نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان؛

رتبه بندی معلمان اجرا نشود ، وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود / چرا کمیسیون صنایع با تحقیق و تفحص از تاریکخانه های ایدور و ایمیدور مخالفت کرد؟ / وقت آن رسیده با افراط گرایی حذفی، تربیون های پر هزینه انتصابی، عربده کشی های سبک مغزان مقابله کنیم / اعلام وصول ۴ سوال ملی از وزرای نفت و بهداشت

وکلای ملت در نشست امروز صحن ضمن انتخاب ۳ نفر از حقوقدانان جدید شورای نگهبان به اصلاح سازوکار توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی استان‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداختند که گامی در جهت توزیع عادلانه اعتبارات این بخش و توسعه مناطق محروم کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 26 July 2022

رتبه بندی معلمان اجرا نشود ، وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود / چرا کمیسیون صنایع با تحقیق و تفحص از تاریکخانه های ایدور و ایمیدور مخالفت کرد؟ / وقت آن رسیده با افراط گرایی حذفی، تربیون های پر هزینه انتصابی، عربده کشی های سبک مغزان مقابله کنیم / اعلام وصول ۴ سوال ملی از وزرای نفت و بهداشت

تابناک : نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی راس ساعت 8 و 8 دقیقه و با حضور 199 نفر از نمایندگان و به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در ابتدای این نشست موضوع تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های ایمیدرو و ایدرو در حوزه فولاد که بر اساس آنچه مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرائت کرد تجمیع شده 3 تقاضای تحقیق و تفحص از جانب نمایندگان بوده است، مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت 153 نفر از نمایندگان حاضر به تصویب رسید.

چرا کمیسیون صنایع با تحقیق و تفحص از تاریکخانه ایدور و ایمیدور مخالفت کرد؟

محمدرضا صباغیان بافقی درباره تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های ایمیدرو و ایدرو در حوزه فولاد، گفت: تحقیق و تفحص نباید از سوی کمیسیون صنایع و معادن رد می شد زیرا این اقدام می تواند موجب برطرف شدن ایرادات در 2 مجموعه مذکور شود.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسیدگی به عملکرد ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی دارای اهمیت است، اظهار کرد: بررسی طرح‌های توسعه‌ای ایمیدرو و دارا بودن یا نبودن توجیه فنی، اقتصادی و کارشناسی این طرح‌ها و همچنین میزان تاثیرگذاری طرح‌های اجراشده تاکنون بر بهره‌وری و سودآوری این شرکت‌ها نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

متقاضی تحقیق و تفحص از شرکت های ایمیدرو و ایدرو، ادامه داد: بررسی نحوه، علت و شرایط واگذاری کلیه صنایع و معادن وابسته به ایمیدرو به بخش خصوصی و غیردولتی و همچنین بررسی میزان انطباق شرایط احراز اعضای هیات مدیره‌ها و مدیران عامل و سایر مدیران در ستاد مرکزی و شرکت‌های ایمیدرو با ضوابط و شرایط عمومی و اختصاصی انتصابات و ارزیابی میزان کارآمدی آنان در راستای اهداف سازمانی از دیگر موضوعاتی است که در محور تحقیق و تفحص مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: بررسی میزان بهره‌وری نیروی انسانی و نحوه جذب و استخدام در ستاد و کلیه شرکت‌های وابسته به ایمیدرو نیز امری قابل تامل است.

در ادامه احسان ارکانی در خصوص تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های ایمیدرو و ایدرو در حوزه فولاد، گفت: ایمیدرو یکی از شرکت های بزرگ هلدینگ دولتی در بخش معادن بوده و در حوزه های مس، سیمان، مواد معدنی و ... فعالیت می کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس چشم انداز پیش بینی شده این مجموعه باید در سال 1401 به یک مجموعه بزرگ و سازمان توسعه دهنده و تسهیل گر بخش معادن ایران تبدیل می شد اما بررسی ها نشان می دهد با این هدف گذاری فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: براین اساس تقاضای تحقیق و تفحص از ایمیدرو و ایدرو و شرکت های تابعه طی 3 سال اخیر ارائه شده است، در این میان جای این سوال وجود دارد چرا کمیسیون صنایع این تقاضا را رد کرد اما به موضوعاتی کم اهمیت تر رأی مثبت داده است.

نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از شرکت های ایمیدرو و ایدرو، تصریح کرد: با این تحقیق و تفحص نسبت به حیات خلوت و تاریکخانه ای که در این حوزه وجود دارد روشنگری صورت خواهد گرفت و موضوعاتی مانند میزان دارایی، سود خالص سالانه، میزان فروش، سرمایه گذاری، نحوه انتصابات، نحوه جذب و حتی استخدام در شرکت های وابسته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفظ نباتات

تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات دومین دستورکار صحن بود که با موافقت بهارستان‌نشینان همراه شد.

سه عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند

در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نامه غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد که در آن علی احمدی‌فر، سیامک ره پیک، خیرالله پروین، عباسعلی کدخدایی، عبدالحمید مرتضوی بریجانی و فضل‌الله موسوی را معرفی کرده بود تا از بین آنها 3 نفر از حقوقدانان شورای نگهبان توسط نمایندگان مجلس انتخاب شوند سپس هر کدام از 6 کاندیدای معرفی شده به مدت 10 دقیقه به ارائه سوابق و برنامه‌های خود برای فعالیت به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان پرداختند.

در نهایت وکلای ملت با بررسی برنامه‌ها و سوابق 6 کاندیدای معرفی شده که در صحن ارائه دادند عباسعلی کدخدایی که بر لزوم حفظ استقلال و بی‌طرفی شورای نگهبان در همه حوزه‌ها، خیرالله پروین که به جلوگیری از تضییع حقوق افراد کارآمد در بررسی صلاحیت نامزدها جهت شرکت در انتخابات و نیاز به رعایت قوانین در این زمینه و سیامک ره‌پیک که به اهمیت هماهنگی‌ها و برگزاری جلسات میان نمایندگان و اعضای شورای نگهبان پیش از تصویب قوانین در صحن علنی تاکید داشتند را به عنوان اعضای جدید حقوقدان شورای نگهبان انتخاب کردند.

سازوکار و شاخص توزیع اعتبارات محرومیت‌‍زدایی استان ها در قانون بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شد

در ادامه این نشست به دنبال بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مورد طرح دوفوریتی اصلاح جدول 4-24 محرومیت‌زدایی(جداول منابع و مصارف تبصره14) قانون بودجه سال 1401 کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان، سازوکار و شاخص توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی استان‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شد و بعد از این اعتبارات به صورت مساوی و عادلانه بین استان‌ها تقسیم شده و این اقدام به توسعه مناطق محروم کشور منتهی خواهد شد.

لایحه پروتکل تبدیل موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا به صورت یک فوریت بررسی می شود

رسیدگی به تقاضای یک فوریت برای لایحه پروتکل تبدیل موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو که از سوی دولت مطرح شده بود از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفته و با موافقت اکثر نمایندگان مجلس همراه شد.

ناطقان میان دستور

در ادامه اسامی ناطقان این نشست توسط علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام شد و جلیل رحیمی جهان آبادی، احمد حسین فلاحی، محمدرضا مبلغی، محمدرضا پورابراهیمی داورانی و سید جلیل میرمحمدی میبدی به نوبت جهت ایراد نطق پشت تریبون صحن قرار گرفتند.

جلیل رحیمی جهان آبادی: وقت آن رسیده با افراط گرایی حذفی، تربیون های پر هزینه انتصابی، عربده کشی های سبک مغزان مقابله کنیم

جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی امروز( سه شنبه 4 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: عمر مجلس یازدهم از نیمه گذشته است و این مجلس مانند همه ادوار گذشته نیاز به آسیب شناسی کارهای انجام شده و انجام نشده است، کارهای بزرگی مانند تصویب بودجه محرومیت زدایی، قانون جهش تولید مسکن، رفع موانع تولید، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، اصلاح احکام ساختار بودجه و 10 ها کار ارزشمند دیگر را انجام داده ایم اما 10 ها چالش و ابر بحران بارش بر دوش ملت و نمایندگان ملت سنگینی می کند.

وی ادامه داد: فروش خودروهای بی کیفیت داخلی به شیوه لاتاری و بخت آزمایی ادامه دارد و قانون واردات خودروی شما را به قربانگاه مصلحت های غیر عقلانی و غیر منطقی برده اند، بانک ها همچنان با ربا مردم را ورشکسته می کنند و ما از جایگاه رأس امور فقط نظاره گر بانگ های رباخواری هستیم. شاهد بی ارزش شدن پول ملی، افزایش نقدینگی، رسیدن تورم به بالای 55 درصد و رفتن 26.5 میلیون از جمعیت ایران به زیر خط فقریم، اما نظاره گریم.

این نماینده مجلس بیان کرد: پرستاران و نیروهای طرحی بعد از کاهش موقت کرونا بیکار شدند، پزشکان و نیروهای بهداشت و درمان در دریافت حقوق و مزایا دچار مشکل هستند معلمان، بازنشستگان، کشاورزان، دامپروران، بازاریان، کارمندان و کارگران وضع بهتری از پرستاران و پزشکان درگیر در کرونا ندارند.

رحیمی جهان آبادی گفت: کمتر از روزی است که در دفاتر ما از هموطنان و همشهریان ما و شما برای استخدام فرزندان بیکار و یا برای گرفتن وام مراجعه نکنند و ما و شما ابراز شرمندگی نکنیم. امروزه مهاجرت های بی رویه، فرار سرمایه و کوچ غم انگیز نخبگان ما همچون دردی جانکاه بر قلب و روح ما و همه علاقه مندان به ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همکاران به دولت تاختن، وزرا را نقره داغ کردن و استیضاح کردند را همه ما بلدیم و چاره ای هم جز این راه نداریم اما اجازه دهید از شما خواهش کنم در کنار این ظرفیت قانونی دو سال باقی مانده را از ظرفیت قانونگذاری بیشتر برای حل مشکلات ملت بهره ببریم. امروزه در زمینه بهبود روابط با همسایگان و افزایش تبادلات تجاری، دولت گام های ارزشمندی برداشته است و اگر مذاکرات اتمی زمین گیر شده نه به دلیل ضعف دستگاه دیپلماسی ما بلکه به دلیل کج فهمی، بدفهمی و زیاد خواهی غربی ها و آمریکایی ها است. دستگاه دیپلماسی نیاز اجماع ملی و حمایت دارد تا حقوق حقه ملت ایران را استیفا کند.

وی افزود: ما در شرایطی که بحران و جنگ روسیه و اوکراین نیاز غرب را به انرژی خاورمیانه افزایش داده و شرایط تحریم روسیه باعث شده کسانی که در برج عاج کاخ سرخ کرملین بودند امروز به تهران بیایند بیش از هر زمان نیاز به اجماع، عقلانیت، دیپلماسی هوشمندانه در مقابل شرق و غرب داریم تا منافع ملت ایران را حفظ کنیم و قربانی بازی قدرت های بزرگ نشویم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: امروز و در این شرایط خاص گذر تاریخی نیاز داریم شرق و غرب را به یک چشم دیده و در مقابل شرق و غرب منافع ملت خود را حفظ کنیم. بعد از گذشت 4 دهه پر فراز و نشیب از عمر انقلاب اسلامی و نظام اسلامی اکنون زمان آن رسیده که تنش زدایی با بسیاری از کشورهای منطقه را با قدرت و عزت ادامه دهیم.

رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: در کنار تنش زدایی با کشورها نیاز داریم به تنش زدایی با ملت، با طیف های مختلف سیاسی، گروه های صنفی، فعالان مدنی، زنان، جوانان، اقلیت های دینی و مذهبی، وکلای دادگستری، استادانان دانشگاه، مهندسان و پزشکان، نیاز داریم حرف ها، خواسته ها، آروزها و رویاهای ملت ایران را دوباره مانند انقلاب 57 بشنویم.

وی بیان کرد: زمان آن رسیده بر روند افراط گرایی های حذفی، تربیون های پر هزینه انتصابی، فعالیت های غیر شفاف و بودجه های ناپیدا، عربده کشی های سبک مغزانی که با هر حرف نادرست خود قلب وزرشکاران، هنرمندان، زنان، جوانان و اقلیت ها را آزار می دهند مقابله کنیم و بر افراط گرایی برای همیشه مهر پایان بزنیم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: نیاز داریم که ملت بزرگ خود را با تنوع فکری، فرهنگی، قومی، مذهبی، سیاسی و عقیدتی در آغوش بگیریم و چتر ایران بزرگ و کهن و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری را بر فراز سر همه ملت ایران با هر تنوع فکری، قومی و مذهبی باز کنیم.در این شرایط نیاز داریم با هر تفکر یکسان سازی مقابله کنیم زیرا ملتی متنوع، قدرتمند، با فرهنگ، تاریخی و بزرگ به نام ایران را در این سرزمین پهناور داریم. بیش از هر زمان امروز ایران و نظام اسلامی نیازمند اجماع، همگرایی، همدلی و استفاده از همه ظرفیت های ملی است.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد: مطمئن باشید که اگر ملت را دریابیم، مشکلات آنها را بشنویم، پای درد و دل آنها بنشینیم، آرزوها، حرف، درد و رنج آنها را در خانه ملت بیان کنیم، نظام اسلامی نیاز به هیچ متحدی در غرب و شرق ندارد و برای ابد می تواند در این سرزمین حکمرانی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به صداقت، برادری، دلسوزی شما نمایندگان ایمان دارم و دو خواهش از شما دارم قانون حمایت از خانواده مناطقی که بالای 2.5 درصد رشد جمعیت داشته را از امتیازات حذف کرده است که این ظلم به مناطق محروم بوده خواهش می کنم این قانون را اصلاح کنید و دوم منطقه آزاد تجاری دوغارون، دروازه صادراتی ایران به سرزمینی که 35 میلیون جمعیت در کنار مرز ما دارد به حمایت شما نیاز دارد.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی: قیمت‌گذاری دستوری مغایر با قوانین بازار سرمایه کشور است

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز( سه شنبه 4 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: موضوع مهمی که امروز در فضای کشور در خصوص مباحث اقتصادی مطرح است نیازمند اهتمام و تلاش دولت و پشتیبانی مجلس برای حل مشکلات کنونی کشور است. اعتقاد ما بر این است که امروز در کشور با وجود همه کارشکنی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و شرایطی که در دولت قبل داشتیم موضوعات مربوط به حل مشکلات اقتصادی با دستان پر توان مجاهدان این کشور همانند عرصه های مختلف امکان پذیر است و خوشبختانه بخشی از نماگرهای اقتصادی در کشور در طول ماه های اخیر وضعیتی را نشان می دهد که به تدریج می توانیم در شرایط بهتر اقتصادی حرکت کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: با وجود همه تلاش ها نکات و مسائلی در خصوص مباحث کلان وجود دارد. وضعیت نامناسب بازار سرمایه کشور یکی از این مباحث است که انتظار ما از وزارت امور اقتصادی و دارایی رسیدگی جدی به مصوبات مرتبط با حمایت از بازار سرمایه است. در کمیسیون اقتصادی مجلس بارها را این مطالب را مدنظر قرار داده ایم که بدون حمایت از بازار سرمایه کشور تولید واقعی در اقتصاد رقم نمی خورد.

این نماینده اظهار داشت: از رئیس جمهور و از تیم اقتصادی دولت انتظار داریم از اتخاذ تصمیماتی در حوزه های مختلف به ویژه در خصوص قیمتگذاری دستوری که مغایر با قوانین بازار سرمایه کشور است، اجتناب کرده و شرایطی را فراهم بیاورند که بتوانیم انتفاع را به بازاری که بیش از 50 میلیون نفر در آن ذی نفع هستند برسانیم. گذشت زمانی که نهایت دو میلیون نفر در بازار سرمایه حضور داشتند امروز دارندگان سهام عدالت ذی نفعان بازار سرمایه کشور هستند انتظار ما از دولت توجه ویژه به بورس و بازار سرمایه برای حل مشکلات مردم است که به زودی نشست مشترک دولت و کمیسیون اقتصادی در ارتباط با این موضوع و آخرین اجرای تعهدات دولت در دستورکار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اجرای قوانین و مقررات و مصوبات در ارتباط با اجاره بها نیز از دغدغه های جامعه است، شرایط اجاره بها در کشور نامطلوب است از وزارت مربوطه و از تیم دولت انتظار داریم در این خصوص سریعا اقدام کند. پاداش پایان خدمت بازنشستگان کشوری و لشگر باید به شکل جدی در دستور کار دولت قرار گیرد همچنین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که ماه ها در گیر هستند باید پرداخت شود، مصوبه دولت در هیات تطبیق مصوبات مجلس با پیگیری ها لغو شد انتظار ما از دولت، سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه این است که همکاری کنند، وضعیتی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی پیش آمده زیبنده نظام و کشور نیست.

پورابراهیمی اظهار داشت: اجرای رتبه بندی معلمان از مباحث دیگر بوده که تدوین آیین نامه اجرایی آن رو به اتمام است از وزیر آموزش و پرورش درخواست می کنم با پیگیری مجدانه هر چه سریعتر قانون رتبه بندی را برای معلمین اجرا کنند و اگر با تاخیر انجام می شود مابه التفاوت را از زمان اجرای قانون در دستورکار قرار دهند.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: از جوانان تیم فوتبال صنعت مس که برای حضور در لیگ برتر تلاش می کنند تشکر می کنم اما انتظار داریم شرکت ملی مس حمایت جدی خود را از این تیم به عمل بیاورد در کنار رشته فوتبال سایر رشته ها بلاتکلیف است از مجموعه تیم مدیریتی شرکت ملی مس انتظار داریم همان طور که سایر استان ها توجه کردند به استان کرمان ویژه توجه کنند تا شاهد اتفاقات مثبت باشیم. در رشته ژیمناستیک که هیچگونه مدال خاصی در کشور نداشتیم امروز افتخار می کنیم یکی از جوانان برومند کرمانی نایب قهرمان آسیا در این رشته شده و به فضل الهی نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان برنامه و رئیس جمهور چند بار باید در موضوع سرمازدگی حل مشکل مردم کرمان درخواست دهیم تا در دستور کار قرار دهید و سریعا اقدام کنید. انتقال آب از خلیج فارس به شهر کرمان یکسال از در دستور کار است از وزیر صنعت و استاندار کرمان تسریع در این موضوع را در خواست می کنم. وضعیت نامناسب تلفن همراه و ثابت در کرمان موضوعی است که باید به آن پرداخت از وزیر ارتباطات می خواهیم حل این مسئله را تسریع کند.

موافقت نمایندگان با لایحه تصویب اصلاحات کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا

موافقت نمایندگان مجلس با کلیات و جزئیات لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی ازکشتی‌ها ۱۹۷۳ از دیگر اقدامات تقنینی وکلای ملت در این نشست بود.

قالیباف: موضوع محیط زیست و دریاچه ارومیه بسیار مهم و حیاتی است/نمایندگان و مجلس نسبت به احیای دریاچه ارومیه بی‌توجه نیستند

و اما سیدسلمان ذاکر در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها 1973 ضمن تشکر از رئیس مجلس درخصوص توجه به دریاچه ارومیه و بررسی طرح تحقیق و تفحص از ستاد احیای این دریاچه در مخالفت با این لایحه، گفت: گزارش مذکور بسیار خوب بوده و شاخص اصلی محیط زیست دریا است، اما کمیسیون کشاورزی و مجلس درخصوص از بین رفتن دریاچه ارومیه باید اظهارنظر کنند، چرا که خطرات خشک شدن دریاچه ارومیه با آلودگی دریاها بسیار متفاوت بوده و باید امروز در رابطه با احیای این دریاچه که جان و مال چندین میلیون نفر به آن وابسته است، صحبت کنند.

وی سپس از رییس مجلس خواست تا به رهاسازی سدهای منتهی به دریاچه ارومیه کمک کند و دلیل مخالفت خود با این لایحه را نیز عدم اولویت طرح موضوع مذکور اعلام کرد.

دکتر محمد باقر قالیباف در پاسخ به این نماینده گفت: مجلس و نمایندگان نسبت به موضوع احیای دریاچه ارومیه بی توجه نیستند ، از طرفی مطرح شدن این لایحه به معنای بی‌توجهی مجلس به دریاچه ارومیه نیست.

تذکر شفاهی نمایندگان

سیدالبرز حسینی:وام‌های کشاورزی کشاورزان خدابنده که در شرایط خشکسالی، برداشت محصول نداشته اند، امهال شود.

 

سیدمحمد پاک مهر :با انتقاد از اجرای رتبه ‌بندی معلمان گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان به آرزوی رویایی برای فرهنگیان تبدیل شده است.

 

محمد سبزی: ضمن تشکر از دکتر قالیباف برای رسیدگی به وضعیت حقوق بازنشستگان گفت: رئیس جمهور باید هر چه سریعتر دستور لازم برای افزایش حقوق متناسب بازنشستگان را بدهد.

 

محسن زنگنه: ابرمسئله اقتصادی امروز تورم انتظاری است لذا دولت مراقب مشاوره های غلط باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس اظهار کرد: در بند هـ تبصره 12 دولت اجازه یافته تا از محل اعتبارات جدول 7 به افراد مذکور که فاقد درآمد هستند به میزان حداقل حقوق کارکنان پرداخت کند اما آئین نامه و شیوه نامه اجرایی شأن این افراد را رعایت نکرده لذا ضرورت دارد بنیاد شهید در این امر تجدیدنظر کند و خدمات بیمه ای آنان نیز باید موردتوجه قرار گیرد زیرا وضعیت مناسبی ندارد.

وی در تذکری به تیم اقتصادی دولت، ادامه داد: سیاست انقباضی یا تلاش برای پیشگیری از رشد بی رویه پایه پولی و عدم استقراض از بانک مرکزی سیاست خوبی است اما علت ابرمسئله امروز یعنی تورم چیزی غیر از این مسائل است و آن تورم انتظاری است.

زنگنه تصریح کرد: براساس افکارسنجی مرکز پژوهش های مجلس نسبت به 3 ماه گذشته میزان افرادی که تورم 3 ماه گذشته را بدتر پیش بینی می کنند 20 درصد افزایش یافته لذا اولین اقدام دولت باید بازگشت اعتماد عمومی و ایجاد ثبات روانی در جامعه باشد و دولت باید مراقبت کند مشاوران آدرس غلط ندهند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش حقوق بازنشستگان یا پرداخت حداقلی از طرح رتبه بندی معلمان یا پرداخت مطالبات معلمین خارج از کشور و یا ارائه تسهیلات به دامداران می تواند هزینه باشد اما در برابر کاهش تورم و بهبود انتظارات تورمی جامعه در عوض می تواند بخش زیادی از هزینه های دولت را در حوزه تملک سرمایه ای و هزینه های جاری کاهش دهد که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد

محمدمهدی زاهدی: خواستار رسیدگی به وضعیت راه‌های استان کرمان در سفر آتی ریاست جمهوری شد.

 

فاطمه مقصودی: چرا مدیریت صحیح در تدوین آیین نامه معلمان صورت نگرفته است، این موضوع باعث اعتراضات زیادی در میان معلمان شده است.

 

پرویز اوسطی: مطالبات کشاورزان قروه و دهگلان در ازای خرید تضمینی گندم مازاد پرداخت شود.

 

سیدغنی نظری خانقاه: رتبه بندی معلمان اجرایی نشود، پرچمدار استیضاح وزیر آموزش و پرورش خواهم بود.

سیدغنی نظری در نشست علنی امروز (سه شنبه 4 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با انتقاد شدید از نوری وزیر آموزش و پرورش به دلیل عدم اجرای رتبه بندی معلمان گفت: در صورت تعلل بیش از حد در اجرای رتبه بندی معلمان و تضییع حقوق فرهنگیان، بنده پرچمدار استیضاح شما خواهم بود و این کار را به سرانجام می رسانم تا افکار عمومی بداند ما محکم پشت قانون ایستاده ایم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس یازدهم تصریح کرد: آیین نامه رتبه بندی معلمان به گونه ای تدوین شده که حقوق این قشر زحمتکش تضییع شده، اگر معلمان نبودند، بنده و شما محلی از اعراب نداشتیم.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت آسفالت و روکش مسیرهای حوزه انتخابیه خود گفت: علی رغم مکاتبات زیاد، اما هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است، دولت باید مجلس را در کنار خود بداند تا کارها به سرانجام برسد و وزارت راه اهتمام لازم در اتمام پروژه های مسیرهای خلخال به کوثر را داشته باشد.

نظری بر تکمیل سدهای معیشتی در منطقه خلخال و کوثر تاکید کرد و گفت: 12 سد معیشتی در این منطقه باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

حسن همتی: عدم تغییر مدیران سابق مانع جدی اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم است.

 

رحمت اله نوروزی: با بیان اینکه وضعیت حقوق کارمندان و بازنشستگان خوبی نیست، گفت: تورم ۵۰ درصد اما حقوق بازنشستگان تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رحمت اله نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: وضعیت حقوق کارمندان و بازنشستگان خوب نیست، تورم 50 درصد اما افزایش حقوق ها تنها 10 درصد است.

نماینده مردم علی آباد در مجلس، در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، در خصوص کمبود نهاده های دامی افزود: جوجه ریزی کاهش پیدا کرده است، به این موضوع توجه کنید.

وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: وضعیت مربیان پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی، معلمان خرید خدمت و غیرانتفاعی را یک بار برای همیشه حل کنید. مراجعه به نمایندگان بسیار زیاد است، آقای وزیر؛ بارها به این موضوع تاکید کرده ایم رتبه بندی باید اجرایی شود و شما باید صدای معلمان و فرهنگیان در دولت باشید چرا به اراده به این موضوع ورود نکرده و اجرای این قانون را به امروز و فردا موکول می کنید.

نوروزی اضافه کرد: فرهنگیان طلایه دار تعلیم و تربیت هستند و باید برای اول مهر با انگیزه در کلاس درس حاضر شوند. آقای نوری وزیر آموزش و پرورش؛ به جای نشستن در وزارتخانه به دولت و نزد آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و یا نزد معاون اول رئیس جمهور بروید و از این جمعیت فراوانی که سرمایه کشور هستند دفاع کنید. باید بلند شده و تحرک از خودتان نشان دهید و در دولت باید قوی ترین وزیر باشید

محمد رشیدی: تورم افسارگسیخته قدرت خرید مردم را نابود کرده است.

 

کیومرث سرمدی واله : افزایش بی‌حساب هزینه رهن و اجاره مسکن کمر مستأجران را شکسته است.

 

کمال حسین پور : کارکنان و نیروهای شرکتی و قراردادی توان تأمین معیشت خانواده خود را ندارند.

 

محمدرضا مبلغی: لزوم تعریض جاده شریانی و ترانزیتی سه راه بابا زید به پل سیمره

اعلام وصول ۴ سوال ملی از وزرای نفت و بهداشت

در ادامه محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصول شده را قرائت کرد که سوال نمایندگان از وزرای نفت و بهداشت جزء این موارد محسوب می شود.

محمد رشیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 مردادماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح ذیل قرائت کرد.

- سوال ملی مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر نفت در خصوص اینکه چرا وزارت نفت به تکالیف قانونی خود طبق بند هـ تبصره یک قانون بودجه 1400 مبنی بر ساماندهی و توزیع گاز مایع برای خانوارها و خودروها عمل نمی کند.

- سوال ملی علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب از وزیر بهداشت در خصوص علت توزیع ناعادلانه سهمیه دارو بین استان های کشور چیست.

- سوال ملی کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت از وزیر بهداشت در خصوص اینکه چرا وزارت بهداشت برای پوشش فراگیر و دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات درمانی یا مراقبت های سلامت با کیفیت اقدام نمی کند.

سوال ملی کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت از وزیر بهداشت در این رابطه که چرا وزارت بهداشت به وضعیت نامناسب و پراکندگی نامطلوب پایگاه های اورژانس کشور رسیدگی نمی کند و چرا شهرستان های محروم مرزی در این حوزه فراموش شده اند

در پایان عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (سه‌شنبه 4 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت 12 و 13 دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز چهارشنبه 5 مرداد ماه رأس ساعت 7:45 خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۴
باز هم زمزمه‌های تغییر سن بازنشستگی شروع شده است و اروپا را مثال می زنند
هروقت همه چیزمان مثل اروپا شد سن بازنشستگی هم مثل اروپا بشود .
شما تشریف ببرید عسلویه و فقط یک ماه در معرض آفتاب قرار بگیرید ،هیچ کار دیگری هم انجام ندهید بعدا راجع به سن بازنشستگی تصمیم بگیرید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
ای کاش این نماینده هایمجلس اینقدر که به فکر معلمان با نصف سال بیکاری هستن کمی هم به فکر کارمندان دولتی خدمات کشوری بودن. حقوق یک مهندس برق رسمی شرکت دولتی برق منطقه ای ده تومنه و آبدارچی همون شرکت 15 تومن میگیره.
ناصر سینایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
به مسئولین بگین لطفا اگه یه وقت خواستن سن بازنشستگی رو افزایش بدهند به نسبت سابقه پرداخت بیمه باشه یعنی کسی که سی سال پرداخت حق ببمه داشته یه ماه اضافه بشه و کسی که بیست سال سابقه داره ده ماه اضافه بشه و همینطور تا کسی که تازه یکسال سابقه داره سی ماه یا دو سال ونیم به مدت خدمتش اضافه بشه. یعنی همه رو با یه چوب نرونند.
ناصر سینایی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
آخر سر تصویب میکنند این طرح رو.حالا اگه تصویب شد خدا کنه اونی که سی سال کار کرده فقط یه ماه اضافه بشه وبشه سی سال ویک ماه و بهمین ترتیب فردبیست سال سابقه با سی
. سال وده ماه بازنشسته بشه
دوستانی که واقعا داخل ایران زندگی میکنید بدگویی دشمنان مشخص و قدیمی ایران از چین و روسیه فقط واسه اینه که اینها حلقه تحریم های آمریکا رو کامل نکردن! اینایی به چین و روسیه فحش میدن دلشون واسه شما نسوخته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
امضای چین و روسیه پای قطعنامه‌های فلج کننده شورای امنیت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
چین و روسیه هم دلشون برای ایران نسوخته . روسیه بود که به قطع نامه های ضد ایرانی رای مثبت میداد . نکنه یادت رفته
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
مرد‌ مومن‌ مگر‌ چین و روسیه‌ لوایح‌ تحریم‌ ایران‌ را امضاء‌ نکردند‌ ؟!
پس‌ دروغ‌ می گویند‌ که دلشان‌ بحال‌ مردم‌ ایران سوخته‌ بلکه از همه بیشتر‌ همین چین و روسیه‌ مذبذب‌ و سوء استفاده‌ گرند‌ !
اندر حكايت رتبه بندي معلمان !
--------
همين چند روز پيش بود كه خليل آقا پسر عمو را در صف نانوايي ديدم ، گرفته و افسرده ! علت را كه پرسيدم چنين گفت :
- امروز هم با عيال بحثم شد !! عيالم امروز گفت : خليل ! تو معلم هستي يا نيستي ؟ ! اگر هستي چرا نيستي ! اگر نيستي چراهستي » !! من بايد اين را بدونم كه تو چه كاره اي ؟ نبايد بدونم ؟
بهش گفتم : عيال جان ! فلسفي صحبت نكن ! از هست ها و نيست ها و بايدها و نبايدها صحبت نفرما ! فرمايشت را واضح تر بفرما تا ملتفت بشوم كه چه مي فرمايي ؟
عيال چشم غره اي به رويم رفت و گفت : فسلفي ديگه چيه ! ميگم كه تو اگر معلم هستي ، چرا معلم نيستي ، اگر معلم نيستي ، چرا معلم هستي !!
-- تصدقتم ، معلومه كه معلم هستم ، سي سال آزگار معلمي كرده ام ،سي سال تمام ، راهم راه انبيا بوده ... شمع فروزان بوده ام ... سي سال تمام گچ خورده ام ، مگه نمي بيني سينه هام خس خس ميكنه
سرفه هام ... اخلاط سينه ! ... خب ، همه اش مال سه دهه گچه كه پاي تخته سياه خورده ام !!
عيال پوزخندي زد و گفت :
-- اگه معلم هستي ، چرا حالا كه مي خوان كرور كرور پول به معلم ها اضافه كنن ، سرت بي كلاهه ؟ كسي را تورا به عنوان معلم قبول نداره !! ... ها ؟
-- اما عيال جان ! معلم كه بوده ام ! ... شكي در آن نيست ! ... اما فعلاً بازنشسته ام ، بازنشسته فرهنگي ... فرهيخته !! ... از افتخارات زندگي ام سي سال معلم بودنه ... شمعي فروزان ... انسان ساز اما خب ! حالا اگه من را به عنوان معلم قبول ندارن ، تقصير من نيست ! ... من گناهي ندارم ... تقصير آناني است كه ديگه مرا به عنوان معلم به حساب نميارن !
عيال بازهم پوزخندي زد و خنده نيشداري كرد و گفت :
-- معلومه كه معلم نيستي ، معلومه كه قبولت ندارند ، ... همين فردا ، پس فردا ... كه يك عالمه به حقوق همه معلم ها اضافه شد ، خودت باورت ميشه كه كس ديگري بوده اي و انگاري سي سال معلمي نكرده اي !
شدي عينهو شتر مرغ كه بهش گفتن پرواز كن ، گفته من شترم ، گفتن بار ببر ، گفته مرغم » !!
به خليل آقا ميگم ! پسر عمو انگاري عيال شما راست ميگه ها ! ... بالاخره اگر معلمي نبايد كه معلم نباشي ...! بايد اين رتبه بندي در حقت اعمال كنن ! من حق را به عيال شما مي دهم !!
خليل آقا مثل كسي كه تو حموم جن ديده باشه ، چنان با تعجب نگاهم ميكنه كه چيزي نمونده بود ازش عذر و معذرت بخوام ، اما انگاري خودش را كنترل كرد و ملايم گفت : خب پسر عمو كجا مي رفتي ؟ ديرت نشه ، برو به كارت برس ...سلام ،برسون ، خدا حافظ !
-- خدا حافظ شما هم باشه خليل خان !
سلام بر شما. نظام پرداخت هماهنگ حقوق کارکنان در کشور بصورت عادلانه حسب شواهد اجرا نمی شود. تفاوت مبلغ دریافتی بسیار زیادی میان دستگاه‌های مختلف وجود دارد. کارکنان برخی دستگاهها به درستی معترض هستند از جمله جمع کثیری از همکاران من در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچون معلمان و فرهنگیان کشور ، متواضعانه و خالصانه با کمترین حقوق از پنج میلیون و ششصدهزار تومان تا زیر هشت میلیون تومان با گرانی های افسار گسیخته کالاها گذران زندگی می کنند. نیاز است مسئولان کشوری سازمان های مرتبط کشوری با بکارگیری عدالت لازم با شجاعت امتیازات و آیتم‌های متعلقه را افزایش و اصلاح نمایند. حبیب
وزیر اموزش پرورش بخاطر مصوبه ناعادلانه شورای انقلاب هم بدای کنکور ۴۰۲ باید استیضاح شود. مافیای معدل
رتبه بندی معلمان اجرا نشود ....
ایا اگر حقوق بازنشستگان اصلاح نشود و بیشتر از 10 در صد نشود کسی را استیضاح میکنید یا نه
نماینده های مردم را خوب آمدی
آقای نظری نماینده محترم :در صورت عدم اجرای رتبه بندی پرچمدار استیضاح وزیر آموزش و پرورش خواهم بود.
خوب برادر نماینده به فرض شما آقای وزیر را استیضاح و در نهایت برکنار کردید آیا این کار شما برای معلمان نون و آب میشه،این بره یکی دیگه کار نا بلدتر از این میاد باز هم روز از نو وروزی از نو؛شما اگه میتونید از راههای دیگه کمک کنید این کشتی رتبه بندی به ساحل برسه وتمام بشه بره پی کارش.
لطفا درباره زمان پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته مطلب ثبت کنید، دو ساله که منتظریم و تورم داره مبلغ رو بی ارزشش میکنه، کجای دنیا اینجوریه
حالا فرض کنیم نمایندگان بخوان تحقیق وتفحص از ایمیدرو را کلید بزنن!مگر این نمایندگان کم سواد حریف کسایی اونجا خوابیدن میشوند ؟ پاسخ تمام سوالات طرح شده در بالا در یک حسابرسی دقیق وشجاعانه مشخص میشه.
با سخنان رحیمی جهان آبادی کاملا موافقم
بانکهای ربا خوار تولید کشور را زمینگیر کردندربا خواری خیر برکت را از کشور میگیرد چون جنگ با خدا محسوب می شود پول بانک الوده به حرام است از من گفتن بود خود دانید
لعنت بر این دولت و کسانیکه این مشکل حقوق را برای بازنشستگان تامین اجتماعی درست کردند و فشار روانی و جسمی و استرس ناراحتی بسیاری در این چهار ماه به آنان و خانواده آنان وارد کردند..... این ظلم و بی عدالتی در تاریخ ماند و بی جواب هم نخواهد ماند ..!!
سلام وتشکر ازرسیدگی به مشکلات کارمندان وبازنشستگان ، لطفا درموردرتبه بتدی معلمین بازنشسته برابر مصوبه هم رسیدگی شود .
آقای پور ابراهیمی در اقتصاد باز و رقابتی ایت جمله شما " قیمت‌گذاری دستوری مغایر با قوانین بازار سرمایه کشور است" درست است ولی در کشور ما هر چه که باید قیمت آن رقابتی تعیین شود را انحصاری کرده اید و قیمت ان را چند برابر قیمت جهانی به مردم عرضه می کنید از جمله خودرو و لوازم خانگی و موارد چون حقوق و درامد مردم را ریالی و غیر قابل مقایسه با درامدهای بین المللی تعیین می کنید واقعا شما اقتصادان هستید؟؟؟؟؟؟؟؟
نمایندگان محترم، به عمل کار برآید به سخندانی نیست. ما شما ها را در مسائل مربوطه باور نخواهیم کرد مگر اقدام عملی از شما ببینیم. البته عده ای که از شما ها سو استفاده می کنند و از نمایندگی شما بهره می برند حرفهای شما را بزرگ می کنند ولی اکثر مردم خیر. پس به فکر عمل باشید تا سخنرانی، کاسه صبر مردم لبریز شده،
همش سرکاریه
با سلام باید به جای پشت تریبون رفتن و شعار دادن عمل کنید این مردم به شما نمایندگان مجلس و دولت رای دادن وضع اقتصادی‌شان خوب شود
نه وضع اقتصادی نماینده ودولت
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی