بازدید 30516

رئیسی واقعا دلیل گرانی‌ها را نمی‌داند؟

رئیسی واقعا دلیل گرانی‌ها را می‌داند و نمی‌گوید یا تیم اقتصادی اش به او اطلاعات نمی‌دهند؟
کد خبر: ۱۱۱۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 19 April 2022

به گزارش «تابناک»، رونامه کیهاندر بخش ویژه‌ها یکی از نوشته های کانال حزب اتحادملت را منتشر کرد.

در این مطلب آمده است:

*پشت‌پرده گرانی‌ها همان موضوع تحریم است اما به‌دلیل آنکه آقای رئیسی پیشتر گفته بود که تحریم‌ها اثری در اداره کشور ندارد و عملاً وضعیت نابسامان اقتصادی را بر گردن دولت قبل انداخته بود، اکنون نمی‌تواند بگوید تحریم‌ها وضعیت اقتصادی را برهم ریخته است و حالا عنوان پشت‌پرده تبدیل به ‌گریزگاهی برای آقای رئیسی شده است؛ وگرنه قواعد اقتصادی معلوم و مشخص است که ایراد کار از کجاست و می‌شود فهمید که چرا یک کالا گران می‌شود و چرا تورم رو به افزایش است.

*حتما تیم اقتصادی دولت که همه از نظر فکری نزدیک به آقای رئیسی هستند، می‌دانند که علت گرانی‌ها چیست. حالا آقای رئیسی یا علل را از تیم اقتصادی‌اش جویا شده و می‌داند اما نمی‌گوید که این کار یعنی فرافکنی، یا آنکه واقعاً نمی‌داند و کسی هم چیزی به او نگفته است که ندانستن جرم نیست و او هم تخصص اقتصادی ندارد، اما اگر این‌گونه است باید پرسید پس دقیقاً وظیفه تیم اقتصادی‌اش چیست؟

*آقای رئیسی چه بداند و چه نداند که علل گرانی‌ها چیست، وضعیت کنونی ثابت می‌کند که تیم اقتصادی‌اش کارآمد نیستند. اگر این افراد می‌توانستند کاری بکنند، در همین هفت‌ماه حداقل می‌دیدیم که در یک حوزه کاری انجام داده باشند.

*اکنون دولت به جایی رسیده که برخی به آقای رئیسی پیشنهاد می‌دهند تیم اقتصادی‌اش را عوض کند یا تغییرات دیگری در کابینه به‌وجود آورد. واقعیت این است که دولت از بحران مدیریتی رنج می‌برد و این کاملاً محسوس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۵۶
انتشار یافته: ۲۶
آخه اینا چه وزیرای هستند
یاد مناظره های ریاست جمهوری افتادم.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
آنها نمایش برای گرفتن رای بودند
چه انتظاري داري؟
رییس جمهور یکی عالی ترین رییس دستگاه اجرایی کشور که آقای رییسی قبلا حتی یک روز هم در دستگاه اجرایی سابقه کار نداشته . دقیقا عین آقای روحانی و .... . اگر وضعیت خوب می شد باید تعجب می کردیم . کار را باید به متخصص متعهد سپرد . آن هم بدون امر و نهی و دخالت و رانت بازی و .... . قطعا بدتر از این می شود .
اصلا ایشان چه تخصصی دارد؟
مگر می شود من و شما بدانیم و او نداند .
کار کشورداری با پول حل می شود .
پول باشد گره همه مشکلات باز می شود و اگر نباشد یا مثل امروز در جاهای بی ربط مانند خارج از کشور هزینه شود .
در کار ملک و خلق می مانند و مبادا که صبر مردم سرریز شود .
کودک 7 ساله هم میداند بدون تولید ثروت نمیتوان خرج کرد.
منابع ثروت ما محدود به فروش نفت و جیب مردم است.
درآمد نفت با تحریم به کمترین مقدار رسید و پول های بلوکه شده ارزی نیز ارثیه دولت قبل است.
در نتیجه ایشان به جیب مردم مظلوم زد.
دنبال عوامل پشت پرده است!!!
شعور مردم را ببازی نگیرید.
دیگر تنها خواجه حافظ شیرازی نمیداند که گم شده مشکل اقتصادی دولت در کجاست.متاسفانه همه در جای دیگر.تظاهر میکنند که دارند دنبال ان میگردند.دقیقا مثل این است که شما چیزی را که در خانه گم کرده اید در خیابان دنبال ان بگردید ماجرا وقتی کمدی تراژیک میشود که خودتان بدانید گم شده در خانه است اما برای سرگرمی مردم در خیابان تظاهر به جستجو کنید
ناهار نمیخوره!!!!
هیچ کالایی گران نشده، ارزش یک کیلو برنج تارم که چهل سال پیش 50ریال بود والان 1000000 ریال است همسانه، چطور؟اینکه ارزش پول چمهوری اسلامی پایین آمده یعنی 1000000 ریال الان برابر 50ریال قبل است وآقایان نمیتوانند ارزش پول را برگردانند مثال دوم قیمت بنزینه که لیتری 10ریال بود والان 300000 ریال تناسب ببندید متوجه میشوید که سقوط ارزش پول چقدرشده.
متاسفانه کشور تا زمانی با گفتن مرگ بردیگران اداره شود همین اش است وکاسه مردم 40 سال درگیر همین مرگ گفتن ها هستن سیاست بیشتر ازاینها است تواین مرگ گفتن ها فقط رانت است برای اقایان ومردم زیر این فشار درحال لح شدن هستن بعد از 40 سال سر صف گوشت ،مرغ،شکر ، باشیم وهرروز بحث اینها باشد بحث بایستی روی مسائل مهمتر باشد که نیست
دور بعد انتخاب ریاست جمهوری باید به کسی رای داد تا کلمات تکرای پشت پرده گرانی ها ، آوار برداری به جا مانده از دولت قبل ، چند روزه فقر مطلق ریشه کن شود و ... بکار نبره و به عبارتی پشت این کلمات قایم نشود و واقعا با برنامه باشد. به خدا خسته شدیم که بس دنبال جمشید بسم الله ها گشتیم! فراموش نکنید صبر مردم هم حدی داره!!
آقای دکتر احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی با آقای کروبی که میگفت تیم اقتصادی باید قوی باشه گفتند درست حالا تیم اقتصادی چند نظر میده این شما هستید که باید سواد لازم رو داشته باشید و انتخاب کنید الان هم آقای رییسی همین مشکل رو دارن نمیدونن چکار کنن
خیلی تلاش میکنید که وزرا را تغییر بدهید اما کور خواندید. دوران امتیاز دادن به مفسدها تمام شد
خیر دلیل این گرانیها مافیاهای انواع کالا ها ست که هر کدام برای خود رییس هستن .و به بهانه تحریم مردم رو تنبیح میکنن .و بر اساس تورم که همان چاپ پول هست گرانی بوجود می آید ،سال۹۹دلار به مرز ۳۲هزار تومن رسید پراید۸۰میلیون شد،امسال۲۶,۷هزار تومن هست و پراید۲۰۰میلیون!!
کشور نابود شده
چرا پس؟؟؟؟!!!!!
آن وقت دکی جون عامل گرانی در 60 سال گذشته ایران چی هست؟تحریم؟!!!! تحریم که 10 سال بیشتر نیست!
هر وقت فهمیدی بیا تز روشنفکری بده
عامل گرانی دوستان تو بودن که دم به دم پول بدون پشتوانه چاپ می کردن و می ریختند در بازار دلالی
ولی نگران نباش تورم آخر 4 سال خیلی کمتر از الان هست که فکر کردی با چند ماه می شود تورم چند ده درصدی را به کل صاف کرد و از بین برد البته فکر نکردی بلکه دنبال....!
چه جالب حرفهای تمسخر آمیز می زنن دیگه اینو بچه ابتدایی هم می دونه دولت و مسوولان باعث این بازار نابسامان هستند
سلام تمامی تولیدی ها از کفش پا تا فرش خانه از دست خصوصی سازی گرفته شود و دولت محترم مانند بنزین برق اب به دست خودش بگیرد تولید کند ایجاد اشتغال کند
چه انتظاری دارید؟
هر کی میاد از سر سردرگمی مشکلات را میاندازه گردن دولت قبل شاید اگر به این حصرات باشه مشکلات را برسونن به زمان هخامنشیها!!
دلیل گرانی ها مردم عزیزن،اگر نبودند هیچ چیزی گران نمیشد،افتاد!
جو پرک کیلو سه تومن بود سال ۹۶_۹۷ الان ۱۴۰۱ ارزانتر از ۱۸تومن نیست... بعضی جاها ۲۵تومن کیلویی... بسته بندی ها خیلی گرونترن....۱۸قیمت فله ای هست...این یعنی حداقل بین ۶۰۰درصد تا ۱۰۰۰درصد گرانتر شده ...سه تومن شده ۱۸ یعنی ۶برابر ..یعنی ۶۰۰درصد تورم.. تقریبا در تمامی کالا های خوراک و غیر خوراکی حداقل تورم ۶۰۰درصده...مسیولان چجوری محاسبه میکنن که تورم رو ۴۵/۵ درصد اعلام میکنن ..عاشق اون نیم آخرشم فقط .... لطفاً پخش کنید نظرم رو تا نحوه محاسبه تورم رو بدونن دوستان ...کلاس ریاضیات مسیولین هست...خروج ارز از کشور توسط شهروندان برای مهاجرت بطور کلی و خرید ملک ترکیه بعنوان مثال یکی از ضررهای اقتصادی هستند... ضعف خرج سرمایه و تقسیم مناسب سرمایه ها و نبود فروش نفت و گاز یه اندازه...از عوامل مختلف بدتر شدن اقتصاد هستند ...عدم نظارت بر بازار و رها کردن آن بحال خود جوری که هر کی هر چی بتونه بده به خلق ال ا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی