بازدید 19050
با سیصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته و زخمی شدن ۲۰۰ هزار نیروی نظامی روس / بایدن: پوتین اوکراین را باخته است

سیصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 09 February 2023

کشته و زخمی شدن 200 هزار نیروی نظامی روس

بین الملل تابناک: سیصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پوتین: روسیه این جنگ را آغاز نکرد
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۲۳:۱۲

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت مسکو در تلاش است درگیری در اوکراین را که با کودتای تحت حمایت آمریکا در سال ۲۰۱۴ آغاز شد به پایان برساند.

طبق گزارش راشاتودی، ولادیمیر پوتین گفت: «اجازه بدهید تکرار کنم: ما فعالیت‌های نظامی را آغاز نکردیم اما در تلاش هستیم آنها را به پایان برسانیم.»

پوتین این اظهارات را در جمع مدیران صنایع هوایی در مسکو مطرح کرد. او گفت: «آنها جنگ را آغاز کردند. برای ۸ سال، این جنگ ادامه پیدا کرد- جنگی برای نابود کردن مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند و خودشان را از طریق خون و فرهنگ به روسیه متصل میدانند.چقدر باید این را تحمل میکردیم؟»

رئیس‌جمهور روسیه علاوه بر این در اظهاراتی که به توافقات مینسک اشاره داشت اوکراین را به نقض توافقنامه‌ها و تعهدات منعقدشده با میانجی‌گری غرب متهم کرد.

ارائه قطعنامه پیشنهادی در کنگره آمریکا برای قطع کمک‌ها به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۲۱:۰۸

برخی نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا می‌خواهند قطعنامه‌ای را ارائه کنند که در آن از دولت آمریکا خواسته شده به ارائه کمک‌های نظامی به دولت اوکراین پایان داده و در راستای صلح تلاش کند.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه فاکس‌نیوز، این قطعنامه را «مت گائتز»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با همراهی ده نفر از همکاران خود ارائه می‌کند. در قطعنامه مزبور از دولت ایالات متحده خواسته شده تا ضمن قطع کمک‌های نظامی و مالی به دولت «ولودیمیر زلنسکی»، از همه طرف‌های درگیر در جنگ شرق اروپا بخواهد که برای دست‌یابی به توافقی برای صلح تلاش کنند.

این قطعنامه که در آستانه سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ارائه می‌شود، اشاره می‌کند که آمریکا ۱۱۰ میلیارد دلار تاکنون به دولت مستقر در کی‌یف در اشکال مختلف از جمله نظامی، مالی و کمک‌های بشردوستانه کمک کرده است.

آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرد که کمک‌های امنیتی بیشتری به اوکراین ارائه می‌کند که ارسال تانک‌های آبرامز به تعداد ۳۱ دستگاه از آن جمله هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که احتمالا ۲ میلیارد کمک جدید آمریکا برای اوکراین هم در راه است.

در قطعنامه پیشنهادی گائتز و همکارانش فهرستی بلندبالا از تجهیزاتی که تاکنون از سوی واشنگتن به حکومت حاکم بر کی‌یف ارائه شده، گنجانده شده است.

در متن قطعنامه همچنین به اظهارات مقامات پنتاگون اشاره شده که بر مبنای آنها ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده را کاهش داده و از آمادگی این کشور در مواجهه با بروز جنگ کاسته است.

بایدن: پوتین اوکراین را باخته است
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۷:۰۸

جو بایدن در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد که آمریکا به اوکراین در جنگ با روسیه، «تعهدی قاطع» دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از مواضع برخی چهره‌های جمهوری‌خواه درباره حمایت‌های گسترده از اوکراین در جنگ با روسیه گفت: «این ایده که ارتش روسیه با یکصد هزار نیرو تجاوز کند و تلاش نماید که اوکراین را چپاول کند در حالی که ما نظاره گر باشیم و هیچ کاری نکنیم. بی خیال! واقعا؟».

رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا با تمجید از عملکرد دولتش در قبال جنگ اوکراین تصریح کرد: «من کاری که کرده‌ام و به آن بسیار افتخار می‌کنم این است که ناتو را کاملا متحد کردم».

بایدن با خطاب قرار دادن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، اتهاماتی درباره اهداف و نیات او از جنگ اوکراین مطرح کرد و گفت: «او متقاعد شده بود که ناتو فرو خواهد پاشید، ناتو (در جنگ اوکراین) مداخله نخواهد کرد، من توانستم متحدان آسیایی‌مان را با متحدان اروپایی‌مان از منظر اتخاذ اقدامات علیه روسیه ملحق کنم».

وی از اقدامات آلمان و ژاپن برای تقویت توان ارتش و هزینه‌های نظامی خودشان هم تمجید کرد و آن را هم دستاورد دولت آمریکا خواند.

رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا با مخاطب قرار دادن برخی از جمهوری‌خواهان مخالف کمک‌های واشنگتن به اوکراین گفت: «اگر این افراد نمی‌خواهند به اوکراین کمک کنند، من متوجه هستم اما اگر اوکراین بغلطد (از بین برود) و روسیه بعد از اوکراین به سمت یلاروس یا جای دیگری برود، چه کاری می‌خواهند انجام دهند؟»

جو بایدن در ادامه این مصاحبه مدعی شد که رئیس‌جمهور روسیه در جنگ اوکراین شکست خورده است. به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، «پوتین به هیچ وجه قادر نخواهد بود که (بتواند با شرایط) کنار بیاید. او همین الان حالا هم اوکراین را باخته است».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «او فکر می‌کرد اگر به اوکراین تجاوز کند، اول از همه اینکه او با استقبال تک تک روس‌زبان‌ها (در اوکراین) مواجه خواهد شد و آنها خواهند گفت "وارد کشورمان شو". دوم، او فکر می‌کرد که ناتو از هم خواهد پاشید و ناتو کاری نخواهد کرد و چرا که آنها (کشورهای عضو ناتو) از هرگونه اقدامی نگرانی خواهند داشت و به همنی دلیل او فکر کرد که این مسیر را برود (وارد جنگ با اوکراین شود). هیچ یک از اینها اتفاق نیافتاد».

در پایان این مصاحبه تلویزیونی، مجری و خبرنگار آمریکایی از جو بایدن درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ و احتمال نامزدی وی در این رقابت با توجه به سن بالای او سوال پرسید.

مجری شبکه «پی‌بی‌اس» سوال کرد: «سوال آخر آقای رئیس‌جمهور. همه نشانه‌ها حاکی از آن است که شما به سمت نامزدی دوباره (برای انتخابات ریاست جمهوری) حرکت می‌کنید البته شما هنوز (رسما) اعلام نکرده‌اید. البته من مطمئن هستم که شما می‌دانید دموکرات‌ها اما دارند می‌گویند که درباره سن شما سوال دارند. شما در روز انتخابات بعدی (ریاست جمهوری آمریکا) ۸۲ ساله خواهید بود و اگر موفق بشوید و دوره ریاست جمهوری خود را به اتمام برسانید ۸۶ ساله خواهید شد. آیا این موضوع نگرانی ایجاد نخواهد کرد؟»

بایدن در پاسخ به این سوال به مجری و دموکرات‌های نگران از کهنسالی او گفت: «به من نگاه کنید. همه چیزی که می‌توانم بگویم این است. منظور من این است که اظهارنظرهای مختلفی در این باره وجود دارد. دیشب (در سخنرانی سالیانه او در کنگره) من شنیدم که افرادی می‌گفتند فقط بایدن را ببنید، اوه خدای من، دیگر موضوع سن مطرح نیست. ببنید من کاملا به سرنوشت باور دارم. من کاملا و دقیقا با مردم آمریکا صادق خواهم بود اگر هر گونه مشکلی سلامتی یا هر چیزی که باعث ممانعت از توانایی من برای انجام وظایفم بشود و در نتیجه، خواهیم دی (که چه می‌شود) اما فکر می‌کنم که مردم آمریکا باید مرا نگاه کنند (و خودشان ببینند که از نظر سلامتی مشکلی ندارم)».

مجری شبکه پی‌بی‌اس سوال کرد: «به نظر می‌رسد که شما (برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴) نامزد می‌شوید». بایدن در جواب گفت: «هنوز آن تصمیم را نگرفته‌ام (ولی) فکر می‌کنم نیت من همین است».

ادعای کی‌یف درباره حل شدن مسئله ارائه جنگنده به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۷:۰۷

علی‌رغم تاکید مقامات کشورهای اروپایی و آمریکا بر عدم ارائه سامانه‌های موشکی دوربُرد و جنگنده به اوکراین برای جنگ با روسیه، کی‌یف اما مدعی است این مسئله حل شده است.

«آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز (پنجشنبه) ادعا کرد که مسئله ارائه جنگنده و تسلیحات دوربرد به کی‌یف حل شده است اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

پیشتر «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست وزیر لهستان ا بیان اینکه ناتو هم اکنون تصمیمی برای ارسال جنگنده به اوکراین ندارد، گفته بود: «تصمیم درباره ارائه جنگنده به اوکراین در چارچوب ناتو اتخاذ خواهد شد».

امروز همچنین «ولودیمر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین با حضور در بروکسل، طی نشست عمومی فوق‌العاده پارلمان اروپا سخنرانی کرده و از کمک‌های نظامی آنها به کی‌یف تشکر کرد.

زلنسکی در ادامه با سران کشورهای اروپایی نشستی برگزار کرده و درباره ارائه تسلیحات بیشتر و جدید به اوکراین رایزنی کرد.

او بامداد امروز نیز طی سفر به پاریس، گفت کشورهای اروپایی باید هرچه سریعتر جنگنده و تسلیحات سنگین به کی‌یف ارائه کنند.

هلند: نباید با روسیه درگیر شویم
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۷:۰۷

مارک روته نخست‌وزیر هلند بعد از این که از وی سوالی درباره امکان ارائه جنگنده به اوکراین پرسیده شد، هشدار داد متحدان کی‌یف باید هنگام ارائه کمک نظامی به اوکراین، اطمینان حاصل کنند که خود را وارد درگیری مستقیم با روسیه نمی‌کنند.

به گزارش فایننشال تایمز، روته گفت که باید درباره مزایا و معایب چنین تصمیماتی با توجه به حساسیت موضوع، تنها پشت درهای بسته بحث کرد. وی در اشاره به مفاد دفاع جمعی پیمان ناتو تاکید کرد: باید کاملاً مطمئن شوید که وارد درگیری مستقیم ماده پنج بین ناتو و روسیه نمی‌شوید.

این مقام اروپایی اظهارات مذکور را پیش از جسله پنجشنبه رهبران اروپا با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در بروکسل بیان کرد.

کشته و زخمی شدن ۲۰۰ هزار نیروی نظامی روس

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات غربی و آمریکایی در گزارشی مدعی شد، شمار سربازان کشته‌ و مجروح روسی در جنگ اوکراین به ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

این مقامات بر این باورند که برآورد کشته‌های این جنگ دشوار است، زیرا به ادعای آن‌ها مسکو، عادی شمار کشته‌ها و مجروحان خود را کمتر اعلام می‌کند. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، شمار کشته‌ها در شهر باخموت در شرق اوکراین و همچنین شهر سولدار، فراتر از آن چیزی است که پیشتر تلفات سنگین خوانده شده بود.

این مقامات آمریکایی در ادامه چنین ادعا کردند، مسکو به دلیل آنکه شهر باخموت را شهری کلیدی برای تصرف تلقی می‌کند، اغلب سربازان سابق یا سربازان ضعیف خود را به خطوط مقدم و درگیری با اوکراین اعزام می‌کند و در نتیجه این اقدام صدها سرباز در روز کشته و زخمی می‌شوند.

آخرین برآوردهای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر گذشته انجام شد؛ هنگامی که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا گفت: «بیش از ۱۰۰ هزار سرباز در هر طرف (اوکراین و روسیه) از زمان آغاز این جنگ کشته و زخمی شده‌اند.» در آن زمان مقامات خصوصی اعلام کردند که این تعداد به ۱۲۰ هزار نزدیک‌تر است.

در ۲۲ ژانویه وزیر دفاع نروژ در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور ضمن بیان اینکه در رابطه با اعداد و ارقام کشته‌ها، ابهامات زیادی وجود دارد، گفت: تحقیقات و برآوردها حاکی است، روسیه ۱۸۰ هزار کشته و زخمی داشته، در حالی که برای اوکراین ۱۰۰ هزار کشته و مجروح در عملیات و ۳۰ هزار غیرنظامی کشته‌شده ثبت شده است.

این در حالی است که مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کردند، شمار کشته‌ و زخمی‌های روسیه، نزدیک به ۲۰۰ هزار است؛ رقمی که تنها در یازده ماه، هشت برابر بیشتر از تلفات آمریکایی‌ها طی دو دهه جنگ در افغانستان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی از جمله "شدیدترین تحریم ها" را نسبت به این مساله نشان دهد.

روسیه ۷۷ آمریکایی را تحریم کرد

روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه، ۷۷ تبعه آمریکایی از جمله ۳۳ فرماندار و بستگان رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، این اقدام جدید یک هفته پس از آن صورت گرفت که آمریکا ۲۲ فرد و نهاد روسی را که به کمک به ارتش روسیه متهم شده‌اند، تحریم کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، همه افراد نامبرده در این فهرست برای همیشه از ورود به روسیه منع شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است، این لیست در واکنش به اقدام آمریکا در گسترش مداوم برنامه تحریم‌های ضد روسی‌اش و بر مبنای اصل عمل متقابل تهیه شد.

فرمانداران دموکرات و جمهوری‌خواه ایالات‌ آمریکا، تقریبا نیمی از این فهرست را تشکیل می‌دهند. همچنین نام دختران نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مک‌کانل رهبر اقلیت سنا ـ که همگی از طرفداران سرسخت سیاست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تامین سلاح برای اوکراین هستند ـ در این فهرست نام برده شده است.

همچنین پنج تن از مدیران شرکت مهندسی "لیدوس" در این لیست سیاه قرار گرفتند. این مقاطعه‌کار دفاعی مستقر در ویرجینیا یک هواپیمای شناسایی الکترونیکی را در آسمان‌های نزدیک به اوکراین مستقر کرده تا اطلاعات درباره تحرکات نظامی روسیه را در اختیار آمریکا قرار دهد. نیکولاس یانگ، مدیرعامل شرکت "Desert Tech" که سلاح‌های گرمش توسط گارد ملی اوکراین استفاده می‌شود نیز در این لیست سیاه است.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: «این شرکت‌ها در تامین تسلیحات دولت نئو نازی اوکراین دست دارند.»

گفتنی است، این تحریم‌ها یک هفته پس از آن اعلام شدند که وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، ۲۲ فرد و نهاد روسی متهم به ارتباط داشتن با "شبکه جهانی فرار از تحریم‌ها که از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه حمایت می‌کند" را تحریم کرده است.

این لیست شامل ایگور زیمنکوف، دلال اسلحه و تعدادی از شرکت‌هایی که در واردات و صادرات تسلیحات از روسیه دست دارند، می‌شود.

تحریم‌های قبلی آمریکا و اتحادیه اروپا، سیاستمداران، تجار، مقامات نظامی و خانواده‌هایشان را هدف گرفته است.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: اقدامات خصمانه بعدی علیه روسیه نیز به همین شکل با اقدامات تلافی جویانه روسیه روبه رو خواهند شد.

ناتو: بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کردیم

دبیرکل ناتو در کنفرانس خبری مشترکی با وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، ناتو در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک مالی، نظامی و بشردوستانه برای دولت اوکراین فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در این کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ناتو از فوریه سال گذشته حمایت بی‌سابقه‌ای از اوکراین داشته که حدود ۱۲۰ میلیارد دلار کمک نظامی، بشردوستانه و مالی بوده است.

وی افزود: در حالی که آمریکا نقش ضروری ایفا کرده، کانادا و کشورهای اروپایی، بیش از نیمی از کل این کمک را که شامل تانک، سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته و دیگر تسلیحات می‌شود، فراهم کرده‌اند.

به گفته بلینکن، آمریکا کمک نظامی به ارزش تقریبا ۳۰ میلیارد دلار برای اوکراین فراهم نموده، در حالی که دیگر اعضای ناتو در این زمینه ۱۳ میلیارد دلار کمک کرده‌اند. آمریکا همچنین ده‌ها میلیارد دلار کمک بشردوستانه و مالی در اختیار دولت کی‌یف قرار داده است.

وی افزود: کلید راه حل دیپلماتیک نهایی جنگ اوکراین این است که قدرت در میدان جنگ به نفع اوکراین باشد.

استولتنبرگ و بلینکن پس از کنفرانس خبری مشترک‌شان با لوید آستین، وزیر دفاع و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار خواهند داشت و تخصیص بودجه بیشتر به اوکراین در برنامه گفت‌وگوهاست.

وزارت دفاع روسیه در دسامبر سال گذشته میلادی، برآورد کرده بود که غرب تسلیحات، مهمات و تدارکات نظامی به ارزش ۹۷ میلیارد دلار برای اوکراین فراهم کرده است. مسکو بارها به غرب هشدار داده که مسلح کردن اوکراین، تنها باعث طولانی‌تر شدن این جنگ می‌شود و خطر یک رویارویی مستقیم را نیز به همراه دارد.

هرچند چندین تن از مقامات غربی آشکارا اعلام کرده‌اند که اوکراین برای ارزش‌های آنها و نظم جهانی مبارزه می‌کند و وزیر دفاع اوکراین نیز تاکید کرده که کی‌یف در حال انجام یکی از ماموریت های ناتوست، آمریکا و ناتو همچنان تاکید دارند که آنها از نظر فنی یکی از طرفین جنگ نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۸۱
ببینید چطور با تصمیمات قدرت طلبانه رهبران مردمو سربازان کشته میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
امار امریکاییها بدرد خودشون و دلقک میخوره
۱۸:۵۹ در جواب ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
آمار آمریکاییها بدرد خودشون میخوره اما آمار خود روسها و نظام اسلامی خودمون چطور؟ وقتی روسیه مجبوره از ایران سلاح کلاشینکف و کلاه خودهای نه چندان استاندارد وارد کنه و منابع ایرانی با افتخار این رو اعلان و تبلیغ میکنند چه نشانه ای از وضعیت جنگ برای روسیه داره؟‌ وقتی پوتین مجبور میشه بعد از اعزام چندصد هزار نیروی روسی به جنگ و شکست اونها اعلام بسیج عمومی و سرباز گیری بکنه درحالیکه میلیونها جوان روسی سعی در فرار از روسیه دارند این نشانه چیست؟ چشمانت را باز کن حتی خود روسها هم اینقدر مثل شما تعصب کورکورانه نصبت به پوتین ندارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ناشناس با پرچم سوریه،چندوقتی پیدات نبود؟؟؟دلم برای تحلیل های کارشناسی شده ات،تنگ شده بود!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
با چه ابزاری آمار لایک جعلی درست میکنی؟
در همه سایت ها همه طرفدار روسیه هستند چطور اینجا 4 تا آلبانی بی ریخت میان از اوکراين فاسد مرتد آلوده حمایت دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست. اروپایی ها که 4 جنگ در خاورمیانه راه انداختند
در عوض هر مسلمانی که کشتند باید 10 اروپایی فاسد آلوده مرتد به درک واصل شوند
روسیه اگر در مرز نابودی باشه با یک حمله اتمی سریع آمریکا رو هم تبدیل به خاکستر و ویرانه خواهد ساخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
بايدن تو مصاحبه تعداد سربازان روس را صد هزار نفر اعلام می کند حالا چطوری دویست هزار نفر کشته می‌شوند؟
روسیه بعنوان یک ابر قدرت آن چیزی که نشان می‌داد نیست حتی نتوانسته راهای ارسال مهمات به اکراین را ببندد کجاست آن همه ماهواره و هواپیما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
چرا معلوم شد ببر کاغذیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
انچه می بینژ ارزوهای تکراین وبایدن است
زیاد به اخبار امریکا توجه نکن
روسیه ۲۰ درصد خاک اکراین را گرفت
ازلنسکی از فتح مسکو می ک ید
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
وقتی کل امریکا و اروپا داره پشت سر اوکراین دست وپا میزنه بهترین کار محدود کردن درگیری و ضربه زدن است . دیر یا زود اروپاییها و امریکاییها خسته میشوند و دلقک را رها میکنند . بایدن نمیتونه خودشه را جمع وجور کنه حرف از مهار روسیه میزنه ، اگر راست میگی ارو/اییها را تهدید نکن ؛ مجبور نکن تا ببینی چقدر حرف تو میخرن ، بدبخت اروپاییها دو کله باید ضرر بدن اموالشون را بدند به دلقک ار اون طرف انرژی را نیز گران بخرند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ابر قدرتی ملاک های بسیار دارد یکیش ارتش هست. روسیه در طاهر ارتش خوبی داشت که این جنگ نشان داد حتی جزو 10 ارتش برتر هم نیست. اقتصاد، قدرت نرم، شرکای نظامی و تجاری، قدرت نفوز فرهنگی از دیگر ارکان ابر قدرتی است که فقط آمریکا داره. اگر شرق گداها ناراحت نمیشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
روسیه در حال جنگ با 30 کشور است
هرچی تسلیحات اصلی و مهم و در انبار هاشون داشتند
همه رو فرستادن به اوکراين برای جنگ با روسیه
روسیه باخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
آمریکا باخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
خدا رو شکر
این روس ها اگر ببرند اروپا و امریکا باید به پادشاهی پوتین خوش آمد بگن.
خبرگزاری تاب ناک بااین آمارهای که ارائه می دهد تاالان باید نصف جمعیت روسیه کشته شده باشند
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
یعنی 100 هزار نفر نصف جمعیت روسیه است؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
آمارها درسته کم و بیش از رفتار روسیه برای به خدمت گرفتن چچنی ها و سربازگیری اجباری میشه فهمید. بالای بیست سال سربازی رو کرده ۱۶ سال چون نیرو کم آورده و کشته زیاد داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
غربیها کلا دروغ زیاد میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اول برو مطالعه کن که جمعیت روسیه چند نفر است بعد بیا اینجا مزه بریز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
تا الان 400 هزار اوکراینی و بیشتر به درک واصل شدند
تشدید تحریم های آمریکا بر علیه مسکو و گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه عامل تنش زا و ایجاد جنگ اوکراین بود، حال اوکراینی که نیمی از مردمش روس تبار هستند تله آمریکا برای تضعیف هر چه بیشتر قدرت روسیه شده و خودشان به عمد جنگ را طولانی کرده اند تا از این آب گل آلود چه از منظر سیاسی و چه از منظر اقتصادی ماهی بیشتری بگیرند و این جا آن که تاوان می دهد مردم غیر نظامی به خصوص در اوکراین و تا حدودی در روسیه هستند.
جنگ رشد اقتصادی کشور را مختل می کند، سرمایه ها را فرار می دهد، نیروی انسانی را نابود می کند، زیر ساخت های کشور را ویران می کند، هزینه بالای نظامی به بار می آورد، این ها ثمره جنگ است و با این اوصاف حال چه کسی بازنده است؟
آمریکا با سیاست نیرنگ و فریب، میلیاردها دلار ادوات جنگی خاک خورده در انبارهایش را به کشورهای اروپایی فروخت و با صادرات گاز مایع به اروپا، بخش زیادی از هزینه های دولت و مردمش را تامین کرد و حال منتی هم سر اروپا می گذارد که ناتو را حفظ کرده و روسیه را مهار کرده، عجب ابر شیطانی است در دنیای سیاست.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
روسیه قبل از جنگ مورد تحریم نبود، دوم اینکه اوکراین به عنوان یک کشور مستقل باید از روسیه اجازه بگیره با کی‌متحد باشه؟
پوتین خداحافظ
بایدن که یه ساله می گه پوتین سرطان داره این هفته می میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
مریض هست ولی شاید حالا حالا ها رفتنی نباشه
مرگ بر متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
آره مخصوصاً از نوع آمریکایی اش
آمریکا کمتر از 200 سال تاریخ داره به چند تا کشور حمله نظامی داشته
بگویید که اقلیت های روس هستند نه ساکنین مسکو.
پوتین با اینکارش داره جنایتی هولناک انجام می ده.
داره ترکیب جمعیتی روسیه را به نفع روس های سفید پوست عوض می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
روسها برعکس غربیها نژاد پرست نیستند
پوتین طرفدارانش را مایوس کرد او بیشتر به خرس کاغذی میماند تا یک سیاستمدار هوشمند و این نتیجه دمیدن بغرور کاذب در پوتین توسط غربی ها بوده است تا متقاعد شود که خیلی در اخذ تصمیمات استراتجیک تبحر دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
حتی افسار پوتین هم در دست آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
پیری سایبری آلبانی دیگه تو رو خوب می‌شناسیم
ساکت
با فیلتر شکن و حذف کوکی ها میشه در هر ساعت 10 لایک و دیسلایک جعلی درست کرد
روسیه از اول هم باخته بود همه دنیا میدانستند ...و فقط جناب پوتین نمی دانست چون نمی خواهد بداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
پوتین خودش خوب میدونه که باخته ولی غرورش اجازه نمیده که اعتراف بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
به همین خیال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
تو هم نمیخوای بدانی که آمریکا شیطان بزرگ است؟
روسیه وپوتین اکراین رانابود کردن . رجب طیب اردوغان وترکیه سوریه را....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
زلزله ها فعلاً ترکیه را ویرانه ای ساخته بدتر از اوکراين جنگ زده
روسیه متجاوز
خبرگزاری آمریکایی فقط به بزرگ کردن تلفات روس‌ها بسنده کرده و از تلفات سربازان اوکراین نمی گوید.
جنگ اوکراین را با اشغال افغانستان مقایسه می کند. اصلا آمریکا در کارزاری که جنگ واقعی باشد، وارد نمی شود و در نبردهای یکطرفه اشغالگرایانه مثل عراق، افغانستان، سوریه، پاناما و... حضور می یابد.
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
آره حتما دو تا جنگ جهانی برای آمریکا بچه بازی بوده! خدا یه عقلی به شما بده یه پولی به ما! در ضمن روسیه کجا و اوکراین کجا!! همین که میگی چرا از تلفات اوکراین نمیگن نشون میده چقدر از داستان پرتی! یکی ابرقدرت خودخوانده دنیاست که قرار بود کمتر از یک هفته کشور بی دست و پا و کوچک اوکراین رو تصرف کنه اما آمار
کشته ها و مجروحانش در کمتر از یک سال مساوی ۲۰ سال جنگ ویتنام شده تازه آن زمان جلیقه ضد گلوله و امکانات پیشرفته محافظتی و دفاعی و از آن مهمتر سبک جنگ پهپادی بدون تلف شدن نیروی خودی وجود نداشت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
امریکا همیشه با بدبخت بیچاره ها می جنگه چون در غیراینصورت شکست می خوره
حمله به اوکراین قدرت نظامی روسیه را بر ملا کرد و نشان داد که روسیه فدرتی پوشالی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
پوشالیه که دارید هر روز عین چی جلز و ولز می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
همین که اروپا رو به زانو در آورده و 30 تا کشور باهم دیگه هم نمیتونند روسیه رو شکست دهند و یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده یعنی ابر قدرت نظامی برتر جهان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
روسیه در حال جنگ با کل غرب شیطان صفت هستش
تو روسیه اصلا آدما مهم نیستن
تو جنگ جهانی دوم هم همین بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اون که شوروی بود ربطی به روسیه نداشت
خخخخ آره روسیه با تجهیزات و نفرات ده ها برابری 2 برابر اوکراین کشته داده؟ بله بله اصلا از دماغ هیچ اوکراینی خون هم نیومده خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
فقط نمیدونم چرا تا الان نسل روسها منقرض نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
خ خ خ خ خ واسه همینه یکساله فقط تو شرق اوکراین گیر افتاده و نتونست اوکراین رو تصرف کنه
روسیه با این آبروریزی نه راه پیش داره نه پس. طبق توهمات حمله کرد در حالی که اصرار داشت حمله نمیکنه. در نهایت هم چیزی جز آبروریزی وسیع و کشته شدن بسیاری از نیروهاش و خدا میداند که چند سال باید از نو شروع کند تا به شرایط قبل جنگ برسد شاید 20 سال طول بکشه. کلا نشون داد تبل تو خالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
طبل نه تبل فارسی را درست بنویسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
با وجود اینهمه دلیل و مدرک علنی هنوز روس پرستان زیر لحافشان قایم شده و از قدرت نظامی روسیه تعریف و تمجید میکنند . اینها حتی برای یک ادعای پوتین که میگفت 3 روزه اوکراین را اشغال میکند جوابی ندارند . بیچاره ها دلیلی ندارند چون بجز یک ریسمان پاره چیزی برایشان نمانده که از آن آویزان شوند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
مرد حسابی عظیم ترین کشور اروپا اوکراين ویران و داغون شده ولی تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
همین یعنی پیروزی روسیه
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اول اینکه اوکراین هنوز سقوط نکرده و. آبروی نظامی روس ها بر فنا رفت. دوم اینکه معنای پیروزی این نیست که توی خیابون پای کسی رو بشکنی و خودت سالم باشی مهم اینه که بتونی سرتو توی شهر بالا بگیری. روسیه حالا حالاها باید زحمت بکشه تا بتونه اقتصادشو نجات بده
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
با این منطق آمریکا در عراق و افغانستان و ویتنام پیروز شده چون این سه کشور داغون شدند و تیری به سمت آمریکا شلیک نشد
روسیه بخواد با اروپا مستقیم بجنگه معل.م نیست چه بلایی سرش میاد. پوتین بای بای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
روسیه اولین قدرت اتمی جهان هستش با هزاران بمب اتم و انواع جنگ افزار های اتمی و موشک های هسته ای با برد بیشتر از 8000 کیلومتر
هرچند که چهار تا موشک اتمی هم برای نابودی امریکا کافی است
نیویورک
شیکاگو
واشنگتن
لس آنجلس
شهر های اصلی آمریکا که با خاک یکسان شوند تمام است
آمریکا و ناتو اصلا نمی‌توانند ببینند که روسیه بزرگترین قدرت اتمی نظامی جهان است ، اوکراین همون یکماه اول شکست خورد روس‌ها به فکر گرفتن سرزمین نیستند انها از جنگ‌های جهانی یاد گرفتند که نیروهای ارتجاعی باید نابود شوند و نه زمین و خاک ، آمریکا که چیزی ازش نمونده در حال فروپاشی ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
دقیقا
طبق اخرین گزارش صندوق بین المللی پول که امروز منتشر شد تورم سال اینده روسیه حوالی ۵ درصد پیش بینی شده در صورتی که تورم های دوبرابری برای اکثر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان و المان پیش بینی کردند خیلی به اخبار و پروپاگاندا و شعارهای بچگانه توجه نکنید به امار و ارقام نگاه کنید وضع کشورها رو می فهمید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
روسیه همین الان ۱۴ درصد تورم داره و آلمان ۴ درصد از کجا میاری آمار هاتو
تابناک همیشه از تلفات روسیه می گه از اوکراین بگو که با کل دلار های آمریکایی اروپایی آسیایی و این همه تسلیحات اهدایی باز هم یک چهارم خاکش را از دست داده و تمام زیرساخت هایش ویران شده تابی جون
جانم فدای اوکراین
پاسخ ها
مسیح
| Germany |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
انشالله به زوددیییییییی
روسیه هنوز جنگ واقعی را شروع نکرده اما غرب تمام توان خودش از جمله عملیات روانی را با پادوهای مذدور که هر روز می گردن و کامنت می گزارند تو خبرها شروع کرده و فکر می کنه جنگ رسانه‌ای را خوب بلده اما غرب باخته
بد هم باخته آبرو هم برای آمریکا و ناتو نمانده
یعنی ناتو بای بای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
صد نفر با یه نفر می جنگن طلبکارم هستن
نتیجه این جنگها از قبل تعیین شده.ابرقدرتها با هم معامله می کنند و مردم هم و به راحتی به بازی گرفته می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
دقیقا من شک ندارم اخر کار بخشهایی از اکراین به روسیه الحاق میشه
فعلا که شهرهای اکراین یک سال است زیر و رو شده . اکراین جرات حمله به کریمه را ندارد چه برسه به شهرهای روسیه .
جالب نیست تا حالا به کریمه که دم گوش اکراین است حمله نشد
روسها خیلی کله خر هستند ۲۵ ملیون نفر کشته در جنگ دوم جهانی دادند اما تسلیم نشدند . ۱۲ ملیون اکراینی از کشورشون فرار کردند . اکراین دیگه نیروی نظامی برای جنگ نداره.
پدر لهستان و مجارستان و شرق اروپا از سیل مهاجران اکراینی در اومده اونوقت آلمان و فرانسه و امریکا نشستن و می گن تا پیروزی چیزی نمونده و پوتین سرطان داره و داره می میره .
مردم دنیا رو این سیاه بازها خوب سیاه کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
من چند سال روسیه زندگی کردم هزار برابر نسل جوون ما وطن پرست هستن البته امریکا اونجام نفوذ کرده و شستشوی مغزی شدن یه سری ولی بازم به نسبت خیلی کشورها وطن پرستن.
200 هزار نفر رو از کجا آورده؟
غربی ها همیشه لاف میزنند
من هم میگم 2 میلیون نفر
کی به کیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
آمار واقعی تلفات روسیه حدود 300 هزار نظامی است
جنگ روسیه باکل غربهولی باز حداقل یه پیشرفت کند همداره
هرگز نباید وارد جنگی شد که پیروز نخواهی شد و کشورت را ضعیف یاغی ها درس بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
فقط خوشحالم که صلیبی ها به جان یکدیگر افتاده اند و مثل گرگ یک دیگر را تکه تکه می‌کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
جوجه را آخر پاییز می‌شمردند
هرچند روسیه تا الان پیروز بوده بعدش هم پیروزه
عزیز جان آمار شما شده آمار جریانات غربی های ورشکسته چرا آمار طرف دیگر را اعلام نمیکنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم