بازدید 17780
با سیصد و بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

عزل فرمانده روسیه در جنگ اوکراین توسط پوتین/ ادامه نبرد سنگین در «سولدار» و کشته شدن 100 سرباز روس

سیصد و بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 12 January 2023

عزل فرمانده روسیه در جنگ اوکراین توسط پوتین

بین الملل تابناک: سیصد و بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کشته شدن 200 نظامی اوکراینی
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۲۲:۲۱

شبکه راشا تودی گزارش داد که در عملیات نظامی نافرجام اوکراین برای بازپس گیری شهرک سولدار ۲۰۰ نیروی نظامی کی یف کشته شدند.

به گزارش راشا تودی، پس از خروج نیروهای مسلح اوکراین از شهرک سولدار ، نیروهای این کشور حدود ۲۰۰ نظامی خود را در تلاشی ناموفق برای بازپس گیری این شهر در جمهوری خلق دونتسک از دست داد.

براساس این گزارش، رهگیری‌ها حاکی از آن بود که کی‌یف بسیاری از نیروهای از دست رفته خود را در پی ضدحمله نافرجام سولدار مفقود اعلام کرد تا تلفات خود را در نیرو کم‌اهمیت جلوه دهد.

سفر مقام‌های نظامی روسیه به بلاروس
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۲۰:۱۰

طبق اعلام وزارت دفاع بلاروس، مقامات وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه، ۱۲ ژانویه) برای بررسی «آمادگی رزمی» نیروها به بلاروس سفر کردند.

وزارت دفاع بلاروس با اعلام این سفر برای بررسی آمادگی نیروهای رزمی، افزود: کمیسیونی از وزارت دفاع فدراسیون روسیه به ریاست اولگ سالیوکوف فرمانده کل نیروهای زمینی وارد جمهوری بلاروس شد. این وزارتخانه افزود: یگان‌های نظامی و زیرواحدهای بخش روسی گروه منطقه‌ای نیروها، مستقر در پایگاه‌های آموزشی نیروهای مسلح جمهوری بلاروس مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش یورو ویکلی، طبق اعلام مینسک، در جریان کار، کیفیت تمرینات هماهنگی رزمی مورد بررسی قرار گرفت و آمادگی آن‌ها برای انجام وظایف مورد نظر در راستای تامین امنیت نظامی دولت اتحادیه (اتحادیه روسیه و بلاروس) ارزیابی شد.

بررسی وزارت دفاع روسیه بعد از آن انجام شده که وزارت دفاع بلاروس در ماه دسامبر آمادگی رزمی ارتش خود را بعد از آن که این کشور همچنان مرز با اوکراین را بزرگترین نگرانی خود خواند، مورد بررسی فوری قرار داد.

وزارت دفاع بلاروس جمعه (ششم ژانویه) اعلام کرده بود قطار حامل نیروها و تجهیزات روسیه وارد بلاروس شده است. بلاروس که اتحاد نزدیکی با روسیه دارد، روز قبل از آن گفته بود تسلیحات و تجهیزات بیشتری از روسیه در حالی که دو طرف همکاری نظامی خود را افزایش می‌دهند، دریافت خواهد کرد. به ادعای رویترز، این امر، نگرانی‌ها مبنی بر این که بلاروس می‌تواند به عنوان پایگاهی برای حمله به اوکراین از شمال استفاده شود را ایجاد کرده است.

روسیه جنگنده سوخو-25 اوکراین را سرنگون کرد
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۷:۱۲

وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک جنگنده سوخو سو-۲۵ اوکراینی در روز چهارشنبه (۱۱ ژانویه) در نزدیکی روستای نیکانوروفکا در جمهوری خلق دونتسک خبر داد.

این وزارتخانه همچنین افزود بیش از ۱۰۰ سرباز اوکراینی در محور کراسنو--لیمان در طول عملیات‌های فعال واحدهای روس در در روز گذشته (چهارشنبه) کشته شدند. همچنین طبق اعلام مسکو، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه پنج هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) اوکراین را منهدم کردند.

رسانه روسی راشا تودی به نقل از وزارت دفاع روسیه از ۲۳۰ کشته از طرف اوکراینی در به روزرسانی آمار میدانی جنگ در این کشور خبر داد.

بیش از 100 سرباز روس در سولدار کشته شدند
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۷:۱۱

به ادعای «کی‌یف ایندیپندنت»، بیش از ۱۰۰ سرباز روس در نبرد سولیدار پس از شلیک موشک از سوی نیروهای اوکراینی به سمت گروهی از نیروهای ارتش روسیه، کشته شدند.

به ادعای فرماندهی عملیات ویژه اوکراین، «گروه‌بندی سربازان روس توسط نیروهای عملیات ویژه اوکراین شناسایی شد. توپخانه به سمت مرکز تجمع نیروها هدف گرفته شد و به دنبال آن موشک توچکا-یو شلیک شد که باعث کشته شدن سربازان روس در منطقه شد».

طبق این گزارش، علاوه بر تلفات در بین نیروهای روسیه، حمله موشکی تجهیزات نظامی روسیه را هم منهدم کرد. به نوشته این رسانه اوکراینی، درگیری‌های شدید بین نیروهای اوکراینی و ارتش روسیه و گروه واگنر در نبرد سولیدار در جریان است و روسیه می‌گوید این شهر را به کنترل خود در آورده اما اوکراین سقوط شهر معدن نمک را رد می‌کند.

ادامه نبرد سنگین در «سولدار»
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۷:۰۵

پس از آنکه رئیس گروه نظامی واگنر مدعی شد که کنترل کامل شهر "سولدار" در دونتسک را به دست آورده، معاون وزیر دفاع اوکراین امروز (پنجشنبه) گفت که نیروهای این کشور همچنان مقاومت می‌کنند و "نبرد سختی" در جریان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین ضمن ادعای اینکه "نیروهای روسی بر روی اجساد سربازان خود حرکت می‌کنند"، گفت: روسیه تعداد واحدهای خود در اوکراین را طی یک هفته گذشته از ۲۵۰ به ۲۸۰ تا افزایش داده و هم‌زمان به دنبال دستیابی به ابتکار استراتژیک خود است.

هنوز نتیجه نبرد میان نیروهای اوکراین و گروه نظامی خصوصی واگنر در شهر سولدار مشخص نیست. گروه واگنر که یک پیمانکار نظامی خصوصی است و روسیه را از حامیانش می‌دانند، مدعی به دست آوردن کنترل کامل این شهر مهم شده است. با این حال، کی‌یف اعلام کرده که نیروهایش هنوز مواضع خود را حفظ کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، تصرف شهر سولدار - که بزرگترین معدن نمک اروپا را در خود جای داده - یکی از گام‌های کلیدی روسیه برای تصرف شهر استراتژیک «باهموت» و به دست آوردن کنترل بخش اعظم منطقه شرقی دونباس است.

همچنین براساس گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ادعاهای روسیه را مبنی بر تصرف شهر سولدار رد کرد و گفت: جنگ همچنان برای حفظ این منطقه ادامه دارد.

وی در سخنرانی شبانه خود عنوان داشت: نبرد ادامه دارد. ما بدون لحظه‌ای وقفه، هر کاری می‌کنیم تا دفاع اوکراین را تقویت کنیم. اکنون "روسیه، این کشور تروریست" و پروپاگاندای آن تلاش می‌کنند تا نشان دهند که شهر سولدار جزو دستاوردهای مسکو است، اما جنگ هنوز ادامه دارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر "کنترل کامل" نیروهای روسی بر شهر سولدار اظهار کرد: نیروهای مسلح روسیه با فداکاری‌ها و اقدامات قهرمانانه خود کارهای زیادی را برای تصرف کنترل سولدار انجام داده‌اند.

وی افزود: جدا کار زیادی در این خصوص انجام شده است و این‌ها قطعا اقدامات قهرمانانه روسیه نه تنها در سولدار بلکه در بسیاری از مناطق این عملیات نظامی تلقی می‌شوند. آن‌ها به کار خود ادامه خواهند داد و ما از این قهرمان‌ها قدردانی می‌کنیم.

سخنگوی کرملین در ادامه گفت: ما نسبت به جزئیات مرگ شهروند انگلیسی در سولدار بی‌خبر هستیم و مسکو نمی‌داند که آیا تماس‌هایی در این راستا با لندن گرفته شده است یا خیر.

یوگنی پریگوژین، از متحدان کرملین و رئیس گروه واگنر روز چهارشنبه اعلام کرد: گروه واگنر در تاریخ ۸ ژانویه، درخواستی تلفنی را مبنی بر یافتن دو شهروند ناپدید شده انگلیسی در شهر سولدار دریافت کرد. جسد یکی از آن‌ها را مطابق با آنچه گفته شده بود، پیدا کردیم.

اما این درحالیست که پسکوف در این باره افزود: ما چنین اطلاعاتی را در دست نداریم. تنها چیزی که می‌دانیم این است که این شهروندان انگلیسی که در واقع شبه‌نظامی بودند به همراه تسلیحاتی در این خصومت‌ها شرکت کردند اما ما تمامی جزئیات را نمی‌دانیم. عملیات نظامی همچنان در این منطقه ادامه دارد و در نتیجه کسب سریع اطلاعات دشوار است.

روسیه از تحریم ۳۶ مقام رسمی و روزنامه‌نگار دولت انگلیس خبر داد
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۷:۰۳

وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، مسکو ۳۶ نماینده کابینه دولت انگلیس، آژانس‌های مجری قانون و همچنین روزنامه‌نگاران این کشور را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان داشت: در راستای اقدامات ضد روسی دولت انگلیس که همچنان با تحریم علیه اشخاص و کمپین پروپاگاندایی ادامه دارد و هدف آن بی‌اعتبار کردن روسیه و انزوای کشور ما در عرصه بین‌المللی است، مسکو تصمیم گرفت تا تعداد دیگری از اعضای کابینه دولت انگلیس، نمایندگان آژانس‌های مجری قانون و تعدادی از روزنامه‌نگاران که در مجموع ۳۶ فرد را شامل می‌شود، در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در "اقداماتی تلافی‌جویانه" تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

عزل فرمانده روسیه در جنگ اوکراین توسط پوتین

«سرگئی سوروویکین» ملقب به ژنرال آرماگدون از سمتش به عنوان فرمانده جنگ اوکراین تنها سه ماه بعد از انتصاب، برکنار شد.

به گزارش اسکای نیوز، والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، جایگزین وی شده است. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه چهارشنبه ضمن اعلام این خبر، آن را در جهت ارتقای سطح رهبری عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین توصیف کرد.

سوروویکین اکتبر مسئولیت کلی عملیات روسیه در اوکراین را عهده‌دار شده بود. او از این پس در سمت معاون گراسیموف حضور خواهد داشت.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، این تغییرات با هدف افزایش اثربخشی عملیات‌های نظامی در اوکراین و نیاز به هماهنگی نزدیکتر بین انواع نیروها و تسلیحات آن‌ها ایجاد شده است.

سوروویکین پیش از انتصاب به عنوان فرمانده تمام نیروهایی که در اوکراین می‌جنگند، فرماندهی کل نیروهای هوافضای روسیه را برعهده داشت.

اخیراً همچنین مسکو سپهبد الکساندر لاپین را به عنوان رئیس ستاد نیروهای زمینی این کشور منصوب کرد. به ادعای رویترز، این انتصاب به رغم انتقادات شدید متحدان جنگ‌طلب پوتین درباره عملکرد وی در اوکراین انجام شد.

به نوشته رویترز، انتصاب او به دنبال تغییرات گسترده در رهبری نظامی روسیه در جریان جنگ ۱۱ ماهه است که در آن مسکو توانسته بخش‌های بزرگی از جنوب و شرق اوکراین را به تسلط خود درآورد.

لهستان تانک به اوکراین هدیه می‌دهد

رئیس جمهور لهستان در کنفرانسی خبری با همتایان اوکراینی و لیتوانیایی خود در شهر لویو اعلام کرد، ورشو به عنوان بخشی از حمایت از یک ائتلاف بین‌المللی، چند تانک لئوپارد برای کی‌یف تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان گفت: ما تصمیم گرفتیم که چنین حمایتی از سوی ورشو برای اوکراین صورت گیرد. تعدادی تانک لئوپارد به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین‌المللی به اوکراین ارسال خواهد شد.

وی این اظهارات را در حالی که در کنار ولودیمیر زلنسکی و گیتاناس نوسدا، روسای جمهور اوکراین و لیتوانی ایستاده بود، مطرح کرد.

دودا گفت: این انتقال باید پس از انجام یک سری تشریفات و توافقات صورت گیرد.

وی افزود: ما خواستار یک ائتلاف بین‌المللی هستیم و تصمیم گرفته‌ایم تا به عنوان نخستین بسته حمایتی به این ائتلاف بین‌المللی، یک سری تانک لئوپارد برای اوکراین تامین کنیم.

نیروهای مسلح لهستان ۱۲۶ دستگاه تانک لئوپارد ۲آ۴ و ۱۰۵ دستگاه تانک لئوپارد ۲آ۵ در اختیار دارند.

هشدار رئیس جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در جنگ اوکراین

رئیس جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در بحران اوکراین هشدار داد و از این ائتلاف خواست تا به جای احساسات براساس عمل‌گرایی رفتار کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کاتالین نوواک، رئیس جمهور مجارستان در جریان دیدار با سفرای کشورهای خارجی گفت: در مورد بحران اوکراین باید بگویم که افراد باید براساس عمل‌گرایی رفتار کنند اما باید به فکر بقای اروپا نیز باشند. ائتلاف ناتو باید خارج از این جنگ باقی بماند. ما نباید به خودمان اجازه دهیم که اسیر احساسات شویم و به خاطر این احساسات در این جنگ مشارکت کنیم.

رئیس جمهور مجارستان از دیپلمات‌ها خواست تا براساس احترام متقابل برای فرهنگ و عمل‌گرایی یکدیگر رفتار کنند.

به دنبال آغاز حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه سال 2022 میلادی، کشورهای غربی حمایت‌های نظامی برای اوکراین فراهم کردند. مسکو یادداشتی برای کشورهای عضو ناتو ارسال کرده و در آن کمک نظامی آنها به کی‌یف را محکوم کرده است. سرگئی لاورورف، وزیر امور خارجه روسیه نیز هشدار داده که هرگونه محموله تسلیحاتی در خاک اوکراین، "اهداف قانونی" برای نیروهای روسیه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۷
به فضل الهی در سال 2023 شر پوتین و روسیه از سر جهان کنده می شود.
الهی آمین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
فضل الهی! از کی تا حالا خدا طرفدار امپراطوری فاسد غربی ها و سلطه گری ناتو شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
ساندیس خورها کجا هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
بینهایت آمین
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
زرشک این جنگ حالا حالا ها ادامه پیدا میکنه هم روسیه هم امریکا دوست دارن کشش بدن تنها اتفاقی که می افته با خاک یگسان شدن کل اوکراین خواهد بود
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
بهتر دعا کنی شر امریکای تروریست کم شود
رضا
| Canada |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
نه برادر ان شاالله شر امریکا اروپا و مزدورانشان از سر جهان کم شود
دیر یا زود، متجاوز محکوم به شکست است.
این قانون طبیعت است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
قانون طبیعت ؟؟؟توطبیعت که قوی ضعیف را ازبین میبره
پوتین هنوز درگیر استان مرزی هست. واقعا آبروریزی کردن با این جنگیدن. استفاده از چچنی ها یعنی سربازان ما نمیخواهند بجنگند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
پوتین با کل ناتو داره میجنگه! آمریکا هم ۲۰ سال حریف طالبان نشد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
پوتین با کل ناتو در میجنگنه
روز ۵ اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریهٔ ۲۰۲۲)، روسیه به اوکراین حمله کرد. اشتباه محاسباتی پوتین مبنی بر تصرف اوکراین در مدت چند روز، خسارات نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی را متوجه روسیه کرده است.
در این قریب یک سال، روسیه با عملکردش در اوکراین نشان داد که ابر قدرتی پوشالی و تو خالی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
نظری در مورد این 30 تا کشوری که هر چی داشتن و نداشتن رو ریختن در اوکراین ندارین احتمالا؟ روسیه به تنهایی 30 تا کشور را زمین گیر کرده.
اگر این همه سرباز قهرمان وفداکار داشتید که نیازی به مزدوران "واگنر"وحقوق بگیران قدیراف نبود...هر دوسه ماه فرمانده عوض نمیکردید!!!میگویند شخصی به یک نفر گفت گوشت را میگیرم ودور دنیا میچرخانم.طرف گفت البته خودت هم مجبوری بیایی:)حکایت پوتین است که آخر عمری بد دردسری برای خودش وارتشش ومردم روسیه واوکراین درست کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
شما اروپاییها از این حرفها نزنید که مرغ پخته هم خنده ش میگیره، برید به تظاهراتتون برسید
آقای پوتین بیش از این آبروی ارتش روسیه رو نبر.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
حتما ناتوی پوشالی قهرمان شما هاست
نتیجه تکبر وخود بزرگ بینی کوتوله هاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
راست میگی دلقک خیلی خودش ادم حساب کرده بود
هیچ جنگی درطول تاریخ به نتیجه ی خوبی نرسیده است.ابرقدرت آمریکای جهانخواردرباتلاق ویتنام وابرقدرت شوروی درباتلاق افغانستان چنان شکست خوردندکه درس عبرتی برای جهانیان شدوجنگ ایران وعراق هردوکشوررادههاسال عقب بردوخسارتهایی آوردکه هرگزجبران نمی شودوجنگ روسیه واکراین هم برنده ای نخواهدداشت مثل همه ی جنگ ها
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
این۵کشور شورای امنیت بعد از پیروزی در جنگ جهانی دوم دنیا رو بین خودشون تقسیم کردن وثروتهای دنیا
رو به یغما بردن
پوتین جا زده
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
به همین خیال باش
به جای سربازان روس اگر پوتین می مرد یک دنیا نجات پیدا می کرد.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
روزی که ریشه امریکا و اروپا کنده شود مردم دنیا روی خوشی را خواهند دید
چقدر آدم خوشحال میشه از شکست نیروهای متجاوز فرق نمیکنه متجاوز کی باشه صدام یا پوتین آن شاالله هرچه زودتر پوتین هم به سرنوشت صدام دچار بشه.
آقای پوتین شما که میخاستی این همه جنگ رو ادامه بدی همون پارسال زلنسکی رو تسلیم میکردی و کیف رو میگرفتی کار رو تموم میکردی. این همه کشتار برای چی
اتفاقا با عزل این همه ژنرال روسیه نیروهای خود را تخلیه روحی کرده
درباره مرگ یوری یورچیک فرمامده اکراینی ها در سولیدار مطلب نگذاشتید
سولیدار ازاد شده وتا ازدی کامل دونباس چیزی نمانده۵
گروگان گیری که نشد
زمستان سرد هم که نشد
نفت آمریکا هم که سال 2019 تمام نشد
چکار کنیم
دلقک خودش تو کاخ گرم و نرم معلوم نیست تو کدوم کشوری ساکن شده سربازان رو داده دست ناتو که تو سرما براش بجنگن و کشته بشن بعد مدال افتخار هم بهش میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
به جای تحقیر ریس جمهور اوکراین باید این انسان شجاع رو ستود که دومین ارتش دنیا رو زمینگیر کرده
بالاخره این جنگ هم تمام میشه و روسیاهی اش میمونه برای متجاوزین و طرفدارانش
پایان جنگ تاثیری مستقیم در شکل گیری قدرت های مو ظهور در خاورمیانه و اتحاد عربی و شرق آسیا و لاتین تباران خواهد داشت هر چه طولانی تر دستاوردهای جنگ بیشتر و قوی تر خواهد بود تونل های جنگی اسرائیلی و جنگ جهانی و جدیدترین شیوه های جنگ های تونلی و زیر زمینی این جنگ چراغ راه ژئوپلیتیک تکنیک های آینده به جام سرداران لور فلات مرکزی جنگی که شروع کردین ام ال مبارک خواهد شد دادا کاکو هر چی ... موهوم نتیجه ی جنگه
ناتو و امریکا فداکار نیستن که هدفشون ازادسازی اوکراین باشه از طرفی بار ها ام گفتن که روسیه و چین بزرگترین تهدید برای امریکا هستن که روسیه وضعیت قرمز هست که حتما اینو شنیدین. همینطور هیچ دلیلی نداره بخاطر به عضویت درومدن ی کشور در ناتو، کل کشور های عضو اون تحت تهدید جنگ جهانی خطرناک به علاوه هزینه ارسال سلاح و تحریم انرژی روسیه قرار بگیرن که وضعیت رو برای اروپا سیاه کرده. پس جنگ اوکراین بهونست برای نابودی روسیه و بعید میدونم جنگی تمام شدنی باشه؛ از طرفی روسیه قطعا برعکس چیزایی که میشنویم مثلا ضعیفه و ابر قدرت پوشالیه و...
بعید میدونم با این تفاسیر یک کشور بزرگ و مدرن میتونسته که سال ها بعنوان ابر قدرت دوم شناخته بشه در صورتی که نبوده و اصلا همین که امریکا روسیه رو حاد ترین خطر میدونه خودش همه چیزو روشن میکنه. اما اینکه چرا تو جنگ اوکراین فقط درجا میزنه و دستاوردی نداره دلیلش نه سلاح های غربیه و نه ضعف روسیه، امریکا طوری برنامه ریزی کرده که روسیه یا باید تسلیم خواسته های غرب و اوکراین بشه که نتیجش میشه تجزیه روسیه و یا انقدر در خاک ثالث با چندین کشور ناتو و امریکا بجنگه که عملا تضعیف و خلع سلاح بشه و اماده بلعیدن. روسیه برای پی بردن و اطمینان از این هدف امریکا نیاز به زمان داشت تا مطمئن بشه برای حل این مسئله راهی جز شروع جنگ جهانی نخواهد داشت. اینکه روسیه بار ها اعلام کرده که ترجیح میده از طریق مذاکره موضوع حل بشه و اوکراین قبول نکرده دلیلش این بوده که به همه ثابت کنه اوکراین و غرب تصمیم برای حل مشکل ندارد و دنبال دلیلی محکم برای موجه نشون دادن اقدامش در اینده بود.
و اینکه روسیه میدونه جنگیدن با کل امریکا و کشور های ناتو با تکیه بر توان تسلیحاتی ارتش بی فایدست و نتیجه ای جز تضعیف کشورش نداره بخاطر همین نمیخواد در اوکراین از تمام توانش استفاده کنه و اینکه صرفا چرا در اوکراین جنگ رو ادامه میده در صورتی که دستاوردی ندارد، دلیلش خریدن وقت به منظور کسب امادگی تمام عیار برای جنگ اصلی با امریکاست و اصولا از وقتی تصمیم گرفت که زیر ساخت اوکراین در نزدیکی فصل سرما رو از بین ببره تا اتش جنگ اوکراین رو سرد تر کنه و از وقتی تصمیم تقویت بلاروس رو گرفت به این نتیجه رسیده بود و حالا ممکنه با اتمام فصل سرما قبل از تجدید قوا و بازسازی دوباره اوکراین مقدمات جنگ اصلی با اتش تند فراهم بشه...
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
موافقم توازن جهانی باید حفظ بشه بنفع ایران است
رضا
| Canada |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
عزیزم گیریم حرف شما درست باشد که نیست چون این هدف غرب هست اما توان انجامش را ندارد خوب اگر شماجای پوتین بودید در این شرایط فرضی چه می کردید؟من که بودم در یک روز همه موشک های اتمی ام را به سمت امریکا،اروپا،کانادا و ژاپن شلیک میکردم اگر نابودی است با هم
حالا پوتین اشتباه محاسباتی داشت . ما چرا ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
کاش روسیه برنده بشه ..به دلیل اینکه پیروزی روسها یعنی شکست تمام غرب ..
ای کشته کرا کشتی تا کشته شدی زار
یک سری در سمت شرق ایستاده و هورا میکشند و م رده شماری میکنند.
یک سری دیگر در سمت غرب ایستاده اند و مرده شماری میکنن.
یک سری هم بالای گود ایستاده و هورا کشان دیگران را بخاطر کم کشتن سرزنش می کننذ.
خداوند عادل دانای توانا که از رگ گردن به تک تک این افراد نزدیک تر است هم نکیر و منکر خود را به جبهه فرستاده تا دایما کشته پرسشی انجام دهند.
آیا این اسمش قیامت نیست؟؟
چند تا آلبانی نشین بیکار هستند در تمام اخبار شونصد تا کامنت علیه پوتین و ایران می گذارند و به تمام کامنت هایی که به ایران و ایرانی ربطی داره امتیاز منفی میدن که خاستگاه فکری شون رو تابلو می کنه.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
من تا الان پرچم آلبانی ندیدم اگر دیدید به من بگو اتفاقا ممکن است امثال شما آلبانی نشین باشید
باسلام
همه در مورد روسیه سخن می گویند ولی چرا حمله انجام شد صحبت نمی شود
آمریکا بافروش گاز از این در گیری و قطع گاز سود حدود 35 میلیاری برده .
آیا زمینه این جنگ برای این پولها نبوده است. جنگ عراق هم برای آنهائیکه به عراق هواپیما و مواد شیمیائی ممنوعه و ......می فروختند سود داشت . ( مثل فرانسه و آلمان و....)
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
عزیز خیلی ساده لوحانه تفسیر میکنی خسارات و هزینه های این جنگ هزاران میلیارد دلار است تو در فکر ۳۵ میلیارد دلاری؟ شاید کل نفت دنیا هم قدر هزینه این جنگ نیارزد این جنگ برای کنترل دنیاست نه چیز دیگر
سوالی داشتم که خطر ناک است آیا روسیه در بهار اقدامی دارد یا ازهم می‌پاشد
روسیه همیشه در رسانه ها به عنوان دومین ابرقدرت نظامی جهان قلمداد می شد و به گونه ای تبلیغات می کردند که روسیه قادر است طی چند روز کل اروپا را اشغال کند اما به خاطر ترس از رخ دادن جنگ هسته ای این کار را نمی کند.

ایا شأن روسیه این است که بعد از حدود یک سال جنگ اعلام کند یک شهر را اشغال کرده است.

کاملا مشخص است که روسیه یک ابرقدرت قلابی و جعلیست که توسط گلوبالیستها کنترل و اداره می شود.

روسیه کشور مستقلی نیست بلکه کشوری است که هرموقع گلوبالیستها بخواهند در دنیا بحران ایجاد کنند به این کشور نقشی ظاهری می دهند. روسیه 77 سال نقش رقیب اتمی امریکا را بازی کرد تا امریکا بتواند ترس از سلاح هسته ای را به جهانیان القا کند و در عین حال دنیا را انطوری که خواستند مدیریت و هدایت کردند. از انجایی که ترس ملتها ریخته است و دیگر اعتبار تهدیدات نظامی امریکا از بین رفته است بحران درگیری روسیه و اوکراین را به وجود اوردند تا بتوانند در ادامه نظم نو ین جهانی مورد نظرشان عمل کنند. روسیه یک ببر کاغذیست و با گذشت 90 روز از رویارویی با اوکراین هیچ دست اورد قابل ملاحظه ای نداشته است. یک حرف ترامپ قابل تامل بود که گفت رسانه ها دشمن ملتها هستند. در عمل هم می بینیم که درست گفته است . چون رسانه ها نه تنها اطلاعات درست و مفیدی به ملتها نمی دهند بلکه با القای دروغهایی مثل سلاح هسته ای ، هارپ ، سفر به ماه و ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی