بازدید 1988
اقتصاد در گذر زمان

از «ابلاغ مصوبه ترخیص ۵۱۰۸ خودرو خارجی به گمرک» تا «نفت از صعود بازماند»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲ 03 May 2022

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است. 

 

13 اردیبهشت 1310، عنایت ‌الله سمیعی کفیل وزارت اقتصاد ملی از سمت خود استعفا داد.

13 اردیبهشت 1311، مجلس شورای ملی قانون جدید تجارت را تصویب کرد.

13 اردیبهشت 1315، آقای محمود بدر از طرف داور به معاونت وزارت مالیه منصوب شدند.

13 اردیبهشت 1322، لایحه اختیارات دکتر میلسپو رییس‌کل دارایی با هشت ماده تصویب شد.

13 اردیبهشت 1334، موافقت ‌نامه بازرگانی بین ایران و شوروی امضا شد.

13 اردیبهشت 1345، ایران و مجارستان قرارداد بازرگانی را امضا کردند.

13 اردیبهشت 1356، در نتيجه مذاكرات وزيران ايران و فرانسه يك موافقتنامه اقتصادي به مبلغ 30 ميليارد فرانك بين دو كشور امضا شد.

13 اردیبهشت 1384، راه آهن يكهزار كيلومتري بافق - مشهد امروز با حضور رئيس جمهور افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

13 اردیبهشت 1390، علی آقامحمدی سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: فهرست ۶۵ بدهکار بزرگ سیستم بانکی کشور که در مجموع شش هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق بانک‌ها را در اختیار دارند، تهیه شده است. آقامحمدی بزرگ‌ترین بدهکار شبکه بانکی را فردی با بدهی یک‌هزار میلیارد تومانی معرفی کرد و در عین حال گفت که هر بدهکاری را نمی‌توان مفسد اقتصادی دانست.

13 اردیبهشت 1395، رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: در حکمی که قاضی صلواتی برای موکلم صادر کرده، میزان بدهی وی مشخص شده و موکلم به رد یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو محکوم شده است.

13 اردیبهشت 1396، بر اثر انفجار در یک معدن زغال سنگ در استان گلستان دهها کارگر معدن جان خود را از دست دادند.

13 اردیبهشت 1397، آمار گمرک از تجارت خارجی سال ۹۶، حاکی از آن بود که در این مدت بیش از ۷۷۱ تن برس، قلم مو نقاشی، رنگ کردن، ورنی زدن، تامپون و غلتک نقاشی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

13 اردیبهشت 1399، در مورخه 10 اردیبهشت ماه 1399 در 19 روز مانده به پایان مصوبه دولت، گام دیگری برای ترخیص 5108 خودروی دپو شده در گمرک برداشته شد و سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در نامه‌ای مصوبه دولت مبنی بر ترخیص خودروهای سواری دپو شده در گمرک را ابلاغ کرد.

13 اردیبهشت 1400، قیمت نفت روز دوشنبه که موج دوم فاجعه آمیز پاندمی ویروس کرونا در هند تقاضا برای نفت در این کشور را کاهش داد و خوش بینی به بهبود قوی تقاضا در کشورهای توسعه یافته و چین در نیمه دوم سال را تعدیل کرد، با کاهش روبرو شد. بهای معاملات نفت برنت برای ژوییه ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۶۶ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژوئن ۱۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۶۳ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.

 

منابع: آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی