بازدید 6470

دستور ديوان عدالت درباره آزمون سمپاد

کد خبر: ۱۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۳ 28 May 2008

شعبه سوم ديوان عدالت اداري، دستور موقتي مبني بر توقف عمليات اجرايي نسبت به اعلام نتيجه قطعي آزمون اخير سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان براي فارغ التحصيلان سال پنجم ابتدايي، صادر كرد.

به گزارش ايسنا، به دنبال طرح دادخواست از سوي برخي افراد ذينفع، مبني بر ادعاي وجود اشتباه در پرسش‌هاي آزمون سمپاد،‌ ديوان عدالت اداري، موضوع را بررسي كرد و سرانجام قاضي شعبه سوم ديوان رأيي به شرح زير صادر كرد:

نظر به اين که نسبت به آزمون اخير سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان در مقطع پنجم ابتدايي ايرادات متعددي وارد شده است که در صورت صحت ايرادات مطروحه و در فرض اعلام نتيجه احتمال ورود خسارت جبران ناپذير به فرزند وي (يكي از شكات) که تحت ولايت قهري شاکي باشد وجود دارد، لذا با احراز اجتماع شرايط مندرج در ماده 15 قانون ديوان عدالت اداري دستور موقت مبني بر توقف عمليات اجرايي نسبت به اعلام نتيجه قطعي آزمون اخير سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان براي فارغ التحصيلان سال پنجم ابتدائي صادر و اعلام مي‌شود.

اين رأي بنا بر ماده 7 قانون ديوان عدالت اداري مصوب سال 1385 قطعي است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
واقعا چه بايد كرد؟آيا فكر نمي كنيد با اين توقف به بقيه بچه هايي كه با هزار اميد و آرزو در اين آزمون شركت كرده و براي اعلام نتيجه لحظه شماري ميكنند چه لطمه اي وارد ميشود؟ حداقل در اين مورد تقلبي كه صورت نگرفته و طراح سوالات اشتباه كرده و مثل بقيه آزمونها شركت كنندگان تخلفي نگرده اند كه بخواهيم اينجوري توبيخشان كنيم.
از نظر ديوان عدالت اداری به عنوان والدين يکی از فرزندان اين مملکت تشکر فراوان داريم. ما هم همانند دهها پدرو مادر که فرزندشان به دليل عدم احساس مسئوليت دست اندرکاران سمپاد و ارايه يک سری سوالات مشکل دار به ناحق از خق قبولی محروم شدند خواهان تجديد امتحان هستيم. خسارت مادی اين کار در برابر خسارت معنوی و روحی که به خيل بزرگی از نوجوانان مملکت وارد شد چيزی نيست و درست عبرتی برای آينده خواهد شد.
مسئول سمپاد و تمام مجريان برگزاري آزمون باعث لطمه روحي به فرزندانمان هستند كه با برگزاري آزمون ناقص اين خسارات را وارد كردند و دريغ از مسئول مربوطه كه يك معذرت خواهي كند و بماند كه در روزهاي اعتراض والدين در محل كار حضور نداشت و پاسخگو نبود و با جسارت و بدون احترام به نظرات ديگران مرحله دوم آزمون ناقص را برگزار كرد .
در اينجا از مسئولان محترم ديوان عدالت اداري سپاسگزاري مي شود و تقاضا ميكنيم پيگيري هاي جدي خود را دنبال كنند و با عوامل مقصر برخورد مقتضي را معمول فرمايند و از مسئولين محترم سايت تابناك كه با انعكاس اعتراضات والدين دانش آموزان همكاري كردند سپاسگذاري مي شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم