بازدید 4560
۱

اداره آمار ترکیه: عراق سومین وارد کننده از ترکیه است

- اداره آمار ترکیه، کشور عراق را به عنوان سومین مقصد صادرات این کشور در ماه نوامبر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۱ 01 January 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا؛ اداره آمار ترکیه در گزارشی افزود که در ماه نوامبر صادرات این کشور با افزایش ۲.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده و واردات نیز با ۱۴ درصد افزایش به ۳۰ میلیارد و ۶۵۶ میلیون رسیده است.

طبق این گزارش؛ کشور آلمان با ۱ میلیارد ۸۵۹ میلیون دلار در رتبه اول، آمریکا با ۱ میلیارد و ۴۴۷ میلیون دلار در رتبه دوم و کشور عراق با ۱ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار به عنوان سومین واردکننده از ترکیه محسوب می‌شوند و روسیه و ایتالیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند که روی هم رفته ۳۱.۲ درصد از حجم صادرات ترکی در ماه نوامبر را تشکیل می‌دهند.

اداره آمار ترکیه در ادامه گزارش خود مقاصد صادرات خود از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ را نیز اعلام کرد که بر اساس آن آلمان با ۱۹ میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار، امریکا با ۱۵ میلیارد و ۵۰۲ میلیون دلار، عراق با ۱۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۱ میلیارد و ۹۴۶ میلیون دلار و ایتالیا با ۱۱ میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار که ۳۰.۶ درصد از مجموع صادرات ترکیه را به خود اختصاص داده‌اند.

عراق حجم بسیاری از کالا‌ها و مواد غذایی مورد نیاز خود را از کشور‌های همسایه، به ویژه ترکیه و ایران و به میزان کمتری از کشور‌های عربی و اردن وارد می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
كارشون درسته
كمتر از ما تقلب ميكنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست