بازدید 10090
۹

شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمانشاه گفت: طی روزهای اخیر شایعه‌ای مبنی بر وجود جیوه قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی در فضای مجازی منتشرشده که از اساس کذب است.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 12 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرهنگ «علی کسانی» روز یکشنبه در تشریح این خبر گفت: پیامی با موضوع «توی این چرخ‌خیاطی‌های خیلی قدیمی ماده‌ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومان قیمت داره این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد داره و خیلیم سمی و خطرناکه… این ماده بجز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقیه بالای ۵۰، ۶۰ سال پیشم موجوده » در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است و متأسفانه این خبر موجب تشویش اذهان عمومی در میان کاربران فضای سایبری شده و این احتمال وجود دارد این موضوع دست‌مایه کلاه‌برداری افراد سودجو قرار بگیرد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: انتشار آگهی جعلی مبنی فروش چرخ‌خیاطی قدیمی یا معیوب باقیمت پایین از جمله مواردی است که می‌تواند برای کلاه‌برداری مورد استفاده قرار بگیرد.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: داستان جیوه قرمز اسرارآمیز داستانی قدیمی بوده که هر از چند گاهی با عنوانی چون وجود در لانه خفاش یا چرخ‌خیاطی‌های قدیمی و مومیایی‌های مصر باستان منتشر می‌شود اما نکته اصلی این است که چنین ماده‌ای اصلاً وجود خارجی ندارد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با تأکید بر کذب بودن خبر مذکور افزود: اخبار جعلی، اخباری هستند که‌موجی از ناامنی روانی در بین کاربران فضای سایبری و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب را رقم می‌زنند؛ افرادی که این شایعات را ایجاد می‌کنند با نیات مختلف از جمله افزایش بازدید صفحه یا تخریب رقیب موردنظر یا تشویش اذهان عمومی و غیره اقدام به نشر اخبار کذب و جعلی می‌کنند.

سرهنگ کسانی در پایان اعلام کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و موارد مشکوک را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
دو چرخ خیاطی قدیمی فرسوده دارم که مفت نمی ارزد ولی مفت می فروشم فقط یک میلیارد تومان
سلام. بالاخره وجود دارد خیلی خطرناک است و سمی یا اصلا وجود خارجی ندارد.
ملت مفتخوری که همیشه دنبال پول مفت بدون زحمتند
جیوه قرمز معمولا اکسید جیوه است که برای پوشش آئینه در آئینه کاری استفاده می شود و گرنه جیوه در دمای معمولی مایعی بی رنگ و سمی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
جیوه بی رنگ نیست بلکه نقره ای رنگ هست و درست فرمودید، بسیار سمی، تنها ترکیب جیوه که قرمز هست همین اکسید جیوه هست که البته نوع سیاه رنگ هم داره.قیمتی هم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
دانشمند عزیز! جیوه بیرنگ نیست بلکه رنگ نقره ای دارد
tabatabai
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
ازین بیرنگا دارم داخل شیشه است از سال 1350 دارمش اون زمان داداشم برام مواد شیمیایی میگرفت یک کارگاه کوچک داشتیم کارهای الکترونیکی یادش بخیر منم نگهش داشتم یادگاری دوران بچگی
مردم ما هم که همیشه آماده قبول این جور خرافات هستند.
جیوه قرمز در پشت برخی آینه های قدیمی وجود دارد. اگر دقت کرده باشید برخی آینه های قدیمی پشتشان مایل به قرمز است که همان جیوه قرمز محسوب میشود. این آینه ها هم قیمتهای فضایی دارند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل