بازدید 8946

زمین دختر ۴ ساله را بلعید

کد خبر: ۱۱۲۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳ 12 July 2022

دختر ۴ ساله وقتی چند قدم از پدرش فاصله گرفت تا مقابل دوربین او بایستد و عکس بیندازد، ناگهان در چاه عمیقی سقوط کرد و جان باخت.

به گزارش ایران، عصر یکشنبه خانواده‌ای برای تفریح راهی فضای سبزی 50 متر جلوتر از پل افسریه شدند اما وقتی روی زمین نشستند تا استراحت کنند، دختر 4 ساله خانواده به پدرش گفت: «بابا از من عکس بگیر»؛ این آخرین جمله‌ای بود که معصومه به پدرش گفت. مرد جوان همین که دوربین گوشی را روبه‌روی صورتش گرفت تا از دختر ۴ ساله‌اش عکس بگیرد، صدای گنگی شنید و ناگهان دخترش ناپدید شد.

پدر که شوکه شده بود به دنبال دخترش راهی فضای سبز شد تا اینکه در میان چمن‌ها با چاهی مواجه شد. با اعلام موضوع به آتش‌نشانی و اورژانس، عملیات بیرون کشیدن کودک آغاز شد و پس از 25 دقیقه پیکر معصومه از چاه بیرون کشیده شد اما امدادگران اورژانس مرگ وی را تأیید کردند.

با مرگ دخترک، موضوع از سوی مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه به بازپرس میثم حسین پور اعلام و دستور ارسال کارشناس حوادث کار به محل حادثه صادر شد.

در بررسی‌های اولیه از سوی کارشناس حوادث کار، مشخص شد که روی دهانه این چاه 46 متری هیچ علائم ایمنی و هشدار دهنده‌ای وجود نداشته و از آنجا که چمن‌ها روی دهانه چاه را پوشانده بود، وجود حفره مشخص نبوده. بدین ترتیب دخترک زمانی که برای عکس از پدر فاصله می‌‌گیرد، ناخواسته پا در دهانه چاه می‌‌گذارد که تصور می‌‌کرده چمن است به داخل آن سقوط می‌‌کند.

در حالی که این حادثه شوک بزرگی به خانواده این کودک وارد کرده بود اما ضمن شکایت، خواهان شناسایی مقصران حادثه و پیگیری پرونده شدند و از شهرداری و پیمانکار فضای سبز شکایت کردند. بدین ترتیب به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، شهردار منطقه 15، شهردار ناحیه 5 و پیمانکار هر سه کمتر از ۲۴ ساعت از حادثه مرگبار به دادسرا احضار شده و تحقیقات از آنها درخصوص چاله مرگ آغاز شد. افراد احضار شده مورد تحقیقات قرار گرفتند و گفتند از وجود چاله با خبر نبودند.

پیمانکار نیز در تحقیقات مدعی شد دو سال مسئولیت پیمانکاری و بازسازی فضای سبز را داشته اما نظارت بر پر کردن چاله یا قنات به عهده‌اش نبوده است.

به دستور بازپرس جنایی، تحقیقات از آنها ادامه دارد. این در حالی است که شهردار و تیم مسئولان شهرداری منطقه مدعی شدند سه روز قبل از حادثه برای بازدید و نظارت به فضای سبز آمده بودند اما چاهی مشاهده نکرده بودند تا دستورات لازم درخصوص ایمن‌سازی و پر کردن آن را صادر کنند.

در ادامه، به دستور بازپرس جنایی، هر دو شهردار و پیمانکار به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد بازداشت هستند.

هیأت سه نفره کارشناسی و کارشناس آتش‌نشانی، برای بررسی و مشخص شدن مقصران این حادثه تعیین شدند.

حادثه در پارک رخ نداده است
در همین رابطه سیدمهدی صباغ، شهردار منطقه ۱۵ صبح دیروز و قبل از احضار و بازداشت، گفته بود: روز یکشنبه خانواده‌ای حدود ساعت‌ ۶ عصر برای استراحت به رمپ لوپ میدان افسریه رفته و آنجا نشسته بودند که پس از دقایقی ناگهان روی زمین شیب‌دار که محوطه فضای سبز رمپ بوده، حفره‌ای با ورودی ۳۰ سانتی در کنار چاه قنات قدیمی ایجاد و برحسب اتفاق کودک را به داخل کشانده است. این قنات متروکه که صدراعظمی نام داشت، عمق ۵۰ متر داشته که سال ۱۳۷۲ برای ساخت رمپ و لوپ با دریچه پوشانده شده بود و در محوطه اطراف آن فضای سبز احداث کرده‌اند. اما حالا بر اثر آبیاری، خاک زمین شیبدار رانش و کودک در چاه سقوط کرد و متأسفانه فوت شد.
مهم است بدانید که این اتفاق داخل پارک یا فضای سبز تفریحی منطقه رخ نداده است ضمن اینکه ما برای آبیاری فضای سبز ۱۲ هکتاری رمپ و لوپ‌های محدوده افسریه از چاه عمیق دیگری که فاصله زیادی از محل حادثه دارد، استفاده می‌کنیم.
صباغ با بیان اینکه اکنون کارشناسان بوستان‌ها، ستاد بحران و شرکت آب و فاضلاب در حال بررسی اتفاق و رصد برای رفع خطر از محل هستند، گفت: پس از بررسی‌ها اقدامات لازم برای ایمنی صورت می‌پذیرد.

اگر شهرداری مقصر باشد برخورد می کنیم
«مهدی اقراریان» عضو شورای شهر تهران نیز گفت: این حادثه ناگوار در فضای سبزی در حاشیه اتوبان در منطقه ۱۵ اتفاق افتاده است.
ما در شورای شهر این موضوع را هم از سازمان مدیریت بحران و هم شهرداری منطقه پیگیری کرده‌ایم. باید بررسی‌های فنی صورت بگیرد تا علت این حادثه مشخص شود. اگر سهل‌انگاری در وظایفی که شهرداری منطقه برعهده داشته است، صورت گرفته باشد حتماً با عوامل این موضوع برخورد خواهد شد. جان شهروندان تهرانی خط قرمز ماست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست