بازدید 17792
۵

هند هم به همدستی با روسیه در جنگ اوکراین متهم شد

چند ماه بعد از اتهام افکنی مردود غرب مبنی بر مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین و ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به مسکو، حال استعمار پیر انگشت اتهام را به سوی مستعمره قدیمی خود نشانه رفته و صنعت چرم هند را به همدستی با روسیه در جنگ اوکراین متهم کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 31 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی نوشت: چرم‌های صادراتی شرکت‌های هندی به روسیه در ساخت پوتین نظامیان روس استفاده می‌شوند و به همین علت این شرکت‌ها در جنگ اوکراین همدست هستند.

استکبار جهانی و استعمار پیر در چند ماه گذشته مدعی شده‌اند روسیه در حملات خود به اهدافی در خاک اوکراین از پهپادهای ساخت ایران استفاده می‌کند لیکن مقام‌های جمهوری اسلامی ایران ادعاهای واهی دولت‌های غربی را به شدت رد و محکوم کرده‌اند.

گاردین نوشت: شرکت‌های هند با صادرات چرم به روسیه در واقع در جنگ اوکراین همدست هستند.

این رسانه انگلیسی با اشاره به رشد چشمگیر تجارت بین دو کشور روسیه و هند از زمان اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو، نوشت: حجم تجارت روسیه و هند ۴۱۳ درصد رشد داشته است زیرا روسیه نفت خام ارزان به هند صادر می‌کند و کالاهای اساسی خود را نیز که تا چندی پیش از غرب وارد می‌کرد، از هند تهیه می‌کند.

به نوشته گاردین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از هند به خاطر نادیده گرفتن تحریم‌های غرب علیه روسیه انتقاد کرده است.

گاردین در ادامه این مطلب، شرکت چرم هومرا Homera هند را اصلی ترین صادر کننده چرم دباغی شده به روسیه معرفی و افزوده است: به گفته مسئولان هومرا، این شرکت هر ماه ۸۳۰ هزار پوند چرم به دو شرکت دوبوبف Donobuv و وستوک Vostok روسیه صادر می‌کند. این دو شرکت روس تولید کننده اصلی پوتین‌های نظامیان ارتش روسیه محسوب می‌شوند.

به نوشته این روزنامه، از ماه مه تا اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، هومرا بیش از ۵ میلیون پوند چرم دباغی شده به روسیه صادر کرده است.

گاردین در انتهای مقاله خود نوشت: چرم تنها یکی از اقلامی است که شرکت‌های روسیه از هند وارد می‌کنند و مسکو به تازگی فهرستی از ۵۰۰ قلم کالا را برای واردات از هند به مسئولان دهلی نو ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۵
هدف به درازا کشیدن جنگ هست توسط انگلیس
مهم نیست که کی کمک میکنه و کی کمک نمی کنه
مهم این است که جنگ طولانی بشه
چرا محکوم خود وزیر امور خارجه اذعان کرد به روسیه پهپاد دادیم الان میگویید فرافکنی و تحریف بالاخره قسم را قبول کنیم یا دم خروس
بله آن موقع که به روسیه گفتند بیا از دلار خارج شو با همان انگلیسی و آمریکا علیه ایران می تاخت
اسب های درشکه در سر بالایی که نمی کشند هر چیزی که دور و برشان باشد را گاز می گیرند. حتی اگر یار و جفتشان باشد.
آمریکا و اروپا در این جنگ تحمیلی به روسیه و اوکراین هنوز به موفقیتی نرسیدند. ایران و هند را بهانه می گنند
چه خوب . حداقل دستگاه دیپلماسی ما ببیند که چه برخوردی باید انجام بدهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست