بازدید 3048

خطر تحريف در انديشه‌هاي امام(ره) جدي است

حسن خميني با تاكيد بر اين‌كه خطر تحريف در انديشه‌هاي امام را بايد جدي گرفت اظهار داشت: تاريخ پر است از اين دست تحريف‌ها كه امروزه همه ما را در گير خودش كرده است؛ تحريف‌هايي كه ناشي از كاريكاتوري ديدن اديان و مكاتب است.
کد خبر: ۱۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۹ 30 May 2008
حسن خميني نگاه كاريكاتوري به انديشه‌هاي امام(ره) را خطرناكترين نوع تحريف دانست و گفت: خطر تحريف در انديشه‌هاي امام را بايد جدي گرفت.

به گزارش واحد خبر جماران، دومين نشست كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب اسلامي در آستانه نوزدهمين سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي عصر روز پنجشنبه با سخنراني حسن خميني در حسينه جماران برگزار شد.
نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در اين سخنان به بر شمردن انواع تحريف‌ پرداخت و گفت: يكي از انواع تحريف دروغ بستن و استفاده كردن از جهل مخاطبان است و نوع ديگر تحريف كه بسيار خطرناكتر از نوع پيش است نگاه كاريكاتوري به مكاتب و مسائل است.
وي با بيان اينكه تفاوت كاريكاتور و حقيقت در اين است كه در كاريكاتور تناسب اجزاء به هم ريخته و بخش‌هاي مختلف تصوير به شكل اغراق آميزي غير واقعي مي‌شود، تصريح كرد: يكي از بحران‌هايي كه براي مكاتب و نحله‌هاي مختلف پديد مي‌آيد به هم ريختن تناسب اجزاي آن و توجه نكردن به شأن نزول مسائل است مثلاً اگر امام در يك دوره‌اي خطاب به كسي چيزي گفته‌اند نمي‌توان آن را به عنوان يك قائده كلي خارج از شرايط در هم جا به كار برد.
حسن خميني با تاكيد بر اين‌كه اين نوع تحريف آفت بسيار بزرگي است، خاطر نشان ساخت: مي‌شود گفت كه فرار از تحريف كاريكاتور به طور طبيعي جز براي اولياء الله و كساني كه خداوند لطفي بر آن‌ها دارد ممكن نيست؛ چرا كه انسان فرزند شرايط خود و تحت تاثير باورها و باورمندي اطرافيان خود است.
وي در ادامه به خطر تحريف آثار امام اشاره كرد و گفت: اين روزها از امام بسيار سخن گفته مي‌شود، اما اين خطر وجود دارد كه در برخي از اين سخنان انديشه و شخصيت و نظام فكري امام به صورت كاريكاتوري توصيف شود.
نوه امام اظهار داشت: در زندگي فردي، اجتماعي و سياسي امام، شخصيتي را مي‌بينيم كه همانطور كه بر ظواهر دين تاكيد مي‌كرد از متن و باور ايمان قلبي و حقيقت شرع دوري نمي‌گزيد و همانطور كه بر روح دين تاكيد مي‌كرد هرگز ظاهر دين را ترك نمي‌گفت اما انگار اين دو مساله مهم در ادبيات محاوره‌اي امروز ما در مقابل هم قرار گرفته‌اند.
وي افزود: برخي از كساني كه دنبال روح دين مي‌روند انگار فراموش مي‌كنند كه لازمه روح دين، تقيد به ظواهر شرعي و لازمه عرفان، پايبندي به چارچوب‌هاي دين و ايماني است؛ اگر كسي در مسير عرفان گام بر مي‌دارد لازمه‌اش رها كردن نماز جماعت نيست اين يك احساس خطر بسيار بزرگي است.
حسن خميني با تاكيد بر اين‌كه خطر تحريف در انديشه‌هاي امام را بايد جدي گرفت اظهار داشت: تاريخ پر است از اين دست تحريف‌ها كه امروزه همه ما را در گير خودش كرده است؛ تحريف‌هايي كه ناشي از كاريكاتوري ديدن اديان و مكاتب است.
وي با بيان اينكه جامعه ما به شدت درگير بحران كاريكاتوري ديدن مسائل است، تشريح كرد: يكي از نشانه‌هاي اين بحران عادي جلوه دادن برخي گناهان بزرگ است آيا از ديدگاه خداوند غيبت اشد از بعضي از گناهان ديگر هست يا نه؟ اما آيا براي جامعه ما هم همان مقدار قبح دارد؟ اگر كسي شرب خمر كند با او قطع رابطه مي‌كنيم اما آيا رفتار را با كسي كه غيبت بكند هم داريم؟ اين يعني اينكه نگاه جامعه ما كاريكاتور‌ شده است.
نوه امام خميني(ره) در ادامه گفت: بحران كاريكاتوري ديدن بحراني است كه پيش از جامعه ما گريبانگر جمعي از صحابه و بزرگان شده است، آيا اين كاريكاتوري ديدن نبود كه موجب شد به جاي مبارزه با اصل ظلم، برخي صرفاً به مبارزه با مشروب‌فروش‌ها بسنده كنند؟

وي در پايان گفت: جمع دوستان حاضر مي‌توانند يك مجموعه خوبي باشند براي اينكه آن انديشه و الا را از تحريف كاريكاتوري ديدن و كاريكاتور شدن نجات بدهند و اگر قرار باشد كساني بتوانند از عهده اين كار بزرگ بر آينده قطعاً در جمع زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب هستند، كساني كه روزي گرد اين شمع آمدند كه خبري از پيروزي انقلاب اسلامي نبود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار