بازدید 47173
با تحولات منطقه و جهان

سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال پیام رئیس جمهور/ اعلام آمادگی مصر برای عادی سازی روابط با ایران/ خشم تل آویو از تصمیم عمان برای تحریم اسرائیل/ پاسخ ایلان ماسک به پیش بینی مدودف

سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال پیام رئیس جمهور، اعلام آمادگی مصر برای عادی سازی روابط با ایران، خشم تل آویو از تصمیم عمان برای تحریم اسرائیل، پاسخ ایلان ماسک به پیش بینی مدودف و دستور نخست وزیر عراق درباره مرز‌های ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 28 December 2022

سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال پیام رئیس جمهور/ اعلام آمادگی مصر برای عادی سازی روابط با ایران/ خشم تل آویو از تصمیم عمان برای تحریم اسرائیل/ پاسخ ایلان ماسک به پیش بینی مدودف

بین الملل تابناک: سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال پیام رئیس جمهور، اعلام آمادگی مصر برای عادی سازی روابط با ایران، خشم تل آویو از تصمیم عمان برای تحریم اسرائیل، پاسخ ایلان ماسک به پیش بینی مدودف و دستور نخست وزیر عراق درباره مرز‌های ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال پیام رئیس جمهور

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمان سه‌شنبه شب ششم دی ماه وارد مسقط شد در بدو ورود در تشریح اهداف این سفر گفت: ایران و عمان همواره رایزنی‌های د‌وجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در موضوعات مورد علاقه داشته‌اند.

وی عنوان کرد: عمان هم یک مرکز گفت‌وگوی منطقه‌ای بوده و در مسائل متنوعی چه در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و چه در ارتباط با بحران‌های منطقه‌ای، همواره نقشی خیرخواهانه از سوی مقامات عالی عمان انجام شده است.

وزیر خارجه اظهار داشت: این سفر فرصتی است که ضمن مرور موضوعات روابط دوجانبه مسائلی که باید شتاب بیشتری به تحقق آن داده شود، دنبال کنیم و در عین حال همچنان بحران در یمن، افغانستان و اوکراین از موضوعاتی است که در این گفت‌وگوها مورد توجه است.

سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال پیام رئیس جمهور/ اعلام آمادگی مصر برای عادی سازی روابط با ایران/ خشم تل آویو از تصمیم عمان برای تحریم اسرائیل/ پاسخ ایلان ماسک به پیش بینی مدودف

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: من حامل پیام آقای دکتر رئیسی برای سلطان عمان هم هستم که در گفت‌وگوهای فردا با سلطان هم این پیام را تسلیم خواهم کرد و هم در خصوص برخی از موضوعات مورد تأکید روسای دو کشور گفت‌وگو و رایزنی نیز خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان همچنین درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت: مقامات عمان در موضوع نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین برای رسیدن به گام‌های نهایی توافق نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا کردند.

وی افزود: در آخرین دیدارم با وزیر خارجه عمان در اردن در این خصوص گفت‌وگو داشتیم و فردا هم این گفت‌وگوها در چارچوب سوابقی که بین دو کشور موجود است و تلاش‌هایی که سلطان و وزیر خارجه عمان در ماه‌ها و هفته‌های اخیر داشتند، تداوم خواهد یافت.

اعلام آمادگی مصر برای عادی سازی روابط با ایران

مقام های مصری می گویند، آمادگی دارند که گفت و گوها را درباره بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران به میزبانی عراق آغاز کنند و درهای مذاکرات بعد از کنفرانس بغداد۲ در اردن گشوده شده است.

 «عزت سعد» رئیس اجرایی شورای امور خارجی مصر در گفت و گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه می گوید: روابط بین ایران و مصر، عادی نیست، زیرا تعدادی از پرونده های اختلافی در مسیر آن است؛ اما میانجیگری عراقی که در کنفرانس بغداد۲ در اردن از آن سخن به میان آمد، می تواند درهای آغاز رایزنی ها را بگشاید.

مقام مصری می افزاید: عراق نقشی محوری در گشایش درها بین ایران و مصر خواهد داشت، به ویژه اینکه قاهره همواره رویکردی باز با همه کشورها دارد.

وی درباره این که اگر بغداد بخواهد نقش نزدیک کردن دیدگاه ها را نظیر گفت و گوهای تهران و ریاض داشته باشد، مصر چه تعاملی در این باره خواهد داشت، می گوید: عراق می تواند نقش نزدیک کننده رویکردها را مانند مذاکرات ایران و عربستان داشته باشد؛ می توان از تجربه عراقی ها استفاده کرد؛ عراق به خاطر روابط ویژه خود با ایران این جایگاه را دارد و می تواند نقش میانجی را در نزدیک کردن رویکردهای قاهره با تهران ایفا کند.

عزت سعد تاکید می کند: با توجه به سازوکارهایی که سیاست خارجی مصر بر آن استوار است، مصر پذیرفته که با وجود تنش در روابط طی سال‌های گذشته، درباره پرونده‌های مناقشه‌آمیز با ترکیه مذاکره شود و همین اتفاق می تواند در پرونده روابط با ایران نیز بیفتد.

سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال پیام رئیس جمهور/ اعلام آمادگی مصر برای عادی سازی روابط با ایران/ خشم تل آویو از تصمیم عمان برای تحریم اسرائیل/ پاسخ ایلان ماسک به پیش بینی مدودف

پیشتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از کنفرانس بغداد۲ گفت: «نخست‌وزیر عراق پیشنهاد داد، با میانجی‌گری بغداد گفت‌وگوهای ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود و در گفت‌وگویی که با آقای السودانی، نخست‌وزیر عراق، در حاشیه برگزاری اجلاس بغداد۲ در اردن داشتیم، وی ایده‌هایی را مطرح کرد که عراق بتواند نقش منطقه‎‌ای خود را برای تقویت همکاری‎‌های منطقه‌ای ایفا کند.»

اما پیش از اجلاس بغداد۲ در اردن، بغداد میزبان یک رویداد فرهنگی مهم بود؛ رویدادی که به نظر می رسد زمینه مساعدی از کانال دیپلماسی عمومی برای همکاری ایران و مصر و رایزنی های بعدی از این دریچه فراهم کرده باشد.

خشم تل آویو از تصمیم عمان برای تحریم اسرائیل

تصمیم مجلس شورای عمان برای گسترش تحریم علیه رژیم صهیونیستی، موجی از خشم و نارضایتی در محافل این رژیم به راه افتاده است.

به گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، تارنمای روزنامه "تایمز اسرائیل" در این باره نوشت: تصمیم مجلس نمایندگان عمان برای گسترش قانون تحریم اسرائیل، در حالی تصویب شده است که برخی پیش بینی ها در روزنامه های عبری زبان، امکان برطرف کردن برخی از محدودیت های وضع شده از سوی مسقط را مطرح کرده بودند.

رسانه های عبری زبان اعلام کردند که جنجال در خصوص تحریم، احتمالا مربوط به تلاش تل آویو در زمینه موافقت عمان برای اجازه دادن به عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان این کشور باشد، خصوصا پس از این که رژیم تل آویو توانست موافقت عربستان برای عبور پرواز هواپیماهای مسافربری خود را به دست بیاورد.

تایمز اسرائیل نوشت: مخالفت سلطان نشین عمان به عبور هواپیماهای اسرائیلی موجب می شود با وجود موافقت عربستان اما همچنان هواپیماهای تل آویو مسیری طولانی تری را برای رفتن به آسیا باید طی کنند.

تایمز اسرائیل نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۸ به مسقط سفر و با «قابوس بن سعید» سلطان فقید عمان دیدار کرد و رسانه های اسرائیلی در آن زمان مدعی شدند که این مسأله به معنای موافقت سلطان قابوس با باز شدن حریم هوایی عمان به روی هواپیماهای مسافربری اسرائیلی بوده اما جانشین وی، سلطان هیثم بن طارق از این تصمیم عقب نشینی کرد.

موردان ازغا کارشناس منطقه خلیج فارس در پژوهشگاه سیاست خارجی منطقه ای در اسرائیل در این باره معتقد است که سلطان هیثم نسبت به سلطان قابوس در سیاست خارجی محتاط تر است.

روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" (اسرائیل امروز) نیز نوشت، درصورتی که قانون تحریم اسرائیل تمدید شود، این بسیار تل آویو را در خصوص بسته بودن حریم هوایی عمان به روی خطوط هوایی اسرائیل برای سفر به خاور دور و کوتاه شدن مسیر سفر آزار خواهد داد و بدان معناست که تل آویو نمی تواند از باز بودن حریم هوایی عربستان به روی خطوط هوایی خود برای کوتاه شدن زمان پرواز استفاده کند.

روز دوشنبه، مجلس شورای سلطنت عمان پیشنهاد اصلاح ماده ۱ فرمان سلطنتی شماره ۹/۷۲ درباره تحریم «اسرائیل» را تایید کرد.

مجلس شورای عمان با برگزاری نشستی، پیشنهاد اصلاح فرمان سلطنتی مربوط به تحریم رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

طبق اصلاحیه تصویب شده، این فرمان از روز دوشنبه به بعد هرگونه همکاری ورزشی، فرهنگی و اقتصادی با صهیونیست‌ها را نیز شامل می‌شود.

فرمان سلطنتی ۹/۷۲ بر ممنوعیت قراردادهای مستقیم یا غیرمستقیم با ارگان‌ها یا اشخاص مستقر در اراضی اشغالی تاکید دارد.

این فرمان همچنین معامله با شرکت‌هایی که دارای منافع یا شعبه‌ای در سرزمین‌های اشغالی هستند، ممنوع اعلام کرده است.

محمد بن إبراهیم الزدجالی رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای عمان در این باره گفته بود که پیشنهاد اصلاح ماده یک فرمان مذکور توسط هفت نماینده مطرح شده است.

وی اعلام کرد، پیشنهاد اصلاح در واقع شامل گسترش و تشدید تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی است.

پاسخ ایلان ماسک به پیش بینی مدودف

ایلان ماسک، مدیر عامل توئیتر، به پیش‌بینی اخیر دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه درباره اینکه احتمالا در سال ۲۰۲۳ آمریکا بعد از تجربه جنگ داخلی تجزیه شده و این کارآفرین میلیاردر آمریکایی رئیس یکی از بخش‌های آن خواهد بود، واکنش نشان داد.

به گزارش راشاتودی، ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی صاحب چند شرکت از جمله شرکت‌های توئیتر، تسلا و اسپیس ایکس پیش‌بینی دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه و معاون رئیس کنونی شورای امنیت این کشور درباره این که او در آینده بعد از وقوع جنگ داخلی در آمریکا رئیس بخشی از مناطق این کشور خواهد شد را "پوچ" خواند.

سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال پیام رئیس جمهور/ اعلام آمادگی مصر برای عادی سازی روابط با ایران/ خشم تل آویو از تصمیم عمان برای تحریم اسرائیل/ پاسخ ایلان ماسک به پیش بینی مدودف

مدودف که هم اکنون معاون رئیس شورای امنیت روسیه است، در روزهای اخیر، یک سمت ارشد جدید در بخش تدارکات نظامی این کشور دریافت کرد. او روز دوشنبه در مطلبی درباره ده تحول بالقوه سال ۲۰۲۳ صحبت کرده و البته این اصلاحیه را به آن اضافه کرد که "دیوانه‌وار" هستند.

از جمله این پیش‌بینی‌ها این بود که نفت با قیمت ۱۵۰ دلار در هر بشکه تبادل می‌شود، انگلیس بریگزیت را لغو کرده و ایرلند شمالی را از دست‌ می‌دهد، بین فرانسه و "رایش چهارم" درگیری مسلحانه ایجاد می‌شود و به گفته مدودف، منظور از "رایش چهارم" آلمان و "اقمار آن" به عنوان لهستان، کشورهای حوزه بالتیک، چک، اسلواکی، جمهوری کی‌یف و مناطق دیگر هستند.

مدودف برای آمریکا یک جنگ داخلی جدید و مستقل شدن کالیفرنیا و تگزاس در نتیجه آن را پیش بینی کرد.

او گفت: ایلان ماسک در انتخابات ریاست جمهوری در تعدادی از ایالات که بعد از پایان جنگ داخلی جدید، به جمهوریخواهان داده خواهند شد پیروز خواهد شد.

ماسک در واکنش به این مطالب مدودف آنها را یک "بحث حماسی" توصیف کرد و در ادامه متهم به خیانت به منافع آمریکا و شرکت‌های خودش شده و چند ساعت بعد موضعش را شفاف کرده و نوشت: "اینها قطعا پوچ ترین پیش بینی هایی هستند که من تا کنون شنیده ام و در عین حال نشان دهنده فقدان حیرت آور آگاهی از پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی و انرژی پایدار هستند."

ایلان ماسک و مدودف چند وقت پیش نیز در توئیتر با یکدیگر جدال لفظی پیدا کرده‌اند.

دستور نخست وزیر عراق درباره مرزهای ایران

سخنگوی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در کنفرانس خبری مهمترین فعالیت‌های فرمانده کل نیروهای مسلح را برگزاری نشستی با ماهیت خدماتی و مهندسی عنوان کرد، به طوری که او در نشست کمیته وزارتی امنیتی دستوری بر مبنای کنترل خط صفر مرزی بین عراق، سوریه و ایران توسط نیروهای مسلح عراقی و حمایت لجستیکی از آنها صادر کرد.

سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال پیام رئیس جمهور/ اعلام آمادگی مصر برای عادی سازی روابط با ایران/ خشم تل آویو از تصمیم عمان برای تحریم اسرائیل/ پاسخ ایلان ماسک به پیش بینی مدودف

 طول مرزهای مشترک بین عراق و سوریه ۶۱۰ کیلومتر است و دو کشور با سه گذرگاه رسمی به هم مرتبط می‌شوند که به این ترتیب هستند؛ گذرگاه «الیعربیه» در شمال و گذرگاه «ربیعه» در مقابل آن، این گذرگاه تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک - قسد و اشغالگران آمریکاست. در مرکز گذرگاه «القائم» در طرف عراقی است که مقابل آن «البوکامل» و تحت کنترل دولت سوریه است. در جنوب نیز گذرگاه «الولید» در بخش عراقی است که مقابل آن «التنف» در بخش سوری و تحت اشغال نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم قرار دارد.

از زمان اشغال خاک سوریه در شمال و شمال شرق این کشور توسط آمریکا با همدستی قسد گذرگاه‌های غیرقانونی در مناطق تحت اشغال آمریکا در شمال شرق سوریه با اقلیم کردستان عراق ایجاد شده‌اند که گذرگاه الولید در جنوب الیعربیه و گذرگاه سیمالکا در شمال الیعربیه از جمله آنها هستند که برای قاچاق نفت و گندم سرقت شده از سوریه به اقلیم کردستان عراق استفاده می‌شوند.

یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به خبرگزاری عراقی «واع» گفت، عراق بهترین حالت امنیت و ثبات را می‌گذراند و نیروهای دفاعی، فداکاری‌های زیادی داشته‌اند و تثبیت اوضاع نیاز به راه حل ریشه‌ای دارد.

او تاکید کرد، عراق روابط خوبی با تمام کشورهای همسایه دارد.

این سخنگو افزود: ماه گذشته شاهد تحولات و اقدامات بسیاری بودیم که شامل تقویت روابط بین‌المللی و پیگیری اوضاع فنی به خصوص در زمینه جشن‌های پیروزی بزرگ و آمادگی برای مسابقات جام کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بودند. به گفته او، سالگرد تاسیس ارتش دوم عراق و افتتاح این مسابقات در بصره در یک روز خواهد بود.

جام کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دو سال یک بار برگزار می‌شود و این رقابت‌ها امسال به میزبانی عراق برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها قرار است از ۶ تا ۱۹ ژانویه به میزبانی بصره برگزار شود.

در ۲۴ نوامبر عراق طرحی برای استقرار نیروها در خط صفر مرزی در طول مرزهای مشترک با ایران و ترکیه و نیز تامین تمام نیازهای حمایت لجستیکی فرماندهی کل نیروهای مسلح و تقویت نیروهای انسانی و تامین منابع مالی لازم و پشتیبانی آن‌ها با تجهیزات و ... را اعلام کرد.

همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق، در ۲۱ سپتامبر تحقق ماموریت تامین امنیت مرزهای مشترک با سوریه را اعلام کرد.

تحسین خفاجی، سخنگوی نیروهای عملیات عراق نیز اظهار کرد، نشستی امنیتی در مقر فرماندهی مرزها با طرف سوری برگزار شد و در این نشست مسئولیت‌ها و وظایف بررسی و تبادل اطلاعات، کنترل مرزها، منع قاچاق و نقض‌های امنیتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد، در این نشست همچنین امکانات و توانمندی‌های دو طرف در کنترل مرزها به خصوص بعد از تدابیر لحاظ شده از سوی فرماندهی عملیات مشترک بررسی شد.

خفاجی اشاره کرد، عراق اقدام به ایجاد سد، مانع و نصب سیم‌های خاردار و برج‌های مراقبتی و دو خط دفاعی کرده که اولین آن متعلق به فرماندهی نیروهای مرزبانی و دومی مربوط به ارتش عراق است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
این برف در تاریخ کویت سابقه نداشته. همانطور که برف امریکا و کانادا و ژاپن بی سابقه بوده. ولی باز طرفداران نظریه غیر علمی و سیاسی گرم شدن اقلیم نه تنها قبول نمیکنند بلکه همین برف و سرما را دلیل درستی فرضیه خود میدانند. دقیقا مانند طرفدران واکسن کرونا که الان بر همه ثابت شده که کارایی نداشته اما جریان اصلی دولتهای دمکرات و لیبرال مردم را مجبور به قبول این فرضیات و واکسن ناکارامد کردند. تنها کمتر از یک درصد کل کره زمین مناطق شهری است. انسان هنوز بسیار کوچکتر از ان هست که بتواند جو واقلیم کره زمین را تغییر دهد. کره زمین بمانند یک سیستم براحتی می تواند خود را باعوامل مختلف سازگار کند. البته اقلیم کره زمین در طول میلیونها سر تغییر میکند. دوره های یخبندان و گرمایی و اتش فشان دارد. اما همه صحبت این هست که انسان نمیتواند بانی و عامل این تغییرات باشد بلکه دوره های گرمایی و سرمایی مختص و شخصیت اقلیم و جو کره زمین هست. اینها به عنوان علم مهم هست چون در قرن ۲۱ هستیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
هفته گذشته ژاپن 2083 فوتی تنها در طول یک هفته داشته اند.
به نظر شما سلبریتی های ژاپن هم به خود تحقیری روی می آورند که تنها در یک هفته بیش از 2000 فوتی داشتند. اونم بعد از سه سال از آمدن کرونا
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
اینکه بگیم چون بشر. فقط یک درصد کره زمین را اشغال کرده پس اثرش روی تغییرات جوی و اقلیمی ناچیزه نادرسته به دو دلیل اول اینکه چیزهای کوچک می تونند. اثرات بزرگ داشته باشند و این تاثیرات لزوما خطی و متناسب با اندازه جغرافیایی بشر. نیست. مثلا در. دهه ۵۰ میلادی ده ها هزار آزمایش اتمی انجام شد که برخی از. اینها تا ۵۰ مگاتن قدرت داشتند. می دونید. اینها چقدر. گرمایش آزاد می کنند؟ صنعتی سازی و این همه کارخانه و اتومبیل و غیره همگی تاثیرهایی وراتر از. ابعاد. جغرافیایی بشر. دارند. مورد دوم هم اینکه برای ایجاد تغییرات اقلیمی لزومی به معرفی تغییرات شگرف نیست و افزایش یکی دو درصدی گازهای گلخانه ای میتونه تعادل اقلیمی را بر. هم بزنه. همانطور. که در. مورد آدم هم مثلا با ۴-۳ درجه بالا رفتن دمای بدن فرد به حالت تب شدید و مرگ نزدیک میشه و لزومی نداره برای مردنش مثلا ۴۰ درجه افزایش دما رخ بده.

در. مورد. برف هم باید. توجه داشت که تغییرات اقلیمی باعث بر هم خوردن تعادل میشن. یعنی مثلا در. یک جاهایی ممکنه بیش از. حد. خشکسالی و افزایش دما رخ بده و در. جای دیگری بیش از. ترسالی و کاهش دما باشه. مجموع ممکنه ثابت باشه و دامنه نوسانات و تغییرات زیاد. میشه که این بلایای طبیعی هر. دو زیست بشر. را سخت می کنند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
دوست گرامی شمابررسی یخهای قطب روقبول دارین ؟ ک چمقدارسالانه عقبنشینی دراثرذوب شدن دارن؟ کروناوپدیده گرمایشی جو روبهم ربط دادن قیاسی اشتباست کرونا کلا مشکوک وساخته دست بشره ولی گرمای زمین چیز دیگس کوهرنگ توی چهارمحال بختیاری نقاطی داشت ک چندین لایه برف از ۴۰ سال قبلشم وجود داشت یعنی تابستون برف داشت زمسستون دوباره برف جدید روش میبارید ابشم هیچوقت کم نمیشد الان ببین اون برف دیگ وجود نداره چشم همه به بارش سال جدیده اینا همش کفایت نمیکنه ک شما ایمان بیاوری فرزند؟
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
نظر دوستان چه در کانادا و چه در ایران محترم. ولی مواردی که گفته شد بر اساس فکت هست نه تصور. مقلا در مورد یخهای کره زمین درست هست که در چند ده سال گذشته یخهای قطب شمال کمی عقب نشینی کرده ولی بسیار تعجب خواهید کرد که بشنوید بر اساس تصاویر ماهواره ای و بررزسیهای صورت گرفته میزان و گستره یخ در قطب جندب و سواحل ان بسرعت افزایش یافته و نتیجه اینکه میزان یخهای کره زمین و اقیانوسها در مجموع نه تنها نسبت به ۵۰ سال پیش ثابت مانده بلکه حتی افزایش هم یافته که از خوش بینانه ترین پیش بینی ها هم بهتر بوده.دانشمندان بسیار بزرگی در اقلیم بر اساس همین شواهد و بسیاری شواهد دیگر فرضیه گرمایش کره زمین را بصورت اساسی زیر سوال میبرند . به عنوان تنها نمونه در اینجا ما دانشمند دانمارکی Bjørn Lomborg را معرفی میکنیم که چنان استدلالها و شواهد گرداوری شده توسط او در نقض نظریه گرمایش زمین مستدل و علمی و فکت هست که حتی طرفداران سطح بالای علمی نظریه گرمایش زمین به او احترام میگذارند. فرصت نیست سایر دانشمندان شناخته شده اقلیم در سطح جهانی را که این نظریه را رد میکنند بیاوریم ولی بدانیم که کره زمین مانند یک موجود زنده و اگو سیستم زنده و پویا میتواند از خود و اقلیم و جو خود دفاع کند و ان را باز تنظیم کند. اینها مهم هست چون تا ما مسایل و چالش ها را درست نبینیم و نشناسیم نمی توانیم انها را حل کنیم چه مسایل کره زمین چه مسایل اقتصادی و حتی سقوط پول ملی. مشکل کره زمین گرمایش موهوم اقلیم نیست بلکه مشکل ریشه محیط زیستی ناشی از رشد شدید جمعیت در ۵۰ سال گذشته دارد
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
برای دوستان علاقمند همچنین می توانند به نظرات پدفسور پاتریک مایکل یکی از بزرگترین دانشمندان اقلیم و جو مداجعه کنند که نه تنها مخالف نظریه گرم شدن هست بلکه بر اساس بررزسی هایی که کرده موافق سوختهای فسیلی است و برزسیهای او نشان میدهد که گسترش سوختهای قسیای و مونو اکسید کربن در ۵۰ سال گذشته باعث افزایش سی درصدی پوشش سبز کره زمین شده. منطقش ساده هست. فتو سنتز گیاهان سبز چه چیزی نیاز دارد؟!
شاپرک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
چرت و پرت محض
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
برای دوستان علاقمند همچنین می توانند به نظرات پرفسور پاتریک مایکل یکی از بزرگترین دانشمندان اقلیم و جو مراجعه کنند که نه تنها مخالف نظریه گرم شدن زمین هست بلکه بر اساس بررسی هایی که کرده موافق سوختهای فسیلی است و بررسیهای او نشان میدهد که گسترش سوختهای فسیلی و مونو اکسید کربن در ۵۰ سال گذشته باعث افزایش سی درصدی پوشش سبز کره زمین شده. منطقش ساده هست. فتو سنتز گیاهان سبز چه چیزی نیاز دارد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
اگر آب وهوا در امریکا، کانادا، اروپا تغییر کرده مقصرش ایران است.
....

حاج اقاها. اقتصاد علم هست و خیلی دقیق هم هست. دلیلش هم همین گرانی دلار . به عنوان نمونه بهار امسال گوشت کیلویی ۲۰۰ هزار تومن بود و دلار کانادا ۲۰ هزار تومن. یعنی گوشت ده دلار بود. پاییز امسال گوشت رسیده کیلویی ۳۰۰ هزار تومن. و دلار کانادا رسیده به ۳۰ هزار تومن. یعنی همان ده دلار. خلاصه اینکه وقتی دولتها سالی ۴۰ درصد پول و نقدینگی منتشر می کنند اگر سالی ۴۰ درصد تولید گوشت بالا نرود ( رشد اقتصاد صفر یا دو یا سه درصد) باشد غیر ممکن است که بتوان از سقوط ریال از ساختمان بلند بانک مرکزی و اقتصاد ایران جلو گیری کرد. اگر دولتها می توانستند سالی ۴۰ درصد هزینه و پول خرج کردن را زیاد کنند بدوم اینکه رشد اقتصتدی دو رقمی مانند چین داشنه باشند مگر المانیها و ژاپنیها و امریکاییها دیوانه بودند که کار و تلاش کنند. همه نسخه بانک مرکزی ایران و ونزویلا و زیمبابوه را اعمال میکردند. اما راه حل این است که همون ژاپنی و کره ای و المانی و امریکایی انتخاب کرده. کار علمی و تلاش و تعامل با دنیا و همکاری. دنیا از زمان جاده ابریشم با تجارت و تعامل و همزیستی شکل گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
ما علم اقتصاد داریم ولی اقتصاد علم نیست! یعنی ما تمام قوانین اقتصاد رو نمیدانیم. هر چند یک سریش رو میدونیم.
سفر امیرعبداللهیان به عمان برای انتقال

عجب
صبر کنید زمستان سال اینده اروپا سردتر میشه ها .خخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
شما تو آلبانب سردتون نیست؟!.
آلمان اعلام کرده 1000 ملیارد دلار زیان کرده است شما بازم دارید مسخره بازی در می آورید
ناشناس
| France |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
دوست عزیز هزار میلیارد دلار می دونی یعنی چی؟؟
بهتره منبع هم بیارید برای گفته هاتون.
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
11:06
lمشخصه هیچ درک و تعریفی از مبلغ 1000 میلیارد دلار نداری.
منبع حرف شما چیه؟ سخنرانی استااااااد گوش دادین؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
مگه تحویل هم میگیرن رییسی رو ؟ بعد با چه زبانی پیام ش رو نوشته ؟ آلمان اعلام کرد ضرر کرده یا گردن گرفته ؟ مثل دولت ما تماشادچی هستن ؟
شاپرک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
تو مهمتر از اون آلمانی بیچاره و امریکایی بیچاره هستی چون بعضی ها شون بدرد دولت غربی نمی خورند ولی تو ایرانی می خوری، اونا حتی حاضرند جایزه نوبل یا اسکار بدهند اونا فقط برای سربازان مدافع منافع ارزش قائل هستند.
با افزایش دلاری که داره اتفاق می افتد
بزودی اقتصاد امریکا نابود خواهد شد
اگر رئیس جمهور به قطر میرفت میتونست با کشورها اطراف روابط بهتر کنه
یک سری اخبار خوشایند برای مصرف داخلی منتشر می‌شود و هویت خارجی ندارد ، مسئولین بدنبال روحیه دادن به داخل هستند در حالیکه ابر تورم در حال ایجاد شدن هست و دلار و طلا رکورد میزنند!
فقط خودتون بنویسید دست رئیسی ندید فکر کنم غلط املایی داشته باشه
برجام زمانی مرد که ترامپ یکجانبه از آن خارج شد و حال رابرت مالی به این فکر می کند که آگاهی ترحیم بنویسد یا ننویسد؟!
برجامی که در عمل اجرا نشود و فقط بر روی کاغذ اعتبارکی داشته باشد که فایده ای ندارد.
حقیقت این است که برجام برای ایران یک قرارداد برد _ برد بود و یکی دو سال بعد از تصویب آن و در سال ۹۶ ایران را به رشد اقتصادی ۱۲/۵ درصدی رساند و جزء ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر رشد اقتصادی سالانه قرار داد و همین رشد اقتصادی آمریکا و تروئیکا را ترساند و در اردیبهشت ۹۷ به دستور ترامپ و بصورت یکجانبه از آن خارج شدند و همان زمان ترامپ اعلام کرد که برجام بدترین توافقی بوده که توسط دولت اوباما به تصویب رسیده و بعد از خروج آمریکا، اروپایی ها هم فقط پیگیر مطالبات ایران بودند و به هیچ یک از مطالبات خود عمل نکردند، حال اگر پشیمان شده اند و می خواهند به توافق برجام برگردند مسیر بازگشت برایشان هموار است ولی نه برای همیشه البته به شرطی که؛
اولا) پا را فراتر از برجام نگذارند.
ثانیا) تعهد پایبندی به قوانین بین المللی بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
رشد 12/5 درصد از کجا اوردی ؟ تب داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
این آمار رو از کجا درآوردی! رشد اقتصادی ۹۶ برابر ۳.۷ بوده نه ۱۲.۵
سیاست خارجی ایران تکلیفش با خودش مشخص نیست
الان که دیدن برعکس شعارهاشون اقتصادشون گره خورده به برجام هست باز دارن تقلا می کنن برای برگشت به برجام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
خوب این کاملا مشخصه که اگه ما بتونیم شرایطی رو فراهم کنیم که از لحاظ تجاری با غرب هم رابطه داشته باشیم برامون خیلی خوب میشه ولی در صورتی که همچنان ارتباط تجاری مون با شرق رو هم داشته باشیم. نه اینکه کامل تو دامن غرب بریم. فکر نمی کنم فهمیدن این موضوع خیلی سخت باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
آقای ناشناس با پرچم آلمان میشه بفرمایید
کدام شرق؟؟ روسیه که از ایران اسلحه میخره از بدبختی چین هم که تا شرکتهاش غلام حلقه بگوش دلار آمریکایی هستند
حالا هی بدویید دنبال برجام.حالا دیدید کی با بصیرت وکی بی بصیرت
من هم فردا به همان سفر خواهم داشت
رفتن هتل رزو کنند
این سفر ها بلحاظ هوا خوری و تجدید قوا بد نیست والا همه می دانند بجایی نمی رسد
حاج امیر تورو جدت توافق مثبتی با اروپا و امریکا بکنید تا اینقدر تورم و گرانی مردم نکشن از وقتی امزیکا از برجام خارج شده ملت بیشتر از دیروز ناراحت و افسرده هستن که نمیتونن از پس خرج مخارج بر بیان هر روز گرانی اسم تحریم که میاد کارخونه دار کشاورز مغازه دار سرمایه دار یا احتکار میکنه یا نمیفروشه یا عمدا بیشتر میگه بعدشم امریکا هرچه قدر پست تر باشه از عراقی ها کثیف نیست که 8 سال کوبیدن سر ملت هزاران شهید جانباز اسیر مفقودی ایثارگر و... داریم که تا الان تمومی نداره امریکا چن سال با ویتنام مستقیم جنگید ولی بعداز توافق و اشتی الان ویتام نصف موبایل دنیارو صادر میکنه به کمک سرمایه گزاری سامسونگ ال جی و.. و بهترین برند های دنیا سرمایه گزاری میکنن مثل بنز بی ام دبلیو ایرانی اینارو میخواد در کنار ازادی چه با حجاب چه بی حجاب فقط صلح صفا ازادی پیشرفت روابط بین اللمللی
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
ادم غافل ریشه مشگلات هر کشوری در درون مرزهای خودش هست چرا فکر میکنی اجنبی میخواهد و میتواند کاری برای شما بکند؟
بنطر من برجام بهیچ. عنوان به نتیجه نخواهد رسید.
ما اگر دنبال بهبود رابطه با آمریکا هستیم باید دنبال یافتن منافع مشترک باشیم. آمریکا حاضر نیست امتیاز زیادی بده برای اینکه ما بمب نسازیم.
ما برجام را زنده خواهیم کرد حتی اگر زیر خروارها خاک دفن شده باشد چون جسم برجام مرده است اما روحش زنده است و در بالای سرمان می چرخد و منتظر تکنولوژی نوین است تا زنده شود
این نابسامانی و بی صاحبی و قیمت ها لحظه ای تا کی میخاد ادامه پیدا کنه، چرا هیچ کس پاسخ گو نیست
دوران مصرف شما چه با برجام چه بی برجام تمام شده. فقط الکی دست و پا می زنید
انتقال پیام رییسی؟ رییسی که تصمیم گیرنده اصلی نیست.
کاش یبار خودتون یه نظر مینوشتین ببینین این تبلیغات چقد جلو صفحه رو گرفته..
تنها راه برگشتن قیمت دلار اعلام موضع شفاف دولته که در داخل باعث اطمینان از توافق بشه و دلارو کنترل کنه وگرنه حتی توافق در چند ماه آینده هم بشه تا اونموقع دلار سر به فلک میکشه
مدودف دچار همان بلایی شده که پوتین شد و احمقانه به اوکراین حمله کرد . آقایان داخلی هم عبرت بگیرند.
ایلان ماسک کاناداییه
یکسال و نیم از دولت رئیسی گذشته، اقای رئیسی دربدر در اینجا و اونجا و در عمان دنبال احیای جنازه برجام با شوک و تنفس مصنوعی است!!!!
عقل سلیم حکم می کرد می ذاشتند تیم ظریف در دولت قبل کار را تمام می کرد
چرا دولت کاری نمیکند این همه گرانی چرا؟
کسی هم جواب نمیده.
چرا از مخالفین برجام خبری نیست جلیلی و باقری کنی مرندی و.... همه مخفی شدند کار را از بیخ و بن خراب کردند و انداختند گردن امیر عبدل ساده لوح حالا این بدبخت هی بایدو واسطه بفرستد و آنها هم بی اعتنایی کنند .
داستان پهپاد هم که صد بار از هسته ای کار را خرابتر کرده
کم‌کم جمع کنیم برای رفتن. فکر کنم عمان و قطر به تعدادی زیادی اواره جا بدن . بقیه رو نمیدونم.
مصر چه عجب دنبال رابطه با ایران است. پول ملی مصر سر به فلک کشیده. مصر بی عرضه بعد از اینکه نیاز به کمک دارد دنبال ایران و عراق آمده. پدر سخته
ننگ بر عمان و مصر.
جرعه ای نوشیدن زهر جام به شما آسیبی نمی زند لکن برای کشور و مردم گشایشی خواهد بود دیگر کارد به استخوان رسیده است.
سفر به عمان یعنی احوالپرسی از امریکا .
مگر تحریمها نعمت و فرصت نبودند؟ پس چرا استفاده نمی کنید؟ همه ارگانها را که در اختیار دارید.
دلار فعلا رفته ۴۳ هزار تومان ددرآمدو حقوق ریالی و هزینه دلاری! تا کی این وضعیت باید ادامه داشته باشه؟
با دايتان پهپاد برجامي نخواهد بود تمام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار