بازدید 3991

دیدار کاظمی قمی با سرپرست وزارت‌ خارجه طالبان

نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سرپرست سفارت ایران در کابل، در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت‌خارجه امارت اسلامی افغانستان، در خصوص ارزش جغرافیایی دو کشور، فرصت‌های ایجاد تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت کرد و از آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی از جمله معدن، انرژی، راه‌آهن و... خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 26 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان اعلام کرد که امیرخان متقی، سرپرست وزارت‌خارجه با حسن کاظمی قمی، نماینده رئیس جمهور و سرپرست سفارت ایران در کابل و هیأت همراه‌شان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن اطمینان از همکاری همه‌جانبه، برای انجام ماموریت موفق حسن کاظمی قمی اظهار امیدواری کرد.

وی از ماموریت فعال بهادر امینیان سفیر سابق ایران در کابل نیز تقدیر و از افزایش روابط دیپلماتیک، سفر و تجارت بین دو کشور ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار، کاظمی قمی، سرپرست جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در سخنانی در خصوص ارزش جغرافیایی دو کشور، فرصت‌های ایجاد تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی را برشمرد و از آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی از جمله معدن، انرژی، راه‌آهن و... خبر داد. 

متقی نیز در پایان این دیدار دوستانه، خواستار آزادی زندانیان افغانستانی در ایران و حل مشکلات موجود در حساب‌های بانکی مهاجرین افغانستانی شد.

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان در پایان این دیدار برای بهادر امینیان، سفیر پیشین ایران در مأموریت‌های جدید و امور زندگی، آرزوی موفقیت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست