بازدید 2644

این دو روز را بی‌خیال «سفر و کوهنوردی» شوید!

سازمان هواشناسی نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف هشدار داده و توصیه کرده است که مردم از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 15 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روز شنبه ۲۴ دی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف هشدار داد.

این شرایط جوی تا روز یکشنبه (۲۵ دی) در ۱۸ استان کشور تداوم دارد و صدور هشدار نارنجی رنگ در این رابطه به معنای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا است. از این رو توصیه شده است تا نمک‌پاشی معابر و مدیریت مصرف سوخت و انرژی جدی گرفته شود و مردم از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

این توده هوای سرد طی یکشنبه ۲۵ دی در غالب مناطق نیمه‌شمالی کشور ماندگار است و دوشنبه (۲۶ دی) در بخش‌هایی از شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

همچنین از روز دوشنبه (۲۶ دی) به دلیل سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را تا انتهای هفته در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی استان تهران خواهیم داشت و به لحاظ دمایی همچنان تا یکشنبه هوای سرد ماندگار خواهد بود و از روز دوشنبه روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. 
آماده‌باش کامل مدیریت بحران برای موج برف و سرما در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی برف در این استان گفته است که اخطارهای لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای عبور و مرور ایمن به دستگاه‌های اجرایی صادر شده و در این زمینه قصوری پذیرفتنی نیست.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر آغاز فعالیت سامانه بارشی برف در استان تهران بر انجام عملیات شن و نمک پاشی در محورهای مواصلاتی، جاده‌ها و معابر استان تاکید کرده و گفته است: ضروری است که شهرداران مناطق ۲۲گانه استان تهران نیز نسبت به رصد و پایش محورهای داخلی شهرها برای عبور و مرور ایمن خودروها اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند چرا که قصور در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود.

آماده‌باش شهرداری برای بارش‌های پیش‌رو؛ شارژ مخازن شن پایتخت

در همین راستا علیرضا جعفری مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران نیز از آماده باش کامل شهرداری برای بارش‌های پیش رو خبر داده و گفته است: تمامی مناطق شمالی شهر تهران از چند روز گذشته در آماده باش کامل هستند و امروز هم آماده خدمت رسانی به شهروندان هستیم تا خللی برای عبور و مرور مردم پیش نیاید.

به گفته وی، تمامی مخازن شن مخصوص شارژ شده‌ و پر هستند.

«گاز مدارسِ» تهران قطع نمی‌شود

بر اساس اطلاعیه منتشره آموزش و پرورش تهران؛ با هماهنگی انجام شده با استانداری تهران و به جهت رفاه سرایداران و خانواده آنها و نیز آمادگی برای برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم، گاز مدارس قطع نخواهد شد.

در این اطلاعیه خواسته شده تا سامانه گرمایشی محیط اداری و آموزشی در صورتی که عایق بندی مناسب انجام شده یا مواد ضد یخ در لوله‌ها وجود دارد، خاموش شود و در غیر این صورت در کمترین دمای ممکنه قرار گیرد تا از یخ زدگی لوله‌ها جلوگیری شود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که این دستور به فرمانداران استان تهران ابلاغ شده و همچنین خواسته شده در محیط سرایداری هم حداکثر صرفه‌جویی انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی