بازار آزاد خودرو از نرخ خودرو در بورس کالا تبعیت خواهد کرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که قیمت‌های پایین تری از بازار آزاد در بورس کالا کشف می‌شود بازار آزاد نیز با گذشت زمان از این روند تبعیت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 17 January 2023

به گزارش بورس تابناک آقای اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه گفت: در خصوص عرضه در بورس کالا باید گفت بورس کالا سبب شفافیت و تعادل در عرضه و تقاضا می‌شود. اوایل که یک سری محدودیت‌ها وجود نداشت مانند این که مبلغ پیش پرداخت کمتر بود و هر رده سنی می‌توانست در خرید خودرو از بورس کالا شرکت کند و همچنین میزان عرضه‌ها کم بود اختلاف نرخ‌های بورس با بازار آزاد کم بود، اما وقتی اصل اقتصاد یعنی تعادل عرضه و تقاضا شکل گرفت عرضه‌ها افزایش یافت همچنین محدودیت‌های مناسب ایجاد و به عبارتی تقاضا‌های واقعی‌تر شد شاهد فاصله گرفتن نرخ‌های کشف شده بورس کالا با بازار آزاد بودیم.

او در ادامه افزود: به طور مثال روز گذشته ۱۰ هزار دنا پلاس در بورس کالا عرضه شد که با توجه به عرضه‌های مناسب و تقاضای واقعی این خودرو حدود ۱۸۵ میلیون زیر قیمت بازار آزاد کشف قیمت شد. در عرضه‌های خودروی تارا و پژو ۲۰۷ نیز قیمت کمتری کشف شد.

به گفته ادهم، باید این را گفت افزایش نرخ دلار سبب افزایش قیمت خودرو شد و اصلا بورس کالا در تعیین نرخ خودرو‌ها نقشی ندارد چرا که قیمت پایه را خود خودروساز با هماهنگی و بررسی وزارت صمت اعلام می‌کند بورس کالا محلی شفاف برای نمایش معاملات است.

او گفت: وقتی قیمت‌های پایین تری از بازار آزاد در بورس کالا کشف می‌شود بازار آزاد نیز با گذشت زمان از این روند تبعیت می‌کنند با عرضه خودرو در بورس کالا خودرو دیگر کالایی برای استفاده در جهت دلالی نخواهد بود./باشگاه خبرنگاران جوان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی