بازدید 3283
۲

اعلام نخست وزیر نیوزیلند برای کناره گیری از قدرت

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد که هفتم فوریه (۱۸ بهمن) از مقام خود کناره‌گیری می‌کند و دیگر در انتخابات برای این مقام نامزد نمی شوم.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 19 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، آردرن بامداد پنجشنبه در نطقی تلویزیونی گفت: امیدوار بودم راهی پیدا کنم که نه فقط برای یک سال دیگر بلکه برای یک دوره دیگر خودم را [برای ادامه نخست وزیری] آماده کنم اما نتوانستم.

نخست وزیر نیوزیلند افزود: به این دلیل کناره‌گیری نمی‌کنم که کارم سخت است. اگر چنین بود احتمالا دو ماه پس از آغاز به کار کناره‌گیری می‌کردم.

آردرن تاکید کرد: به این دلیل کنار می‌روم که این نقش مسئولیت‌هایی دارد؛ مسئولیت این که بدانید چه زمانی فرد مناسبی برای رهبری کردن هستید و چه زمانی نیستید.

وی با بیان اینکه انتخابات سراسری ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد، افزود که به عقیده وی حزب او یعنی حزب کارگر نیوزیلند در انتخابات بعدی پیروزی خواهد شد.

به گفته آردرن، انتخابات ریاست حزب کارگر یکشنبه آینده برگزار می‌شود. «گرانت رابرتسون» معاون نخست وزیر نیوزیلند گفت که وی نامزد ریاست حزب نخواهد شد.

هر چند آردرن نسبت به پیروزی حزب کارگر در انتخابات آینده ابراز خوشبینی کرده است اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقبای محافظه‌کارش شانس بیشتری برای پیروزی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
فرهنگ بریتانیایی.
بعنوان یک ایرانی ساکن نیوزلند
نمونه یک رهبر و مسئول واقعی کشور( هرچند کوچک)
در دنیای امروز کمتر سیاستمداری مثل ایشان می توان یافت که با وجود سن جوان برای اینکار(۳۷ سالگی) اینچنین عملکرد درخشانی در تمامی بحران ها بخصوص کرونا داشته باشد
و درست زمانی که تشخیص داد توانایی انجام وظیفه را ندارد، با شجاعت کنارگیری کرد
باشد درسی برای سایر سیاستمداران دنیا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی