بازدید 9246
با تحولات منطقه و جهان

اعلام سفر ابرهیم رئیسی به چین / رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها / تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین/ بازگشایی گذرگاه مرزی ترکیه و ارمنستان پس از ۳۵ سال

اعلام سفر ابرهیم رئیسی به چین، رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها، تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین، بازگشایی گذرگاه مرزی ترکیه و ارمنستان پس از ۳۵ سال و تظاهرات علیه نتانیاهو برای ششمین هفته پیاپی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 12 February 2023

اعلام سفر ابرهیم رئیسی به چین/ رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین/ بازگشایی گذرگاه مرزی ترکیه و ارمنستان بعد از 35 سال

بین الملل تابناک: اعلام سفر ابرهیم رئیسی به چین، رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها، تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین، بازگشایی گذرگاه مرزی ترکیه و ارمنستان پس از ۳۵ سال و تظاهرات علیه نتانیاهو برای ششمین هفته پیاپی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام سفر ابرهیم رئیسی به چین

امروز (یکشنبه) وزارت امور خارجه چین، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در سفری دو روزه از روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن ماه) تا پنجشنبه (۲۷ بهمن ماه) به دعوت «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین، به چین سفر خواهد کرد.

سفر رئیس‌جمهور ایران به چین در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این در آذر ماه سال جاری میلادی، «هو چون هوا» معاون نخست‌وزیر چین نیز به ایران سفر کرده بود و مقام‌های پکن بر دوستی دو کشور چین و ایران تأکید کردند.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص توضیح داد: «چین و ایران روابط دوستانه سنتی دارند و این، انتخاب مشترک هر دو طرف برای تحکیم و توسعه مشارکت راهبردی جامع چین و ایران است.»

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کنند، در روابط دو جانبه چین و ایران اخلال ایجاد کنند و خود مقام های آمریکایی نیز به این امر اعتراف کرده‌اند.

در همین راستا، چندی پیش، «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد که واشنگتن به تلاش‌ها برای اعمال فشار به چین به منظور متوقف کردن خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.

رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق، روز شنبه ۲۲ بهمن ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در تماس تلفنی فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و حسین امیرعبداللهیان، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اعلام سفر ابرهیم رئیسی به چین/ رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین/ بازگشایی گذرگاه مرزی ترکیه و ارمنستان بعد از 35 سال

طرفین همچنین در خصوص گام‌های مرتبط با توافق برای رفع تحریم‌ها رایزنی کردند.

وزیر خارجه عراق همچنین از حسین امیرعبداللهیان یرای سفر به بغداد دعوت کرد.

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به تازگی نیز در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل گفت که سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در دستورکار ایران و این سازمان قرار دارد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین

پس از آنکه "بالون جاسوسی" چینی توسط آمریکا نابود شد، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی علیه چین از جمله شش شرکتی که با برنامه تجسسی این کشور در ارتباط بودند، وضع کرد.

به گزارش راشا تودی، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نهادها به دلیل حمایت از تلاش‌های مدرن‌سازی نظامی چین به خصوص آن‌هایی که با برنامه‌های هوافضای این کشور در ارتباط بوده‌اند، در لیست سیاه قرار گرفتند. این تحریم‌ها شامل کشتی‌های هوایی، بالون‌ها و مواردی از این دست است که در امور "اطلاعاتی و تجسسی" پکن استفاده می‌شوند.

اعلام سفر ابرهیم رئیسی به چین/ رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین/ بازگشایی گذرگاه مرزی ترکیه و ارمنستان بعد از 35 سال

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به این محدودیت‌های جدید، خرید فناوری‌های آمریکایی برای این شرکت‌های تحریم‌شده چینی دشوارتر خواهد شد. همچنین از جمله نهادهای تحریم‌شده می‌توان به «فناوری هوافضای پکن نانجینگ» و یک «موسسه تحقیقاتی شرکت گروه فناوری الکترونیک چین» اشاره کرد.

«آلن استوز» معاون وزیر بازرگانی آمریکا در امور صنعتی و امنیتی با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: استفاده چین از بالون‌های با ارتفاع بالا، حاکمیت ما را نقض و امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را تهدید می‌کند. این تحریم‌ها صراحتا نشان می‌دهند، نهادهایی که به دنبال تضعیف امنیت ملی آمریکا باشند، از دسترسی به فناوری‌های آمریکایی منع خواهند شد.

همچنین وزارت امور خارجه چین ضمن بیان اینکه "پکن هرگز حاکمیت هیچ کشوری را نقض نکرده است"، اعلام کرد: برخی سیاستمداران آمریکایی و رسانه‌ها این اتفاق را "بزرگ و غلوآمیز" نشان داده‌اند و از آن به عنوان بهانه‌ای برای "حمله و رسوایی چین" استفاده می‌کنند.

ابتدا پنتاگون از رویت نخستین بالون جاسوسی چینی بر فراز مونتانا خبر داد. سپس پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که دومین بالون جاسوسی چینی، این بار بر فراز آمریکای لاتین دیده شد. پیشتر پکن اعلام کرده بود، بالون اول که بر فراز آمریکا دیده شد، "ماهیت غیر نظامی" داشته و برای "تحقیقات علمی" استفاده می‌شد. پس از این اتفاق، جنگنده‌های آمریکایی، بالون چینی را که بر فراز سواحل کارولینای جنوبی در حال پرواز بود، ساقط کردند. پنتاگون در راستای این اقدام تاکید کرد، این بالون جاسوسی چین را با موشک هوا به هوا که از جنگنده اف-۲۲ شلیک شد، منهدم کرده است. علاوه بر این، یک مقام آمریکایی دیروز اعلام کرد، یک جنگنده اف-۲۲ این کشور "پرنده ناشناسی" را در آسمان آلاسکا ساقط کرده است.

بازگشایی گذرگاه مرزی ترکیه و ارمنستان بعد از ۳۵ سال

برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته گذرگاه مرزی ارمنستان و ترکیه بازگشایی و محموله کمک های بشردوستانه مردم ارمنستان راهی مناطق زلزله زده شد.

تارنمای خبرگزاری آناتولی روز شنبه خبر داد که ترکیه در سال ۱۹۸۸ از طریق گذرگاه مرزی آلیکان کمک های بشردوستانه ای را برای مردم زلزله زده ارمنستان ارسال کرده بود و امروز با عبور پنج کامیون حامل آب آشامیدنی و موادغذایی، آمد و شد از این مسیر از سر گرفته شد.

اعلام سفر ابرهیم رئیسی به چین/ رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین/ بازگشایی گذرگاه مرزی ترکیه و ارمنستان بعد از 35 سال

سردار کیلیچ، نماینده ویژه آنکارا در امور عادی سازی روابط با ارمنستان در توییتی از مقام های ذی ربط ارمنستانی تشکر کرد و نوشت: کمک سخاوتمندانه مردم ارمنستان را همیشه به یاد خواهم داشت.

تظاهرات علیه نتانیاهو برای ششمین هفته پی در پی 

منابع رسانه‌ای از تظاهرات ده‌ها هزار صهیونیست علیه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی و درخواست برای کناره گیری نخست‌وزیر اسرائیل در اراضی اشغالی خبر دادند.

شبکه عبری زبان «کان» در این باره گزارش داد که بیش از ۱۱۵ هزار معترض اسرائیلی در شهرهای مختلف علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

تظاهرات هفتگی علیه نتانیاهو که شنبه شب هر هفته برگزار می‌شود، برای ششمین هفته پی در پی در شهرهای تل‌آویو، حیفا و «بئر السبع» در جنوب اراضی اشغالی برگزار شد.

اعلام سفر ابرهیم رئیسی به چین/ رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین/ بازگشایی گذرگاه مرزی ترکیه و ارمنستان بعد از 35 سال

طبق این گزارش، همزمان با حضور اسرائیلی‌ها در خیابان‌ها، پلیس این رژیم نیز برخی از میادین و خیابان‌های اصلی را بست.

معترضان اسرائیلی در این تظاهرات خواستار کناره گیری بنیامین نتانیاهو به دلیل متهم بودنش به فساد در چند پرونده شدند.

معترضان همچنین شعارهایی را علیه طرح اصلاحات قضایی مطرح شده توسط کابینه نتانیاهو سر دادند.

طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل پس از آنکه توسط یاریو لوین، وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو مطرح شد، انتقادهای گسترده‌ای‌ را به ویژه از سمت مخالفان به همراه داشت و تا جایی که منجر به برگزاری تظاهرات طی چندین هفته در تل‌آویو شد.

هدف از این طرحی که لوین مطرح کرده، کنترل کامل دولت بر انتصاب قضات از جمله دادگاه عالی است و قدرت این دادگاه را برای لغو قوانین به شدت محدود می‌کند و کنست را قادر می‌سازد، دوباره تنها با اکثریت ۶۱ رای قوانینی که دادگاه لغو کرده، دوباره تصویب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۳
!

دوباره اول هفته شد و با وجود عوض شدن رئیس بانک مرکزی دلار داره رکورد میزنه و باز اخبار نخ نما که همین فردا دوباره مذاکرات برجام شروع میشه داره تبلیغ میشه. احتمالا دو روز بعد هم دهها باره خبر ازاد شدن ۷ میلیارد دلار کره جنوبی تیتر میشه ولی غافل از انکه این داستانها را زمستان سخت و شکست پوتین در اکراین با خود برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
سفر الان رئیس جمهور به چین حماقته. چند هزار نفر مسلمان الان زیر آوارند ایشون تشریف میبرند جایی که اصلا داشتن اعتقاد دینی جرم محسوب میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
چقدر بعضی از رسانه های ناراحت می شوند وقتی مشکلی بوجود می اید. نزدیک است دق کنند.
شما نذاشتید که چین در ایران سرمایه گذاری کنه چینیا رفتن سمت کشورهای حوضه خلیج فارس از اول نظام هم رابط رابا غربی ها قطع کردید هم با جاهای دیگه به راحتی چهارتا رسانه خارجی فریبتون میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
کی نذاشت که چینی ها در ایران سرمایه گذاری کنند؟؟ اونها همیشه پروژه ها رو نصف و نیمه رها میکنن و میرن
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
منظورت زیمنس و پژو و رنو و توتال یا ارباس و انی و دنیلی و .... هست ! عههههه اینا که همشون شرکتهای غرب هستن !!!!!
آفرين به ارمنستان ، خدايا شكر كه انسانيت و نوعدوستى هنوز در بين نوع بشر زنده است.
یعنی چرا دولت امریکا خواسته اش را بر ملت ها تحمیل کند؟ پس ازادی بیام می شود، تجارت را که دولت امریکا معلوم می کند کی با کی تجارت کند و گرنه تحریم.
فک کن آنجلینا جولی پیام می دهد ملت ها کمک کنند به ترکیه و سوریه؟ ولی بازیگرای ما دنبال تحریم سنیما و جشنواره هستند و هرچی که بنفع شان نباشد هستند. سطح فکر را نگاه کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
ژست روشنفکری و انسان دوستی که دیگه نگو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
حالا بعدا مفصل برای خودت توضیح بده که تحریم جشنواره چه ربطی به دعوت به کارهای انسان دوستانه داره؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
بازیگران و ورزشکارهای ما هم پیشقدم شدند.در مرحله اول هم حساب کریم باقری را برای کمک های مردمی مسدود کردند.فکر شده حرف بزن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
سلبریتی های ما هم خواستند به زلزه زدگان خوی کمک کنند اما مسئولین دولت محبوب آقای رییسی اجازه ندادند! ماجرای بستن حساب بانکی کریم باقری را نشنیده اید؟
چین فک می کند امریکا اجازه می دهد به وسط بازی اش ادامه دهد بذار از شر روسیه خلاص شود، نوبت چین است.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
آمریکا و روسیه و چین با هم متحد هستند شما نگران خودت باش.
وضع تحریم از طرف آمریکا به دلیل بادکنک تحقیقات هواشناسی چینی بر فراز مرزهای این کشور، سیاسی کاری و تنها به دلیل قطب محوری چین در بدست گرفتن بخش وسیعی از بازارهای جهانی است، آمریکا به جای این که رقابت سالم کند سعی دارد با ابزار تحریم جلوی رشد و پیشرفت سایر کشورها را بگیرد که سیاستی غلط، پوسیده و نخ نما شده است.
آمریکا در برابر ایران هم همین سیاستی را در پیش گرفته که در برابر چین و تنها دلیل آن حرکت سریع قطار ترقی و پیشرفت کشور در تکنولوژی های روز دنیا از صنعت گرفته ( پتروشیمی، فولاد و ...) تا دفاعی (موشکی، پهپادی، پرتاب ماهواره و ...)، پزشکی ( تولید رادیو دارو و ...) و ... است، آنها از ایجاد قدرت های نوظهوری چون ایران که سرشار از ثروت های خدادادی است هراس دارند به همین دلیل روی به ابزار تحریمی آورده اند در حالی که خود بارها عنوان داشته اند تحریم ها، بی اثر بوده و در چنین شرایطی تنها راه مقابله با این سیاست غلط آنها، مقاومت، پیشرفت و بومی سازی است و حتی اگر بخواهند این رویه غلط را ادامه دهند باید در مناسبات تجاری و مالی نگاهمان از غرب به شرق تغییر کند و روابط دیپلماتیک و تجاری مان را با کشورهای همسایه و آسیایی از قبیل؛ عراق ، قطر، چین، روسیه، هند و کره جنوبی و ... گسترش دهیم تا اهرم فشاری آنها را خنثی کرده تا فردای آینده هم اگر بخواهند مذاکره کنند با منطق و گفتگوی متقابل وارد مذاکره شوند آن هم مذاکراتی که نتیجه عملی آن کاملا مشهود باشد و نیرنگ و فریب کاری سیاسی را کنار بگذارند.
معمولا این سفرها از مدت ها قبل برنامه ریزی میشه.چطور یکدفعه این سفر چین پیش اومده که سفر به بوشهرش رو کنسل کرده؟!
گر سیاست مداران پیله نکنند کافر و مسلمان در همسایگی هم در صلح و صفا زندگی می کنند. و کاری به کار هم نخواهند داشت
مغز آدماي بيكار لانه شيطان است، قشر بيكار و مفت خور در همه جا و همه مذاهب در طول تاريخ عامل فتنه، جنگ، فقر،فساد، ظلم و مصيبت و ... بوده ، هست و خواهد بود.
رئیس جمهور فکر میکند و سفر میرود ، مثل سفرهای استانی نباشه بی حاصل
جناب آقای رئیس جمهور چین بزرگترین شریک تجاری امریکاس ، بورس چین با بورس نیویورک همپوشانی دارد ، اژدها راه گشا نیست
شاید دنبال طلب ایران می رود ولی چین موضع خود را روشن کرده کاری نمی کنند که توافقاتشان با حوزه خلیج فارس بهم بخورد آنها بجای دخالت در دیگر کشورها فکر منافع خودشان اند .
بهترین کار میکنه خدا کنه شرکت های چینی کل کشور بگیرند تولید کنندگان بی انصاف ایران این روز ها قیمت هم نمی دهند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار