بازدید 9997

برنج صدری چیست؟

کد خبر: ۱۱۶۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 12 February 2023

برنج صدری چیست؟

برنج صدری یکی از انواع بسیار مرغوب برنج ایرانی است که قدمت بسیار زیادی دارد. برای این که بتوانید خریدی عالی از این نوع برنج داشته باشید، نیاز است تا آن را به خوبی بشناسید‌. پس در این مقاله با ما همراه باشید.( ما سعی کردیم در این مقاله از مرجع معتبر برنج در ایران یعنی فروشگاه برنج جوانه صدرا محتوا را جمع آوری کنیم)

با برنج صدری و ویژگی های آن بیشتر آشنا شویم

برنج صدری همان طور که بیان کردیم یکی از بهترین انواع برنج ایرانی است. معمولا این برنج برای اینکه بهتر شناخته شود به سه دسته دم سیاه، دم قرمز و دم زرد تقسیم می شود. این برنج کشت شمال ایران و استان های گیلان، گلستان و مازندران است‌.‌ البته بهتر است بگوییم که خاستگاه این برنج در ابتدا هندوستان بوده که توسط ناصرالدین شاه وارد ایران شده است.

پس این برنج از قدمت بالایی برخوردار است. ممکن است ترکیب این برنج با هاشمی و انواع دیگر را نیز دیده باشید که این نیز می تواند از انواع دیگر این برنج باشد. البته ترکیب از ابتدا و در زمان بذرپاشی انجام می شود. برنج صدری پخت بسیار عالی دارد و دانه آن بلند است. عطر برنج چه در هنگام پخت و چه به صورت خام زیاد است.

چطور می توان برنح صدری را تشخیص داد؟

برای خرید برنج صدری نیاز است تا آن را به خوبی بشناسیم پس در این جا روش های تشخیص این برنج را نام می بریم:

  • عطر برنج صدری بالاست پس مقداری از برنج را کف دست خود ریخته و عطر را استشمام کنید.
  • برنج صدری معمولا کشیده است و عرض کمی دارد. رنگ آن نیز بیشتر اوقات استخوانی است.
  • بعد از پختن برنج زیاد قد می کشد.
  • اگر چند دانه از برنج را با دست به یکدیگر بمالید چربی برنج باید احساس شود.
  • برنج باید همیشه تازه بوده و نه خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد.

برنج صدری را چطور بپزیم؟

برنج صدری مانند دیگر برنج های ایرانی پخته شده و هم می توان آن را دم داده و هم به صورت کته درست کرد. البته به علت  اینکه برنج زود نرم می شود، بهتر است مدت زمان خیس کردن و دم کشیدن آن کمی کوتاه تر باشد. با این حال این برنج راحت پخته شده و خوش هضم است.

برنج صدری چیست؟

خرید انواع برنج های صدری

بعد از آشنایی با این نوع از برنج نوبت به خرید آن می رسد. برای خرید ابتدا باید تشخیص برنج را به خوبی آموخته باشیم. سپس خرید را از فروشگاه های معتبر که بسته بندی های استاندارد دارند، انجام دهیم. البته امکان خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین معتبر نیز فراهم شده است که انواع برنج های صدری عالی را در اختیار شما می گذارد.

سخن پایانی

برنج صدری یکی از بهترین برنج های ایرانی در بازار است که انواع مختلفی دارد. برای خرید این برنج کافی است که با روش های تشخیص آن آشنا شده و سپس از فروشگاه های معتبر آنلاین یا حضوری آن را خریداری کنیم.

پیشنهاد ما به شما فروشگاه برنج جوانه صدرا می‌باشد. شما در این فروشگاه می‌توانید قیمت انواع برنج ایرانی را استعلام بگیرید و در نهایت اقدام به خرید برنج مدنظر خود کنید. قمیت انواع برنج در این فروشگاه از فروشگاه های برنج دیگر مناسب تر است. به طور مثال قیمت برنج عنبربو در جوانه صدرا بسیار مناسب تر از فروشگاه های دیگر است. یا برنج طارم هاشمی و ....

امیدواریم که این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل