بازدید 12918

دیدار ابراهیم رئیسی با رئیس جمهور چین در پکن/ شی جین پینگ: همکاری با ایران به صورت تزلزل ناپذیری ادامه دارد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، روز گذشته با دعوت دولت چین در صدر هیاتی عالی رتبه از مقامات کشورمان به پکن سفر و امروز با شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین  شب گذشته دوشنبه (۱۳ فوریه)،  در خصوص سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به این کشور، اعلام کرد که پکن مشتاق همکاری با ایران است و سفر آتی رئیس‌جمهور ایران به چین را فرصتی برای توسعه بیشتر مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور می‌داند.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ 14 February 2023

ابراهیم رئیسی به رئیس جمهور چین در پکن/ شی جین پینگ: همکاری با ایران به صورت تزلزل ناپذیری ادامه دارد

بین الملل تابناک: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران روز گذشته با دعوت دولت چین در صدر هیاتی عالی رتبه از مقامات کشورمان به پکن سفر و امروز با شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خشم آمریکا از همگرایی تهران و پکن
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۱۵:۵۹

روزنامه اینترنتی «رای الیوم»، در تحلیلی کوتاه به اهداف سفر سه روزه آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران به چین پرداخته و آن را گامی مهم در مسیر همگرایی بین تهران-پکن در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی توصیف کرد.

در مقدمه این گزارش آمده است: ورود سیدابراهیم رئیسی به پکن در رأس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی، برای اجرایی شدن توافق راهبردی یا همان «توافق جامع» بین ایران و چین خواهد بود؛ توافقی که مهم‌ترین گام در مسیر نزدیکی پکن و تهران خواهد بود.

گزارش رای‌الیوم به سخنان «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ایران در این باره اشاره کرده و نوشت: ما مشتاقانه منتظر همکاری‌های اقتصادی گسترده با چین بر اساس مشارکت راهبردی همه‌جانبه هستیم. راهبرد دولت جمهوری اسلامی ایران سیاست هم‌گرایی اقتصادی با محوریت منطقه آسیا است که مورد توجه ویژه قرار دارد.

ابراهیم رئیسی به رئیس جمهور چین در پکن/ شی جین پینگ: همکاری با ایران به صورت تزلزل ناپذیری ادامه دارد

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: این توافقنامه تعامل اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف را تضمین می‌کند و این توافق شامل ابتکار کمربند و جاده چین می‌شود. این یک طرح زیرساختی به ارزش تریلیون‌ها دلار، که از طریق آن چین قصد دارد شبکه گسترده‌ای از پروژه‌های زیربنایی از شرق آسیا تا اروپا را ایجاد کند.

رای‌الیوم در گزارشش افزود: این توافق خشم ایالات متحده را برانگیخته است، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر تلاش آمریکا برای منصرف کردن ایران از دستیابی به آن از طریق فشار و تهدید وجود دارد. واشنگتن با نگرانی به افزایش سطح همکاری بین تهران و پکن می‌نگرد و آن را چالشی برای سیاست‌های خود در خاورمیانه می‌داند؛ همانطور که با نگرانی ارتقای سطوحی بی‌سابقه از روابط تهران و مسکو در تاریخ روابط دو طرف را پیگیری می‌‌کند.

در ۲۷ مارس ۲۰۲۱ «وانگ هی»، وزیر امور خارجه چین و «جواد ظریف» همتای ایرانی وقتش، در جریان سفر وزیر خارجه چین به تهران، سند همکاری جامع به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار را امضا کردند. مذاکرات بر سر این توافق در سال ۲۰۱۶ زمانی آغاز شد که «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین برای امضای توافقنامه همکاری جامع مشترک با ایران، به تهران سفر کرده بود.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین، شب گذشته دوشنبه (۱۳ فوریه)،  در خصوص سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به این کشور، اعلام کرد که پکن مشتاق همکاری با ایران است و سفر آتی رئیس‌جمهور ایران به چین را فرصتی برای توسعه بیشتر مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور می‌داند.

 وزارت خارجه چین پیشتر اعلام کرده بود که بنا به دعوت شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور، رئیس‌جمهور ایران در سفری دو روزه، ۱۴ فوریه به این کشور سفر خواهد کرد؛ این نخستین سفر رئیسی به چین از زمان تصدی پست ریاست‌جمهوری است و به اعلام سخنگوی وزارت خارجه چین، روسای جمهور دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد و در کنار تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک، برنامه‌های مشترکی برای هدایت روند توسعه روابط دوجانبه در آینده تدوین خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، «لی کچیانگ»، نخست وزیر چین و «لی ژانشو»، رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین نیز به ترتیب با رئیس جمهور ایران دیدار خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه نشست خبری خود تصریح کرد که چین و ایران دارای یک دوستی سنتی هستند و به همین دلیل نیز، انتخاب راهبردی دو طرف تقویت و توسعه روابط دوجانبه است.

وی افزود که تحت رهبری روسای جمهور دو کشور، توسعه روابط چین و ایران در سال های اخیر، شاهد شتاب خوبی بوده، دو طرف مستمر اعتماد متقابل سیاسی را تقویت کرده‌اند، همکاری‌هایی عملی را مستمر در زمینه‌های مختلف  پیش برده‌اند و ارتباطات و هماهنگی‌های موثری را در امور بین المللی و منطقه‌ای حفظ کرده‌اند.

وانگ ونبین در پایان نیز گفت که چین مشتاق همکاری با طرف ایرانی بوده و به دنبال آن است که از سفر رئیس‌جمهور این کشور به پکن به عنوان فرصتی برای ارتقای بیشتر مشارکت راهبردی همه جانبه بین دو کشور استفاده کند و نقش سازنده‌ای در افزایش وحدت و همکاری میان کشورهای خاورمیانه و تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای ایفا کند.

دیدار رئیسی با شی جین پینگ

خبرگزاری شینهوا از دیدار رئیس جمهور این کشور با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در پکن خبر داد. 

بر اساس گزارش رویترز، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با رئیسی بر عزم پکن برای تعمیق همکاری ها با ایران در زمینه تجارت و کشاورزی و زیرساخت ها تاکید کرده است. 

جین‌پینگ در ادامه به رئیس جمهوری ایران گفت، چین بدون در نظر گرفتن هرگونه تغییر در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، تزلزل ناپذیر همکاری های دوستانه خود با ایران را ادامه خواهد داد.

ابراهیم رئیسی به رئیس جمهور چین در پکن/ شی جین پینگ: همکاری با ایران به صورت تزلزل ناپذیری ادامه دارد

وی با اشاره به برنامه هسته ای ایران نیز گفت: پکن از ایران در حفاظت از حقوق مشروع خود و حل و فصل مناسب و فوری موضوع هسته ای ایران حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور چین صبح سه شنبه در محل کنگره ملی خلق چین، رسما از رئیس‌جمهور کشورمان که در رأس هیأت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی به این کشور سفر کرده است، استقبال نمود.

بر اساس گزارش ها، در سفر رئیس‌جمهور به چین قرار است توافقاتی در زمینه حمل و نقل به‌خصوص حمل و نقل ریلی به ارزش حدود ۱۲ میلیارد دلار منعقد شود که شامل پروژه‌هایی نظیر برقی‌کردن قطار سریع‌السیر تهران ـ مشهد و سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی  است.

طبق گزارش چاینادیلی، ناظران بر این باورند که پیشبرد مذاکرات احیای برجام از موضوعاتی است که در دستورکار نشست رئیس‌جمهور ایران با مقام‌های چینی قرار خواهد داشت.

«ما شیائولین» محقق باسابقه مطالعات غرب آسیا و مدیترانه در دانشگاه «ژجیانگ» تصریح کرد که چشم‌انداز فعلی توافق هسته‌ای ایران با تحریم‌ها و حملات لفظی ایالات متحده تضعیف شده است.

وی در آستانه سفر رئیسی به پکن به رسانه‌های چینی گفت که موضع منسجم چین در خصوص این موضوع، رد تلاش‌ها برای سیاسی کردن برجام و تمرکز بر مذاکرات است و «نشست آتی شی و رئیسی احتمالاً امیدهای بیشتری» در خصوص ازسرگیری مذاکرات درباره برجام به همراه خواهد داشت.

وانگ ونبین در جمع خبرنگاران تصریح کرد، دو کشور «ارتباطات و هماهنگی خوبی در زمینه امور بین‌المللی و منطقه‌ای داشته‌اند.»

وی همچنین تصریح کرد: «دو کشور قاطعانه از اصل عدم مداخله در امور داخلی و منافع مشترک کشورهای در حال توسعه محافظت می‌کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۵
اگر چین یکی از بنادر خود را به صورت ۹۹ ساله در اختیار ایران قرار دهد تا نفوذ و حضور ما در شرق آسیا تثبیت شود آن وقت دوستی خود را با ما آشکار خواهد کرد و ما هم تضمین می کنیم که در صورت حمله آمریکا یا ژاپن به چین از این کشور حمایت کنیم و انواع تهبادها و موشک در اختیار این کشور قرار دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اولین کامنت خوب زینال

امیدوارم آخریش نباشه
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
چین نیازی به کمک شما نداره فعلا پول هاتونو بلوکه کرده و مجبورید به جای دلار آشغال کالای چینی بخرید
بعد رئیس جمهور چین چی بهش گفت!؟
نتیجه این ده سال همکاری چی بوده برای مردم ایران؟ به غیر از نفت بشکه ای ۳۰ دلار برای چین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
نتیجه این بوده که از گرسنگی نمردیم
تو چین متحصن هم بشه فایده ای نداره چون fatf رو قبول نکردین. تمام
کاش سید محرومان همان جا و بیواسطه از رئیس جمهور چین بپرسد که بالاخره خلیج فارس را فارس میداند یا عربی؟
چین بزرگ و قدرتمند بهترین شریک برای اداره دنیا رو انتخاب کرد. باید تحسین کرد رئیس جمهور شن جی‌ پینگ رو
چین و روسیه و حتی کشورهای ذره بینی دنیا نابرادری خود را به کرات ثابت کردن،باید تغییر بنیادی در سیاست خارجی خود داده و با تمام دنیا تعامل داشته باشیم
چین خیلی خوب نشون داد ایران رئیس منطقه است. باید نیروهای نظامی چین رو به ایران برای دفاع از ناتو دعوت کرد
چین الان قوی تریم کشور جهان است باید ببینیم چی به نفع چین است همان کار را بکنیم. همکاری نظامی با چین بهترین گزینه است. ثروت ایران و نیروی انسانی چین
باید از چین برای حمله به آمریکا دفاع و هجوم کنیم. باید کمک کننده باشیم به عنوان رئیس منطقه
الحمدالله رب العالمین کثیرا علی کل حال-تراز تجاری ایران خوشبختانه مثبت شده در سال 1402 ان شاالله بهتر می شود مولفه تاثیر گذار دیگر روی تورم هدایت نقدینگی در کانال تولید است با اجرای برنامه های جامع دولت به حول قوه الهی سال 1402 سال خوب برای مردمان ایران زمین است دولت با ابزارهای قانونی مثل مالیات بر خانه های احتکار شده و خودرو و دلار و سکه و بستن مالیات سنگین بر واردات کالای نامطمن مثل سیگار و کاهش مالیات تولید و صادر کننده گان به راحتی قدرت هدایت نقدینگی در جامعه را دارد موضوع آخر کاهش دادن تفاوت حقوق دریافتی مستخدمین دولت است امروز هیات علمی پزشکی دانشگاهها فقط 120 میلیون تومان کارانه البته برخی دارند این غیر از حقوق-اضافه کار-محرومیت از مطب -حق مدیریت ووو است در حالیکه یه کارمند معمولی بیمارستان مجموع دریافتی 10 میلیون نمی شود این بی عدالتی باید خاتمه پیدا کند شاید بهترین راه عدم دخالت ذینفعان در تصمیم گیری و حل تعارض منافع در کشور و مسئولین فقط درخواست های صنوف صدا بلند نشنوند بلکه حامی همه مردم باشند متاسفانه این نامگذاری روزهای سال به نام اصناف مختلف شده فرصت مناسب برای صنوف که از مسئولین درخواست های بی شمار کنند و امتیاز خارج از چارچوب بگیرند یک بار برای همیشه یک قاعده برای پرداخت حقوق همه حقوق بگیران با درنظر گرفتن مدرک تحصیلی-سابقه خدمتی-دوری از مرکز-ضریب سختی کار در نظر بگیرند الان رقابت روی امتیاز گرفتن توسط صنوف است یکی بخاطر کرونا امتیاز می گیرد خوب کرونا هم یک بیماری است مثل همه بیماری ها طبیعت برخی مشاغل می طلبد مواجهه پیدا کنند درخواست مازاد بر حقوق غیر منطقی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اگر اونقدر که میگی خوبه پس چرا همشون دارند مهاجرت میکنند؟ من خودم پزشک نیستم اما حقوق دو نفر رو نباید پای همه نوشت طرف تو چهل سالگی تازه میخواد درآمد داشته باشه ولی یک جوان ۱۸ ساله در بنگاه معاملات ملکی یا هر دلالی دیگری ماهی ۴۰ یا ۵۰ میلیون در می آورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
بزرگوار؟؟؟؟!!!!با ایشالله ماشالله کار پیش نمیره!
هر زمان خشم آمریکا بیشتر شد باید دانست که قطار پیشرفت و ترقی کشور در مسیر درستی قرار گرفته، در کل ایران هراسی و چین هراسی آمریکا از در استیصال است، چین قطب اقتصادی آسیا است، ایران هم در چند دهه گذشته با پیشرفتی که در حوزه فناوری های نو از نانو ذرات گرفته تا پرتاب ماهواره، سلول های بنیادین و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای همچون تولید رادیو دارو ...،به دست توانای دانشمندانش، بدست آورده، قطب نوظهور قدرت آسیا شده و اتحاد ایران و چین در روابط دیپلماتیک و مناسبات تجاری و مالی، در آینده نزدیک می تواند نقش دیپلماتیک و اقتصادی آمریکا را در آسیا کمرنگ کند بنابراین به دست و پا زدن افتاده اند ولی ما نباید به این دست و پا زدن های آنها توجهی داشته باشیم، بلکه باید با اقتدار، شکوه و عظمت هر چه بیشتر این حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهیم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
قطار پیشرفت با پراید ۵۰۰ میلیونی!! خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
باشه هی خودتون رو به چین بچسبانید اما بدانید اونها شما رو دوست ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خشم آمریکا به این خاطره که چرا رقیبش یعنی چین نفت مفت ایران رو بخره ، این خشم به خاطر نفع ما نیست به خاطر مفت خوری چینه
رییسی ایت الله نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
دکتر هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
هرچی هست عشق ماست
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ناشناسی که میگی هر چی هست عشق ماست. مشکل اینه هیچی نیست و کشورر رو بدتر از روحانی به ناکجا آباد برده
وقتی مفاد و ریز چنین تفاهم نامه ای مشخص نباشد، به نظر شما نباید به آن شک کرد؟
به احتمال زیاد دارایی های مسدود شده را بجای وام و سودش بعلاوه کلی امتیازات دیگر گرفته
باید یوان رو به عنوان پول ملی بپذیریم. گزینه بعدی هم استفاده از وزرای پیشنهادی چین است. یه گزینه هم استفاده مدیر چینی است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ببخشید ولی شما میتونی تو خانواده داماد چینی هم داشته باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خود چینی ها با دلار معامله میکنن
پنهان کردن مفاد این تفاهمنامه به معنای این است که سود و عایدی برای شهروندان ایرانی ندارد، اینو هر آدم عاقلی متوجه می شود
خبرها خوب از چین رسیده و جلوی ۵۵ هزار شدن دلار گرفت،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خدا یه عقلی به دخترت بده
نزدیک شدن به چین مردم رو بدبخت تر میکنه
یه کشور رو نام ببرید به واسطه ارتباط با چین به جایی رسیده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
چرا نمیفهمید ما با آمریکا تضاد منافع داریم! مشکل اصلا انرژی هسته ای نیست مشکل تضاد منافع با آمریکاست آمریکا اگه نفت ایران رو حذف نکنه خودش ضرر میکنه دنبال بهانه است فقط
جانم پکن تمام محاسبات دشمن رو بهم زد. مثلث ایران چین روسیه به رهبری ایران سربلند شروع به کار کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کاش می فهمیدم شما کجا سیر می کنید،
چه خبر از خلیج فارس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خوبه سلام می رسونه
چین اگرراست میگه روزی ۵ میلیون نفت تولیدی مارابخرد. نیازنیست کاردیگری براما انجام بده چون روزی بیست واندی میلیون بشکه نفت میخرد.۱۶ میلیون راازبقیه کشورها بخرد.
همش 12 میلیارد دلار قرارداد امضا شده!؟! بنده خدا عربستان فقط سالی بیشتر از 60 میلیارد دلار با چین تعامل مالی داره و ما 15 میلیارد دلار. عربستان یک کشور کاملاً بیابانی با نفت ارزان قیمته. برید ببینید چطور تونسته سطح روابط تجاری رو با چین به این عدد برسونه. قرار نیست که همه این رقم فقط واردات عربستان از چین باشه. بالاخره به صورت متقابل صادرات هم داره؟
لطفا برای ما هم توضیح دهید این گذاشتن ماسک و نگذاشتنش در عکس ها به چه صورت بوده؟ چطوری یکجاهایی دو رییس جمهور ماسک ندارند. یکجاهایی دارند؟ بالاخره کرونا هست یا نه؟
مردم که از روابط با چین هیچ سودی نبردن و نمیبرن، دولت داره پول پارو میکنه ولی به همه پول میده الا مردم. نمونش فروش خودروهای آشغال چینی توی بورس به دو تا سه برابر قیمته.
چه استقبال با شکوهی کور شود هر آن کس که نتوان دید
دلارو بیار پایین
چین قدرتمند باید همراه با چین به خاک آمریکا بالن بفرستیم تا گیج بشن. چین استسنائیی، چین دوست
من برای قوی تر شدن اقتصاد چین و ضربه زدن به آمریکا کالای چینی میخرم.
#کمپین_حمایت_از_کالای_چینی
اجناس بنجل و بی کیفیت چین لایق مردم ایران نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
شوخی نکن
چین با تمام نامردی های دولت اصلاحات دوباره به سوی ایران امد که نشان از بزرگی چین داره. چین بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
عجب برو با چین نامزد شو دختر بده دختر بگیر
خیال همه راحت! هیچ گشایش اقتصادی ایجاد نمی شود. این هم چیزی مثل پیمان شانگهای است که آن همه در بوق و کرنا کردید و آخرش هم هیچ اتفاقی نیفتاد. واقعاً متاسفم که این چیزها را می نویسم ولی عین واقعیت است!

راستی لطفاً همراهان رئیس جمهور را هم گزارش کنید. الآن رئیس بنیاد شهید، جناب آقای قاضی زاده هاشمی، برای چه به چین رفته؟!

برای کشور عزیزم متأسفم و بس!
به امریکا جهان خوار چه ربطی دار برای مردم تعیین تکلیف میکنند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
به روسیه چه ربطی داره برای اوکراین تعیین تکلیف میکنه؟ مرگ بر چین و روسیه جهان خوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
آفرین بر جواب آقا حسین
سوغات اجناس بنجل چین .
دولتی که مردم را محرم نداند، با چه پشتوانه ای میتواند به مسیر خود در عرصه های مختلف ادامه دهد؟؟؟
چین نماد ابرقدرت منصف. بله به قرارداد های بیشتر با چین عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
به تو باید یک ساندیس چینی جایزه داد
احتمالا با هم استارت جنگ تایوان را بزنند همانطوری که در کرملین استارت جنگ اوکراین زده شد با اقای پوتین
بفضل الهی تعامل در دادوستد پایاپای با همه کشورها موجب خرسندی خداوند متعال و خلق خداوند است چون خداوند روزی همه خلاقیتش را تضمین نموده مخالفین این امرالهی در امر رذق و روزی محارب با خالقند انشاالله مورد توجه بشریت در مهرورزی شود ان شا ئالله
از این کوه فقط موشی زاییده خواهد شد .
چین غارت گر ایران دوباره شروع می‌کنه به غارت وبزرگتر شدن وقویتر شدنش مخصوصا با اون اجناس بنجلش که ایرانی ها بهش عادت کردن
نظرات دوستان همه قابل احترام است حتی دوستانی که دیدگاه شبیه گالیور دارند .( من می دونم که موفق نمی شیم ...) اما بدانید آمریکاییها و رژیم جعلی از این ملاقات دیوانه و عصبانی شده اند .
این پیام های مشکوک چیه برخی میدهند؟ چین قوی، چین منصف، حمایت از کالای چینی؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار