بازدید 11402
با تحولات منطقه و جهان

گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی درباره ایران / طرح اسرائیل برای تشکیل جبهه متحد علیه ایران / لغو تحریم‌ها علیه سوریه توسط آمریکا به مدت ۱۸۰ روز/ واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا

گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی درباره ایران، طرح اسرائیل برای تشکیل جبهه متحد علیه ایران، لغو تحریم‌ها علیه سوریه توسط آمریکا به مدت ۱۸۰ روز، واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا و سفر گروسی به تهران در دستورکار ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 10 February 2023

گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی درباره ایران/ طرح اسرائیل برای تشکیل جبهه متحد علیه ایران/ لغو تحریم ها علیه سوریه توسط آمریکا به مدت 180 روز/ واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا

بین الملل تابناک: گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی درباره ایران، طرح اسرائیل برای تشکیل جبهه متحد علیه ایران، لغو تحریم‌ها علیه سوریه توسط آمریکا به مدت ۱۸۰ روز، واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا و سفر گروسی به تهران در دستورکار ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی درباره ایران

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر، روز پنجشنبه در واشنگتن با «رابرت مالی»، نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

خبرگزاری قطر گزارش داد، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات در مذاکرات هسته‌ای ایران و همچنین مسائل دیگر مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی درباره ایران/ طرح اسرائیل برای تشکیل جبهه متحد علیه ایران/ لغو تحریم ها علیه سوریه توسط آمریکا به مدت 180 روز/ واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه سال جاری در وین برگزار شد؛ اما پس از آن دچار وقفه گشته است. تحلیلگران می‌گویند، برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا، دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

طرح اسرائیل برای تشکیل جبهه متحد علیه ایران

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امید تشکیل یک جبهه مشترک علیه جمهوری اسلامی با وزرای امور خارجه بلغارستان و رومانی گفت‌وگوی تلفنی برقرار کرد.

شبکه «آی ۲۴» در این خصوص گزارش کرد، کوهن از همتایان بلغار و رومانیایی خود خواست، از تلاش رژیم صهیونیستی در درخواست از اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی حمایت کنند.

گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی درباره ایران/ طرح اسرائیل برای تشکیل جبهه متحد علیه ایران/ لغو تحریم ها علیه سوریه توسط آمریکا به مدت 180 روز/ واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از وزرای خارجه بلغارستان و رومانی خواست تا یک «جبهه متحد» علیه جمهوری اسلامی تشکیل دهند و روابط اقتصادی و سیاسی را با تل‌آویو تقویت کنند.

«نیکلای میلکوف» وزیر خارجه بلغارستان و کوهن آن طور که در این گزارش آمده است، در گفت‌وگوهای خود در خصوص لزوم افزایش مشارکت بلغارستان در حمایت از رژیم صهیونیستی در نشست‌های بین‌المللی به خصوص در زمینه موضوع ایران توافق کردند.

«بلا استولر» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این خصوص گفته است، کوهن همچنین از بلغارستان ـ که عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است ـ خواست در حمایت از موضع رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران در آژانس نقش فعال‌تری ایفا کند.

بر اساس این گزارش، کوهن همچنین در گفت‌وگو با «بوگدان لوسیان آئورسکو» وزیر خارجه رومانی، خواستار حمایت بخارست از تل‌آویو در درخواست از اتحادیه اروپا برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران شد.

تلاش‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی در حالی است که پیش از این، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی تصریح کرد که دلیل نمی‌شود به واسطه آن‌که از سپاه خوشمان نمی‌آید، آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهیم.

کشورهای اروپایی از جمله خود شخص بورل تأکید کرده‌اند که قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، موانع حقوقی دارد و مشکلاتی به همراه خواهد آورد.

لغو تحریم ها علیه سوریه توسط آمریکا به مدت ۱۸۰ روز

وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام یک معافیت چند ماهه از تحریم‌ها در مورد سوریه، اجازه می‌دهد تا برخی تعامل‌های مرتبط با تلاش‌های بازیابی و نجات پس از وقوع زلزله ویرانگر اخیر در مرز با ترکیه انجام شود.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری "مجوز عمومی سوریه ۲۳" را صادر کرد که ۱۸۰ روز مجوز کلیه معاملات مربوط به امدادرسانی مرتبط با زلزله در این کشور را می‌دهد، مگر اینکه توسط مقررات تحریم سوریه ممنوع شوند.

"والی ادیمو"، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، مانعی بر سر راه نجات جان انسان‌ها در این کشور نخواهد بود.

گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی درباره ایران/ طرح اسرائیل برای تشکیل جبهه متحد علیه ایران/ لغو تحریم ها علیه سوریه توسط آمریکا به مدت 180 روز/ واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا

به تازگی زمین لرزه جنوب ترکیه ـ که در سوریه هم ویرانی و تلفات جانی بسیاری بر جای گذاشته ـ باعث کشته شدن ۲۰ هزار تن و زخمی شدن ده‌ها هزار تن دیگر شده است.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده به دلیل آنکه زودتر تحریم‌ها را پس از زلزله‌های ویرانگر که جان هزاران تن را در سراسر سوریه و ترکیه گرفته، لغو نکرد، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است.

اوایل روز پنجشنبه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت، هیچ تحریمی نباید باعث اختلال در روند کمک‌رسانی به سوریه شود، چون این کشور نیز با آسیب‌های جدی زمین لرزه اخیر دست و پنجه نرم می‌کند.

واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا

پنجشنبه، بیستم بهمن ماه، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه برخی شرکت‌های ایرانی گفت: توسل دولت بایدن به تحریم‌ها همانند سیاست شکست خورده دوره ترامپ، صرفا موجب مصمم شدن ایران در پیگیری مجدانه اهداف توسعه ملی و بهره برداری از حقوق قانونی و انکارناشدنی خود می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۹ نهاد فعال در تولید، فروش و ارسال محصولات پتروشیمی و نفت خام ایران به خریداران آسیایی را تحریم کرد.

وی افزود: تداوم اصرار آمریکا در توسل به ابزار تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه، بیش از هر چیز حقانیت موضع ایران و سوءنیت و نفاق آمریکا در قبال ایران و برجام را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه و اقدامات قهرآمیز یکجانبه خود علیه ایران، که در مغایرت با اصول و قواعد پذیرفته شده حقوق بین‌الملل است، در معرض مسئولیت بین‌المللی قرار می‌گیرد.

کنعانی عنوان کرد: بی تردید جمهوری اسلامی ایران کلیه حقوق خود برای مقابله با چنین اقداماتی را محفوظ می‌داند.

سفر گروسی به تهران در دستورکار ایران

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وقوع زلزله مهیب در سوریه و ترکیه و‌ آخرین وضعیت مذاکره رفع تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ابتکار گفت‌وگوهای منطقه‌ای دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر دکترین سیاست خارجی متوازن دولت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از تداوم این گونه نشست‌ها و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر لزوم افزایش کمک‌های بین‌المللی به‌ مردم در مناطق زلزله زده سوریه و ترکیه خاطرنشان کرد: در منطقه زلزله زده ادلب سوریه نیز وضعیت اسفباری وجود دارد، زیرا دولت سوریه به این مناطق دسترسی ندارد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: انتظار می‌رود معاون هماهنگ کننده امور انسان دوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

امیرعبداللهیان با اشاره به کمک‌های انسانی ایران، آمادگی ایران را برای اعزام تیم‌های امدادی به منطقه ادلب سوریه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه در موضوع گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها با اشاره به لزوم رفتار فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چارچوب همکاری‌ها را تعریف کرده‌اند. برنامه سفر مدیرکل آژانس به تهران هم در دستورکار طرفین قرار دارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به آقای رئیسی رئیس جمهور و ملت ایران تبریک گفت.

وی تداوم گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای را مهم خواند.

دبیرکل سازمان ملل در خصوص زلزله ترکیه و سوریه تاکید کرد: معاون امور انسان دوستانه سازمان ملل عازم سوریه و ترکیه است و سازمان ملل متحد از تمامی ظرفیت خود برای کمک به زلزله زدگان از جمله در سوریه استفاده خواهد کرد.

وی افزود: ما کمک به مردم سوریه را موضوعی کاملا انسانی می‌دانیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در موضوع توافق برای رفع تحریم‌ها نیز تأکید کرد: هیچ گزینه دیگری جز بازگشت همه طرف‌ها به برجام وجود ندارد.

گوترش گفت: من همچنان به حمایت خود از مسیر دیپلماسی و مذاکره تا رسیدن به گام نهایی توافق ادامه می‌دهم.

طرفین در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها و برخی موضوعات مورد علاقه مشترک رایزنی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۶
مقایسه اقتصاد ایران در تحریم با ترکیه (۲۱-۲۰۱۰):

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
تابناک!!!
خودت کامنت مینویسی خودت هم منفی مثبت میزنی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
روابط تجاری مبتنی بر سیستم غربی و تنها دلار کار اشتباهی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
هر روز از رسانه‌های آمریکایی و مقامات آنها اظهارنظرهای متفاوت و ضدونقیض در مورد احیای مذاکرات برجام می‌شنویم. آمریکایی‌ها اول مشخص کنند با خودشان چند چند هستند سپس برای احیای برجام تصمیم بگیرند. اگر هم قصدشان فریب ما است بدانند سخت در اشتباه هستند. ترفندهای آنان برای ایران نخ‌نما شده است.
اسماعیل زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
در روزنامه خواندم یکی از اساتید دانشگاه بعد از چندین سال تدریس در دانشگاه هلند به ایران برگشته و درخواست عضویت به عنوان هیئت علمی دانشگاه خواجه‌نصیر را داشته است. از او پرسیده‌اند در شرایطی که عده‌ای رفتن به اروپا را به ماندن در ایران ترجیح می‌دهند شما چطور به کشور برگشته‌اید؟ ایشان با فهرست کردن هزینه‌های سنگین زندگی در هلند اظهار داشته شرایط زندگی در ایران به مراتب بهتر از اروپا است. عرضم این است که ما مردم عادت داریم همیشه مرغ همسایه را غاز ببینیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ترکیه و امارات به جای اینکه ددمنشی رژیم کودک‌کش علیه فلسطینی‌ها را محکوم کنند عملیات انتقام‌جویانه فلسطینی‌ها را محکوم کردند! آیا این کشورهای اسلامی مدعی دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین هستند؟ به جای محکوم کردن جنایت 70 ساله رژیم جعلی در قتل و غارت فلسطینی‌ها، ملت ستمدیده و مظلوم فلسطینی‌ را محکوم می‌نمایند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
جناب اسماعیل زاده وضعت خیلی توپه . مرد حسابی درآمد هر هلندی بالای دو هزار و پانصد یورو است . درآمد هر ایرانی زیر دویست دلار .
کسی نظری در مورد رفع تحریم رژیم خودکامه اسد نداره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
چرا هست منتهی درکش برای دوستان کدخدا، دیکتاتور آمریکا پرست سخت هست خواستی بگو تا شما را روشن کنم اگر روشنایی بخواهد باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
عملیات‌های اخیر علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان قدس سینه به سینه و نسل به نسل به جوانان فلسطینی‌ منتقل شده و مهار کردنی نیست و ان‌شاءالله با تسلیح جوانان فلسطینی خواب راحت از جباران کودک‌کش گرفته خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ابله
کمک به زلزله زدگان است
که اکثر این مناطق تحت سلطه حکومت مرکزی نیست
بی رحم نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
چرا ،من نظر دارم، شهردار تهران که خانواده اش در سوئیس زندگی می‌کنند به بشار اسد کمک کند.یا فرزندان لاریجانی ها از کالیفورنیا و اروپا کمک بفرستند
وای که چه ارباب خوب و بشر دوستی!!!
تحریم های سوریه برای کمک به مردم بیچاره را لغو کرده
تحریم های ایران هنگام کرونا را هم لغو کرده بود
تحریم برای رسیدن دارو به بیماران پروانه ای و بیماران دیگر در ایران را هم لغو کرده و دیگه هیچ بیماری از کمبود دارو نمی میره
پاسخ ها
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
قوانین‌ حاکم‌ بر دنیا‌ قانون‌ تنازع‌ بقاع‌ است‌ داداش‌ چه انتظاری داری‌ ؟!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
در بحث کمبود دارو مقصر واقعی فقط مسئولین خودمون هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
زمان خاتمی و زلزله بم تحریم ایران لغو شد اما عملا اجازه ارسال کمک نقدی به ایران داده نشد
تنها لوازم اکثرا دست دوم به زلزله زدگان ارسال شد و کمکی برای باز سازی نرسید
با دنیا کنار بیاید حقیقتا تحمل فشار بیشتر رو نداریم
مثل شما هم پولدار نیستیم پس اندازی هم دیگه نداریم
صدقه تون رو نگه دارید برای بچه هاتون استعفا بدید برید کنار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
« دنیا » اسم رمز کدام باند و قشر است ؟
ناشناس
| Denmark |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
حالا باور میکنم واقعا توهم دارید یا شاید هم ترس!
« دنیا » اسم رمز کدام باند و قشر است ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اقدامات آلمانی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعم از پارلمان و مقاماتشان خارج از اصول و مقررات شناخته شده بین‌المللی است. با توجه به پرونده تاریک حقوق بشری آلمان مثل تحویل سلاح‌های کشتار جمعی به رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی و پناه دادن به نیروهای تجزیه‌طلب و تروریست باید آلمانی‌ها پاسخگوی اقدامات نسنجیده خود باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ما که مشکلی با کنار اومدن با دنیا نداریم، اونا قرارداد می نویسن و بعد خودشون پایبند نیستند... مطمئن باش ده بار دیگه هم کنار اونا بشینیم و با اونا کنار بیایم بازم چیزی جز ضرر برا ما نداره. مگه یادتون نیست این گرونی ده برابری دلاری بعد از امضا برجام شروع شد.
واقع بین باشید که اونا نیازی به ایران با ثبات و قدرتمند ندارند و نخواهند داشت و نخواهند گذاشت که نفس بکشی ... همینطور که عراق، ترکیه و مصر هم در باطن نتونستند از چنگ گرو کشی های غربی ها در بیان و به ..جلو حرکت کنند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
تنها راه بهبود شرایط ارتباط مستقیم با آمریکاست. نمیشه توافق برجام باشه ولی بگی شرکتهای آمریکایی نباشن.چه خوشمون بیاد چه نیاد آمریکا یعنی تمام دنیا.
برخی گاوهای شیرده آمریکا کاملا ناشناخته هستند، اعتماد نکنید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اسمت کارگر مظلومه کل کشورها رو گاو شیرده میدونی.
اگر سرپرست کارگاه بشی از روسیه بدتری
دکترین جمهوری اسلامی ایران
افزایش تحریم ها و ارتباط بیشتر با کشورهای مثل چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
بابا وقتی یک آقازاده 30 تا کشتی داره که باهاش نفت می بره چین و درآمدهای میلیون دلاری دارند چرا باید تحریم حذف بشه. من باشم هرکی حرف از ارتباط با آمریکا بزنه می گم خونش مباح است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
من تا الان فکر می کردم آمریکا خودش ایران را تحریم کرده و هرکس با ایران کار کند هم شاخ و شونه می کشد فقط به خاطر اینکه دستور آنها را اجابت نمی کند یا اجازه نمی‌دهد نقشه شیطانی خود را در ایران و جهان بیشتر از این اجرا کند ولی با این نظر باید برعکس فکر کنم ایران خودش را تحریم کرده!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
دکترین ایران تعامل با همه کشور های رسمی است اما به صورت برد بر و با احترام متقابل نه از سر زور و با دخالت های بیجا
هر ملتی باید طی فرایندی‌ ابدیده‌ و محکم و هوشیار و زرنگ‌ بشه‌ تا در دنیا روی پای خودش بایسته‌ و دنیا روش حساب بکنه‌ و نتونه‌ حقشو‌ پامال بکنه‌ !
کس نخارد‌ پشت من جز ناخن‌ .....!
سیاست های بایدن همان سیاست های دولت ترامپ است در عمل با صدور قطع نامه های جعلی بر تعداد تحریم ها می افزایند و بعد لفاظی می کنند که ما موافق برجام هستیم و ایران مانع توافق است و با گفته های پوپولیستی (عوام فریبانه) سعی در فریب افکار عمومی سایر کشورها دارند و تنها دلیل این سیاسی کاری ها، هراسشان از شکل گیری قدرتی نوظهور، پیشرفته، مستقل و خودکفا در خاورمیانه (مرکز نفت و گاز دنیا) است و متاسفانه تروئیکای اروپایی هم چون ذی نفع هستند حمایت می کنند، این کشورهای به ظاهر مدافع حقوق بشر و در حقیقت مدافع حقوق منافع می خواهند کشورهای منطقه را "بله قربان، چشم قربان" نگاه دارند تا راحتتر منابع خدادادی شان (نفت و گاز و ...) را چپاول کنند ولی اگر کشورهای منطقه بیدار شوند و راه پیشرفت و ترقی را در پیش بگیرند آن گاه خواهند فهمید که با این حجم نفت و گازی که روزانه توسط آمریکا و تروئیکای اروپا، مفت خری می شود چه استفاده های زیادی در صنعت می شود کرد، نفتی که با هر بشکه اش می توان استفاده صد مرتبه به صرفه تری در تولید فراورده های پتروشیمی و ... کرد تا این که آن را مفت به بیگانه بفروشند ولی لازمه آن پیشرفت، بومی سازی و ... است که متاسفانه برخی از کشورهای منطقه به دلیل وابستگی شان از آن غافل شده اند، باید به این کشورها متذکر شد که آمریکا و تروئیکای اروپایی اش فقط و فقط به دلیل غارت نفت و گازتان امروز با شما عکس یادگاری می گیرند و فردای آینده اگر پیشرفت و بومی سازی نکردید و ذخایر گاز و نفتتان تمام شد رهایتان خواهند کرد و هیچ جوابی برای آینده گانتان نخواهید داشت، ضمن این که با این " بله قربان، چشم قربان هایتان" در برابر بیگانه، آنها را وقیح کرده اید تا جایی که امروز با وقاحت کامل و با صدور قطع نامه های جعلی و تهدید به جنگ و تحریم، جلوی رشد کشورهایی را که می خواهند مستقل، خودکفا و پیشرفته باشند را گرفته اند، لطفا کمی به خود بیایید و
البته ما که راه استقلال، پیشرفت و بومی سازی را در پیش گرفته ایم نباید به این کشورهای وابسته توجهی داشته باشیم و تنها راه حل در خنثی کردن نقشه های شوم بیگانه؛ مقاومت در برابر سیاست های غلط آنها و صد البته پیشرفت و فراگیری علوم مدرن دنیا در تمام زمینه ها ( دفاعی، صنعتی، پزشکی و ...) است که اگر این دو مهم به حقیقت پیوست خودشان در آینده نزدیک مجبور خواهند بود این دست و پا زدن های بی خود را کنار گذاشته و حضور مقتدرانه ایران بزرگ را در منطقه و فرا منطقه بپذیرند.
شرکت برق قبضهای تابستون رو باطل کرده، محاسبه رو عوض کرده و این ماه به عنوان بدهی تو قبض اورده برای چی پیگیری اینکار غیر قانونی رو نمی کنید؟ اینجوری باشه قبضهای سالهای قبل رو هم باطل می کنند امسال ازمون پولش رو می گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ربطی به اینجا نداره آخه
شده اید بستری برای سوءاستفاده کشورهای عربی، غربی و اسرائیل
بعد نشستید و فقط شعار میدید
مگه آقازاده ها می زارن تحریم ها برداشته بشه
الان آمریکا نمی خواد مذاکره کنه ایران میگه مذاکره، وقتی هم که آمریکا بگه مذاکره ، ایران میگه نه
سهم مردم از این بحث های مذاکره‌ای افزایش تورم و قیمت افسار گسیخته ارز هست
یک زمانی برجام کاملا در دسترس بود و دنیا برای برجام به ایران التماس می کرد الان ما برای برجام به همه دنیا التماس می کنیم. حتی به کشور کوچکی همانند قطر. بلمه وقتی بجای طریف کار کشته کسی میاد که الفبای سیاست را نمی داند همین می شود.
بازهم منتشر نکردید که گفتم ناقض ترین حقوق بشر و ضد انسانی ترین کشور هم خودش می‌داند تحریم هایش علیه مردم هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل