بازدید 5377
۶

ژاپن ۵۰۰ موشک کروز تاماهاوک از آمریکا خریداری می‌کند

ژاپن در راستای تقویت توان نظامی خود در رقت با چین و کره شمالی قصد دارد حدود ۵۰۰ موشک کروز تاماهاوک از آمریکا خریداری کند.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ 14 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری کیودو، یک منبع آگاه دوشنبه گفت که توکیو در نظر دارد این موشک‌های دوربرد ساخت آمریکا را هر چه زودتر عملیاتی کند تا از این طریق توافق بازدارندگی خود را در برابر تهدیدهای نظامی فزاینده چین و کره شمالی افزایش دهد.

ژاپن در پیش‌نویس بودجه خود برای سال مالی ۲۰۲۳ حدود ۱.۶ میلیارد دلار برای خرید تاماهاوک اختصاص داد.

به گفته این منبع که نامش فاش نشده است، دولت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن می‌خواهد مشاوره‌هایی با آمریکا انجام دهد تا انتقال این موشک‌ها به ژاپن که برای سال ۲۰۲۶ تعیین شده است، زودتر انجام شود.

وی افزود، هر چند تعداد دقیق این موشک‌ها اعلام نشده است اما دولت ژاپن خرید حدود ۵۰۰ موشک تاماهاوک را بررسی می‌کند.

این منبع آگاه گفت که ژاپن خواهان خرید آخرین مدل موشک‌های کروز است که در نیروی دریایی آمریکا نیز به کار گرفته شده است و نیروی دریای ژاپن هم به کمک سامانه ناوشکن «ایجیس» می‌تواند آنها را شلیک کند.

دولت ژاپن در سه سند دفاعی که ماه دسامبر آنها را به‌روزرسانی کرد، وعده داد «قابلیت‌های ضدحمله» خود را تقویت کند.

در این سندها تاکید شده است که ژاپن تا زمانی که موشک‌های ساخت خود را توسعه دهد از موشک‌های تاماهاوک برای افزایش قابلیت‌های ضدحمله خود استفاده خواهد کرد.

کیشیدا ماه گذشته در سفر به واشنگتن با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار و تاکید کرد که ژاپن از موشک‌های تاماهاوک استفاده خواهد کرد. بایدن از این طرح کیشیدا حمایت کرد.

آمریکا در جنگ اول خلیج فارس ۱۹۹۱ و جنگ عراق ۲۰۰۳ از تاماهاوک استفاده کرد. این موشک‌ها حدود یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر برد دارند و می‌تواند از ژاپن، سواحل چین را هدف قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ژاپن باید بداند پول امنیت نمی آورد
خرد و عقل امنیت می آورد بجای خرید موشک و هواپیما و... کافیست از استعماری امریکا خارج شوید و بعنوان یک کشور آزاد هیچ نیازی هم به دشمنی با کشوری نداشته باشید
اگر کره شمالی و روسیه را دشمن خود میداند باید بداند انها با امریکا دشمنی دارند اگر شما پای امریکا را از کشورتان کوتاه کنید دشمنی به دوستی تبدیل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ژاپن هنوز گرفتار کاپیتولاسیون است و حتی حق محاکمه سربازان آدمکش آمریکایی که در پایگاههای متعدد ژاپن مستقر هستند را هم ندارد
بودجه نظامی سنگینش نیز تنها با اجازه آمریکا مصرف می شود
ژاپن هنوز اختیاری از خود ندارد
کجایند آنهای که میگفتن دنیای امروز دنیای گفتگوست و ژاپن و آلمان را مثال میزدند ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
یه کشور گل و بلبل به نام کره شمالی کنار دستشه ، احتیاط واجبه
بیچاره ژاپن هنوز فکر میکنه که پول امنیت میاره
به نظر من ژاپن بجای هزینه برای امنیت یه کمی عقل خودش را بکاربیاندازد مشکل امنیتش حل میشود فقط کافیست بداند کره شمال و روسیه با امریکا دشمنی دارند نه با ژاپن !!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل