دیجیتال محروم کنید. آخه همین مردم روسیه دارن در حمایت از شما تظاهرات میکنن

آخه تیم های فوتبال روسیه که بازیکنانشون نمیدونن سیاست رو با چه س ای مینویسن گناهشون چیه که از مسابقات محروم بشن. پوتین حمله کرده شما پوتین و دولتش رو تحریم کنید با فوتبالیست بدبخت چکار دارید آخه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
سیاست تو ایران نباید قاطی ورز ش بشه ولی در اوکراین بای بشه
اینه سیاست نژاد پرستانه غربی ها
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در جدیدترین اظهارنظر درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت: روسیه در عرض یک هفته ۹ هزار نظامی خود را در جنگ از دست داد.

این در حالی است که مقامات رسمی روسیه از جان باختن ۴۹۸ نظامی این کشور در جنگ اوکراین خبر داده اند.


اینطوری که داریم پیش میریم تا آخر هفته زلنسکی میگه ما 120 هزار تا سرباز روسی رو کشتیم و الان پشت دروازه های مسکو هستیم و به زودی کرملین رو تسخیر میکنیم
پاسخ ها
Ali
| United States of America |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
حاجی اضافه کار وایستادی قرارگاه؟
پولش خوبه؟
بابت هر کامنت چقدر میدم بهت؟
ساندیسم میگیری یا اون صلواتیه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
انگار ساندیس روسی دادن
مرگ بر اشغالگر روس
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چطور مرگ بر آمریکا بده اما به روس خوب؟! تکلیفتون با خودتون هم روشن نیست، ای داد بیداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مرگ بر اشغالگر صهیونیست
روسیه با ایران هم همین کار را خواهد کرد

به محض آشتی ایران و آمریکا شاهد جنایت روسیه علیه ایران باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
داداش به محض آشتی ایران و امریکا همین بلایی که سر عراق و افغانستان و اوکراین و سوریه و یمن اومد سر ایران هم میاد. بنابراین ماعبرت می گیریم و مانع دوستی با دشمن قسم خورده میشیم
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ما هیچ وقت با آمریکا آشتی نمی کنیم بعد از این همه سال تحریم
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
۱۵:۰۹
توده ای تو هیچوقت با آمریکا آشنی نکن اما تصمیم مردم ایران به تو ربطی نداره
پوتین دوست دارم ...

لعنتی دوست داشتنی ...

مرسی که هستی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
شرم بر کمونیست و افکار نفرت پراکنی مانند افکار جنابعالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
هنوز نمی داند کمونیست چندین دهه در تاریخ هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
سارا تو اینو نوشتی؟ شقایق ، ژیلا ، شراره ، الهه ؟؟؟ لامصبا کدومتون اسم خودتونو گذاشتین هوشنگ (((:
ناشناس
| Romania |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
یکی به این غربگداها بگه پوتین کمونیست نیست آبروی خودشون رو نبرن با کمونیست کمونیست گفتن به پوتین .. مشخصه هیچ درک سیاسی ندارید
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
۱۵:۱۰
توده ای منظور از کمونیست بودن پوتین همون سیاست های شوروی کمونیستی است بی سواد
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
K G B.کمونیست که نیست فقط افسر ارشد است
روز شکست و نابودی روسیه ، روز جشن و پیروزی ملت ایران است .

روسیه با همین تحریم ها به زانو درمیاد

با گذشت زمان ، تحریم ها مثل عفونت بلای جان روسیه میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ملت ایران رو مثل خودت ندون. ما از پیروزی تحریم گر خودمون خوشحال نمیشیم! همین اوکراین هم به تمام تحریم های ایران رای مثبت داده تو سازمان ملل
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
روسیه هم علیه ایران رای داد. اما این اصلا اشکالی نداره
به به چه جهان یکپارچه و یکدستی علیه ظلم و تجاوز!!!!!
اتحادیه کشتی، جودو، فوتبال، المپیک، جشنواره ها و نمایشگاهها و....
فقط نمی دونم این اتحادیه موقع تجاوز به عراق، افغانستان، سوریه، یمن بخت و بیچاره، فلسطین طی 80 سال و ایرانی که تحت تحریم و تروریسم اقتصادی قرار گرفت، کچا بودند و هستند!!!!!/
فرانسوی‌ها در راستای نطق‌های نژادپرستانه درباره پناهجویان اوکراینی سنگ تمام گذاشتند به عنوان مثال یک کارشناس در شبکه BFMTV فرانسه اعلام کرد: «ما در اینجا از سوری هایی که از بمباران فرار می‌کردند صحبت نمی کنیم، در مورد اروپایی‌ها حرف می‌زنیم که با اتومبیل‌هایی شبیه به ما در رفت و آمد هستند و برای نجات جان خود محل زندگی‌شان را ترک می کنند» علاوه بر این ژان لوئی بورلانژ، یکی از اعضای مجلس ملی فرانسه، نیز در یک برنامه تلویزیونی گفت که پناهندگان اوکراینی مهاجرانی روشنفکر و عالی خواهند بود.

اوکراینی‌ها، پناهجویانی آدم حسابی!

حتی خبرنگار و مجری شبکه الجزیره انگلیسی هم هنگام اعلام مشاهدات خود از اوکراین و پناهجویان این کشور به خاطر جنگ و درگیری خیلی صریح و بی‌پروا در قیاس با پناهجویان سالهای گذشته، اوکراینی‌ها را این طور توصیف می‌کند: فقط با نگاه کردن به آنها و طرز لباس پوشیدنشان می‌فهمید که این افراد آدم حسابی و از طبقه متوسط هستند و مثل پناهجویانی نیستند که از غرب آسیا و شمال آفریقا فرار می‌کنند، آنها شبیه خانواده‌های اروپایی هستند که در همسایگی‌شان زندگی می کنید.

کشته شدن چشم‌آبی‌ها برایمان دردناکتر است!

شاید بشود بدون روتوش‌ترین واکنش و تحلیل نژادپرستانه ترین رسانه‌ و کارشناس‌های خارجی را درباره جنگ اوکراین و روسیه به اظهار نظر «ساکوار لیدزه، معاون سابق دادستان کل اوکراین در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی نسبت داد.

او با ناراحت شدن از این اتفاق ضمن اشاره به اینکه تماشای سفیدپوستان در حال فرار از درگیری برای او سخت تر است گفت: برای من بسیار تاثربرانگیز است وقتی می‌بینم اروپایی‌ها با چشمان آبی و موهای طلایی کشته می شوند.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
این ناشناس فقط نقل قول کرده، انصافا به چیه این نظر منفی میدن مردم؟ اینکه اونها خودشون رو برتر از اسیایی ها میدونن حرف درستیه؟ از نظرات مشخصه که دو دستگی عمیقی بین مردم ایران وجود داره و اونقد که میگن مردم متحد نیستن و مثل هم فکر نمیکنن
امريكا موزی تر از این حرفاست که خودش درگیر کنه فعلا با گسترش ناتو اروپا و رسیه را درگیر کرد مهم ترین هدف امریکا اول بودن در جهان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
موز میوه ای زرد رنگ است
امریکا می داند که روسیه مثل عراق ،افغانستان و سوریه نیست... روسیه روسیه هست و اگر جرات می کرد حتما با روسیه وارد جنگ می شد.
ورزش سیاسی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مخصوصا در ایران که ابدا سیاسی نیست
تابناک
پیروزی روسیه نه دور از ذهن است نه مهم
شاهنامه آخرش خوشست
اوکراین شیشه عمر پوتین است
اخبار را مردم از کانال های معتبر می شنوند
پوتین روز بروز منزوی تر می شود
از آبروی خودت مایه نگذار
به آن ۱۴۱ رای سازمان ملل توجه کن نه گزارشات مضحک کامران نجف زاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
البته ۱۴۱ کشوری که نیمی از جمعیت جهان را هم ندارند و بزرگانشون همون ناتو و آمریکا یعنی ذی‌نفعان‌هستند و ارزشی ندارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
نمونه این 141 کشور خود اوکراینه که برای دولتش از بین 44 میلییون جمعیت 20 هزار نفر حاضر به جنگ برای نجات حکومتشون نیستند. نطر مردم دنیا و حتی مردم اوکراین با شما یکسان نیست
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
همون مجمع به راي تحريم دارو عليه ايران راي داد همون مجمع به تحريم خودروي سواري ايران راي داد
&&& لطفا&&&
یک اینفوگرافی از واکنش روسیه به قطعنامه های تحریمی و غیرتحریمی شورای امنیت علیه ایران داشته باشید تا تبیین شود و بدانیم چند مورد روسیه قطعنامه تحریم علیه ما را وتو کرده چند مورد رای ممتنع داده و چند مورد رای مثبت داده است
&&&با سپاس&&&
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اوکراین که همه رو مثبت داد علیه ایران چی؟
پوتین رفت تو گِل . خرس پاندا بهتر بود هویجتو میخوردی
ما در کنار «مردم اوکراین» و در مقابل «ناتو و دولت دست‌نشاندهٔ آمریکا در اوکراین» می‌ایستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خوبی ؟ نهار خوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چی شد؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
وقتی درک نمی‌کنند یا پاسخی ندارند، از ناهار و شام حرف می‌زنند!
کم کم دارند نسخه پوتین را می پیچند
سلام ودرود برپوتین قهرمان بلامنازع جهان,,پاینده باشی برادر,,لعنت خدابر دشمنان کثیفت وظالمت باد,,
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
روح استالین رو شاد کردی
بتاز پوتین تا میتونی بتاز . تو دیگه از چنگیز مغول یا تیمور لنگ و آتیلا و هیتلر بیشتر که نمیتونی بتازی . بزودی به زیر کشیده میشوی. این وعده آفریدگار هستی بخش است به جهانیان . او اینگونه نظم جهان را تنظیم کرده است . خوب گوش کن چی میفزماید : وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ . ترجمه اش : و اگر خدا [تجاوز و ستم] برخی از مردم را به وسیله برخی دیگر دفع نمی کرد، قطعاً زمین را فساد فرا می گرفت؛ ولی خدا نسبت به جهانیان دارای فضل و احسان است.

آفریدگار هستی بخش : الله نمی فرماید بعضی را توسط مومنان دفع میکند بلکه میفرماید الناس ، لزوما یک ستمگر توسط مومنان دفع نمیشود بلکه توسط الناس مردم اعم از کافر یا مومن . و این برنامه این جهان است که توسط هستی بخش تنظیم شده است که ستمگران را توسط دیگران دفع میکند . پوتین هم دفع خواهد شد . به زیر کشیده میشود قطعا و یقیننا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خیلی قشنگ بود . پوتین هم نابود میشه ولی خدا این ظالم رو به جون ظالم اصلی امریکا انداخته تا مردم نجیب ایران نفس بکشند. فعلا نفت 117 دلار و فهرست تحریم های ایران داره کوتاه میشه. مرسی که هستی خدا (:
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
يه زماني امريكا بمب هسته اي بر سر مردم ژاپن و بمي شيمايي عليه ويتنام استفاده ميكردم هيتلر و مغول نبود؟؟
غربگداها چرا همت نمیکنید برید اوکراین بجنگید؟!! شماها که رگ گردنتون برای غربیها بیرون میزنه، خیلی خوب نیست اوکراین را تنها بگذارید! برای شماها که اوکراین فرق داره با یمن و عراق و افغانستان و ویتنام و ...، بسم الله همت کنید و غیرت داشته باشید و برید اوکراین،همانطور که زلنسکی گفت ویزا هم نمیخواد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
امثال تو چرا غیرت نمیکنن برن سوریه بجنگن ؟ نشستید تو مرزهای ایران از ملت ایران مایه میزارید شعار تو خالی میدید ؟ هاه ؟ سانسور نشه
ناشناس
| France |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
در جواب کامنت ناشناس ۱۵:۲۳: اگه اونهایی که رفتن سوریه نرفته بودن که کار شما و امثال شماها تمام شده بود توسط داعش دستپت آقاتون آمریکا! معلوم نبود الان زنده بودی کامنت بذاری. ولی جدی جدی غیرت داشته باشید برید اوکراین البته اگه غیرتی باشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تو چرا نمی ری به رییست پوتین کمک کنی؟؟؟ ما جلوی سفارت اوکراین بر ضد روسیه تجمع کردیم اجازه ندادند حالا چطوری بریم کمک اوکراین...؟
بژی کوردستان
بژی اووکراین
مردم اووکراین نشان دادند نزدیک‌ترین ملت به مردم قهرمان و غیور کورد، از نظر شجاعت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
برو بازی مارو پله ات را ادامه بده، این بحثها به سن تو نمیخوره
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
وسط دعوا نرخ تعیین نکن اوکراین با تجزیه طلبی فرق داره اتفاقا اوکراین ضربه از تجریه طلب ها خورد و درس بزرگی به ما داد که بدونیم با تجزیه طلبی چطور برخورد کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
نه جوجو، شکسته نفسی نکن. هنوز خیلی مونده به پای اونا برسن
روسیه با اقدام به موقع جامعه جهانی باید تنبیه شود قرار نیست هر کشوری با هر بهانه ای به همسایه خودش حمله کند و با صد تحلیل غلط اقدام غلط خود را توجیح نماید اگر روسیه تنبیه نشود هر کشوری به خود حق اینگونه تجاوزات می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
روسیه خودش رفته که جهان رو تنبیه کنه
بعد از 1 هفته جنگ کامل دومین ارتش دنیا موفق شد یک شهر بگیره کم کم داره میر که بشه ویتنام نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اوکراین همسایه روسیه هست روسیه نمیخواد ویرانه کنه اوکراین رو چون میخواد دولت دست نشانده خودش رو بیاره سر کار نباید مردم رو عصبانی کنه یا منفور بشه تمام تلاش خودش رو داره میکنه بدون تخریب و تلفات اوکراین رو بگیره این نشانه از ضعفش نیست تاکتیک جنگیه
تعداد مثبت منفی ها خیلی از واقعیات جامعه را نشان میدهد.چرا مسئولین ما نسبت به ایجاد رابطه با غرب مخصوصا امریکا اینقدر واهمه دارند جوری که هر عمل امریکا غیر انسانی و هر ضربه روسیه حتی رای مثبت به قطعنامه ضد ایران قابل دفاع جناح داخلی است.گویا بد جور روی اسب مرده شرط بندی کرده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تعداد مثبت و منفی یه سایت هیچ چیزی رو نشون نمیده! جمعیت خاکستری همه جای دنیا هستن که درک سیاسی و عقلی ندارن و افکارشون درست رسانه هاست اگه قرار باشه به جمعیت خاکستری توجه بشه که تتلو الان رئیس جمهور ایران بود
ناشناس
| France |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
یکی را میشناسم کارش شده مثبت و منفی دادن به نظرات، خیلی رو این چیزها حساب نکن، چون خیلی راحت میشه به یه نظر ۱۰۰۰ تا مثبت و یا منفی داد . چون کنترلی روش نیست.درضمن اینقدر غربگدایی نکن چون داری نتیجه اش را میبینی تو زندگیت، تحریمها را غرب به ایران اعمال کرده نه شرق، حالا دیگه بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تتلو دیپلمشو گرفته شک ندارم بهتر از رئیسی کشور رو اداره میکرد
خاصیت این جنگ فعلا برای ایران فقط افزایش قیمت نفت بوده البته باید امیدوار بود که روسیه مثل همیشه چوب لای چرخ مذاکرات نگذارد و حتی امکان دارد بعد از کنار آمدن آمریکا با ایران ،مثل دفعه قبل روسیه شروع به مخالفت کند و یا شاید با آمریکا توافق کند و بدنبال فشار حداکثری به ایران باشند وبجای آن در رابطه با اکراین به توافقاتی برسند البته در این مسیر سخت فرانسه هم همیشه در لحضه آخر با روسیه هماهنگ میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تو تمام سناریوهایی که گفتی آمریکا در مقابل ما بود. پس قطعا فهمیدید که هر کاری بکنیم آمریکا دشمن ما حساب میشه.
این تحریم های شدید، روسیه را از نظر اقتصادی فلج خواهد کرد و اگر ناتو مداخله نظامی کند، آنوقت باید منتظر دستگیری پوتین با قیافه ای ژولیده در مسکو و درون یک سیاه چال باشیم، همانگونه که صدام را به دام انداختند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چرت نگید انقدر پوتین اگه بخواد میتونه کل دنیا رو زیر و رو کنه شخم بزنه با بمب های تزارش دستگیر بشه؟ درضمن پوتین کچله موی ژولیده چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ایران تحریم. ونزویلا و باکو و چین و کره شمالی و روسیه و افغانستان و لبنان و بلاروس و ... یه حساب سرانگشتی نشون میده امریکا با بیش از نیمی از جمعیت دنیا در افتاده و انها رو تحریم کرده. فکر کنم تا 10 سال اینده امریکا باید لیست کشورهایی رو که شانس تجارت باهاشون داره رو منتشر کنه نه تحریمی هاش رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
اقتصاد روسیه یازدهمین اقتصاد جهان و اکراین پنجاهمین اقتصاد دنیاست
و هر دو با هم 2درصد اقتصاد جهان هستند ولی هردوباهم تاثیر عجیبی بر روی اقتصاد اروپا میگذارند اگر روسیه تحریم و اوکراین به تولید ادامه ندهد تالثیرات عجیبی از مواد غذایی گرفته تا انرژی برکل جهان میگذارد یک نمونه قیمت روغن نباتی آفتابگردان و نیز آلومینیم و نیکل و پالادیم بشدت گران میشود که در این چند روز نیز این اتفاق افتاده پس تحریم روسیه و عدم ثبات در اوکراین خسارات سنگینی به اروپا و جامعه جهانی وارد میکند
روسیه محکوم به شکست خفت بار است
زیرا افکار عمومی در همه جهان ضد روسی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تو جنگ واقعی با افکار نمی جنگن با بمب و موشک و سرباز میجنگن! واقعا فکر کردی با شلوار کردی نشسته گوشه اتاق افکارت خیلی قدرتمنده؟
ذرودبرپوتین وطن برست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تجاوزگری اسمش وطن پرستیه؟
مگه ورزش سیاسی بود که کشتی منع کردن واقعا مسخرس هرچی غرب بگه درست بقیه باید سکوت کنند
این تبلیغ موی حال به هم زن نمیخواین بردارین ، چقدر این تبلیغ تهوع آور براتون داره که به نظرات خوانندگان اهمیت نمیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دقيقا منم از اين تبليغ متنفرم و مطلبي از سايت كه اين تبليغ كنارشه را رد ميكنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
از نرم افزار فایر فاکس استفاده کن و افزونه های بلاک کردن تبلیغات را اضافه کن ،راحت می شوی
روسیه خرس حریص همیشه گرسنه .
آقای لاوروف مردم اوکراین خودشان سرنوشتشان را تایید کنند؟!!!
آیا هشت روز مقاومت مردم اوکراین حتی با دست خالی در برابر شما جواب شما را نداده است یا مثل سلف هایتان می خواهید آنچه شما دوست دارید را بعنوان سرنوشتشان انتخاب کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دست خالی چرا ارتش اوکراین مگه یی از قوی ترین ارتش های دنیا نبود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دوست عزیز دست خالی رو خوب اومدی ((: پس اینا که هرروز براشون می فرستند چیه؟ بعد هم اگه مردم 44 میلیونی اوکراین مقاومت می کنند دیگه لاف 16 هزار تا مزدور خارجی چیه زلنسکی میزنه؟ ویدئو هی شهرهای اشغال شده چیزی مخالف نظر شما رو میگه.
لاوروف باید بفهمد چیزی که عوض دارد گله ندارد. مگر روسیه به قوانین بین المللی پایبند است که حالا از آمریکا میخواهد به قوانین مالکیت خصوصی پایبند باشد و دارایی های روسیه را توقیف نکند؟
ما بخواهیم یا نخواهیم در اعماق وجودمان طرفدار روسیه هستیم . ولی بعضی ها با درونشان لجبازی میکنند و ظاهرا بر خلاف اون چیزی که درونشان هست از خود بروز میدهند . . .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
حتما روح رفیق کیانوری در ‌اعماق وجودتان حلول کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
یا شاید منافع شما این طور ایجاب می کنه؟
یک زمانی حضرت امام (ره) فرمودند: شوروی از آمریکا بدتر، آمریکا از شوروی بدتر، انگلیس از هر دو بدتر و همچنین جملاتی در مورد بلااثر بودن سازمان ملل گفتند که همه آنها درست از آب در آمد. البته روسیه فعلی هم با شوروی هیچ تفاوتی نمیکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خرس زخمی به جون گاو وحشی افتاده. من که عاشق روسیه نیستم ولی خدا رو یکر امریکا داره به دست دشمنمون خار میشه
غرور و تکبر و نخوت پوتین را دچار توهم کرد. بزودی هم در اکراین میبازه و هم در درون روسیه. وقتشه که بره کنار.
اسراییل رسما و علنا میگه نمیذاره ایران توی سوریه پایگاه داشته باشه وقتی دولت سوریه موافقه! اونوقت روسیه هم میگه نمیذاره آمریکا توی اوکراین پایگاه داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اسرائیل یک کشور جعلی هست و فرق دارد با کشورها با این حال پایگاه زدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
اسم این عمل را آمریکا گذاشته دفاع پیش دستانه و حالا روسیه با همین عنوان به اوکراین حمله کرده آمریکا چندین جنگ باسم دفاع پیش دستانه در دنیا راه انداخت مثل حمله به عراق و افغانستان و پاناما و گرانادا و غیره، اسرائیل هم با همین عنوان به سوریه و لبنان حمله میکند
دلقکی که کشورش را بازیچه خارجی بکند را باید وسط شهر توسط مردم شلاق بخورد و بعد به دار آویخته شود
پوتین شکست خورده
پوتین دوست داریم پوتین دوست داریم پوتین دوست داریم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
کاملاً مشخصه طرفداری از شخص پوتین و روسیه به این شدت کار همان غربی‌ها و غرب‌پرستانه که می‌خواند اختلاف و تفرقه بیندازند. وگرنه برای ما حفظ جان مردم و نابودی ناتو و آمریکا مهم است.
وقت نایودی تمام غربگداهاست درود بر پوتین که یک تنه جلوی ارتش ظالم غرب ایستاده اگه اجازه بدن در رکاب ارتش روسیه برای این هدف مقدس جان بدم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مامانت اجازه نمی ده؟
نلسون ماندلا میگه آمریکا روی دو شهر ژاپن بمب اتمی انداخت وقتی ژاپن داشت در همه جبهه ها عقب نشینی میکرد. هدف آمریکا ژاپن نبود بلکه میخواست به شوروی هشدار بده که نباید مقابل کارهای ما بایستید وگرنه این بلا سر شما هم میاد. اینه منطق دنیا، غرب و شرق هم نمیشناسه: زور!
چرا آمریکا علنی از اوکراین دفاع میکنه تجهیزات بهش میده ما به روسیه کمک نکنیم؟ بابا یگان های پهپادی ایران که بهترین در دنیا هستن رو بفرستید روسیه کمک کنید تمام دوستان ما دارن از روسیه دفاع میکن به جز ما که بیشتر آسیب رو از آمریکا دیدیم.
اونهایی که میگن برگردیم به برجام از اوکراین درس بگیرن که سلاحهای اتمیش رو داد رفت جاش تصمین امنیتی گرفت!!! دوست دارن ما به چنین بلایی دچار بشیم؟
با تما قوا از روسیه دفاع کنید از چی خجالت می کشید؟ مگه غربی ها وقیح از ارسال 2 میلیارد سلاح به عربستان وحشی خجالت کشیدن؟ اون زمانی که غربی ها با وقاحت تمام متحد ما تو یمن رو داشتن به خاک و خون میکشیدن مگه عیب بود واسشون؟
ما هم باید در حمایت از روسیه در جنگ برعلیه غرب و استکبار کار تبلیغاتی کنیم باعث تاسف است که مسئولین از روسیه حمایت آشکار نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
کاسه از آش داغ تر بی بصیرت، مقام عالی کشور فرمودند ما خواهان توقف جنگ هستیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ذلت و حقارت توده ای ها را ببین علنا در کشور درخواست می کنند برای روسیه تبلیغ بشه به زودی از کشورمان بیرونتان می کنیم و برپید در دامان همان اربابتان پوتین
سلام ودرودخداوندبرقهرمان بلامنازع جهان برادر پوتین ,,شایسته زمامداری جهان ,مومن,شجاع ,باشرف باشخصیت ,,متعهد,,استکبارستیز,,,دوست داشتنی , پیروز وپاینده باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
شما سربازان انگلیس هستید که این‌جور از پوتین و روسیه حرف می‌زنید و نمایش بازی می‌کنید.و تفرقه می‌سازید.
ضرب المثلی ست مشهور که میگوید...دست .دست را میشناسد.نصب این بیلبورد در بغداد.مصداق همین مثال است .چرا که هم نصاب وهم آمر وهم مجوز دهنده کاملا هم را میشناسند .لذا اتفاق خاصی نیفتاده
غرب اگه تحریم های ایران رو برداشت که برداشتن اگه نه باید متحد ارتش روسیه بشیم و درو کنیم خاک اروپارو به اندازه کافی متحد و کشورهای ضد آمریکایی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
زرشک
اگه ایران و روسیه و چین و کره شمالی و ونزوئلا و کوبا و یمن و سوریه و بلاروس با هم متحد بشن هیچ قدرتی نمیتونه جلوشون دوام بیاره روسیه رو تنها نذارید اگه بتونن روسیه رو شکست بدن فردا نوبت ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چشم حتماً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اگه با شما بود که میرفتی با روسها ازدواجم میکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
با متحد شدنش مخالفم چون ایدئولوژیشون با ما متفاوته ولی اینکه میگی روسیه ببازه بعد نوبت ماست درسته
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
توده ای ها بدجوری نگران شکست اربابشون در اوکراین شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
یعنی این 9 کشوری را که گفتی می توانند در برابر امریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و مابقی اروپا بایستد؟
روسیه چیزی برای از دست دادن نداره به سیم آخر زده
این را بین کافر کمونیست وبی خدا جایی در دل مردم جهان ندارند و همه از کمونیست بیزارند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چی میگی یه چیزی شنیدی؟ پوتین مگه کمونیسته؟ خدا شفا بده
جناب تابناک اگه امکان داشت شیرینی پخش میکردیم
ولی مردم ایران از روسیه و پوتین بیزارند
یادتان رفته برای راه اندازی نیروگاه بوشهر چقدر ایران را آزار داد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مگه حالا راه افتاده؟
متاسفانه ظاهرا پوتین راه هیلتر رو پیش گرفته...
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
همون هیتلر هم غرب سر به سرش گذاشت اینجوری شد
پوتین و حلقه دور و برش برای همیشه اعتبار، حیثیت و هیمنه مصنوعی خود را از دست دادند. جناب پوتین گیریم که اکراین را هم شخم زدی و یک دولت دست‌نشانده در آنجا منصوب کردی، با این حجم عظیم تنفر مردم اکراین و مردم دنیا نسبت به خودت چه خواهی کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تنفر در وجودت خودته به روسیه چه آسیبی میزنه؟ مثلا تو از روسیه متنفر باشی جز اینکه خودش آسیب ببینی مگه روسیه آسیب می بینه؟
آلبرت انیشتین – من نمی دانم در جنگ جهانی سوم از چه سلاح هایی استفاده خواهد شد، ولی در جنگ جهانی چهارم مردم با چماق و سنگ با یکدیگر خواهند جنگید.
صحبت های لاروف منطقی به نظر میرسه
سازمال ملل اگه بنیادهای بشردوستانه اش مثل یونسکو رو حذف کنی عملا جلوی هیچ جنگی رو تا حالا نگرفته، شورای امنیت هم جایی برای صدور مجوز وحشیگری و استعمار دیگر کشورها بود، همین روسیه با استفاده از حق وتو چقد از ایران باج گرفته و یا امریکا چقد از زورش استفاده کرده که کشورهای فقیر رو فقیرتر کنه! با اینکه جنگ خیلی بده اما همش که نمیشه غربیها جایی خیلی دورتر از کشور خودشون جنگ راه بندازن و بشینن قطعنامه صادر کنند! مردم اوکراین با افغانستان و کوبا و گرجستان و یمن و لیبی و ایران چه فرقی دارند که الان بیشتر کشورها الان دارند شعار ضد جنگ میدن
یه چیز هم برا من عجیبه که میگن نیروهای روسی ‌کمبود غذا و سوخت دارند و غافلگیر شدند!! کلا یک هفته جنگیده بعد سوخت و غذا نداره؟؟ معلومه که هم طرف برای جنگ اماده است هم رفتارای غربیا رو انالیز کرده و الا الان نمیشد یه قدرت نظامی
امیدوارم سیاستمداران ما بتونن عاقل باشند و از موقعیت به نفع منافع ملی خودمون استفاده کنند
من تازه معنی دموکراسی را غرب فهمیدم.
هر چی اونا بگن خوبه و دموکراسی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
هنوزهم نفهمیدی!
درود بر احمدی نژاد
جز معدود کارهای ایشان که پسندیدم همین بوده.با وجود اینکه با بسیاری از مواضع دیگر ایشان مخالف هستم.اما دفاع از تمامیت ارضی اوکراین و ملت مظلوم و آواره اوکراین یک واجب دینی و اخلاقی هر انسان با شرافتی است.
حر به این دلیل حر شد که در نقطه ای از حق انسانهای آزاده و مظلوم دفاع کرد که خیلی ها سکوت کردند.
انسان هر چه قدر کار اشتباه داشته باشد اگر جایی از حق دفاع کرد باید از او تقدیر کرد.این را امام علی ع و امام حسین ع بما آموخته.پس بیخودی به ایشان توهین نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
احمدی نژاد حزب باده دنبال قدرته فقط دوری از قدرت دیونه اش کرده واسه قدرت هرکاری میکنه هر روز یه رنگی عوض میکنه اما خواب قدرت رو ببینه
به به برادر فراز!، عحب انرژی و حوصله‌ی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
پول خوب بدن ادم انرژی و حوصله هم داره.
به به برادر فراز!، عحب انرژی و حوصله‌ی!!!!
همه اینها تو افغانستان دمشونو گذاشتن رو کولشون و فرار را بر قرار ترجیح دادن.
زنده باد روسیه
بزن سوئد رو هم بترکون
پوتین عاااااااشقتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خجالت نمیکشی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اصلن پوتین تورو میشناسه یا براش اهمیتی داری تو
که انقدر عاشقتم، عاشقتم میکنی
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خداوندا ان را که عقل ندادی چه دادی؟؟؟
ول کن بابا
فارسی زبان ها نه سر پیازن نه ته پیاز.به ما چه
فقط توجه کردید که این اژدهای آدمخوار چینی
از هر گرفتاری بشریت تجارت می کند.
اون از کرونا که حداقل هزار میلیارد دلار سود تا الا ن براش داشته.
اینم از جنگ اوکراین که شروع به دوشیدن روسیه کرد.
بابا این فراز رو یکی از برق بکشه بیرون!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چرا چون غربدا نیست؟ ایران از این فرازها زیاد داره ما از غیرت و شرف خودمون برق تولید میکنید حتی اگه از پریز بیرون کشیده باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
به ناشناس 15:33
ای بابابرقی
ای ادیسون
به امید خدا روسیه در اوکراین آنچنان درگیر یک جنگ فرسایشی می شود که با در نظر گرفتن تحریم ها غرب هم دیگر نمی تواند کمر راست کند و این به نفع ایران فردا است که بتواند از این فرصت استفاده کرده و بازار گاز اروپا را در دست بگیرد. دوستان روسیه بدانند و آگاه باشند و «فراز بازی» در نیاورند که در هر حال روسیه شکست خورده، چه اوکراین را تصرف کند که متحمل هزینه های گزاف اقتصادی و امنیتی در سال های آینده می شود و چه عقب نشینی کند که به معنای در هم ریختن اقتدار پوشالی رژیم پوتین خواهد بود. پس روی این اسب شرط بندی نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
فرسایشی چرا نهایت چند روز دیگه کی یف سقوط میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
کیف سقوط می کند
کابل هم سقوط کرد
بعدش چی؟؟
معلوم نیست چرا پیشروی روسیه را تابناک حقیقت ولی سخنان زلنسکی (کمدینی که به یک قهرمان واقعی تبدیل شد) را ادعا فرض می کند. الان ارزش سخنان کلینتون مشخص می شود که ترامپ را عروسک پوتین خواند. آقای پوتین گمان می کرد دوران ترامپ است که همه چیز به خوبی و خوشی بگذرد. زئیس جمهور پیر و نزار کنونی امریکا هر چه ضعیف هم باشد کوله باری از تجارب سیاسی را با خود دارد. بالاخره پوتین را در تله ی خود ساخته انداخت. نتایج این جنگ از هم اکنون معلوم است: (1) پوتین می تواند اوکراین را اشغال کند ولی موفق به استقرار رژیم دست نشانده ی خود نخواهد بود و شکستی که اینجا خواهد خورد بسیار خفت بارتر از افغانستان خواهد بود. (2) پوتین آینده ی سیاسی خود را نابود کرد و جانش در گرو یک عده از نزدیکانش خواهد بود که به ظاهر در قبال او قدرت تکلم ندارند. از طرز نگاه وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه به پوتین هنگام اعلام آماده باش سلاح های هسته ای کاملاً پیدا بود که چه خشم فروخفته ای در درون آنها است. (3) اقتصاد روسیه هیچ گاه ترمیم نخواهد شد چون غرب چنین اجازه ای نخواهد داد. (4) کشور چین خود مدیون بازار مغرب زمین است و بازار روسیه و کشورهای همسو با آن برای چین هیچ ارزشی ندارد و پایش که برسد روسیه را پای غرب قربانی خواهد کرد و اگر تحرکات اندکی داشته باشد آن هم با اجازه ی غرب خواهد بود. (5) با این اقدام آقای پوتین اولاً اروپا کاملاً متحد شد، ثانیاً ناتو از حالت غیر فعال به حالت فعال و آماده ی رزم درآمد ثالثاً تمامی کشورهای اروپایی بودجه های دفاعی خود را افزایش دادند که همگی به معنای افزایش توان نظامی رقبال بالقوه ی نظامی روسیه است. (6) مشخص شد که قدرت نظامی روسیه پوشالی است و در قبال اوکراین تضغیف شده، خلغ سلاح شده، زخم خورده از تغییر حکومت ها و ... واقعاً حرفی برای گفتن ندارد. تنها برگ برنده ی میدانی روسیه موشک اندازها است که معلوم نیست تا کی کار کنند. این نیز بگذرد فردای قیامت وای به حال ما اگر آخرت خود را برای دنیای دیگران فروخته باشیم بخصوص اگر متجاوز هم باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اینکه به خاطر منافع غرب جلوی روسیه به ایستی مردم کشورت رو به کشتن بدی در حالی که لهجه غلیط روسی صحبت میکنه خودش قهرمان بودن نیست جوگیر شدن و حماقته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
میدانید چرا اکراین هم برای روسیه و هم برای غرب مهم
است ؟
این جنگ حنگ پوتین نیست که رسانه ها سعی میکنند جنگ پوتین اعلام کنند این جنگ بسیار مهمتر و فراتر از خواسته های یک فرد است موضوع تسلط بر یک قاره است به اهمیت سرزمین اکراین با توضیحات زیر دقت کنید
اوکراین به دلیل زمین‌های حاصلخیز وسیعش، یکی
ازبزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان است و اوکراین صاحب نوع بسیار حاصلخیزی از خاک بنام خاک سیاه (یا سرزمین سیاه) معروف است حاصلخیزترین خاک کره زمین است
اوکراین پس از روسیه پهناورترین کشور اروپاست. با ذخیره وسوسه انگیزی از معادن فلزی ارزشمند
چهل درصد از کل سنگ منگنز دنیا از اوکراین صادرمیشود
اوکراین یکی از مهم‌ترین کشورهای معدنی دنیاست که هم از نظر تنوع و هم حجم ذخایر در دنیا کم‌نظیر است گفته می‌شود ۸۰۰۰ معدن از ۹۰ کانی ارزشمند در سراسر خاک اوکراین وجود دارد
اوکراین گلوگاه انرژی اروپا است. ۲۵ کشور اروپایی، واردکننده گاز از روسیه هستند و همه خط لوله‌ها به جز یکی از خاک اوکراین می‌گذرند.
پس عجیب نیست که این کشور تا این اندازه مهم است
و هم غرب و هم شرق باید برای تسلط برآن جدال کنند البته امیدواریم ایران از این جنگ بتواند بیشترین بهره ببرد
بزار ببینم : جناب روسیه طعم تحریم چطوره دوست داری؟؟؟
سیاست مسائل پشت پرده زیادی دارد که ما تقریبا از آن بی اطلاعیم. به نظرم باید کمی به مقامات کشور اعتماد کنیم . از نظر من به عنوان یک فرد عادی، خوشبختانه جمهوری اسلامی علی رغم اشتباهات زیادش، یک نظام وابسته نیست. مشکل بیشتر از نامردی و قلدری ابرقدرت های شرق و غرب است که فشار زیادی بر کشور ما وارد میکنند.
آقا فراز یک چای
نبات
یک شکلاتی
چیزی بخور.می ترسم از حال بری بابا.
زلنسکی الان شلوار خودش رو بالا نمیتونه بکشه چطوری آمار کشته های ارتش روسیه رو داره؟ مسخره نیست؟ دولت اوکراین الان در مرز نابودی قرار داره قطعا در جایگاهی نیست که بخواد کشته های ارتش روسیه رو شمارش کنه
بعضی غربگراهای ایرانی از امریکایی هم امریکایی ترند. به سادگی حاضرند منافع کشور خودشان را فدای منافع ارباب کنند. نه وطن و نه ناموس و نه دین و نه ...!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
بعضی روس گدا ها هم همین طورند
هر چی این به اصطلاح متمدن ها از هم بکشند کم است بهتر مردم بقیه دنیا اینقدر تو سر هم بزنند تا بمیرند
شرقگدا بهتره يا غربگدا
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
شرق مارو تحریم نکرده که از گرسنگی بمیریم شرق دنبال جنگ داخلی و جنگ روانی و فرهنگی تو ایران نبوده پس غربگدا خیلی بدتره
اوکراین جنگ بین غرب و شرق است فقط بیچاره مردم اوکراین بخاطر حماقت رئیس جمهوریشان نابود میشوند
فراز نهار بجای صبحونه بهش دادن قاطی کرده شاید معده اش تعجب کرده. بخاطر همین نئشه شده.
همون‌طور که انسانیت نژاد و مرز زبان نمی‌شناسه، حماقت هم نمی‌شناسه.
بخدااا جنایتییی که داره پوتین می کنه تو اوکراین با این درصد تخریب و فرار دادن مردم و گشنگی کشیدن مردمممم و کشته شدن مردم در حد دفاع مقدس خودمونه تو این هفت روز ببینین چطوررر خونه زندگی مردمووو خراب کردهههه.و همه اینا بدونننن هیچ مجوزی و فقط از روی زورگوییی.

بخدا قسم هرکس دفاع کنه باید تو اون دنیا جواب بدههه.
آمریکا جنایتکاره روسیه هم جنایتکاره
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
توقع داری از ناتو دفاع کنیم؟ برای چی ناتو میخواست بره رو مرز روسیه؟
ناشناس
| Romania |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خب پس چوب خداست! بعد از دفاع مقدس تازه تحریم کردن رو یاد گرفته بودن که مارو اذیت کنن خدا خودشون رو اذیت کرد
همش می نویسند یمن و سوریه فلسطین و لبنان کمی هم ازبدختی مسلمانان اویغور و میانمار بنویسید.
رییس جمهور اوکراین حالا که دیده کشورش را نابود کرده ساده لوحانه میگه ما از روسیه غرامت میگیریم اگر کسی تو اون کشور زنده موند غرامت بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
این جنگ در کوتاه مدت نظامی است لذا تلفات جدی نخواهد داشت جنگ بزرگ اقتصادی و دراز مدت است که باعث گرانی و تحولات عظیم در عرصه اقتصادی و علمی و صنعت ابتدا در اروپا و بعد در کل جهان است بسرعت قیمت کالاهای پایه و انرژی در کل دنیا در حال افزایش است
مرگ بر متجاوز و آدم کش پوتین
همین روسها غاصب سرزمینمان و چپاول منابع انرژی کشورمان و عامل اصلی تحریمهاست ضمن اینکه صادرات و استخراج گازی ایران را متوقف کرده است.
امریکامیلیاردهادلارخرج میکردنمیتونست جهان رابرعلیه روسیه متحدکنه پوتین خودکشی کرددرسته ازاول هم ادم درست وحسابی نبودولی باحمله به اکراین خودکشی کرد
از زمان شاه ایران سعی بر داشتن نیروگاه اتمی بود ولی غرب فقط وعده می داد

این حرف از زبان وزیر نیروی شاه در خارج . حدود 800 ملیون دولار در ان زمان ایران به المان وبعد به فرانسه داد اما پول خورده شد . ونیروگاه برای ایران ساخته نشد . وفقط قول داد امروز وفردا . تا اینکه روسیه با رهبری پوتین توانستند نیروگاه بوشهر
بسازند . وایران را جز کشورهای دارنده نیروگاه اتمی ودر پاشگاه اتمی محسوب شود . ما باید از روسیه تشکر کنیم .
اونایی که میگن روسیه رو محکوم کنید بگم که ولادمیر داداشی ماست اگه نمیدونستید بدونید ما متحد خودمون رو برای دفاع از ناتوی جهانخوار محکوم نمی کنیم
امریکا در یک هفته عراق با تجربه و دارای ارتش منظم را با ۸۰ کشته گرفت و روسیه با تمام قوا و حمایت بلاروس و روس های اوکراین و چچن ها هنوز با هزاران کشته گیج میزنه.
هم روسیه وهم آمریکا آشغال هستند. بوی گند تعفنشان دنیا را عذاب میده
بنظر من زلنسکی در ارتباط با آمریکا از او درخواست کرده است که اگر جهت حمایت از اکراین اقدام نظامی انجام ندهد مجبور است با روسیه به توافق برسد و او همچنان منتظر پاسخ آمریکا است
بنظر من زلنسکی همان اشتباهی را می کند که منصور هادی در یمن انجام داد و به خاطر طمع قدرت باعث نابودی یمن شد
اگر چه جنگ بد است اما حمله روسیه به اکراین به عنوان متحد غرب و اروپا یک خوبی هم داره که غربی ها بفهمند که همیشه در روی یک پاشنه نمی چرخه و امکان داره همان بلایی را که در افغانستان و عراق بر سر مردم آوردند امکان داره بر سر خوشون هم بیاد
چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
یقین بدانید که غرب و اروپا به خاطر تحریم ها و بلاهایی که بر سر ایران آورده در یک زمانی که هیچ تصوری ندارد چوب آنرا خواهد خورد دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و یقیناْ اتفاق خواهد افتاد اما چه زمانی خدا می داند
بخصوص اینکه تمام این تحریم ها به ناحق و ضربه آن متوجه کسانی است که از بهترین بندگان خدا هستند و هیچ تقصیری ندارند (یعنی مردمی که دنبال یک لقمه نان حلال هستند)
سایت تابناک شده مقر حزب منحله توده
امروزدر اخبار اقتصادی برنامه اول آلمان گفت که آمریکا تحریم های نفتی ایران را برای برطرف کردن کمبود نفت روسیه برمیدارد
زلنسکی حامی اسراییله و حالا شهرهای اوکراین شده مثل غزه! باید ازش پرسید آیا بمباران شدن خوبه؟
زلنسکی شبیه معاون صدام که هی میگفت امروز امشب فلان میکنم تا اخر اومدن بغداد حالا هی امار الکی کشته میده 9000 تا خب احمق با این امار دادنت دست روسیه برای کشتار بیشتر باز میذاری، در نهایت هم اوکراین ویران و مردم بدبخت تر
نمیدونم چرا حس میکنم به جنگ هسته ای نزدیک شدیم
خبر دارید که قشر عظیمی از اوکراینی ها در جریان جنگ دوم جهانی و در اشغال شوروی طرفدار هیتلر و حزب نازی بودند؟
این نوع درگیری ها بیشتر در جهت بهره برداری قدرت های بزرگ طراحی ومهندسی می شوند وهیچ تفاوتی بین مردم کشور های اروپایی یا آسیایی که تاوان این جنگ ها رامیدهند وجود ندارد.
به نظر می رسد تجربه 50 ساله سیاسی بایدن در مهندسی این جنگ وتحریک روسیه به حمله نظامی برای تقویت اجماع جهانی علیه روسیه است وهمان کاری که ریگان برای نابودی شوروی انجام داد به شکل دیگر برای روسیه انجام میشود.
یه جوری با آب و تاب از پیشروی نیرو های روس میگی انگار در مورد فوحات رزمندگان اسلام گزارش میدی

خاک بر سر ابر قدرتی که اینجوری در اکراین قدرت پوشالیش نمایان شده
تورو سه نه نه تابناک
پوتين اشتباه بزرگي كرد كه با يك حركت نسنجيده دنيا رو عليه خودش متحد كرد و امريكا هم كه از اين فرصت بهترين استفاده رو ميكنه،پوتين مست قدرت شد و هر وقت ادمي مست قدرت بشه نقطه نابودي انسان هست،
عمه پوتین حال روبلت چطوره؟ این طوری میخواستی روبل را جایگزن دلار کنی ؟ فقط یکی جلوی غضنفرهای داخلی را بگیره یهویی نرن تمام صندوق ذخیره ارزی را تبدیل به روبل کنن؟
شهر «خِرسون» به تسلط روس‌ها درآمد:
بزودی کارشناسان باید برندگان و بازندگان عملیات روسیه در اوکرین را مورد بررسی قرار دهند.
برتدگان و بازندگان عملیات روسیه در اوکراین
هیچ کس و هیچ چیزی نمیتواند زشتها و خرابیها و صدمات جانی و مالی جنگ را توجیه کند. در بهترین حالت هر یک از طرفین جنگ که خود را برنده جنگ بداند و چیزهای را که میخواهد بدست آورد ولی جانهای از دست رفته هیچ گاه باز نخواهند گشت. چهرۀ جنگ زشتیهای خاص خودش را دارد. در جهان امروز صدمات اقتصادی از جنگ شاید گسترده تر از خسارات و خرابی ها باشد. بعضی از خسارات و خرابی ها ممکن است ظرف چند سال به حالت اولیه برگردد ولی ترمیم صدمات اقتصادی ممکن است سالهای سال بطول بینجامد. کشورهای که بنوعی چه مستقیم و چه غیر مستقیم در گیر جنگ میشودند، را میتوان به خانواده ای تشبیه کرد که عزیزی را از دست داده باشند. در ابتدا بدلیل شرایط چنان اطراف آنها آنقدر شلوغ است که وقتی برای فکر کردن به شرایط جدید را ندارد، که چه به سرشان آمده است. همین که بعد از کم شدن یا خاتمه مراسم عزا دور و بر آنها خلوت میشود آرام آرام متوجه میشوند که چه به سرشان آمده و چه هزینه های این شرایط برایشان بوجود آورده است.
اوکراین، روسیه ، اروپای غربی و اروپای شرقی کشورهای هستند که مستقیم یا غیر مستقم در چنگ درگیر هستند. در این میان امریکا و انگلیسی که آتش بیاران معرکه بودند، بیرون گود نشسته انذ و میگویند "لنگش کند". مثلا انگلیسها از همین الان به دنبال پولهای روس ها در کشورشان هستند مثل مالکین باشگاه چلسی و اورتون که دولت انگلیس بشدت به دنبال بهانه برای مصادره اموالشان یا اموال دولت روس از طریق تحریم بانک مرکزی روسیه هستند. ولی از سوی دیگر بریس جانسون از ترس سرازیر شدن تعدادی از جنگ زده های اوکراین است، از همین الان اعلام میکند که مهاجرین جنگ اوکراین باید در کشورهای همسایه اوکراین اسکان داده شوند، یعنی ما جای برای آنها نداریم. یعنی از این درگیرها بدنبال منافع خودشان هستند. امریکا به مانند جنگ جهانی دوم یا هر نوع بحران یا درگیری بدلیل دور بودن از منطقه درگیری بیشترین سود را میبرند. هر چه طرفهای درگیر بیشتر متضرر شوند امریکا از ضرر طرفین در گیری سود میبرد، چون میداند که این ضعف آنها است که قدرت او را زیاد میکند.
روسیه بخاطر مسائل امنیتی اش حاضر است بهای از این سنگین تر را هم بپردازد چون اگر امروز براحتی اجازه دهد که ناتو کشور هم مرزش را به عضویتش در بیاورد باید فردا گرجستان، سوئد، و نروژ (بخصوی سوئد و نروژ کهاصلا فلسفه وجودی که دبیرکل ناتو را از کشورهای اسکاندیناوی برگزیده اند همین برنامه چینی برای عضویت این کشورهاست والا مگر در امریکا و اروپا قطع رجال است که کسی که نمیتواند انگلیسی را بخوبی صحبت کند به دبیرکلی ناتو برسد) و ... را هم عضوی از ناتو محسوب کند. یعنی مسکو اگر امروز نجنبد نمیتواند برای وجودش فردایش را تصور کند، همان طوری که بلوک شرق و شوروی از بین رفتند. پس همانگونه که آقای همتی کنایه خطاب به روسها گفتند که "تحریمها چه حسی دارند" این تحریمها برای روسها حس وطن پرستی است که خیلی از افرادی مثل امثال آقای همتی خیلی از آن بوی نبردند. ترس همتی از تحریمها همان چیزی است که ترامپ و تد کروز و امثال آنها میخواهند به دنیا مخالفشان القا کنند، یعنی یا سلطه ما را پیذیرید یا گرسنگی بکشید.
کشورهایی که مثل لهستان، رومانی و مجارستان و ... هم مرز با اوکراین هر روز که میگذرد و با آرامی پس از فروکش کردن تبلیعات ضد جنگ و ضد پوتین بفکر فرو میروند که با این موج پناجو چه کنند، اگر قرار شد حتی عده ای کمی هم از این فراریان از جنگ اوکراین در کشورهای میزبان سکنی گزینند برایشان قابل قبول نخواهد بود و میبینند که "کباب حاصله از نزاع را امریکا و اورپا میخورند و دودشان به تنهای انان میرسد".
حتی در اروپا هم به آرامی پس از پایان طوفان اولیه جنگ بخصوص اگر روسیه به بخشی از اهداف هم برسد، کشورها سخت بفکر منافعشان میافتند. امریکا و انگلیسی که از عضویت در اروپا خارج شده اصلا ضرری در این میان نمیکنند. مکرون هم که انتخابات را در پیش رو دارد بفکر جالب رضایت رای دهندگان است . اگر در انتخابات موفق شود، اتشی که از او زبانه میکشید، فروکش میشود. آلمان که از همه جهان غرب و کشورهای ناتو متضرر است این درگیری است خیلی زود موضعش را تغییر میدهد.
ولی چه روسیه ماندنش در اوکراین طولانی شود و چه به اهدافش برسد و اوکراین را ترک کنند، سرنوشت اوکراین را هر کسی با هر تفکری برای خودش میتوان مورد قضاوت قرار دهد؟
روسیه داره تقاص بی احترامی به مقامات ایران را می‌دهد.
تمدن غرب تمدن فمینیستهای مردستیز و لیبرالهای ضعیف ستیز است
که شما رسانه های خائن به دستور اربابان سرمایه دار و فمینیستتان آن را به خورد جهان داده اید
تمدن سرمایه داری غرب تمدن تازه به دوران رسیده هاست
که توسط یک مشت تاجر بی سواد به انسانها تحمیل شده است
اما کمونیست توسط بزرگترین و باهوش ترین و باسواد ترین فیلسوفهای جهان مثل کارل مارکس و و دیگران ارائه گردیده و سرانجام دنیا کمونیست خواهد بود
هواداران پوتین هنوز نمی دانند ۷۷درصد مردم روسیه مخالف سیاستهای پوتین هستند وحالا مدام سینه چاک می کنند وغافلنند که پوتین ایران را به بازی گرفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
مردم روسیه غلط گردن با شما غربگداها
امریکا وانگلیس کنارواستادن و اتحادیه اروپاوروسیه دوتا رقیب شون روانداختن به جون هم تاهمدیگرونابودکنن وقتی که هردوشون خوب ضعیف شدن مثل اقاها می ان اشتیشون می دن ولی نمی دونن چین وروسیه قبلا یک خواب دیگه ای براشون دیدن که فکرشو نکردن
دلم برای فراز ها میسوزه! مزد میگیرند که نفهمند! دلم میسوزه بنده خدا نصف کامنت ها رو فراموش کرده اسمشو بنویسه، حقوقش کمتر میشه شب عیدی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
دلت واسه خودت بسوزه که فکر میکنی هرکی غربگدا نیست پس پول میگیره_
انشالله زودتر کار اوکراین تمام بشود مسلح کردن اوکراین توسط غرب خطر ی بزرگتر از داعش است
فقط اونایی که سنگ زلنسکی رو به سینه میزنند اگر آمریکا به ایران حمله میکرد اوکراین چه عملی داشت؟ سوال اشتباهه
باید بپرسیم اوکراین چند هزار نیرو برای حمایت از آمریکا تو ایران پیاده میکرد، مثل عراق
شرف ووغیرت توده ایهاازتوبچه ترامپ پیمان شکن قاتل نامرد خیلی بیشتره ،،محتکرکثیف ردل،،سلام ودرودخدا برپوتین مردبزرگ باشرف استکبارستیزوطن پرست،،،وحامیانش
روسیه امروز بر علیه کشوری دست به اسلحه شده که تا دیروز جزوی از کشورش بود ببین با ما که دشمن خونین هم هستیم چطور سریع دست به اسلحه میشود اگر روزی منافعش تامین نشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی