بازدید 2109

دشمنان نمی‌توانند اهالی هنر را از انقلاب جدا کنند

معاون رئیس‌جمهور گفت: غالب هنرمندان کشور به ایران عزیز و آرمان های انقلاب اسلامی متعهد هستند و دشمنان نمی توانند اهالی هنر و فرهنگ را از انقلاب و مردم جدا کنند.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹ 10 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی در دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان خراسان شمالی، این استان را دیار مردمان مومن ، انقلابی و دارای بصیرت و بینش بالا و تعلق خاطر به امام راحل و رهبری عزیز توصیف کرد و گفت: استان خراسان شمالی که به تعبیر زیبای رهبری گنجینه‌ معرفتها است از ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی سرشاری برخوردار است و ارتقای زیرساخت های فرهنگی استان و تقویت اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری سبب رونق و شکوفایی شاخص های فرهنگی استان می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در زمان مسئولیت در وزارت ارشاد با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در اواخر دولت نهم مبنی بر رفع مظلومیت از چهره‌ فرهنگ ، این حوزه مورد توجه ویژه قرار گرفت و در ۳۱ سفر استانی کارگروه فرهنگ و هنر قبل از جلسات دولت با حضور مدیران ارشد فرهنگی کشور و استان تشکیل شد که منجر به تصمیمات اساسی برای توسعه زیرساخت های عمرانی، تامین امکانات و نیز اختصاص اعتبارات قابل ملاحظه برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاهها و جشنواره ها و تکریم مشاهیر و مفاخر ایران زمین شد و با رویکرد فرهنگی و جهادی دولت سیزدهم امیدواریم با بهبود اوضاع اقتصادی توجه به فرهنگ بیش از پیش شود.

وی با اشاره به اهتمام رئیس‌جمهور به مباحث و برنامه های فرهنگی گفت: دولت آیت الله رئیسی در شرایطی کار را شروع کرد که حتی منابع کافی برای پرداخت حقوق کارکنان در اختیار نداشت و طرح‌ها و پروژه‌های بی شماری بصورت نیمه تمام، سالها معطل مانده بود لذا تمرکز و اولویت دولت در سال اول به ساماندهی و گره گشایی از گرفتاری‌های روزمره مردم معطوف شد و اینک شاهد تحرک و پویایی بیشتر در حوزه فرهنگ هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر این‌که «غالب هنرمندان کشور به ایران عزیز و آرمان های انقلاب اسلامی متعهد هستند»، تصریح کرد: دشمنان نمی توانند اهالی هنر و فرهنگ را از انقلاب و مردم جدا کنند و فضاسازی عده ای در مورد تحریم جشنواره فجر، خللی در عزم و اراده مدیران و بدنه‌ی خانواده بزرگ سینما که عاشق کشورشان هستند و دل در گرو این آب و خاک دارند، ایجاد نکرد و تجربه فتنه سال ۸۸ ثابت کرد که مقابله با نظام مردمی و انقلابی هر چند به پشوانه سردمداران غرب و گروهکهای معاند ره به جایی نخواهد برد و به سرانجام نخواهد رسید.

حسینی در ادامه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات فرهنگی در سطح کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: عدالت از شعارهای ماندگار و اساسی انقلاب اسلامی است و بر این اساس باید مناطق گوناگون کشور از امکانات فرهنگی مناسب برخوردار باشند تا شرایط عادلانه برای شکوفایی استعداد ها و ظرفیتهای فرهنگی در جای جای کشور فراهم شود.

معاون رئیس جمهور حضور و مشارکت مردم در فعالیت های فرهنگی و هنری را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: فعالیتهای مردمی در قالب موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی که با انگیزه و استمرار توام باشد باعث رونق و شکوفایی روزافزون تولیدات فرهنگی و هنری می شود، لذا حمایت از این گروهها و سمن ها همواره باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به تاثیر هنر در فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم متعالی گفت: در قالب هنر می توان بسیاری از مفاهیم و مضامین بلند و تعالی بخش را به افکار عمومی انتقال داد و اقدامات مثبت و تاثیرگذاری را در جامعه رقم زد.معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اگر اهالی فرهنگ و هنر در مسیر منافع ملی و اصول و ارزشهای اصیل ایرانی و اسلامی فعالیت کنند، به یاری خداوند آثار ماندگار و اثربخشی تولید خواهند کرد و مردم و مسئولان نیز قدردان زحمات آنان خواهند بود. در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گزارشی از ظرفیت های استان در حوزه فرهنگ و هنر و برنامه‌های در دست اقدام ارائه کرد. همچنین اساتید و نمایندگان جامعه خوشنویسی ، سینما، تئاتر ، هنرهای تجسمی، موسیقی و موسسات قرآنی استان در سخنانی دغدغه ها و پیشنهاداتی در حوزه فعالیت خود با وی معاون پارلمانی رئیس جمهور در میان گذاشتند.

حسینی همچنین پانزدهمین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر را افتتاح و از آثار ارائه شده در این نمایشگاه بازدید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم