بازدید 6030

آیا کینوا برای افراد باردار مفید است؟

یکی از موادغذایی بسیار مفید که در دوران بارداری نیز می‌توان از آن استفاده کرد، کینواست. در ادامه این مطلب، نکات مهمی را درباره مزایا کینوا و تأثیر آن بر افراد باردار توضیح خواهیم داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ 01 January 2023

آیا کینوا برای افراد باردار مفید است؟

مقدمه

دوره بارداری، زمان بسیار حساسی برای مادر و فرزند به شمار می‌رود. در این دوره، داشتن رژیم غذایی درست بسیار مهم است؛ زیرا تغذیه، تأثیر مستقیمی در رشد جنین و سلامت مادر دارد.

مواد غذایی که در دوره بارداری مصرف می‌شوند باید غنی باشند و مواد مغذی را به بدن مادر و جنین برسانند. برای مثال، مصرف زیاد مواد غذایی چرب مثل فست‌فودها در این دوران مناسب نیست و به ‌جای آن باید مواد غذایی پر پروتئین در رژیم غذایی قرار گیرند.

کینوا، ماده غذایی شگفت‌انگیز برای مادران باردار

انتخاب مواد غذایی برای مادران باردار از حساسیت فراوانی برخوردار است. شاید از خود بپرسید که مصرف کینوا برای افراد باردار ضرری ندارد؟ پاسخ این سؤال با قاطعیت خیر است. مصرف کینوا نه تنها ضرری برای افراد باردار ندارد، بلکه سرشار از خاصیت است.

برخی از خواص و مزایای کینوا عبارت‌است از:

تأمین پروتئین بدن

پروتئین، یکی از مواردی است که در دوران بارداری باید به مقدار لازم در بدن مادر تأمین گردد. این ماده باعث می‌شود که رشد جنین به طور کامل انجام شده و بدن مادر نیز دچار ضعف نشود. کینوا، سرشار از پروتئین است و از این جهت، توصیه می‌شود که حتما در برنامه غذایی مادران باردار قرار گیرد. پروتئین کینوا همانند سویا کامل بوده و اسید آمینه‌هایی که بدن انسان به طور عادی نمی‌تواند بسازد را تأمین می‌کند.

اگر مادران باردار ارتباط خوبی با گوشت حیوانات ندارند یا گیاه‌خوار هستند، می‌توانند پروتئین موردنیاز بدن خود را از راه مصرف کینوا به دست آورند.

جلوگیری از یبوست

نکته مهم دیگر این است که بسیاری از مادران باردار در این دوران، با مشکل یبوست روبه‌رو هستند. کینوا، فیبر بسیار بالایی دارد و برای حل مشکل یبوست در دوران بارداری یک گزینه بسیار مناسب به شمار می‌رود.

تکمیل رشد جنین

یکی دیگر از موادی که برای رشد جنین بسیار ضروری است، منگنز است. کینوا سرشار از منگنز بوده و به این جهت، لازم است که در طول روز مصرف شود. همچنین منیزیم موجود در کینوا نیز اثر مثبتی بر رشد جنین دارد و خطر پره اکلامپسی را کاهش می‌دهد.

کاهش احساس خستگی

آهن، ماده مفید دیگری است که در کینوا وجود دارد و تأمین آن در بدن بانوان به خصوص افراد باردار، واجب است. مصرف کینوا در طول روز باعث می‌شود که کمبود آهن در بدن جبران شده و خستگی‌های ناشی از اثرات بارداری کم‌تر شود.

تأمین ویتامین B9

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد باردار با آن مواجه هستند، زایمان زودرس است. جالب است بدانید که می‌توان احتمال بروز این مشکل را تاحد زیادی به کمک تغذیه کاهش داد. کینوا سرشار از فولات یا ویتامین B9 است که مادر و جنین را از خطر زایمان زودرس، خطر عوارض پره اکلامپسی، بیماری‌های مادرزادی همچون اسپینا بیفیدا در امان نگه‌می‌دارد.

آیا کینوا برای افراد باردار مفید است؟

کوکی کینوافیت، میان وعده سالم برای افراد باردار

بسیاری از بانوان باردار در دوره بارداری خود، میل شدیدی به مصرف شیرینی‌جات پیدا می‌کنند. اما برای جلوگیری از چاقی و دیابت دوران بارداری، نمی‌توان بدون محدودیت از شیرینی‌ها استفاده کرد.

جایگزین شیرینی‌های ناسالم می‌تواند محصولی مثل کوکی کینوا کینوفیت باشد که نسبت به نمونه‌های بازاری، میزان شکر و روغن بسیار کمتری داشته و برپایه کینوا تهیه شده است. این کوکی، تمام خواص کینوا را دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای میان وعده بانوان باردار باشد.

کوکی کینوا کینوفیت در دو طعم متنوع کوکی وانیلی کینوا با تکه‌های شکلات، کوکی شکلاتی کینوا با تکه‌های فندق تولید می‌شود.

کروتان کینوفیت، محصولی خوش طعم در کنار غذا

کروتان کینوا کینوفیت محصولی متنوع بر پایه کینواست که می‌توان آن را به همراه سوپ، سالاد و انواع دیپ‌ها استفاده کرد. همچنین اگر افراد باردار میل به مصرف اسنک‌ها داشته‌باشند، کروتان کینوا کینوفیت می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن‌ها باشد.

این محصول نیز تنوع طعم بسیار خوبی دارد و در سه طعم پنیر پارمسان، چاشنی ایتالیایی و سیر و کره تولید می‌شود.

آیا کینوا برای افراد باردار مفید است؟

پاف کینوا کینوفیت، خوشمزه و پرخاصیت

پاف کینوا کینوفیت یکی دیگر از محصولات خوشمزه بر پایه کینواست که ۳۰٪ چربی کاهش‌یافته داشته و می‌تواند جایگزین موادی مثل اسنک، پاپ‌کورن و... شود. ممکن است برخی افراد، طعم کینوا معمولی را نپسندند. این افراد می‌توانند از محصولات بر پایه کینوا مثل پاف کینوا کینوفیت استفاده کنند تا از مزایای بی‌شمار آن بهره ببرند.

پاف کینوا در سه طعم متفاوت پنیری، چیلی و سبزیجات تولید می‌شود و افراد می‌توانند بنابر ذائقه خود آن را استفاده نمایند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست