بازدید 2751

پایداری و تداوم گاز با کاهش ۱۰درصدی مصرف

مسئول مرکز راهبری گاز کشور گفت: میزان مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی- تجاری و صنایع غیرعمده، به رقم ۶۳۰ میلیون رسید.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ 06 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسئول مرکز راهبری گاز کشور از مصرف ۷۴ درصدی گاز تحویلی به خطوط در بخش خانگی- تجاری و صنایع غیرعمده خبر داد. آقای ییلاقی در گفتگوی تصویری با بخش خبری ۲۱ تصریح کرد طی شب و روز گذشته ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز تحویلی به خطوط بوده است. 

سوال: میزان مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته به رقم ۶۳۰ میلیون رسید، این رقم نسبت به پنجشنبه گذشته ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته و با توجه به برودت هوا در روز‌های آینده پیش بینی می‌شود مصرف گاز در کشور روند افزایشی پیدا کند. به مرکز راهبری گاز کشور می‌رویم و گفتگو می‌کنم با آقای ییلاقی. کدام استان‌ها در ۲۴ ساعت گذشته پرمصرف بودند و پیش بینی شما برای هفته آینده چند میلیون مترمکعب گاز است؟

ییلاقی: طی شب و روز گذشته ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز تحویلی به خطوط بوده که از این میزان بیش از ۷۴ درصد یعنی نزدیک به ۶۳۰ میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی- تجاری و صنایع غیرعمده مصرف شده که رقم قابل توجهی است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش بیش از ۴۰ میلیون مترمکعبی را در بخش خانگی- تجاری و صنایع غیرعمده شاهد هستیم. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته استان تهران با ۱۱۵ میلیون مترمکعب، استان خراسان رضوی با ۵۷، اصفهان ۴۷ و استان مازندران با ۳۶ میلیون مترمکعب در رتبه‌های بیشترین مصرف گاز در بخش خانگی- تجاری و صنایع غیرعمده بودند. از نظر بیشترین سرانه مصرف گاز هم متعلق بوده به استان‌های تهران، مازندران و آذربایجان غربی. اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که در هفته آینده شاهد کاهش دما و ماندگاری سامانه سرد در کشور باشیم که این از عوامل اصلی افزایش مصرف گاز خواهد بود. امیدواریم با کاهش ۱۰ درصدی مصرف از طریق صرفه جویی، رعایت الگوی مصرف، استفاده از پرده‌های ضخیم، پوشیدن لباس گرم در منزل و محل کار و عدم استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در محیط باز بتوانیم شاهد پایداری و تداوم اطمینان بخش گاز برای همه مشترکین در سراسر کشور باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی