بازدید 10739

5 شغل فنی با سرمایه کم و درآمد بالا

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که از موقعیت شغلی خود ناراضی اند یا فارغ‌ التحصیلانی هستید که از فقدان شغل مناسب گله‌ مندید، بیایید تا شغل‌ های مناسبی را با هم بررسی کنیم که شاید پیش از این آگاهی لازم را از وجود آن‌ ها نداشتید.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 05 November 2022

این روزها که آمار استخدامِ مشاغل دولتی کاهش چشم‌گیری داشته ، در وضعیت اقتصادی فعلی و تورم قابل توجه کشور بسیاری از افراد جویای شغلی هستند که بتوانند با سرمایه اولی اندک به درآمد مناسبی دست یابند.

در بازار کار کشورمان ، امروز مشاغلی پول‌ ساز در زمینه‌ های فنی وجود دارد که بدون شک می‌توانند گزینه ایده‌آلی برای شما کارجویان باشند.

مشاغلی که هم امنیت شغلی بالایی دارند ، هم با اشباع شدن در بازار کار ایران فاصله قابل توجهی دارند.

یکی دیگر از مزایای شغل‌ های فنی این است که به نوعی کارگر و کارفرمای خود هستید.

خیلی اوقات افراد به قصد شغل پاره وقت وارد این عرصه می‌شوند ؛ زیرا تعهدی برای حضور تمام‌ وقت در بسیاری از این مشاغل وجود ندارد.

در این نوشته برای معرفی پر درآمد ترین شغل های فنی ، قصد داریم به پنج مورد اشاره کنیم.

1. آموزش تعمیرات موبایل درتبریز:

به عنوان اولین پر درآمد که برای آغاز نیاز به سرمایه زیادی ندارد ، تعمیرات موبایل را معرفی می‌کنیم که با توجه به جایگاه تلفن‌ های همراه هوشمند در زندگی روزمره مردم، همواره می‌توانید روی آن حساب کنید.

ضروریت تلفن همراه هوشمند این روزها در زندگی مردم به گونه‌ای است که بعضی افراد حتی دقایقی نمی‌توانند موبایلشان را ازخود دور کنند و به دلیل افزایش چشم گیر قیمت گوشی در بازار ، مردم در صورت خرابی تمایل بیشتری به تعمیر آن دارند تا خرید . تعمیر کاران موبایل را عموما تکنسین تلفن همراه می‌نامند . آنها عموما ارزیابی عملکرد موبایل ، نصب نرم‌افزار های مورد نیاز ، عیب‌یابی و تعویض قطعات و ... را انجام داده و می‌توانند برای مسائل مربوط به ضمانت‌نامه تلفن همراه به مشتریان خود مشورت دهد.

دانش و مهارت فنی تعمیرات موبایل در مجتمع آموزشی سپیدار تبریز:

تکنسین تلفن همراه نیاز دارد که به سیستم‌های عامل اندروید ، ios و سایر سیستم عامل‌ها و نرم‌ افزارهای مرتبط با آن‌ها آشنایی کامل داشته باشد. شناخت کافی از مبانی الکترونیکی موبایل‌ها ، آشنایی با لحیم و تعویض IC و سایر خدمات الکترونیکی درونی گوشی‌ از دیگر وظایف آنها به‌شمار می‌رود.

تعمیر کاران تلفن همراه همچنین، باید توانایی عیب‌یابی و راه‌اندازی موبایل‌ های خاموش هستند را داشته باشند. تِست و عیب‌یابی قطعات برد و صفحه نمایش  و... نیز از سایر مواردی است که تکنسین باید توانایی انجام آن را داشته باشد.

5 شغل فنی با سرمایه کم و درآمد بالا

بازار کار و مزایا

در رابطه با درآمد، قیمت تلفن همراهی که تحت تعمیر ، تاثیر زیادی در هزینه پرداختی توسط مشتری دارد. به طور کلی دانش و تخصص تکنسین در زمینه عیب‌یابی و رفع ایراد را می‌توان مهم‌ترین عامل در درآمد او در این شغل دانست.

آموزشگاه‌ های زیادی در سطح کشور با برگزاری دوره‌ های آموزشی تمامی مراحل را به شما آموزش می‌دهند . برای آموزش تعمیرات موبایل در تبریز نیز می‌توانید از آموزشگاه‌ های مربوطه اقدام کنید. به عنوان نمونه ، مجتمع آموزشی سپیدار تبریز با بیشترین تعداد کارآموز و ورود به بازار کار در طی 20 سال سابقه فعالیت آموزشی خود ، برگزار کننده دوره های تخصصی تعمیرات موبایل و دیگر رشته های متناسب با بازارکار را است، اگر در تبریز و اطراف تبریز زندگی می کنید آموزشگاه سپیدار ، یکی از گزینه های خوب برای افزایش سطح مهارتتان می باشد.

2. نصب و تعمیر پکیج در تبریز:

بعد از آبگرمکن‌ های قدیمی و بزرگ،پکیج‌های دیواری بودند که جای آن‌ها را در خانه‌ها پر کردند. با توجه به نیاز همگانی مردم به این وسیله در خانه‌ها ، قطعا نصب و تعمیر پکیج‌ها موقعیت شغلی پر تقاضایی در کشور است. برای همین نصب و تعمیر پکیج‌ها را جز پر درآمد ترین شغل های فنی قرار داده‌ایم . در کیفیت عملکرد پکیج‌های دیواری عوامل بسیاری دخالت دارند.در هنگام تعمیر پکیج باید به برند سازنده، آب و هوای منطقه و شرایط گاز رسانی منطقه توجه کرد. مدت زمان کارکرد پکیج همچنین، در کنار میزان گرد و غبار و رسوبات حاصل از تحریق درون دستگاه، به کیفیت عملکرد وسیله،تاثیر می‌گذارند.

دانش و مهارت فنی تعمیرپکیج در مجتمع آموزشی سپیدار تبریز:

تعمیر کاران پکیج‌ های دیواری لازم است که دوره‌ های تخصصی مربوطه را گذرانده باشند ، که در موارد زیر به آن‌ها اشاره شده است:

1) مطالعه کامل دفترچه راهنما

2) عیب‌یابی عملکرد و شناخت انواع خطاها

3) شناخت فلوسوئیچ‌ ها و تست آن‌ها

4) آشنایی کامل با قطعات و وظایف آن‌ها

5) تعمیر، تعویض و تست پرشر ، فنِ پمپ 

6) شناخت کامل با انواع دستگاه‌ها ، بردها و میکروسوئیچ‌ها

7) آشنایی دقیق با شیوه شستشوی داخل دستگاه‌ها

8) و..

شما برای یادگیری مهارت تعمیرات پکیج در تبریز یا باید به صورت استاد و شاگردی اقدام کنید که نیازمند زمان و انرژی زیادی می باشد ، یا اینکه به عنوان میانبر ، دوره های آموزشی را سپری کنید. این دوره ها در آموزشگاه های فنی و حرفه ای برگزار می شود و سپیدار یکی از برگزار کننده های دوره آموزشی پکیج به صورت عملی و با کامل ترین و تجهیزترین کارگاه های خود ، شما را در این راه همراهی می کند.

5 شغل فنی با سرمایه کم و درآمد بالا

بازار کار و مزایا

نصب و تعمیر پکیج‌ ، پس از پایان دوره‌ های آموزشی دیگر نیازی به سرمایه خاصی ندارد، چون عموما کار درمنازل مشتریان صورت می‌گیرد. صرفا به وسیله همکاری با شرکت‌های خدمات پکیج وارد بازار کارمی‌شوید. البته با اخذ مجوز توسط مدرک معتبر دوره‌ های گذرانده خود، برای خود مغازه‌ای شخصی افتتاح کنید .دانش ومهارت فنی، تبلیغات مناسب درفضای مجازی ومیدانی،تعهد کاری و ...عواملی است که می‌تواند روی اعتبار و درآمد تعمیر کار موثر باشد.

3. تعمیرات لوازم خانگی درتبریز

منظور از تعمیر لوازم خانگی ، که یکی از پردرآمدترین شغل‌ های فنی به حساب می‌آید ، وسایلی مانند : ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی،یخچال،فریزر وجاروبرقی ولوازم خُرد منزل است،که کارها رابرای ما ساده‌تر می‌کنند. آمارروز افزون تهیه و استفاده از این وسایل برقی در منازل، نیاز به تعمیر شمار بیشتری از این وسایل را موجب شده است.

دانش و مزایای تعمیر لوازم خانگی مجتمع آموزشی سپیدار درتبریز:

تکنسین‌ های تعمیرات لوازم خانگی باید مهارتِ تشخیص و رفع سریع مشکلات وسایل مشتریان را داشته باشند. بررسی لوازم خانگی وحل مشکل وسایل،مشاوره به مشتریان برای شیوه صحیح استفاده از وسایل،نصب انواع لوازم برای مشتریان مانند: اجاق گاز،ماشین لباسشویی و.. از اصلی‌ترین وظایف این افراد می‌باشد. دوره های تعمیر لوازم خانگی به صورت کاملا عملی و اشتغال محور در مجتمع آموزشی سپیدار برگزار می شود.

بازارکار و مزایا

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی ، یکی از امن‌ترین شرایط را بین مشاغل فنی در اختیار دارد. دامنه وسیع وسایل خانگی ، بزرگ‌ترین مزیت این شغل است.

4. نصب دوربین مداربسته وسیستم ضدسرقت درتبریز:

یکی دیگر از پر درآمدترین شغل‌های فنی که قصد اشاره به آن را داریم ، مربوط به دوربین‌های مداربسته است. امنیت یکی از مواردی است که افراد اهمیت زیادی برای آن قائل هستند و حاضرند برای تامین آن هزینه کنند. دوربین‌های مداربسته همچنین برای نظارت بر عملکرد کارکنان در ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهارت و دانش فنی نصب دوربین مداربسته و سیستم ضد سرقت مجتمع آموزشی سپیدار در تبریز:

نصب و دوربین‌های مداربسته  نیاز به تخصص بالایی دارد. مدل‌های مختلف دوربین وجوددارد و روزانه به تنوع آن افزوده می‌شود. طبیعی است که تعمیرکاران نیاز به دانش فنی لازم دارند،شما می توانید این دانش فنی را با تدریس متخصص ترین اساتید کاررکشته در این حوزه ، در مجتمع آموزشی سپیدار تبریز فرابگیرید.

بازار کار و درآمد

به دلیل کاربرد های مختلف و مدل‌ های متنوع، بازار کار این شغل هنوز اشباع نشده است. فاکتورهای زیادی مانند میزان مهارت،خوش قولی،سرعت عمل نصاب درنصب دوربین‌ های مدار بسته و همچنین میزان تبلیغات درفضای مجازی،درمیزان دستمزد یک نصاب دوربین‌ های مداربسته موثر است. این حرفه را می‌توان به صورت پاره‌وقت و حتی شغل دوم انتخاب کرد.

5. تعمیرات بردهای الکترونیکی درتبریز:

بُردهای الکتریکی امروزه قطعه‌ای جدانشدنی از تمامی وسایل الکترونیکی و برقی خانگی است. مهارت‌آموزی دراین زمینه، می‌تواند موقعیت شغلی ایده‌آلی را برای فعالان این حوزه فراهم کند.

باتوجه به تنوع بسیار زیاد وسایلی که با بُردهای الکترونیکی سروکار دارند،تعمیرکاران متخصص همیشه فرصت کاری را پیش‌روی خودمی‌بینند. تعمیرکاران بردهای الکترونیکی همچنین، می‌توانند این حرفه را به‌صورت پاره‌وقت و به عنوان شغل دوم داشته باشند.

مهارت و دانش فنی تعمیر برد در مجتمع آموزشی سپیدار در تبریز:

کسب درآمد در این شغل برای متخصصان این حوزه امکان پذیر می باشدو بدون تسلط کامل بر مراحل ایراد یابی و تعمیر برد فعالیت در این مسیرسخت است.

مجتمع آموزشی سپیدار تخصصی ترین و جامع ترین دوره در حوزه تعمیرات موبایل را برای علاقه مندان برگزار می کند.

بازار کار و وضعیت درآمد

بردهای الکترونیکی وسایل ، عموما قیمت بالایی دارند و به همین دلیل افراد ترجیح می‌دهند تا به جای تعویض ، با هزینه کمتری به تعمیر آن بپردازند . بنابراین تعمیر چنین قطعاتی بسیار حساس و نیازمند تخصص بالایی است. این موضوع، فعالیت در این حوزه را بین پر درآمد ترین شغل‌ های فنی بازار کار کشور قرارداده است . در کنار مسائلی مانند رفتارمنصفانه ، خوش‌قولی و .. که برای تمامی مشاغل صادق است؛ قیمت بُردهای تعمیری و همچنین میزان پیچیدگی آن‌ها در دستمزد تعمیرکاران این حوزه بیشترین تاثیر را دارند . دستمزد یک تعمیرکار برد های الکترونیکی ، به‌طور میانگین ماهیانه بین 6 الی 18 میلیون تومان است.

مجتمع آموزشی سپیدار مجری دوره های اشتغال محور درتبریز:

مشاغل فنی مذکور ، همچنین تمام شغل‌های فنی دیگر که می‌توانند فرصت کسب درآمد مناسب را در اختیار شما قرار دهند، نیاز به کسب مهارت هستند . برای تبدیل شدن به نیروی مخصص ، لازم است که در دوره‌های آموزشی و کلاس‌های عملی صفر تا 100 موجود در آموزشگاه‌ های معتبر سراسر کشور حضور یابید و در پایان دوره‌ها مدرک معتبر خود را دریافت کنید .

آموزشگاه سپیدار درتبریز ، یکی از مراکز معتبر آموزشی در کشور ، دپارتمان فنی مهارتی خود دوره‌های آموزشی حضوری تعمیرات موبایل ، لوازم خانگی ، پکیج‌ ، بُردهای الکترونیکی و همچنین نصب دوربین‌های مداربسته را برگزار می‌کند.

آموزشگاه سپیدار در کنار موارد بالا ، دپارتمان‌ های کامپیوتر ، آشپزی ، مدیریت و بازرگانی و فعالیت می‌کند . آموزش‌ های طراحی سایت و پایتون، پخت شیرینی و پیتزا ، حسابداری ، از نمونه فعالیت‌ های دپارتمانی این مجموعه در تبریزهستند . گفتنی است که آموزشگاه سپیدار ، در زمینه اخذ دیپلم کاردانش نیز ارائه خدمات دارد.

5 شغل فنی با سرمایه کم و درآمد بالا

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی