بازدید 3705

چند درصد از سطح سیاره‌مان نیاز به حفاظت دارد؟

۴۴ درصد از سطح زمین معادل ۶۴ میلیون کیلومتر مربع بستر چندان امنی برای گونه‌های جاندار خود نیست.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 05 June 2022



به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، تحقیقاتی که در ژورنال ساینس (Science) به تاریخ ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) منتشر شده است که نشان داده ۴۴ درصد از سطح زمین معادل ۶۴ میلیون کیلومتر مربع باید برای حفاظت از تنوع زیستی تحت شرایط خاص قرار بگیرند.

دکتر جیمز آر. آلن از دانشگاه آمستردام سرپرست تیمی است که از الگوریتم‌های پیشرفته جغرافیایی برای نقشه‌برداری بهترین مکان‌های کره زمین به منظور حفظ گونه‌های زمینی و اکوسیستم‌ها استفاده کرده‌اند. این تیم از روش‌های علمی سود برده تا بتوان میزان سطحی از زمین که توسط فعالیت‌های انسانی در معرض تهدید قرار گرفته است را تا سال ۲۰۳۰ تخمین زد.

آلن ادعا می‌کند که مطالعات آنها بهترین تخمین فعلی از میزان سطح زمینی است که باید برای توقف بحران تنوع زیستی و حفظ آن اقدام شود؛ این مطالعه اساساً یک طرح حفاظتی برای سیاره است.

او در این خصوص می‌گوید: «ما انسان‌ها باید سریع عمل کنیم. مدل‌های ما نشان می‌دهند که بیش از ۱.۳ میلیون کیلومتر مربع از زمینی یعنی معادل مساحتی بزرگ‌تر از آفریقای جنوبی، احتمالا تا سال ۲۰۳۰ زیستگاهش برای استفاده انسان‌ها اصطلاحا پاکسازی شده که برای حیات وحش ویرانگر است.»

این یافته‌ها پیامدهای سیاسی بسیار حیاتی را در پی دارد چرا که کشورهای جهان در حال مذاکره برای یک چارچوب تنوع زیستی جهانی پسا ۲۰۲۰ تحت کنوانسیون تنوع زیستی هستند. انتظار است که تا اواخر امسال با اهداف بلندمدت و میان مدت جدید تنوع زیستی اجرایی بشود. در صورت موفقیت مذاکرات و رسیدن به یک چارچوب، دستور کار حفاظت از محیط زیست را برای یک دهه آینده یا بیشتر تعیین شده و دولت‌ها ملزم هستند تا به‌طور منظم در مورد پیشرفت به سمت این اهداف گزارش‌های خودشان را ارائه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست