بازدید 3396
از آموزشگاه‌های ورزشی و هنری گرفته تا کلاس‌های درسی و دوره‌های فشرده علمی

میثم شکری ساز از تاثیر منفی کلاهبردارهای آموزشی می‌گوید

کد خبر: ۱۱۵۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 17 December 2022

یکی از خطرناکترین بزه‌های اجتماعی در جامعه کنونی ایران ، کلاهبرداری موسسات و افراد در مسائل آموزشی است؛ فرقی هم نمی‌کند، از آموزش دروس مدارس و دانشگاه‌ها گرفته تا آموزش رشته‌های مختلف ورزشی و شاخه‌های مختلف هنر و انواع مهارت فنی.

حجم تبلیغات برای جذب دانش‌آموز، هنرجو، ورزشکار، فنی‌کار و تعمیرکار و ... در جامعه افزایش پیدا کرده و به نظر می‌رسد باید در این زمینه تدابیری اندیشید.

میثم شکری ساز کلاهبرداری در حوزه آموزشی را موجب بی انگیزگی دانش آموختگان می‌داند. شکری ساز هر یک از کلاهبرداری هایی که در موسسات آموزشی به وجود می‌ آید را به عنوان خطری بزرگ می شناسد. در واقع زیر ساخت ‌های آموزشی و تحقیقاتی هر یک از کشورها به دلیل کلاهبرداری های آموزشی از بین می رود. کسب و کارهایی که با آموزش سالم در ارتباط هستند اگر به صورت اصولی نباشند وضعیت اقتصاد به نابودی کشیده خواهد شد. برخی از موسسات آموزشی که کلاهبرداری می کنند آموزش های مجازی و دوره های بی کیفیتی را به دانش آموختگان ارائه می دهند.

 اگر بخواهیم به صورت خاص کلاهبرداری موسسات آموزشی را مورد ارزیابی قرار دهیم می توانیم تعدادی از آنها را معرفی کنیم. موسسات کنکوری، موسسات رشد و توسعه و ... که کلاهبرداری آنها زیاد است روز به روز تعدادشان بیشتر می‌ شود. به طور معمول موسسات تلاش می کنند جوانان را برای خرید محصولات آموزشی بی‌ کیفیت ترغیب کنند. شکری ساز بر این باور است که یکی از مهمترین اقدامات این موسسات ارائه دادن محتوای آموزشی بی کیفیت می باشد.

میثم شکری ساز از تاثیر منفی کلاهبردارهای آموزشی می‌گوید

وضعیت کلاهبرداری در موسسات آموزشی از نظر میثم شکری ساز

میثم شکری ساز وضعیت کلاهبرداری را در حال حاضر نامناسب نمی داند. با وجود اینکه بسیاری از مسئولان و مقامات قضایی برخورد جدی در مورد کلاهبرداری موسسات آموزشی انجام داده‌ اند متاسفانه روزانه تعداد آنها افزایش پیدا می‌ کند. کلاهبرداری های موسسات آموزشی در آموزش عالی، موسسات کنکوری، آموزشکده ‌های توسعه دهنده و ... مشاهده خواهد شد.

شکری ساز در مورد این موسسات کلاهبردار بر این باور است که آنها به آرامی زیر ساخت نظام آموزشی را تخریب خواهند کرد. با ادامه دادن این کلاهبرداری ‌ها کیفیت آموزش پایین می ‌آید. کلاهبرداری هر یک از موسسات آموزشی به عنوان جرم شناخته می شود. جرم کلاهبرداری در قانون مجازات سنگینی دارد. از آنجایی که بسیاری از موسسات روش ‌های زیادی برای فروش محتواهای بی کیفیت به کار می‌ گیرند می‌ توانند محتواهای خود را با قیمت بالا به فروش برسانند.

نکاتی در مورد کلاهبرداری موسسات کنکوری از نظر میثم شکری ساز

میثم شکری ساز مساله مقابله با کلاهبردار ها و کلاهبرداری در موسسات آموزشی را بسیار مهم می داند. به طور کلی باید بدانید که افراد زیادی در جامعه برای رفتن به دانشگاه دوره های آموزشی برخی از موسسات را خریداری می نمایند.

هدف اصلی افراد جهت خرید محتواهای آموزشی با یکدیگر متفاوت است. افراد بعد از اینکه محتواهای آموزشی را خریداری می‌ کنند متوجه کیفیت پایین هر یک از محتواهای آموزشی می ‌شوند. برخی از محتواهای آموزشی به صورت رایگان و برخی از آنها به صورت پولی به فروش می ‌رسند. نمونه محتواهای رایگان و پولی کیفیت مناسبی ندارند.

از نظر آقای شکری ساز هدف هر یک از شرکت های کلاهبردار آموزشی این است که افراد را برای درآمد بالا ترغیب کنند. افرادی که می خواهند در موسسات آموزشی جهت یادگیری برخی از فنون شرکت کنند بعد از مدتی متوجه می ‌شوند که محتوای آموزشی کیفیت خوبی ندارد. تمامی موسسات کلاهبردار نتیجه مطلوب را به دانش آموختگان ارائه نمی دهند. در واقع باید بدانید که تمامی نکات مربوط به موسسات کلاهبرداری کنکوری و آموزشی را در این مطلب، آقای شکری ساز به صورت دقیق توضیح می دهد تا بتوانید بهترین موسسه را جهت خرید محتوای آموزشی انتخاب کنید.

موسسات آموزشی غیر قانونی اکوسیستم آموزش را تخریب می کنند

از نظر میثم شکری ساز کلاهبرداری در سیستم آموزشی به اکوسیستم آموزش آسیب جدی وارد می کند. افرادی که در حوزه آموزشی کلاهبرداری می کنند تاثیر منفی روی جامعه می گذارند. در واقع افراد با شور و اشتیاق زیادی محتوا های آموزشی را خریداری می نمایند. هدف آنها از خرید محتوای آموزشی متفاوت خواهد بود. دکتر شکری ساز بر این باور است که برخی از افراد با هدف وارد شدن به دانشگاه ها، پک آموزشی را از موسسه خریداری می کنند برخی از آنها با هدف وارد شدن به بازار کار و همچنین کسب مهارت، آموزش های کاربردی را دریافت می نمایند.

 بعد از اینکه محتواها را مورد استفاده قرار می ‌دهند متوجه می‌ شوند که آموزش‌ های آنها فاقد کیفیت می باشد. در واقع  از نظر میثم شکری ساز، افرادی که محتواهای آموزشی را خریداری کرده اند به این نتیجه می‌ رسند که با استفاده از آموزش ‌ها به نتیجه مناسبی نمی توانند دست پیدا کنند. بعد از درک کردن این موضوع آنها دیگر راهی برای فرار ندارند.  به همین دلیل قبل از خرید انواع محتوای آموزشی موسسات غیر قانونی باید معتبر بودن موسسه را از نظر تخصص، تجربه، نوع محتوای آموزشی، رضایت دانش آموختگان و ... بررسی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار