بازدید 10152

هشدار هواشناسی نسبت به توفانی شدن آب‌های جنوب کشور

کد خبر: ۱۱۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 14 February 2023

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، افزایش ارتفاع امواج و توفانی شدن خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید شمال‌غربی و توفانی شدن دریا از پنجشنبه ( ۲۷ بهمن) تا دوشنبه ( اول اسفند) پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جوی روز پنجشنبه به‌صورت وزش باد حداکثر ۳۴ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۱تا ۱.۵ متر و در فراسواحل تا ۲تا۳ متر، جمعه به صورت وزش باد حداکثر ۴۰ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ تا ۲ متر و در فراسواحل تا ۲.۵ تا۳.۵ متر ، شنبه وزش باد حداکثر ۳۴ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و در فراساحل ۲تا۳ متر، یکشنبه و دوشنبه نیز وزش باد حداکثر ۳۲ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا۲.۵ متر مورد انتظار است.

این شرایط جوی روز پنجشنبه در نواحی شمالی و مرکزی و شرقی استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و دوشنبه درناحیه ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود. بر اثر این مخاطره غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این مخاطره اجتناب از عملیات تفریحی، غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل را توصیه می‌کند.

گفتنی است که در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل