بازدید 38555

هشدار هواشناسی کرمانشاه از زرد به نارنجی تغییر کرد

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای به دلیل تقویت شرایط ناپایدار و تقویت احتمال بارش برف در گردنه‌ها، پس از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی، اقدام به صادر کردن هشدار سطح نارنجی نیز کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 04 January 2023

به گزارش «تابناک»، رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیرو هشدار زرد صادر شده، سامانه ای ناپایدار از امروز تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده، ضمن کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه، به تناوب سبب بارش برف و باران همراه با وزش باد در سطح استان خواهد شد.

«سعید قاسمی» افزود: شرایط ناپایدار از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر پنجشنبه در نیمه جنوبی استان از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود که افزون بر ارتفاعات، گردنه ها و نواحی سردسیر، در برخی مناطق معتدل به شکل برف مشاهده می گردد.

وی با بیان اینکه این شرایط تا عصر جمعه در استان ادامه خواهد داشت، افزود: این سامانه موجب بارش و کاهش دما در کل استان بخصوص نیمه جنوبی استان، شامل شهرستان‌ها گیلانغرب، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، کنگاور، هرسین و صحنه خواهد شد که بارش برف اغلب مناطقی از شهرستان های کنگاور، سنقر، اسلام آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه، صحنه، هرسین، روانسر، جوانرود و تازه آباد را تحت تاثیر قرار می دهد.

قاسمی، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و اختلال در تردد بویژه در گذرگاه های کوهستانی، احتمال تاخیر یا لغو پرواز، افزایش مصرف حامل های انرژی بویژه گاز را از پیامدهای این شرایط ناپایدار جوی عنوان کرد.

وی همچنین نسبت به احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، پرهیز یا احتیاط در کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، آمادگی ادارات و ارگان های امدادی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات گلخانه ای ناشی از سرما، مدیریت مصرف انرژی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم