بازدید 6265

صدور تمامی کارت‌های ملی تا پایان سال

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: حدود ۱۰ میلیون کارت هوشمند ملی معوقه داشتیم که بیش از ۹ میلیون آن صادر و تحویل شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 08 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم کارگر افزود: کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه الکترونیکی است، صدور کارت‌های هوشمند ملی از سال ۱۳۹۳ به صورت فراگیر آغاز شد و اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به صورت امن و محافظت شده در حافظه خود ذخیره دارد.

با توجه به مسائل فنی و امنیتی خاص و خدماتی که در فضای الکترونیکی برای این کارت در نظر گرفته شده، همچنین با توجه به کاربرد‌های مختلف آن می‌توان گفت کارت هوشمند ملی مهمترین سند برای احراز هویت است و دستگاه‌های مختلف در ارتباط با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال می‌توانند برای خدمات مورد نظر خود احراز هویت افراد را انجام دهند.

تمامی اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار باشند واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و همچنین شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده و یا آن را مفقود کرده اند نیز باید برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

برای دریافت کارت هوشمند ملی نخستین گام پیش ثبت نام است و متقاضیان واجد شرایط می‌بایست از طریق سامانه ثبت احوال یا از طریق دفاتر پیشخوان دولت مراحل پیش ثبت نام ثبت نام را انجام دهند.

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: تا کنون ۵۹ میلیون کارت هوشمند ملی صادر و تحویل داده شده است و در حال حاضر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند که باید درخواست خود را ثبت کنند تا کارت ملی را برای آن‌ها صادر کنیم.

وی اظهار کرد: حدود ۱۰ میلیون کارت هوشمند ملی معوقه داشتیم که بیش از ۹ میلیون آن صادر و تحویل شده است که تا پایان سال تمامی کارت‌های ملی تحویل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
اینجانتب در تهران به همراه دو فرزندم از بهمن ماه 1399 در تهران برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام و ثبت کرده و کلیه هزینه های آن را پرداخت کرده ایم و بارها و بارها از اینگونه وعده و عیدها شنیده ایم، ولی متاسفانه هیچگونه خبری نیوده است . لطفا با مردم شفاف باشید و حتی اگر از عهده عملی برنمی آیید واقعیتها را به مردم عنوان کنید.
درشناسنامه های قدیمی کدملی نبود ولی درشناسنامه های فعلی که کدملی انحصاری هرشخص ثبت شده وهرسازمان بنا برمقتضیات خودمیتواندهراطلاعات لازم را کسب کند وجود چیزاضافه ای بنام کارت ملی که هیچ مشخصه بیشتری ندارد کاملا بیمعناست وجز هزینه دردسر برای مردم ندارد.درکدام کشور دنیا برای هرفرد 2 سند هویتی صادر میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
لابدبخاطر تراشه مغناطیسی آن است که انراهم میتوانند درشناسنامه قراردهند.
چهار ماه دریافت کردم دستون درد نکنه
وقتی هر موردی برای تمام ایرانیان لازم است که داشته باشند و استفاده کنند ودر سطح مای است و فقط یکبار هم اتفاق می‌افتد چرا مردم باید هزینه کنند مگر بر ای واکسن پول پرداخت کردیم کارت ملی هم باید رایگان باشد چرا چیزی را که دولت تصمیم می‌گیرد به مردم بدهد هزینه اش به عهده مردم است و موارد دیگر ....
ایکاش کارت سوخت المثنی راهم بعد از ماههای زیاد تحویل دهند

بنده از مرداد امسال درخواست المثنی را ارایه داده ام و مکرر وعده و وعده
وهنوز بعد از 6 ماه هیچ خبری نیست؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
به ماشین صفر هنوز ندادن
چه سعادتی
اقای ریس میشه دفعه بعد خبری اطلاع رسانی کنید که در حال حاضر همه کارت های ملی را تحویل دادیم ولی امار سازمان بروز بوده و منتظر درخواست جدید هستیم...وعده و وعید کافی است؟
پولو از مردم می گیرین و بعد چند سال میخواین بهشون کارت بدین؟ اونهم با وعده های الکی. خوب هر وقت کارت رو آماده می کردین پول می گرفتین. هدف فقط سرکیسه کردن مردمه. همین.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم